Hop til indhold

Gave til fødevareministeren


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg tror ikke det er brevet med aske der har gjort udslaget, men det kan jo altid fortolkes :-D

Jeg tror heller ikke det er det eneste, der har været medvirkerne til det og jeg synes måske også det er en lidt spøjs måde at få sit synspunkt frem på. Men jeg synes også der er forskel på at sende aske og så på at gøre ingenting :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der irriterer mig mest er at hun ikke selv har kigget på hvad der faktisk står i dén lov, og hvad der er grundlaget for loven.

 

Man må ikke "bare" skyde omstrejfende husdyr (herunder hunde). Det skal kunne sandsynliggøres at det uvane husdyr udgør et problem, eller en fare for ens ejendom (herunder også ens egne husdyr), OG man skal have forsøgt at løse problemet på anden vis først.

Eneste undtagelse for alt det her, er hvis man griber det uvane dyr "på fersk gerning" i færd med f.eks. at slagte ens fårebesætning, eller hønseflok e.l. I så fald må man gribe ind øjeblikkeligt.

 

Ja det giver virkelig ingen mening... hendes udtalelser viser jo tydeligt at hun ikke ved hvad det står.. når hun bruger ord som selvtægt! :stupid:

 

- og man bare skal lade politiet ordne det :vedikke:

suk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Inklusive hendes eget ministerie? Cirka...... nul.

 

Tak...:hmm:Men nu var det ikke kun fødevareministeren jeg tænkte på....nærmere alle ministrene, det er jo dem der hales ind når pressen vil have konkrete svar på div. spørgsmål....altså, det må da være svært....meget svært, at svare på noget man ved cirka nul om :vedikke:....og er det ikke sådan, at hundeloven oprindeligt blev til i Justitsministeriets rodekontor, og når roderiet opdages måske så belejliget bliver hængt over på et par andre skuldre:engel:....var der ikke noget om at en Brian Mikkelsen nærmest ikke kunne åbne nogen låge på sit kontor uden der faldt, et skelet eller to ud?:oops::engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Det er jo det, de har embedsmænd til, så ministeren kan nøjes med at orientere sig fra sag til sag. Men nogle gør det bedre end andre...

 

:brandhane: Nå dem....tovholderne! :slem::cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Guccis var uden tvivl Lasses et og alt, og hans bedste ven. Han har fra start af kæmpet hårdt mod hundeloven, ofte med ret underlige stunts, og det har virkelig været en kamp for ham. Jeg synes måske at hans besættelse af at ændre loven, ofte kommer til udtryk på underlige og mærkelige måder (f.eks tager han ofte i hundeskoven og til demoer iført mundkurv), men jeg ville aldrig være i tvivl om hvorvidt han elskede Gucci højt, og hvad der lå til grund for hendes aflivning.

Han lyder godt nok ikke helt almindelig....

 

Hvis min hund i følge hundeloven skulle være iført mundkurv, ville jeg være meget trist. Ingen tvivl om det. Men jeg ville også tænke, at min hund trods alt var mere hjemme end ude og dermed mere uden mundkurv end med, så jeg ville aldrig få tanken om at aflive ham på den konto? Jeg forstår slet ikke handlingen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dina,

hvis man bor i lejlighed er hunden jo ret meget ude. Nogle gange 3+ timer dagligt, især for en voksen uden børn eller samboende partner..

 

Når så hunden ALTID skal være i to meter snor, og mundkurv kan det i den grad godt tage noget af det sjove ved turen væk..

Basse accepterede fint mundkurven, for hvad mor siger gjorde hun altid uden tøven. Men hun gik fra høj haleføring og begejstring til en mere "nåh"-attitude. Der var ingen tvivl om at gåture slet ikke var lige så sjove. Enhver kunne se det i hendes kropssprog.

 

og hvis man så tager udgangspunkt i en hund som rent faktisk havde problemer med mundkurven, og måske endde var ældre? Vant til at gå fri, og vant til at slæbe på pinde, lege med legetøj.

