Hop til indhold

De dumme spørgsmål


Louisen
 Share

Recommended Posts

Kan ikke døje socialt bedrageri, su-ryttere og folk der lyver sig syge og rejser på ferie mens de er sygemeldte...for jeg føler sgu det er alle andre der betaler gildet...

 

Men som Hopsa siger, så gør det ikke rigtigt noget ved ens egen situation, og hvis man skulle rende og snage i alle andres økonomi kunne man nok ikke bestille andet....

Hvad er en su-rytter? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 321
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst The dogfather
Hvad er en su-rytter? :lol:

 

Folk der springer fra uddannelse til uddannelse og lever på SU, mens og presser den lige til grænsen mht. fravær....altså folk der decideret spekulerer i hvor meget de kan blive hjemme og stadig blive på uddannelsen...kender til flere der har gjort det...gik i klasse med en på HH der var startet forfra 4 gange....og det var ikke fordi han var dum...

 

og det er ikke fordi SU er ret meget, så jeg forstår ikke man arbejder så hårdt på ikke at arbejde....

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk der springer fra uddannelse til uddannelse og lever på SU, mens og presser den lige til grænsen mht. fravær....altså folk der decideret spekulerer i hvor meget de kan blive hjemme og stadig blive på uddannelsen...kender til flere der har gjort det...gik i klasse med en på HH der var startet forfra 4 gange....og det var ikke fordi han var dum...

 

og det er ikke fordi SU er ret meget, så jeg forstår ikke man arbejder så hårdt på ikke at arbejde....

Men man har jo kun et bestemt antal klip, så det er jo ikke noget man kan blive ved med ret længe... Er der i øvrigt ikke også grænser for hvor mange uddannelser man kan starte på og sådan...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Men man har jo kun et bestemt antal klip, så det er jo ikke noget man kan blive ved med ret længe... Er der i øvrigt ikke også grænser for hvor mange uddannelser man kan starte på og sådan...

 

Der er ikke klip på ungdomsuddannelser jo, så vidt jeg ved...de 70klip dækker en videregående uddannelse(hvis reglen stadig tæller)

 

Tror ikke rigtigt der er grænser for hvor mange gange man kan starte forfra på dem heller...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men man har jo kun et bestemt antal klip, så det er jo ikke noget man kan blive ved med ret længe... Er der i øvrigt ikke også grænser for hvor mange uddannelser man kan starte på og sådan...

 

 

Da jeg startede uddannelse som Teknisk Designer, kendte lærerne allerede én fra opråbningslisten. Han havde startet på uddannelsen 2 gange før, og sjovt nok så vi ham heller ikke mere efter en uge :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg startede uddannelse som Teknisk Designer, kendte lærerne allerede én fra opråbningslisten. Han havde startet på uddannelsen 2 gange før, og sjovt nok så vi ham heller ikke mere efter en uge :roll:

Vildt nok - troede der var langt strengere regler efterhånden. På uni må vi jo nærmest ikke komme bagud osv. inden de tager vores SU :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle gør det nu lidt ondt på - Stella lærte aldrig at kunne lide det, så hun endte som klippehund, efter jeg stoppede med at udstille hende.

Hvis en terrier har normal pels, dvs. hård, så gør det så absolut ikke ondt på den. Ofte falder de endda i søvn på trimmebordet.

 

Men er pelsen blød, så er det faktisk synd at trimme, for så er hårtotterne næsten ikke til at hive af. Så må saksen frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vildt nok - troede der var langt strengere regler efterhånden. På uni må vi jo nærmest ikke komme bagud osv. inden de tager vores SU :vedikke:

 

haha jeg havde SÅ meget fravær i gymnasiet så du tror det er løgn, men jeg fik da min eksamen pta. flere advarsler :mrsgreen: nåja har også fået en eeenkelt på seminariet...fordi jeg ikke havde været til pædagogik i en måneds tid :lol:

 

 

Hvem fandt på, at torskerogn skal opbevares i firkantede dåser, som åbnes med nøgle???

 

Sadister! :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vildt nok - troede der var langt strengere regler efterhånden. På uni må vi jo nærmest ikke komme bagud osv. inden de tager vores SU :vedikke:

 

De fleste steder har også strammet gevaldigt op her i årene efter reformen. Og mere og mere hvert år.

