Siri Skrevet Februar 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2013 Jeg har oplevet, at når jeg kommer gående med mine hunde og jeg har min refleksjakke på (helt neongul med reflekser) og hundene har deres refleksveste på - så holder folk automatisk afstand. Ved ikke lige hvad det præcist er, der gør det, men effekten er jo fantastisk. Så jeg tænkte på måske at købe en K9 sele i neon og med et afskrækkende label, så jeg kan bruge den med forhåbentlig samme effekt. Umiddelbart tænker jeg, at det mest afskrækkende er en neonfarvet? Af tekster har jeg overvejet: SERVICE DOG, ALPHA, RESCUEDOG, BODYGUARD. Har i nogle bud på et afskrækkende label. Formålet er jo sådan set bare, at folk holder deres hunde væk fra mine. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 To mere: SECURITY, POWERDOG. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trinek Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 To mere: SECURITY, POWERDOG. Man kan få en der hedder; you dont know me. Den er ret sigende:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 JEG BIDER eller DON'T TOUCH ME Jeg har selv overvejet sådan nogle til Bella:genert: Mest fordi jeg ikke magter at hun nogle gange gøer af fremmede mennesker hvis de kommer for tæt på. Nå ja, det er fordi jeg har kigget et af de steder hvor man selv kan lave teksten..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Men forresten, det kræver så at man er HELT ligeglad med hvad folk tænker:engel: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Man kan få en der hedder; you dont know me. Den er ret sigende:mrgreen: Den er totalt sigende. Men jeg vil faktisk næsten helst at folk bliver lidt bange Altså at de tror, at hunden arbejder, eller har en funktion - for det oplever jeg at folk har respekt for. JEG BIDER eller DON'T TOUCH ME Jeg har selv overvejet sådan nogle til Bella:genert: Mest fordi jeg ikke magter at hun nogle gange gøer af fremmede mennesker hvis de kommer for tæt på. Nå ja, det er fordi jeg har kigget et af de steder hvor man selv kan lave teksten..... Det var gode forslag! Tænker at teksten ikke skal være alt for lang (for jo længere, jo mindre tekststørrelse). Og måske skal jeg afholde mig fra at have noget med at hunden bider på, når jeg nu lader dem gå løs :blink: Var ude i selv at opfinde en jobtitel til mine hunde, men har ikke fundet på noget klogt endnu. Nogle gange bliver jeg lidt imponeret over hvor idéløs jeg er. Især når man tænker på, at jeg rent faktisk arbejder med sprog og kommunikation Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Goofy har en hvor der står Powerdog og Valhrona en Crazydog.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Men forresten, det kræver så at man er HELT ligeglad med hvad folk tænker:engel: Jeg er vist i forvejen kendt som hende den sure, der er så streng med at hendes hunde ikke må "lege", så jeg er komplet ligeglad!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Goofy har en hvor der står Powerdog og Valhrona en Crazydog.. Fint!! Passer de så - altså beskrivelserne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Labbeløsning Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 SMITTEFARE! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Ikke for at være deprimerende, men jeg anser de der juliuks k9 seler som elendige. Måske snarer livsfarlige. Hunden kan så let som ingenting komme ud af dem. Bliver linen stram og hunden bakker, så har man kun linen og selen tilbage og ingen hund. Har tre skræk eksempler. Tjaldur havde en kopi af dem, på en af vores gåture, går han rundt om et træ og linen bliver stram, det tog ham under 1 sekund at komme ud af selen og jeg brugte en halv time på at fange ham ( ja ja kan hunden indkald så er det noget andet ) og han løb ud på vejen flere gange. Min veninde har en stor labrador som hun havde købt sådan en sele til, lige dengang de blev virkelig populære. Hun skulle over en befærdet vej da hunden stopper op og snuser, hun trækker frem, bang hunden var ude af selen inden hun kunne nå at sige kukkebøh. Så på hundegalleri der var en tråd om en kvinde som havde sådan en sele, hvor hendes hund på en gåtur var sluppet ud af den og var løbet ind i en have og havde dræbt 2 kaniner. Så mit råd, hold dig langt væk fra de seler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 SMITTEFARE! Haha - DEN er god Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Ikke for at være deprimerende, men jeg anser de der juliuks k9 seler som elendige. Måske snarer livsfarlige. Hunden kan så let som ingenting komme ud af dem. Bliver linen stram og hunden bakker, så har man kun linen og selen tilbage og ingen hund. Har tre skræk eksempler. Tjaldur havde en kopi af dem, på en af vores gåture, går han rundt om et træ og linen bliver stram, det tog ham under 1 sekund at komme ud af selen og jeg brugte en halv time på at fange ham ( ja ja kan hunden indkald så er det noget andet ) og han løb ud på vejen flere gange. Min veninde har en stor labrador som hun havde købt sådan en sele til, lige dengang de blev virkelig populære. Hun skulle over en befærdet vej da hunden stopper op og snuser, hun trækker frem, bang hunden var ude af selen inden hun kunne nå at sige kukkebøh. Så på hundegalleri der var en tråd om en kvinde som havde sådan en sele, hvor hendes hund på en gåtur var sluppet ud af den og var løbet ind i en have og havde dræbt 2 kaniner. Så mit råd, hold dig langt væk fra de seler. Jeg er generelt ikke imponeret over selerne. De sidder ikke fantastisk på en del hunde (jeg synes de sidder for tæt på albuerne) og jeg ved godt at de kan trække sig ud af dem. Men det betyder ikke noget. Når jeg har snor på er det mere proforma end noget andet. Jeg har fuld kontrol over dem og har dem faktisk som regel løse (men ikke hvis nogen fra kommunen spørger). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Det er i øvrigt den der ICD-sele jeg har set på (vist en lidt anden variant) - det er nemlig den eneste de laver i neon. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Fint!! Passer de så - altså beskrivelserne Tja der er da Power i Goofy hvis han ser et rådyr eller noget og Valhrona er skør, så jo jo.. Men det nok stadig Goofy der er mest skræmmende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Jeg er generelt ikke imponeret over selerne. De sidder ikke fantastisk på en del hunde (jeg synes de sidder for tæt på albuerne) og jeg ved godt at de kan trække sig ud af dem. Men det betyder ikke noget. Når jeg har snor på er det mere proforma end noget andet. Jeg har fuld kontrol over dem og har dem faktisk som regel løse (men ikke hvis nogen fra kommunen spørger). Jeg var tæt på at tilføje i min tekst at det skrevne nok ikke galdt dig, eftersom det skriger ud af dine tekster at du bare har helt kontrol over det modsat mange af os andre der er på herrens mark når kræet vælger at stikke af ak ja så til alle andre der hellere ikke har fuld kontrol over jeres hund, køb aldrig en k9 sele. Du har ret i at de også sidder alt for tæt på albuerne og lukke spændet er fuldkommen overdrevet stort. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Siri, Hurrta laver dem også i neon gul og neon grøn og neon lyserød http://www.mypets.dk/shop/external/cms/hurtta_hundefrakker.htm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Det er i øvrigt den der ICD-sele jeg har set på (vist en lidt anden variant) - det er nemlig den eneste de laver i neon.Dem her fra Kenjan? SPOR-G SELE - M - selvlysende gul - m. refleks. har vi, og vi har aldring oplevet nogle problemer og hundene kan heller ikke trække sig ud af dem. (Eller også er de bare for tykke, så selen sidder godt til, men sig det ikke til nogen! :slem:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Jeg var tæt på at tilføje i min tekst at det skrevne nok ikke galdt dig, eftersom det skriger ud af dine tekster at du bare har helt kontrol over det modsat mange af os andre der er på herrens mark når kræet vælger at stikke af ak ja så til alle andre der hellere ikke har fuld kontrol over jeres hund, køb aldrig en k9 sele. Du har ret i at de også sidder alt for tæt på albuerne og lukke spændet er fuldkommen overdrevet stort. Siri, Hurrta laver dem også i neon gul og neon grøn og neon lyserød MyPets.dk - online dyrehandel - alt til hund og kat - billigt hundefoder Jamen det er virkelig rigtigt at de er farlige, hvis hunden trækker sig ud! Når jeg har plejehunde (fra grækenkand) går jeg faktisk kun med kvæl den første periode, indtil jeg kender dem. Jeg er dødsensræd for at de trækker sig ud. Og en angst hund kan komme ud af det meste. Men mine egne (den gamle græker undtaget) har jeg heldigvis helt styr på. Ellers kan jo ikke have dem med på ridetur Hurttas er super fin, men fladen er for lille. I Spots pels, der forsvinder den helt, så man ikke kan se det neon. Har den i orange og er megaglad for selen ellers! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Dem her fra Kenjan? SPOR-G SELE - M - selvlysende gul - m. refleks. har vi, og vi har aldring oplevet nogle problemer og hundene kan heller ikke trække sig ud af dem. (Eller også er de bare for tykke, så selen sidder godt til, men sig det ikke til nogen! :slem:) Den er da fin! Meget lig K9's! Gad vide om man kan sætte labels på den også. Altså ift. at trække sig ud, så er det bare slet ikke en option - især ikke for Spot. Han har kun 1 tempo: fuld fart fremad At trække bagud tror jeg slet ikke findes i hans verden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Den er da fin! Meget lig K9's! Gad vide om man kan sætte labels på den også. Altså ift. at trække sig ud, så er det bare slet ikke en option - især ikke for Spot. Han har kun 1 tempo: fuld fart fremad At trække bagud tror jeg slet ikke findes i hans verden. Hvis man ikek kan sætte labels på som den er nu, så er det vel ikke sværere end at lime to stykker velcro på siderne - vupti - så kan man sætte labels på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Hvis man ikek kan sætte labels på som den er nu, så er det vel ikke sværere end at lime to stykker velcro på siderne - vupti - så kan man sætte labels på Du besidder tydeligvis lidt af den kreativitet, som er pist forsvundet hos mig :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ovamor Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Hvad med at skrive arbejdshund eller working dog på. Men så får du vel bare en masse spørgsmål om hvad den arbejder med. (med at være hund , måske) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Februar 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Hvad med at skrive arbejdshund eller working dog på. Men så får du vel bare en masse spørgsmål om hvad den arbejder med. (med at være hund , måske) Arbejdshund eller working dog kunne godt være bud! Tror det bliver noget i den stil. Og jeg synes faktisk det at være hund er et majet vigtigt arbejde I hvert tilfælde det at være hund uden at blive generet af andre folks hunde! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret Februar 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2013 Den er da fin! Meget lig K9's! Gad vide om man kan sætte labels på den også. Ork ja. Vi har de seler, men har købt de der velcro-stickers fra K9 til dem. Vi vil ikke have K9 seler, men synes det var sjovt med mærkerne.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts