Gæst Stella Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Tirsdag nat kl 3 vågnede jeg med en underlig fornemmelse. Tjaldur var ikke i soveværelset, men det er han hellere ikke altid, så tænkte han nok bare lå og sov i sofaen og ville ikke forstyrre ham. Lå og kiggede lidt men gik så ind i stuen, tændte lyset OG fandt en rystende og savlende hund i min sofa der ikke kunne stå oprejst. Han rystede, savlede, pustede og hans hjerte hamrede afsted, jeg nåede at tænke alt fra epilepsi, mavesmerter, hjerteanfald, kramper til ja alt. Fik ham med møje og besvær udenfor, for at se om han overhovedet kunne gå. Han havde slem diarre og efter at have besørget på samme sted, lagde han sig ved siden af og ville ikke rejse sig. Om eftermiddagen havde jeg gået en tur med ham ved vandet, da vi kom tilbage havde han ikke villet rejse sig i haven og ville ikke ind, ligesom han virkede meget træt og straks faldt i søvn. Gode råd var ekstrem dyre kl 3 om natten og uden bil, bar ham ind, lagde ham på hans pude på gulvet og sad ved ham, han ville hverken spise eller drikke. Han pustede og pustede og rystede rigtig meget. En halv time senere sad jeg i en taxa med ham på vej til det nærmeste dyrehospital. Ingen feber, dyrlægen undersøgte ham ikke vildt grundigt, men mente efter at han havde hørt Tjaldurs historie og at han fik clomicalm, simpelthen blot at han havde fået et stress eller angsttilfælde midt om natten. Den godtog jeg ikke. Tjaldur fik beroligende og faldt i søvn på gulvet. Jeg bad dyrlægenn udersøge ham grundiger, men han mente blot han måske så havde ondt i maven. Suk. Vi tog derfra igen. Tjaldur sov til kl ca 9 om morgen og så var den helt galt igen. Diarre, rysten, piven, savlen og kunne ikke stå på sine bagben. Jeg var død og pine nød til at tage til tandlægen, så min bror passede ham. Han ringede efter en halv time og sagde at Tjaldur nu havde lagt ude i sneen og rystede siden jeg gik, han hverken kunne eller ville rejse sig. Hjem fra tandlæge og op til egen dyrlæge. Hans mave var helt udspillet og han pev og hylede hele vejen. Den times køretur var som et ondt år. Dyrlægen konstaterede ret hurtig at han havde slemme rygsmerter, for han skreg som besat hver gang han løftede blidt i halen eller rørte ham hen over lænden. Kunne dog ikke udelukke lidt mavesmerter også, måske pga angst, måske pga noget helt tilfældig der lige ramler sammen med det andet. Han fik et skud morfin og så skal han have binyrebarkhormon i 21 dage. Tjaldur sov som en sten resten af dagen i går, kun afbrudt af hyppige ture udenfor pga maven. I morges vågnede jeg tidligt ved han lå og pev, han har faktisk lige side rystede og pevet, han har tydeligtvis rigtig rigtig ondt igen. Lige nu undre jeg mig over at jeg ikke fik mere smertestillende med til ham, men binyrebarkhormon er jo også smertestillede i sig selv, men tilsyneladene ikke nok. Årh ha. Nu har min dyrlæge lukket i dag. Fedt. Jeg har et fleece dækken til ham. Jeg varmer vand i en varmedunk og kommer dækkenet om det, indtil det er meget varmt og så lægger jeg dæknet på Tjaldur. Hvad mere kan jeg gøre for ham ?? Han er en patient med lyd på, han piver, snakker og brummer og sukker meget, modsat Teitur der aldrig sagde en lyd, næsten uanset hvor sindsyge smerter han havde. Derfor har jeg været meget i tvivl om HVOR ondt Tjaldur har. Om han bare generelt ligger og brummer og piver og knurre, fordi han snakker, eller om det er fordi det er helt uudholdlige sindsyge smerter. Jeg gætter på det er lidt en mellemting. Han får små portioner i/d dåsemåd og ville købe nogen idoform til ham i dag, så maven kan komme i orden igen. Gode råd og erfaring søges ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Kiropraktor ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Nej nej, det ville være fuldkommen totur at udsætte ham for det nu. Før jeg ville opsøge en kiropraktor, og det ville jeg gerne, skal han have væsenligt mindre smerter OG jeg ville gerne have det udlukket hos dyrlægen at der er noget fysisk alvorligt galt, som feks diskus eller andet. Burde dyrlægen have taget røgten i går ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg tænker at han har fået en forgiftning? Det lyder meget voldsomt syntes jeg - at han har ondt i ryggen kunne tyde på tyktarmen (ved min Oscar reagerer der hvis han har noget med tyktarmen, så skal man ikke røre ham bag på ryggen) Tynd havregrød stabilisere maven - kender ikke idoform - men canikur til hunde er rigtig godt da det indeholder noget ler der beskytter maven. Ja og så hold ham varm - sørg for at han drikker evt noget tynd suppe hvis han ikke vil have almindelig vand. Rigtig god bedring med ham :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg tænker at han har fået en forgiftning?Det lyder meget voldsomt syntes jeg - at han har ondt i ryggen kunne tyde på tyktarmen (ved min Oscar reagerer der hvis han har noget med tyktarmen, så skal man ikke røre ham bag på ryggen) Tynd havregrød stabilisere maven - kender ikke idoform - men canikur til hunde er rigtig godt da det indeholder noget ler der beskytter maven. Ja og så hold ham varm - sørg for at han drikker evt noget tynd suppe hvis han ikke vil have almindelig vand. Rigtig god bedring med ham :ae: Jeg synes også at det både ser og virker voldsomt i forhold til hvis det "blot" er et almindeligt hold i ryggen. Men jeg har aldrig set ham syg før, så ved ikke hvad hans normale reaktion er. fornemmer dog at han er meget følsom og påvirkelig og reagere voldsomt på smerter. Så at et hold i ryggen måske vitterlig giver ham så voldsomme smerter og ubehag. Han kaster ikke op og har ikke feber. Så tænker ikke det er en forgiftning. Men jeg ved det ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Okay hvis han har fået en diskoprolaps som kan gøre umanerligt ondt (bare spørg mig) - så kan det give nogle føleforstyrrelser - som måske kan være skyld i den dårlige mave :hmm: - Hvis ikke man kan føle noget kan man have svært ved at holde igen - kan han holde på urinen? Det er jo nok en rigtig god ide at få taget nogle billeder af den ryg - for hvis det er et problem der skal den rette behandling sættes i gang - jo hurtigere jo bedre. Prøv om du kan holde ro på ham og så må du forlange at der bliver taget billeder af den ryg! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Hej Stella Kan det udelukkes at han har fået noget rottegift i sig, for så skal der hurtigt Et bestemt k -vitamin indsprøjtes. Jeg ville nok i det sted lade ham indlægge på et større hospital til udredning med blodprøver /røntgen osv.Og de skulle lade ham smertedække heletiden. Desværre er cockerer temmelig disponeret for at få en diskus, og min Freddys far fik det jo i november.Han er 8 år og blev akutopereret 3 gange, før genoptræning kunne komme på tale.CHR herindefra har også fortalt at Faxe Dyrehospital har en del cockerer til operation og på Karlslunde, der har haft Freddys far, er der nu 2 mere i behandling. Desværre bliver udgifterne store, tror Schummis regning er over 50.000 kr nu og han er ikke færdig i optræning, men stor stor fremskridt. Er meget ked af at læse din beskrivelse af ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Okay hvis han har fået en diskoprolaps som kan gøre umanerligt ondt (bare spørg mig) - så kan det give nogle føleforstyrrelser - som måske kan være skyld i den dårlige mave :hmm: - Hvis ikke man kan føle noget kan man have svært ved at holde igen - kan han holde på urinen? Det er jo nok en rigtig god ide at få taget nogle billeder af den ryg - for hvis det er et problem der skal den rette behandling sættes i gang - jo hurtigere jo bedre. Prøv om du kan holde ro på ham og så må du forlange at der bliver taget billeder af den ryg! Ja han kan godt holde på urinen. Egentlig er jeg tilbøjelig til at tro at det med maven er 3 ting. Angst, morfin og så at når jeg tænker mig om har han faktisk spist og slikket rigtig meget på sne med salt i de sidste par dage på gåturene. Jeg håber det blot er det og at den snart bliver god igen maven. Han burde nok have få taget billeder i går, men insisterede ikke på det, fordi dyrlægen virkede så sikker i sin sag, da han mærkede ryggen igennem. Han sagde at han ikke kunne udelukke det var en diskus, men han mente umiddelbart at det var tættere på hold i ryggen, når han trykkede og tog ham i halen og bagbenene osv. Men hvordan pokker det er kommet og af hvad, har jeg ingen ide om. Må ringe i morgen og bede om nogen smertestillende til weekenden. Han ville ikke rejse sig særligt godt, det gør ondt på ham og han piver hvis man hjælper ham. Når han så har rejst sig traver han hvileløst rundt med halen helt mellem benene og tager lang tid om at ligge sig ned. Er virkelig bekymret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Hej StellaKan det udelukkes at han har fået noget rottegift i sig, for så skal der hurtigt Et bestemt k -vitamin indsprøjtes. Jeg ville nok i det sted lade ham indlægge på et større hospital til udredning med blodprøver /røntgen osv.Og de skulle lade ham smertedække heletiden. Desværre er cockerer temmelig disponeret for at få en diskus, og min Freddys far fik det jo i november.Han er 8 år og blev akutopereret 3 gange, før genoptræning kunne komme på tale.CHR herindefra har også fortalt at Faxe Dyrehospital har en del cockerer til operation og på Karlslunde, der har haft Freddys far, er der nu 2 mere i behandling. Desværre bliver udgifterne store, tror Schummis regning er over 50.000 kr nu og han er ikke færdig i optræning, men stor stor fremskridt. Er meget ked af at læse din beskrivelse af ham. Han var med på rideskolen en dag i snor. Vi har stort problem med rotter og der bliver tit lagt rottegift ud i kasser. Men Tjaldur var i snor og gik det meste af tiden lige ved siden af mig. Så ham ikke spise noget. Han snuste selvfølgelig lidt, men han faktisk mest travlt med enten at gø af hestene eller tigge guffer fra min lomme, vi var der også kun i ca 10 minutter. Tænker at det er det eneste sted der var risiko for rottegift, men medmindre vi har været sindsygt uheldigt og der lå lidt på jorden lige det sted vi gik, så tror jeg heldigvis ikke det er sandsynligt. jeg er ked af at jeg ikke rigtig føler mig helt tryg ved hans diagnose, tænker så det knager. Tænker fornuftig og tænker at to dyrlæger har set på ham uden at se noget farligt mistænksomt og uden han har feber eller opkast. Tænker med mit instinkt der fortæller mig at der måske er der noget de ikke har opdaget omkring hans ryg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Stik ham en kodimagnyl eller aspirin for smerterne. Havresuppe (1 dl gryn, 1 l vand, 1 tsk salt, 1 spsk sukker, koge, si gryn fra, brug kun suppen) i sprøjte i munden. Start med 1 dl i timen. Hvis han ikke kaster op, så op til 2-3 dl i timen. Det skal han have de næste 24 timer. Er han tjekket for mavedrejning? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Det lyder 100% som da Dexter havde en mave infektion. Helt samme reaktion. Dexter fik antibiotika og ganske hurtigt var alt ok.. Tog ikke mange dage for ham at komme sig... Dexter havde drukket noget dårligt vand på en aftenstur tror jeg, og det tog ca. 10-16 timer før det ramte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg er ikke et sekundt i tvivl om at det er ryggen den er gal med og at han også har ondt i maven. Spørgsmålet er blot af hvad og hvorfor og hvor han har mest ondt. Har han haft ondt i maven og derfor spændt og nu fået hold i ryggen eller har han fået hold i ryggen og derfor fået ondt i maven, eller er de to ting helt tilfældige og hver for sig. Nå nu har jeg ringet til dem som har vagten i dag, de er i en anden by, men kan læse hans jounarl. Skal derop i dag om en times tid og hente morfin til ham, de sagde at så han længe han ikke kaster op og stadig ikke har feber, synes de jeg skulle give ham morfin og så skal jeg se i morgen, hvis ikke det er bedre i morgen skal jeg komme op og få taget røgten. Nu er jeg lidt mere tryg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Janni privat Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg vil give shii ret, det lyder som en maveinfektion.. Sådan reagerer mine hvertfald..Ryster og blvier lamme i bagkroppen. Min dyrlæge siger at sådan er der bare nogle hunde der reagerer. ' Håber det er ikke er noget slemt og at det forsvinder så hurtigt som det kom Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg er ikke et sekundt i tvivl om at det er ryggen den er gal med og at han også har ondt i maven. Spørgsmålet er blot af hvad og hvorfor og hvor han har mest ondt. Har han haft ondt i maven og derfor spændt og nu fået hold i ryggen eller har han fået hold i ryggen og derfor fået ondt i maven, eller er de to ting helt tilfældige og hver for sig. Nå nu har jeg ringet til dem som har vagten i dag, de er i en anden by, men kan læse hans jounarl. Skal derop i dag om en times tid og hente morfin til ham, de sagde at så han længe han ikke kaster op og stadig ikke har feber, synes de jeg skulle give ham morfin og så skal jeg se i morgen, hvis ikke det er bedre i morgen skal jeg komme op og få taget røgten. Nu er jeg lidt mere tryg. De gange Darwin har haft akut colitis er hans tarme hævet helt vildt op og så ryster og savler han - ligesom han også vrider sig hen af gulvet fordi det gør ondt i maven - så Tjaldur kan sagtens have vredet sig og dermed fået hold i ryggen - godt du skal op med ham:5up: Håber han snart er i orden igen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg havde ikke Tjaldur med, da jeg skulle videre op og undervise. Hentede blot morfin til ham, men aftalte med dyrlægen at hvis intet var bedre i morgen tidlig, så kom jeg op til røgten i morgen, fik en tid. Men han skiftevis puster og ryster, hver gang han rejser sig eller ligger sig så puster han længe efter, som om han er total overanstrengt. Han har rystet voldsomt i langt tid, så nu hvor jeg har givet ham morfin er han endelig faldet til ro. Han har kun lavet en gang siden kl 10 i morges. Det var tyndt, men okay. Ikke alarmerende. Så må håbe maven gør mindre ondt. Men ryggen er stadig helt galt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg har hørt om to tilfælde indenfor en uges som minder om det. De savlede HELT VILDT og havde dårlig mave, den ene havde blod i afføringen også. De havde mave/tarm infektion, de fik skånekost og medicin og blev fine igen efter nogle dage. Måske er han blevet smittet med noget ? Spist meget sne ? Eller andet. Jeg håber han bliver hurtigt frisk og det "bare" er infektion. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg kan ikke forstå at han puster sådan, enten er det pga smerte eller pga udmattelse. Han blev noget bedre efter en time på morfin, så ville han ud at tisse og lave og det var stadig tyndt men ok, men da han kom ind pustede han i et væk og lå længe og pustede. Nu sover han igen, men pev da han ville vende sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Tak for jeres god bedring hilsner Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg kan ikke forstå at han puster sådan, enten er det pga smerte eller pga udmattelse. Han blev noget bedre efter en time på morfin, så ville han ud at tisse og lave og det var stadig tyndt men ok, men da han kom ind pustede han i et væk og lå længe og pustede. Nu sover han igen, men pev da han ville vende sig. Med den beskrivelse er der ingen tvivl om stærke smerter. God bedring med ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Jeg kan ikke forstå at han puster sådan, enten er det pga smerte eller pga udmattelse. Han blev noget bedre efter en time på morfin, så ville han ud at tisse og lave og det var stadig tyndt men ok, men da han kom ind pustede han i et væk og lå længe og pustede. Nu sover han igen, men pev da han ville vende sig. Tror også han har meget ondt - man kan blive helt stakåndet hvis det gør meget ondt - stakkels ham - håber natten forløber godt og han har det lidt bedre i morgen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 7, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 7, 2013 Tror det er mere end en ting. Når pillerne virker så er det som om han er mere bevægelig i sin ryg, han kan gå lidt mere og ligge sig lidt anderledes. Men han puster bare stadig meget. Årh jeg får snart et nervesammenbrud af nervøsitet og bekymring. Er så mega bange for at miste ham, for at dyrlægerne har overset noget Min tillid til dem ligger på et meget lille sted. Håber bare han får en rolig nat. Så må vi til dyrlægen i morgen. Men håber selvfølgelig meget at det er bedre for ham i morgen, men tror det desværre ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Hvordan går det i dag ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Hej jeg vågnede kl 5 i morges med en grædende hund der skiftevis pev og lagde sig og drejede rundt om sig selv. Kl 7 kørte vi til dyrehospitalet. Han blev indlagt med det samme, han skreg oppe i klinikken, bare for at gå hen over trinnet op til døren. Der blev taget røgten af bugen, maven, ryggen og albuerne ( han har jo haltet lidt gennem nogen tid ). Først så det mærkeligt ud i tarmene og dyrlægen mente han kunne have slugt noget. Men derudover havde han knogleforandringer i ryggen, ved lænden. Spondylose. Men dyrlægen sagde at mange havde