Aslan Skrevet Februar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 Jeg har jo lovet matin at være åben........... Han har forelsket sig i Bull terrieren Som udgangspunkt syntes jeg faktisk den er ret grim Men er også overbevist om at fik vi en, ville jeg knus elske den Har lige været inde og google sygdoms historien, og kan se at der er 4 (5) sygdomme som går igen. Hvilket for mig er et no go! Men nu er jeg åben! Er der nogle som har kendskab til racen, og kan fortælle ting som jeg ikke lige kan google mig til? Er der nogle der har kendskab til raceklubben? Da vi jo har Sofie på 9 mdr bliver det ikke foreløbig at vi skal have hvalp, men jeg ville rigtig gerne besøge en opdrætter (som ikke har hvalpe! ) og møde racen på hjemmebane. Så er der nogen der har kendskab til en fornuftig opdrætter som man kan besøge uden at det er med henblik på køb af hvalp? Det der for mig er mest uoverskueligt, er at skulle sætte sig ind i de sygdomme og ind og undersøge hvilke linier man skal købe fra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Jeg har kun været tæt på en - den var utroligt venlig og ikke ret køn - imo seføli Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Med det kendskab jeg har til racen, og hvis det er meningen at I vil have den sammen med Aslan, må I absolut ikke få andet end en tæve! De er meget egetkønsaggressive! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Har intet fornuftigt at sige udover, jeg syntes også de var grimme (!) i starten - men er faktisk begyndt at synes de er ret charmerende så baaare vent Aslan! Men jeg kender intet til racen - derfor har jeg ikke noget fornuftigt omkring det - dén må jeg lade nogle andre om her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Med det kendskab jeg har til racen, og hvis det er meningen at I vil have den sammen med Aslan, må I absolut ikke få andet end en tæve! De er meget egetkønsaggressive! Det var også planen med en tæve :5up: Men der er godt nok ikke mange opdrættere i DK Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 hvis det er helbreddet der skræmmer dig væk fra broholmeren (mener jeg du har skrevet lidt om på det sidste ...), så ville jeg nok ikke få en bull terrier? synes bare kun man hører tusind sygdomshistorier med dem. men jeg synes, at de er søde :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Jeg er på Martins hold, totalt forelsket i bull terrieren....men der er flere grunde til at jeg ikke har en og muligvis heller ikke får det. Som du selv nævner, så har de en del sygdomme. Så tror rigtig mange at det er en meget farlig hund og er bange for den og så er der rigtig mange andels- og boligforeninger, som mener det er så meget en kamphund at den ikke må bo hos dem. Sidst men ikke mindst, så tror jeg det kan være svært at finde et sted hvor man må gå til træning med sådan en fætter. Men de er så søde, meget terrier-stædige og charmerende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Åååh, en lille kampvogn! Heldige Sofie, hvis hun får en bullterrier en dag! og nåh ja, også heldige Martin osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 hvis det er helbreddet der skræmmer dig væk fra broholmeren (mener jeg du har skrevet lidt om på det sidste ...), så ville jeg nok ikke få en bull terrier? synes bare kun man hører tusind sygdomshistorier med dem. men jeg synes, at de er søde :hjerte: Ja også derfor jeg skrev at det var no go for mig, men at jeg jo skal holde mig åben samt der er andre faktore der gør at jeg ikke skal have en broholmer igen foreløbig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Nala og jeg gik til træning med en smuksmuk han, hvid med sort "klap" for øjet Selvom han var smuk og sød, så var han dum. Ikke bare almindelig terrier-stædig, men decideret DUM Og så blev han helt lyserød når han blev ophidset Om det er generelt de er snotdumme ved jeg ikke Men nu hørte du min erfaring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Jo jo, de er vist som udgangspunkt ret dumme. Tror ikke man avler på sådan et hoved, uden at gå på kompromis Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Jeg opfatter dem ikke som dumme, men som stædige. Jeg tror man kan sammenligne dem lidt med en islandsk hest, for en del er de det helt rigtige valg og der skal aldrig andet ind i hjemmet - for "alle os andre" er det bare en alt for besværlig og irriterende race at have med at gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2013 Stædige, ikke mere køns-aggressive end andre racer, hvis du vil gøre dit bedste, for at undgå sygdomme, så find en svensk kennel, de går til makronerne mht sundhed, tjekker og stille flere krav end danske kenler (sådan generelt, der kan sagtens gemme sig en dansk kennel, der også er overgrundig). Jeg kan sagtens se charmen i en bull terrier Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Åååh, en lille kampvogn! Heldige Sofie, hvis hun får en bullterrier en dag! og nåh ja, også heldige Martin osv. Heldige Sofie...hun er med ude og lufte fars lille kampvogn :blink:....og Aslan er skide sur....kan næsten høre Dorte's levende beretning om det, i en telefonsamtale :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Min veninde har to hanner, ingen af dem er egetkønsagressive, de er begge kastrerede, men den "nyeste" (som var herreløs) blev først kastreret efter hun fik ham, og han var langt over et år gammel. Der er RIGTIG mange sygdomme, og de er helt vildt ufatteligt stædige, og det er ikke noget man bare lige træner sig ud af, det ligger virkelig dybt i dem, men de er ikke dumme, og de kan sagtens lære rigtig mange ting. De gider sandsyligvis bare ikke føre sig frem med deres kundskaber, når du lige synes. Udover det, kan de godt være lidt voldsomme, helt uden at mene det. Sådan temmelig elefant i en glasbutik-agtige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Jeg havde altid syntes de var grimme - indtil jeg mødte en! Nu synes jeg de er DØD-charmerende, men de er alt for stædige/egenrådige til at jeg selv ville have en. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Kom til at tænke på hvorfor Martin egentlig er faldet for BT'en? Har han nogensinde mødt en Staffy eller en OEB? Siger det fordi det er lidt sundere racer med samme type sind... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Jeg synes så slet ikke man kan sammenligne staffien med bull terrieren, de staffier jeg kender kræver noget mere motion, træning og general stimulans end bull terrieren. Har aldrig mødt en rolig staffie under 6-7 år, har aldrig mødt en energisk bull terrier ældre end 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Jeg har mødt en tre stykker - den ene var sindssyg, men ejeren var også ekstremt ond ved den såeh... De to andre var/er sååååå søde! Den ene i øvrigt en tæve som legede fint med Ozzie mange gange, startede da Ozzie var omkring 2 og den var ½ år. Nu møder vi af og til en hanhund som er noget så kær også. Efter hvad ejerne har fortalt så er de er umulige at få til noget de ikke selv vil. Træning er vist lidt en by i Rusland, ikke interessant. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Februar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2013 Nala og jeg gik til træning med en smuksmuk han, hvid med sort "klap" for øjet Selvom han var smuk og sød, så var han dum. Ikke bare almindelig terrier-stædig, men decideret DUM Og så blev han helt lyserød når han blev ophidset Om det er generelt de er snotdumme ved jeg ikke Men nu hørte du min erfaring Måske han bare syntes, at øvelserne var hammerkedelige? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Februar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2013 Jeg har jo lovet matin at være åben........... Han har forelsket sig i Bull terrieren Som udgangspunkt syntes jeg faktisk den er ret grim Men er også overbevist om at fik vi en, ville jeg knus elske den Har lige været inde og google sygdoms historien, og kan se at der er 4 (5) sygdomme som går igen. Hvilket for mig er et no go! Men nu er jeg åben! Er der nogle som har kendskab til racen, og kan fortælle ting som jeg ikke lige kan google mig til? Er der nogle der har kendskab til raceklubben? Da vi jo har Sofie på 9 mdr bliver det ikke foreløbig at vi skal have hvalp, men jeg ville rigtig gerne besøge en opdrætter (som ikke har hvalpe! ) og møde racen på hjemmebane. Så er der nogen der har kendskab til en fornuftig opdrætter som man kan besøge uden at det er med henblik på køb af hvalp? Det der for mig er mest uoverskueligt, er at skulle sætte sig ind i de sygdomme og ind og undersøge hvilke linier man skal købe fra. Raceklubben er Dansk Terrierklub : www.dansk-terrierklub.dk her kan du finde deres racerepræsentant som jeg er sikker på gerne hjælper med alle mulige oplysninger om racen.Mit kendskab til dem er ikke så stort , men som med alle andre terriere har de en kæmpe personlighed - mht . til træning : selvfølgelig kan de trænes , men terrriere er for kloge til at gide gentagelser ! de er ikke behagesyge og du skal overbevise dem om at det er det rigtige de gør - lidt ligesom med en låst dør - den KAN åbnes med den rigtige nøgle ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2013 Jeg synes så slet ikke man kan sammenligne staffien med bull terrieren, de staffier jeg kender kræver noget mere motion, træning og general stimulans end bull terrieren. Har aldrig mødt en rolig staffie under 6-7 år, har aldrig mødt en energisk bull terrier ældre end 2 Nu gik sammenligningen heller ikke lige på aktivitetsniveau, men på det nuttede dumstædige væsen, som jeg stadig vil påstå at alle tre racer har. Og dermed ikke sagt at de på nogen måde er dumme - tvært imod! De har bare deres egne ideer om hvad der er værd at bruge tid og energi på. Men ja, Staffien er den mest aktive. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2013 Kom til at tænke på hvorfor Martin egentlig er faldet for BT'en? Har han nogensinde mødt en Staffy eller en OEB? Siger det fordi det er lidt sundere racer med samme type sind... Fordi han mødte en og den bare var sååååå sød og så den temperament (??) Vi har et vennepar som har en Staffy men tror aldirg vi har hils på en oeb. Hvilken gruppe hører de under?3? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Februar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2013 Fordi han mødte en og den bare var sååååå sød og så den temperament (??)Vi har et vennepar som har en Staffy men tror aldirg vi har hils på en oeb. Hvilken gruppe hører de under?3? Gruppe 3 er kun terriere og det er en oeb ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Februar 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 24, 2013 Det der med ikke at gide, og skulle overtales kender vi fra ASlan, han er dog blevet mere medgørlig med alderen. Men kan jo så regne ud af ved at få en bull terrier, får jeg ikke det jeg har efterlyst ved vores næste hund, nemlig en der bare er en smule mere medgørlig, for ved Aslan savner jeg virkelig den der med at indøve ting med en godbid, men han spytter godbiden ud. Men må jo ud og møde nogle, har også fået kontakt med en ejer på FB, også for at hører med til de sygdomme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts