Hop til indhold

Tredje gang er lykkens gang...


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Ja, måske.. Kender intet hønsehunden og har kun mødt en enkelt kleiner, og han var en kategori for sig selv...

 

 

 

Min kusine har en dejlig bretontæve, men kender kun hende.. Lækker hund med meget instinkt og masser energi..

 

 

 

Jeg tror heller ikke en corgi og jeg vil passe sammen...

Den er ikke samarbejdsvilling nok til mit temperament, tror jeg...

 

 

 

Klart en mulighed.. Jeg har ingen ambitioner om at vinde noget i lp eller ag, så klart bare på hyggeniveau... Hvor ofte skal de trimmes?

 

Ved det ikke - men kan hurtigt finde ud af det....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Den er bare meget stor :genert:

 

Men er den det? Det er jo en mellemstørrelses hund. Tæver vejer omkring Benny men er så lidt højere, i følge standarden, kan jeg se. Men du vil hellere under samojede-størrelse? (Ja nogle måler i cm, jeg måler i samojede).

 

De få jeg har mødt, har mine ikke leget med men hilst, og jeg synes de virker ret søde, tror det er tæver jeg har set.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med en toller, eller har folk indtryk af at det er meget svært at finde en med godt temperament?

 

Ja, jeg tror i hvert fald, at man skal kigge sig rigtig godt for, mit indtryk er, at en del af dem er skarpe og/eller nervøse. Og så synes jeg, at de har tendens til at køre højt op i stress, i hvert fald mange af dem, jeg har mødt. Det kan også jo være en rigtig lækker hund, jeg har tidligere selv haft lidt kig på racen, og jeg har da også mødt gode eksemplarer, men må indrømme, at jeg er blevet lidt afskrækket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal være forberedt på, at der ikke avles så mange korthårede collier herhjemme mere. En jeg kender fra et andet forum har lige fået en hvalp hjem, det var vist første kuld i DK i et par år, mindes jeg. Men jeg kan tage fejl. :hmm:

 

Så du skal forberede dig på, at kigge mod udlandet, hvis du vil have en korthåret collie og ikke vil vente.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved det ikke - men kan hurtigt finde ud af det....

 

Det må du gerne :-D

 

Men er den det? Det er jo en mellemstørrelses hund. Tæver vejer omkring Benny men er så lidt højere, i følge standarden, kan jeg se. Men du vil hellere under samojede-størrelse? (Ja nogle måler i cm, jeg måler i samojede).

 

De få jeg har mødt, har mine ikke leget med men hilst, og jeg synes de virker ret søde, tror det er tæver jeg har set.

 

Jeg synes, at 56 - 59 cm for tæver er stort :genert: Jeg måler lidt i Pajkoer og han er jo kun omkring 40 cm høj...

 

Stabyen er 50 cm for tæver. Mellempudel 35 - 45 cm og 45 - 60 cm... Jeg tror, måske ikke at den skal være ret meget over 50 cm...

 

Du bestemmer jo heldigvis selv. :lol: De matcher bare dine krav rigtig godt. ;-)

 

Ja, det var nu heller ikke sådan ment.. I er bare meget enige :-D Hvilket jo kun er godt!

 

Hvad med en toller, eller har folk indtryk af at det er meget svært at finde en med godt temperament?

 

Det tror jeg ikke jeg tør. Vil være bange for endnu en reserveret/sky hund...

 

Lige et spørgsmål; Er det en hund nr. 2 du søger eller din næste hund, når Pajko ikke er her mere?

 

Derudover, hvad mener du så mere præcist med at du ikke ved hvad der vil ske de næste år? Er det "almindelig" uvished eller har du noget planlagt?

 

Hund nr. 2. Jeg rejser, forhåbentligt, til Norge for at studere i august, og bliver der i hvertfald i 3 år... Men bag efter ved jeg ikke hvad jeg skal - om jeg skal tilbage til DK, stifte familie eller hvad... Jeg kunne rigtig godt tænke mig en hund mere nu, men ved godt at det ikke kan lade sig gøre. Der til er min fremtid for usikker...

 

Du skal være forberedt på, at der ikke avles så mange korthårede collier herhjemme mere. En jeg kender fra et andet forum har lige fået en hvalp hjem, det var vist første kuld i DK i et par år, mindes jeg. Men jeg kan tage fejl. :hmm:

 

Så du skal forberede dig på, at kigge mod udlandet, hvis du vil have en korthåret collie og ikke vil vente.

 

Ja, men uanset race kigger jeg i hele norden - jeg vil have en med godt temperament og er ikke bange for at rejse efter den...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg synes, at 56 - 59 cm for tæver er stort :genert: Jeg måler lidt i Pajkoer og han er jo kun omkring 40 cm høj...

 

Stabyen er 50 cm for tæver. Mellempudel 35 - 45 cm og 45 - 60 cm... Jeg tror, måske ikke at den skal være ret meget over 50 cm...

 

 

 

Ahh, jeg syntes der stod at de var højere - Benny er cirka 57-58 cm og vægt omkring 22-24 kilo, ham har du jo mødt - er han for stor? (jeg synes jo selv han er en lille lort :mrgreen: - dog ikke i forhold til mange tæver i min race).

 

Og jeg forstår sagtens jeres bekymringer om tolleren, men kunne jo ske visse lande gik meget højt op i lige præcis temperamentet. For det ér altså en laber lille hund, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahh, jeg syntes der stod at de var højere - Benny er cirka 57-58 cm og vægt omkring 22-24 kilo, ham har du jo mødt - er han for stor? (jeg synes jo selv han er en lille lort :mrgreen: - dog ikke i forhold til mange tæver i min race).

 

Og jeg forstår sagtens jeres bekymringer om tolleren, men kunne jo ske visse lande gik meget højt op i lige præcis temperamentet. For det ér altså en laber lille hund, synes jeg.

 

Jeg synes det er svært at bedømme om han er for stor. Han har jo så meget pels, men nej, det er han måske ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har heller ikke læst alle indlæg, men jeg tænker springer spaniel, hvis det skal være jagthund?

Dem jeg har mødt, passer i hvert fald fint på det du søger i temperament og dine ønsker om størrelse og pelstype opfylder den også.

 

Den jeg kender bedst er min tidligere nabos Felix, der fungerer som familiehund. Han er bare SÅ sød, kærlig og imødekommende. Det er familiens første hund, og de er så lidt uenige om hvordan sådan en skal trænes og opdrages. han fr rigtig mange ture og er meget i hundeskoven. "Manden" kaster meget pind og bold med ham, hvilket stresser ham ekstremt, og det slås "Konen" så med når hun går tur. De har gået til hvalpetræning med ham, men ellers har de kun trænet lidt på gåturene. Der har han også krudt i numsen, men er ret meget på, når han bliver bedt om noget.

Han virker i hvert fald ikke besværlig på nogen måde.

Jeg er sikker på at Felix her ville have potientiale til både LP, agility og ikke mindst spor og jagt, hvis ellers ejerne havde villet det.

Han går i øvrigt næsten altid løs, og fungerer rigtig godt med andre hunde og fremmede mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...