det uden at det gjorde ondt, så han blev lagt i fuld narkose og fik undersøgt tarmene, men de var normale, der var ikke noget dernede. Men milten var lidt fordrejet, men ufarligt, men det var det som gav et mærkeligt udseende på billedet. Han havde forstørret knogle i venstre albue, samt en "plet" en art. Det tydede på albuedysplasi, men det er ikke det der giver ham de skrækkelige smerter nu, men det var rart nok at få be eller afkræftet det med albuen. Men tilbage til ryggen. Nu var han slet ikke i tvivl om at det var det i ryggen som gav ham de smerter. For nu var maven udlukket. Han snakkede også op at det kunne udvikle sig til en diskusprolaps. Jeg ved ikke om de to ting hænger sammen. Når jeg læser om spondylose på nettet bliver det bare beskrevet som noget næste alle større hunderacer har over 7 år. Dyrlægen sagde man sjælden så det ved så unge og små hunderacer men det er jo også, hans opvæskst, dårligt foder, mangel på foder, hårde spark og slag, kolde gulve, i hundegårde og kælder i alt slags vejr. Det kan vel også fremme sådan skader, for er spondylose ikke en skade ?? Jeg spurgte og spurgte og har glemt alle svarene. Fatter i bund og grund ikke om spondylose er en begyndelse til diskus, om det er en skade eller om det er gigt der er opstået langsomt ? Behandlingen er indtil videre morfin indsprøjtninger som jeg selv skal give ham i nakken 2 gange om dagen ( glad for at jeg lærte det på Teitur med allergivacciner ) samt binyrebarkhormon 2 gange om dagen i så lang tid som det er nødvendigt. Han må ingenting lave udover at tisse og skide. Han skal bare have ro og ro og atter ro. Er der kun lidt bedring eller ingen bedring efter 14 dage sagde dyrlægen at det hed aflivning eller operation på århus dyrehospital, hvor de skulle være dygtige til at udføre de slags operationer. Jeg aner ikke hvad sådan en operation koster ?? Nogen der har et god bud, ligesom hvor meget genoptræning der skal til bagefter ? Jeg er SÅ bange og bekymret og helt knust. Tjaldur er så skidt. Han ligger på sin store pude, med sin yndlingsbamse som hovedpude. Han kan ikke selv få hovedet ned og spise og drikke, så servere det for ham med jævnlige mellemrum. Han er så meget smertedækket som han kan være, han kan finde ro til at sove og ryster og puster ikke. Men skal han over trin eller ligge sig eller rejse sig så piver han. Han drejer panisk rundt om sig selv hele tiden når han rejser sig. Dyrlægen kunne ikke sige hvorfor. Jeg tror det er fordi det gør ondt og han kan ikke forstå det, han kigger konstant på sin rumpe. Er der nogen af jer der kender til behandling, akupunktur, alt what ever, så skriv endelig. Jeg bor på syddjurs og her er bare intet herude, skal til århus, men så må det bare være sådan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Jeg havde en cavalier for mange år siden, der fik konstaterer spondylose. Faktisk tror jeg ikke det var det største problem, for jeg tror selv efterfølgende at hun havde en hjerne???skade, der dengang kaldes Fleycatchersymptom .Men de fandt spondylose på røntgen. Hun fik ro og masser af prednisolon i starten og siden nedtrappet. Det kom ikke igen med bevægelsesbesvær, men nogen sporthelt blev hun aldrig. Hun fik hjerteproblemer som 8 år og levede alligevel et godt liv til hun var over 14 år. Spondylose rammer mennesker, hundefamilien , masser af andre dyr , f.-eks heste.Inden dette med spondylose var konstateret havde hun fået fjernet sine analkirtler, simpelthen for at udelukke at det var dem der generer hende. Spondylose er mest almindeligt hos boxerer. Hun var på ingen måde så hårdt ramt som Tjaldur. Albueproblemer er ualmindelig på spanielracerne. (ved ikke med cavalier) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Stakkels Tjaldur.. Spondylose er ikke en skade, men en arvelig lidelse hvor to ryghvirvler kalker til så dannes en bro mellem dem. Visse racer er mere dispoerede end andre. Det lyder ikke godt med både spondylose og albueproblemer på så ung en hund. Jeg er ret overbevist om at akupunktur kan hjælpe på smerterne og tænker også du skal have Tjaldurs adfærd væsentligt med i betragtning ift. fremtiden for hvis en stor del af hans stress og hans adfærd har skyldtes smerter, burde adfærden blive bedre hvis han bliver smertefri. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts