Hop til indhold

Thor.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det klart er bedre end at thor bare blev endnu af de hunde der blev aflivet. Nu er der stor opmærksomhed på sagen!

Jeg støtter op om sagen, men jeg har jo så heller aldrig lagt skjul på at jeg holder mere af dyr end mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 644
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Beaglepack
Ville I også sige det, hvis det var en af jeres hunde det drejede sig om ?

 

Nu handler det her IKKE om mine hunde og i så fald hvad jeg ville gøre!

Det handler om at en politimand har misbrugt sin stilling - og det er fandme ikke okay og sender et meget skidt signal.

Derudover involverer det Thors ejer - hvad med hende? er det ikke synd for hende at hun skal gennemleve sådan et mareridt som jeg mener det må være??

Og hunden selv - hvor snot forvirret må den ikke være efterhånden - så syntes jeg faktisk det var bedre den fik fred!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville I også sige det, hvis det var en af jeres hunde det drejede sig om ?

 

Ja! Jeg ville håbe at jeg aldrig kom i sådan en situation, og jeg ville ALDRIG opfordre en autoritet til at misbruge deres job! Hvad bliver det næste vi ser? Pædagoger der stjæler børn fra børnehaven fordi forældrene ikke passer barnet ordentligt?

 

Det er bare i mine øjne ikke okay at en politimand misbruger sin autoritet. Jeg synes ærlig talt at det ville være langt mere okay at nogen havde udgivet sig for at være politimand! (Og selv det synes jeg ikke er okay).

 

Jeg har dyb respekt for at politimanden i dette tilfælde følger sit hjerte, det har jeg DYB respekt for. Og jeg ville ønske at hvis min hund stod i den situation som Thor var i så var der en person der brændte så meget for at hjælpe. Men som privat person! At han udnytter sit job på det groveste synes jeg bare ikke er okay!

 

Nu handler det her IKKE om mine hunde og i så fald hvad jeg ville gøre!

Det handler om at en politimand har misbrugt sin stilling - og det er fandme ikke okay og sender et meget skidt signal.

Derudover involverer det Thors ejer - hvad med hende? er det ikke synd for hende at hun skal gennemleve sådan et mareridt som jeg mener det må være??

Og hunden selv - hvor snot forvirret må den ikke være efterhånden - så syntes jeg faktisk det var bedre den fik fred!

 

Jeg er helt enig! Det er bare ikke okay!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det viser jo bare at politibetjente også er mennesker, har et hjerte og hvor svært det kan være for dem at skulle håndhæve loven.

 

Dumt? Nej, ikke hvis det var, hvad der skulle til for at han kunne holde ud at leve med sig selv. Nogle gange må man bare sætte sig ud over sig selv og handleog dette var åbenbart sådan en gang.

 

Håber han får frataget sit job, sådanne personer må IKKE have nogen former for autotitet, så ender vi med at have et korrupt politi hvor vi ikke kan stole på en skid.

 

Hold da op :shock: I en tid hvor Politiet får skyld for stort set alt omkring hundeloven, enten er de der ikke, de tager en hund eller nu, at en betjent har reddet en hund i en håbløs situation, er det noget voldsomt at være så hævngerrig ligefrem at ønske manden afskediget, synes jeg.

Der er korruption overalt, mange meler deres egen kage på bekostning af andre og her er så en person, som potentielt laver ris til egen røv for at følge sin moral og derefter indrømmer det i stedet for at skjule det.

Jeg tænker ikke han skal have en medalje, men jeg vil gerne hylde at en person handler i overensstemmelse med sin moral og potentielt tilsidesætter sin egen mulige karriere for at rette op på en tåbelig og helt uretfærdig beslutning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Utroligt at en mand der kan tænke selv og tage afstand fra tåbelige ordrer kan overleve inden for den etat i så mange år.

Man kan sige at han har misbrugt sin stilling.

Men efter anden verdenskrig, undsldte tyske soldater jo også deres handlinger med at de bare fulgte en ordre. Statsapparatet i Danmark er ved at nedsmelte, og det ved ikke mere hvad det gør. Det kommer der oftere og oftere noget totalt nonsens ud af. Knivlove der sender jægere og spejdere, eller en der bare har købt en ny køkkenkniv i fængsel. Giver anklagemyndigheden en masse arbejde, med det resultat at de virkelig kriminelle få rfriere hænde ridet ordensmagten er fuldt belastet med nonsenssagerne. Derfor er det meget gavnligt at nogen ør at sige fra, gerne så det giver genlyd i udlandet og regeringers udueighed bliver sat til skue. Det kan de ikke lide.

 

Men, nu må alle ansvarlige borgere hjælpe Statsmagten med at holde øje med en farlig undsluppen schäferhund. Derfor er det vigtigt at indberette alt der bare tilnærmelsesvist ligner en schæferhund, over hele landet. Politiet har alligevel ikke andet at lave lader det til. Forhåbentlig får de ikke under 1.000.000 henvendelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at det er flot gjort og kan ikke andet end tage hatten af for en mand, der tør risikere sit eget levebrød for en sag.

 

Vi er så vant til i Danmark, at der er retssikkerhed, og derfor er selvtægt et fy-ord. Men husk - dem vi i dag kalder frihedskæmpere handlede også imod loven. (Og nej jeg er ikke ude i en sammenligning af holocaust og Thor, just in case).

 

Hunde er et specialområde, som den almene dansker og dermed også politikerne ikke har særligt indgående kendskab til. Derfor er der ikke retssikkerhed lige på det her punkt. Jeg er på mange måder for hundeloven, men hvis man tolker et hvilket som helst bid som skambid, så er det et tegn på, at magtudøverne har en grundlæggende mangel på viden på området. Derfor er det fint, at en mand, der ved bedre, går ind og handler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu handler det her IKKE om mine hunde og i så fald hvad jeg ville gøre!

Det handler om at en politimand har misbrugt sin stilling - og det er fandme ikke okay og sender et meget skidt signal.

Derudover involverer det Thors ejer - hvad med hende? er det ikke synd for hende at hun skal gennemleve sådan et mareridt som jeg mener det må være??

Og hunden selv - hvor snot forvirret må den ikke være efterhånden - så syntes jeg faktisk det var bedre den fik fred!

 

Men det var DET jeg spurgte om.

 

Ja, han er politibetjent og ja, han har misbrugt sin stilling, men i en god sags tjeneste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det viser jo bare at politibetjente også er mennesker, har et hjerte og hvor svært det kan være for dem at skulle håndhæve loven.

 

Dumt? Nej, ikke hvis det var, hvad der skulle til for at han kunne holde ud at leve med sig selv. Nogle gange må man bare sætte sig ud over sig selv og handleog dette var åbenbart sådan en gang.

 

 

 

Hold da op :shock: I en tid hvor Politiet får skyld for stort set alt omkring hundeloven, enten er de der ikke, de tager en hund eller nu, at en betjent har reddet en hund i en håbløs situation, er det noget voldsomt at være så hævngerrig ligefrem at ønske manden afskediget, synes jeg.

Der er korruption overalt, mange meler deres egen kage på bekostning af andre og her er så en person, som potentielt laver ris til egen røv for at følge sin moral og derefter indrømmer det i stedet for at skjule det.

Jeg tænker ikke han skal have en medalje, men jeg vil gerne hylde at en person handler i overensstemmelse med sin moral og potentielt tilsidesætter sin egen mulige karriere for at rette op på en tåbelig og helt uretfærdig beslutning.

 

Som jeg skriver har jeg dyb respekt for at manden følger sit hjerte og tilsidesætter sit job: Men hvor går grænsen???????????

 

Det MÅ ikke ske at han UDNYTTER sit job til at tage hunden; Havde han brudt ind og stjålet hunden, så havde jeg klappet i hænderne og sagt godt gået (På trods af at han havde overtrådt loven), men så havde jeg set et MENNESKE gøre sit.

 

Men her ser vi en POLITIMAND bryde loven, tage loven i egen hånd! Havde han gjort det som privat person, og stået frem og sagt at han var politimand og havde gjort dette SÅ havde jeg ikke haft en finger at sætte på noget. Der hvor kæden hopper af for mig er at han har UDNYTTET sin autoritet til at tage hunden! Han har iført sig en uniform, og brugt den MAGT den uniform giver til at tage hunden!

 

Han skal IKKE straffes for at have gjort noget og for at have fulgt sit hjerte. Selve gerningen at tage hunden skal han ikke straffes for i mine øjne; Men han har udnyttet sit job som autoritet, og det er ikke okay. Han har gjort det fordi han vidste at personerne ville stole på ham fordi han var iført uniform, og derfor ville udlevere ham. Han har med vilje brugt sin uniform, og det er DET der er forkert.

 

Utroligt at en mand der kan tænke selv og tage afstand fra tåbelige ordrer kan overleve inden for den etat i så mange år.

Man kan sige at han har misbrugt sin stilling.

Men efter anden verdenskrig, undsldte tyske soldater jo også deres handlinger med at de bare fulgte en ordre. Statsapparatet i Danmark er ved at nedsmelte, og det ved ikke mere hvad det gør. Det kommer der oftere og oftere noget totalt nonsens ud af. Knivlove der sender jægere og spejdere, eller en der bare har købt en ny køkkenkniv i fængsel. Giver anklagemyndigheden en masse arbejde, med det resultat at de virkelig kriminelle få rfriere hænde ridet ordensmagten er fuldt belastet med nonsenssagerne. Derfor er det meget gavnligt at nogen ør at sige fra, gerne så det giver genlyd i udlandet og regeringers udueighed bliver sat til skue. Det kan de ikke lide.

 

Men, nu må alle ansvarlige borgere hjælpe Statsmagten med at holde øje med en farlig undsluppen schäferhund. Derfor er det vigtigt at indberette alt der bare tilnærmelsesvist ligner en schæferhund, over hele landet. Politiet har alligevel ikke andet at lave lader det til. Forhåbentlig får de ikke under 1.000.000 henvendelser.

 

Jeg er skam sådan set enig i dit synspunkt. Jeg vælger bare at tro på at vi lever i et land(e), hvor der er mulighed for indflydelse. Det er jo ikke bare to personer der har siddet over en kop kaffe og taget denne her beslutning om at Thor skal aflives. For den sags skyld to personer der har lavet hundeloven.

 

Men jeg er HELT enig i at jeg synes ALLE skal indberette diverse schæfere der kunne være Thor, for TÆNK nu hvis!

Link til indlæg
Del på andre sites

Utroligt at en mand der kan tænke selv og tage afstand fra tåbelige ordrer kan overleve inden for den etat i så mange år.

Man kan sige at han har misbrugt sin stilling.

Men efter anden verdenskrig, undsldte tyske soldater jo også deres handlinger med at de bare fulgte en ordre. Statsapparatet i Danmark er ved at nedsmelte, og det ved ikke mere hvad det gør. Det kommer der oftere og oftere noget totalt nonsens ud af. Knivlove der sender jægere og spejdere, eller en der bare har købt en ny køkkenkniv i fængsel. Giver anklagemyndigheden en masse arbejde, med det resultat at de virkelig kriminelle få rfriere hænde ridet ordensmagten er fuldt belastet med nonsenssagerne. Derfor er det meget gavnligt at nogen ør at sige fra, gerne så det giver genlyd i udlandet og regeringers udueighed bliver sat til skue. Det kan de ikke lide.

 

Men, nu må alle ansvarlige borgere hjælpe Statsmagten med at holde øje med en farlig undsluppen schäferhund. Derfor er det vigtigt at indberette alt der bare tilnærmelsesvist ligner en schæferhund, over hele landet. Politiet har alligevel ikke andet at lave lader det til. Forhåbentlig får de ikke under 1.000.000 henvendelser.

 

 

602799_281991365260983_227893392_n.jpg

 

 

(ikke møntet på Thor, men dit fine indlæg ):hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg skriver har jeg dyb respekt for at manden følger sit hjerte og tilsidesætter sit job: Men hvor går grænsen???????????

 

Det MÅ ikke ske at han UDNYTTER sit job til at tage hunden; Havde han brudt ind og stjålet hunden, så havde jeg klappet i hænderne og sagt godt gået (På trods af at han havde overtrådt loven), men så havde jeg set et MENNESKE gøre sit.

 

Men her ser vi en POLITIMAND bryde loven, tage loven i egen hånd! Havde han gjort det som privat person, og stået frem og sagt at han var politimand og havde gjort dette SÅ havde jeg ikke haft en finger at sætte på noget. Der hvor kæden hopper af for mig er at han har UDNYTTET sin autoritet til at tage hunden! Han har iført sig en uniform, og brugt den MAGT den uniform giver til at tage hunden!

 

Han skal IKKE straffes for at have gjort noget og for at have fulgt sit hjerte. Selve gerningen at tage hunden skal han ikke straffes for i mine øjne; Men han har udnyttet sit job som autoritet, og det er ikke okay. Han har gjort det fordi han vidste at personerne ville stole på ham fordi han var iført uniform, og derfor ville udlevere ham. Han har med vilje brugt sin uniform, og det er DET der er forkert.

 

Det er da meget bedre, at det er en betjent, der har gjort det. Var det en privatperson, ville vedkommende være nødt til enten at begå indbrud eller stjæle en politiuniform.

 

 

Jeg er skam sådan set enig i dit synspunkt. Jeg vælger bare at tro på at vi lever i et land(e), hvor der er mulighed for indflydelse. Det er jo ikke bare to personer der har siddet over en kop kaffe og taget denne her beslutning om at Thor skal aflives. For den sags skyld to personer der har lavet hundeloven.

 

Men jeg er HELT enig i at jeg synes ALLE skal indberette diverse schæfere der kunne være Thor, for TÆNK nu hvis!

 

Der er jo folk, der har prøvet at få indflydelse i denne sag, men det er jo ikke lykkedes. Jeg ser det ikke som et egentligt problem med selve loven, men som et problem med udøvelsen af den, hvor der ikke er blevet lyttet til ekspertisen på området.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Det er medierne der har lavet hundeloven....de fik pisket en stemning op, som gjorde at man i al hast skrev en lov som er fuld af huller og totalt ubrugelig...men jeg håber da at folk der førhen var for hundeloven bruger Thor-sagerne som anledning til at slå sig selv hårdt oven i hovedet...så kan det da bruges til bare en smule fornuftigt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

:hmm:Modig ung mand :5up:....håber bare, at denne person der har valgt at håndhæve loven, har forberedt sig meget grundigt på hvad hans stunt kan medføre af overraskelser for fremtidige liv :genert:....tror altså ikke hans overordnede finder det sjovt, at deres beslutninger bliver udstillet som noget han skal gøre grin med på åben skærm :oops:....men har han gennemtænkt det, så...hatten af herfra!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville I også sige det, hvis det var en af jeres hunde det drejede sig om ?
Jeg er enig med de to og jeg ville. Det første scenarie ville være rædsomt, men der ville jeg i det mindste vide, hvor hunden var. Jeg ville have det forfærdeligt med, at nogen ukendte personer havde min hund og jeg ikke anede hvor han var eller hvordan han havde det.

 

Jeg ville nok i den situation være ligeglad med om det var en betjent eller ej - ville kun tænke på hunden - men objektivt set synes jeg helt klart, at det var forkert af ham at udnytte hans "magt" som politibetjent. Som Shii skriver, skal de ikke begynde at dømme selv - de skal bare håndhæve reglerne. Det er deres job og så må de lade være om at udføre deres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Det er medierne der har lavet hundeloven....de fik pisket en stemning op, som gjorde at man i al hast skrev en lov som er fuld af huller og totalt ubrugelig...men jeg håber da at folk der førhen var for hundeloven bruger Thor-sagerne som anledning til at slå sig selv hårdt oven i hovedet...så kan det da bruges til bare en smule fornuftigt....

 

Jeg kunne ikke være mere enig med dig:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er lidt svært at danne en mening om denne betjents handlinger efter hvad man kan læse på nettet.

 

Hvis han udelukkende har handlet for at redde en enkelt hunds liv - og uden at vide hvad Thors skæbne ellers bliver - så vil jeg nok kalde ham dum og naiv, endda tankeløs. Og han bidrager da i så fald overhovedet ikke til folkets tillid til politiet.

 

Men har han handlet fordi han vil sætte noget i gang om at ændre hundeloven, og vover at sætte sit job på spil til trods, så synes jeg faktisk han er modig. Det virker som om han har en kæmpe opbakning i befolkningen, så det er muligt der kommer noget ud af det. Måske afhængigt af hvor længe der er til næste valg. :roll:

 

Men hvad med Thor? Det virker usandsynligt at han kan blive genforenet med sin ejer, og skal han kastes rundt for at blive holdt skjult, så virker det altså som at gøre ham en bjørnetjeneste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad med Thor? Det virker usandsynligt at han kan blive genforenet med sin ejer, og skal han kastes rundt for at blive holdt skjult, så virker det altså som at gøre ham en bjørnetjeneste.

 

Der er ingen der siger at Thor behøver at blive kastebold. Der findes mange schæfere, så han kan forsvinde i mængden. Forhåbentlig findes der en dyrlæge som er villig til at lirke hans chip ud - det er som regel ganske nemt hvis man kan mærke den, så en ny en i, og et nyt navn.