 

Mht at være startet på en ungdomsuddannelse et par gange før, så kan der ske ting, der gør, at man er nødt til at falde fra - og det betyder ikke, at man ikke skal have en chance til. Ydermere synes jeg, det er hamrende uprofessionelt og ubehageligt at nogle lærere på en uddannelse har gjort klassekammerater opmærksomme på, at en fra en klassen er en genganger. Tal om at stemple vedkommende med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
De fleste steder har også strammet gevaldigt op her i årene efter reformen. Og mere og mere hvert år.

 

Mht at være startet på en ungdomsuddannelse et par gange før, så kan der ske ting, der gør, at man er nødt til at falde fra - og det betyder ikke, at man ikke skal have en chance til. Ydermere synes jeg, det er hamrende uprofessionelt og ubehageligt at nogle lærere på en uddannelse har gjort klassekammerater opmærksomme på, at en fra en klassen er en genganger. Tal om at stemple vedkommende med det samme.

 

Altså ham fra min klasse fortalte det selv, han var nærmest stolt...ville ikke komme bag på mig hvis han går på HG voksen den dag i dag....

 

Siger ikke man ikke skal have lov at starte forfra, men hvis der begynder at tegne sig et mønster skulle man måske overveje prof. hjælp til vedkommende istedet for....det er jo fair nok, hvis man ikke er på et sted i sit liv hvor man er klar, og det er da absolut også bedst(især hvis man skal arbejde med andre mennesker) at man først tager sin uddannelse når man er klar...men det skal ikke blive en hvilepude at "man kan jo bare starte forfra" og max fravær skal ikke betragtes som en konto man lige kan trække på fordi man absolut skulle sidde og stene på nettet til kl. bæ eller se paradise hotel....

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså ham fra min klasse fortalte det selv, han var nærmest stolt...ville ikke komme bag på mig hvis han går på HG voksen den dag i dag....

 

Siger ikke man ikke skal have lov at starte forfra, men hvis der begynder at tegne sig et mønster skulle man måske overveje prof. hjælp til vedkommende istedet for....det er jo fair nok, hvis man ikke er på et sted i sit liv hvor man er klar, og det er da absolut også bedst(især hvis man skal arbejde med andre mennesker) at man først tager sin uddannelse når man er klar...men det skal ikke blive en hvilepude at "man kan jo bare starte forfra" og max fravær skal ikke betragtes som en konto man lige kan trække på fordi man absolut skulle sidde og stene på nettet til kl. bæ eller se paradise hotel....

På PAU bliver man jo ansat af kommunen, som du ved, og i min klasse kom der nogle gange elever fra en anden kommune end Randers. Vi fik så en time, hvor de kom ud og fortalte lidt og svarede på spørgsmål og der sagde ham fra den anden kommune, at man ikke fik oplyst det maksimale fravær man måtte have, fordi så blev folk bare væk, indtil de nåede den fraværsprocent. Synes egentlig han var lidt åndssvag dengang, men i virkeligheden kunne han jo sagtens bare have oplevet en hel masse, der gik lige til grænsen og så forstår jeg ham måske lidt bedre :-D

 

Og ellers er vi nok nogenlunde enige. Man skal selvfølgelig ikke droppe ud bare fordi man kan og så starte på noget andet to måneder senere, som man så også dropper ud af. Omvendt er det nok også svært, hvis man ikke ved hvad man vil og derfor starter på nogle forskellige uddannelser, som man så finder ud af ikke er noget for en alligevel.

Eller det kan være svært af andre grunde.

 

Min veninde har f.eks. været tilmeldt et tilbud eller sådan noget, som hun aldrig nogensinde gennemførte, fordi det var for svært. Der blev stillet cirka de samme krav, som hvis hun var under uddannelse. Mødepligt 25 timer om ugen og så skulle hun deltage aktivt, når hun var der og sådan noget. Det var for at se hvor meget hun kunne holde til - ikke revalidering, tror de kaldte det noget andet. Men det er også ligemeget, pointen er bare, at det jo er super svært at lave regler om, fordi det jo ikke er alle, der bare dropper ud fordi de ikke gider eller sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det ville virke motiverende, med lidt begrænsninger på pengekassen i ungdomsuddannelserne? Det er jo rent spild af penge, når folk bare kegler rundt. Folk kan da ihvertfald få fingeren ud på uni nu, evighedsstudenterne er det helt slut med.

Ja måske... Det kan sgu godt være folk skal rammes på deres penge for at tage det alvorligt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hej Brian...fik du taget billede? :engel:

 

haha...nej der var nogle der skulle holde fredagsbøn eller noget dernede...ihvertfald var der fyldt med arabere ved forsamlingshuset, og jeg ville ik lige være bekendt at stå og rode i affaldet ude foran...må hente den på morgenturen...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det ville virke motiverende, med lidt begrænsninger på pengekassen i ungdomsuddannelserne? Det er jo rent spild af penge, når folk bare kegler rundt. Folk kan da ihvertfald få fingeren ud på uni nu, evighedsstudenterne er det helt slut med.

 

 

Dem under 18 kan man ikke ramme på pengepungen. Der kan man sende op i alle fag (modsat færre eksamener), eller smide ud. Begge dele bliver praktiseret.

 

Dem over 18 mister skam også deres SU. Første advarsel, Sidste advarsel, farvel SU. Så skal de forbedre sig, og derefter ansøge om at få lov at søge SU igen (og det er ansøge ved rektor på uddannelsesstedet) Nogle unge bliver helt vildt vrede og siger, at de er nødt til at droppe ud for at arbejde, for nu har de ikke råd til at leve, men det skulle de så have tænkt over efter advarslen i stedet for at fortsætte med fraværet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte mere på dem, der starter en uddannelse og hoooov, man skal møde op og man skal lave lektier, jeg dropper ud (fortsætter med SU til den stopper) og starter på noget andet (hvor man overraskende nok også skal møde op, endda næsten hver dag). Hvis der var en grænse, så ville man kun gøre det et begrænset antal gange, i stedet for at lalle rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 med ADHD og jeg har aldrig formået at få hverken medicin eller noget som helst nadet dækket...Det samme med astma allergi, som ALLE fortæller man får dækket..Bare ikke mig!

Nu gider jeg ikke engang forsøge længere, jeg betaler selv færdig bum!

jeg er diabetiker og på kontanthjælp , men får ingen ekstra hjælp til fks medicin , udover det alm tilskud alle får ,
Link til indlæg
Del på andre sites

Dem under 18 kan man ikke ramme på pengepungen. Der kan man sende op i alle fag (modsat færre eksamener), eller smide ud. Begge dele bliver praktiseret.

 

Dem over 18 mister skam også deres SU. Første advarsel, Sidste advarsel, farvel SU. Så skal de forbedre sig, og derefter ansøge om at få lov at søge SU igen (og det er ansøge ved rektor på uddannelsesstedet) Nogle unge bliver helt vildt vrede og siger, at de er nødt til at droppe ud for at arbejde, for nu har de ikke råd til at leve, men det skulle de så have tænkt over efter advarslen i stedet for at fortsætte med fraværet.

 

 

aaarh :blink: jeg fik nu 2 advarsler...3. og jeg var røget ud af gym :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Præcis :-) Jeg har også en diagnose inden for autismespektret.

Jeg blev udredet, flyttede skole og det var det. Da jeg efter mange år tog mig sammen til at gå til læge og bede om hjælp, fik jeg bare at vide, at jeg skulle tænke positivt..

Jeg tror virkelig man skal være langt ude før, at man kan modtage hjælp. De giver dog gerne piller ud til højre og venstre.

 

Lige nøjagtigt. Jeg fik bare af vide, at jeg skulle opføre mig som normale mennesker (WTF???) og at man jo ikke kunne kurere den sygdom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nøjagtigt. Jeg fik bare af vide, at jeg skulle opføre mig som normale mennesker (WTF???) og at man jo ikke kunne kurere den sygdom.

Der er en masse kurser der kan lære os at omgås de rigtige mennesker derude...:5up:

 

Mener at man kan finde dem på autisme foreningens hjemmeside, ellers er der den der SIKON konference hvert år i odense, den er rigtig god...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Der er en masse kurser der kan lære os at omgås de rigtige mennesker derude...:5up:

 

Mener at man kan finde dem på autisme foreningens hjemmeside, ellers er der den der SIKON konference hvert år i odense, den er rigtig god...

 

Tak :) Det vil jeg da lige kigge på :) Jeg har heldigvis lært det hen ad vejen, men oplever stadig, at jeg ikke ved hvordan "man" skal reagere i forskellige situationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...