Jeg har overtaget ældre hunde der kom fra et sted hvor de levede under kritisable forhold som jeg er overbevist om ikke findes på internatet hvor Thor har været, selvom jeg ikke har set det internat. Hunde i den alder kan altså godt klare at skifte hjem, forudsat at den nye ejer er indstillet på at tage en ældre hund, med det der følger med den slags.

Naturligvis kan Thor ikke komme tilbage til sin oprindelige ejer, som PET fra nu af sikkert vil holde mandsopdækket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har med vilje brugt sin uniform, og det er DET der er forkert.

 

Enig, men måske skulle vi lige se på hvad det var han brugte sin status som betjent til, vel vidende at han kunne/ville blive straffet bagefter.

 

Jeg vælger bare at tro på at vi lever i et land(e), hvor der er mulighed for indflydelse. Det er jo ikke bare to personer der har siddet over en kop kaffe og taget denne her beslutning om at Thor skal aflives. For den sags skyld to personer der har lavet hundeloven.

 

Jamen jeg begynder da at tvivle seriøst på vores indlydelse når FOLKEvalgte politikere kan udtale at de ikke vil give efter for FOLKEstemningen, de er folkets stemmer, men åbnbart så ikke alligevel...

 

Men jeg er HELT enig i at jeg synes ALLE skal indberette diverse schæfere der kunne være Thor, for TÆNK nu hvis!

 

Så er vi ude i at polisen skal rende rundt og bruge deres sparsomme ressourcer på tåbelige opgaver i stedet for at bekæmpe kriminalitet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også også een af dem som tager hatten af for politibetjenten - også selvom han udnyttede sin autoritet. Det blev gjort i en god sags tjeneste! Og forhåbentligt kan det få nogle ting igang - såsom at ændre hundeloven. Og dermed er det jo ikke blot for denne ene hund at han gør det - men for hundeloven generelt og alle de andre hunde der ryger i svinget pga den forbandede lov!

 

Jeg tænker at en 7-årig Schæfer altså sagtens kan skifte hjem - det er ikke optimalt nej - men jeg tror sagtens det kan lade sig gøre. Og jeg ville, som Thors ejer, være langt mere rolig hvis jeg vidste det var en politibetjent som havde snuppet ham, fremfor en helt ukendt privatperson. Jeg tænker at når man er villig til at risikere sit eget job for denne hund, så vil man ham også kun det bedste! Og derved behøver hans ejer ikke bekymre sig om dét - som hun nok ville have gjort, hvis hun havde fået af vide der var blevet begået indbrud og Thor var blevet taget med..

 

Jeg håber ikke al dette her bliver forgæves - jeg håber det lykkes at redde Thor. Og at få nogle ting i gang så loven kan tages op til revurdering - for det er simpelthen bare ikke i orden at den er skyld i at en 7-årig Schæfer, som på ingen måder har skambidt (!!), skal aflives... :evil: så ER der altså et eller andet helt galt når det er hunde som Thor, der skal dømmes pga loven.

 

Herfra er der kun rosende ord og en masse støtte til betjenten - jeg synes det er enormt modigt gjort - og så findes der sgu stadig menneskelige og flinke politibetjente! Jeg mister absolut ikke min tro på det danske politi ifht denne sag - tvært imod, så bliver jeg mindet om at der rent faktisk findes menneskelige betjente, og ikke kun de møgsure og magtliderlige! Som jeg ellers efterhånden synes er blevet et billede af det danske politi..

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi ude i at polisen skal rende rundt og bruge deres sparsomme ressourcer på tåbelige opgaver i stedet for at bekæmpe kriminalitet :vedikke:

 

Det gør de jo allerede. Faktisk virker det som de er meget nidkære med den slags opgaver. Det er en gentagelse af knivloven der gjorde en masse mennesker der ikke havde tænkt sig at begå kriminalitet kriminelle, og kostede en masse ressourcer.

Knivloven så ikke ud til at have synlig effekt på de egentlige problem, knivstikkerierne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Men det var DET jeg spurgte om.

 

Ja, han er politibetjent og ja, han har misbrugt sin stilling, men i en god sags tjeneste.

 

He he - hvorfor er det lige så vigtig at vide hvad jeg ville gøre? Hvis min hund skambider en anden hund som Thor har gjort - hvad er der så at gøre? Det kan man jo regne ud ikke!!

 

Med hensyn til politimanden har jeg intet tilovers - andet end at han i mine øjne er et fjols, som bare har forværret sagens gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er simpelthen utroligt at man bare vælger at "slette" Thor fra planeten Jorden på grund af et hundebid! jeg kan forstå hvis hunden var gået til angreb og havde "splittet" den anden hund ad, så siger det sig selv. Men i det her tilfælde forsvarer den sig - eller rettere markerer sig. Det er HVAD EN HUND GØR - DET ER EN HUND! Det er som om alt hundeopførsel og hundesprog bare skal slettes og man forventer at hunden opfører sig som et menneske.

Det er altså noget man må påregne når man anskaffer sig en hund. At der er en risiko for at den kan bide fra sig eller selv blive bidt - og som i det her tilfælde - synes jeg det hører ind under normalen. Det er IKKE et skambid!

Det samme så vi i tilfældet hvor et lille barn var gået hen til en hund der sad bundet. DET GØR MAN BARE IKKE! Hvorfor skal hunden straffes for det? Hvor er forældrene til barnet? Hvis man som hundeejer har gjort det rigtige, så skal man ikke holdes til ansvar overfor andres opførsel.

Det er forkasteligt.

Jeg forventer at der selvfølgelig vil komme en straf til den politibetjent, der "hentede" Thor - men jeg håber også der er plads til nytænkning i kraft af hans opførsel! Han bliver nødt til at få en eller anden form for bøde, da det ellers vil sende et udsagn om at det er ok bare at overtræde loven, hvis vi er uenige - og det kan vi naturligvis ikke. Men det skal samtidig åbne dørene for at loven er forkert på dette område og der skal være plads til "nuancer". vi kan ikke bare skære alle over en kam.

 

Håber det bedste for Thor - han har intet forkert gjort - HAN ER "BARE" EN HUND!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Thor har jo netop ikke skambidt. Der er stor forskel på skambidning og på at markere, man må huske at det er en hund, ikke et menneske der selv kan læse loven, vi har med at gøre.

Og så synes jeg måske også at nogen herinde skal mindes om at politibetjente faktisk også er en slags mennesker... ;)

 

Det vil altså sige at du syntes det er i orden at hunde bider en anden hund så denne skal opereres og syes sammen??

Min Oscar blev skambidt af en amstaff for nogle år siden - hvad tror du der skete i den sag?? - Intet - amstaffen lever i bedste velgående på fri fod - jeg ser den næsten dagligt - hvordan tror du jeg har det med det???

 

Selvfølgelig er politi mænd mennesker med føleser - men at gemme sig bag sin uniform i embeds medfør - nej det har jeg IKKE noget til overs for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke der er nogen herinde, der synes det er ok at en hund bider en anden. men igen DET ER EN HUND! Man må påregne en vis risiko, når man anskaffer sig en hund! Man kan ikke sætte sig ned med den en søndag eftermiddag og forklare den at den aldrig og ikke nogensinde må angribe (bide, markere sig) en anden hund!

 

Jeg har tit oplevet, når jeg har været ude at gå med (min nu afdøde) schæfer - en kæmpe hund, at folk kom i mod mig med deres egen mindre hund løbende løs, hvormed de råbte; den gør ikke noget! Og så tror de alt er ok. Men min ville gøre noget! Den ville bide fra sig, den var en stresset hund, der ikke magtede andre hunde og DET VIDSTE JEG! Derfor havde jeg den i snor! Og det plejede at hjælpe, når jeg råbte tilbage. Nej men det gør min!!!! Folk er idioter, når de tror at bare fordi deres hund ikke gør noget, kan de jo ikke vide sig sikre på den hund de møder. IGEN, man må altså tage ansvar for sine gerninger - jeg ville være blevet op i loftet tosset, hvis en anden hund var kommet løbende, fordi ejer ikke gad have den i snor og mente den ikke gjorde noget, og MIN så bed fra sig! DET ER URETFÆRDIGT!

 

Der er STOR forskel på at skambide og markere sig med et efterfølgende sår, der skal sys fordi der er gået betændelse i det efter at dyrlægen har kigget på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt, hvis ikke man kan gå med sin hund i snor uden at risikere at få den aflivet fordi en eller anden idiot lader sin løse hund blæse op i hovedet på den så den siger fra, hvor er vi så? Så er der altså kun plads til lalleglade hunde som kan slippes i en pærevælling! Er det det vi skal have?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...