 

Og dertil skal man også huske at de fleste andre hunde ikke længere ønsker at hilse på ens hund eller snakke med den, fordi den ser underlig ud i ansigtet, og de slet ikke kan læse den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dina,

hvis man bor i lejlighed er hunden jo ret meget ude. Nogle gange 3+ timer dagligt, især for en voksen uden børn eller samboende partner..

Joooooo, men så længe er man skam også ude hver dag, selvom man har hus og have. :cool:

 

Jeg tror, at jeg selv ville gå en daglig skovtur, og man kan faktisk godt finde skove, hvor man yderst sjældent møder andre. Der ville jeg fjerne mundkurven og lade min hund valse rundt i fjollesnoren (flexilinen) og jeg ville lege diverse ting (find den kogle, mor har berørt...spring op og gå frem og tilbage på nedlagte træer....hvad som helst) og i det hele taget bryde loven på fornuftig vis, hvor ingen kom til skade og min hund havde det skægt.

 

Og så ville jeg gøre mit yderste for at finde ligesindede, således at min hund stadig kunne lege med andre hunde - enten dybt inde i den stooooore skov eller i en have et sted.

 

Jeg ville i hvert fald slet og aldeles ikke få den tanke at aflive min hund. Jeg skulle nok kunne holde hans humør vedlige.....tror jeg bestemt. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Han lyder godt nok ikke helt almindelig....

 

Hvis min hund i følge hundeloven skulle være iført mundkurv, ville jeg være meget trist. Ingen tvivl om det. Men jeg ville også tænke, at min hund trods alt var mere hjemme end ude og dermed mere uden mundkurv end med, så jeg ville aldrig få tanken om at aflive ham på den konto? Jeg forstår slet ikke handlingen.

 

Er det ikke sådan en indgroet bevisthed (hund med mundkurv=farlig hund, den bidder hold stor afstand):vedikke:....altså jeg er ikke bange for hunde, sådan generelt....men hvis hunde har mundkurv på....sååh er det lisom utrygheden straks tager over og styrer en (mig) :stupid:....nu er det meget sjældent jeg møder hunde med mundkurv....men ubevidst tror jeg nok, jeg måske ville fortrække til det andet fortov! :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Joooooo, men så længe er man skam også ude hver dag, selvom man har hus og have. :cool:

 

Jeg tror, at jeg selv ville gå en daglig skovtur, og man kan faktisk godt finde skove, hvor man yderst sjældent møder andre. Der ville jeg fjerne mundkurven og lade min hund valse rundt i fjollesnoren (flexilinen) og jeg ville lege diverse ting (find den kogle, mor har berørt...spring op og gå frem og tilbage på nedlagte træer....hvad som helst) og i det hele taget bryde loven på fornuftig vis, hvor ingen kom til skade og min hund havde det skægt.

 

Og så ville jeg gøre mit yderste for at finde ligesindede, således at min hund stadig kunne lege med andre hunde - enten dybt inde i den stooooore skov eller i en have et sted.

 

Jeg ville i hvert fald slet og aldeles ikke få den tanke at aflive min hund. Jeg skulle nok kunne holde hans humør vedlige.....tror jeg bestemt. :shock:

 

Vi kender alle de hunde, som står og glor formålsløst ud i luften når de får en skærm fra dyrlægen på. En del hunde reagerer på samme måde på en mundkurv.. De er sgu ikke for sjov, en del hunde kan trænes til at acceptere dem, men nogle, især ældre hunde, kan altså ikke.

 

Og mange mennesker bor langt fra øde steder..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Vi kender alle de hunde, som står og glor formålsløst ud i luften når de får en skærm fra dyrlægen på. En del hunde reagerer på samme måde på en mundkurv.. De er sgu ikke for sjov, en del hunde kan trænes til at acceptere dem, men nogle, især ældre hunde, kan altså ikke.

 

Og mange mennesker bor langt fra øde steder..

 

:lol: For dem ligger udkantsdanmark ikke lige rundt hjørnet....det er bare noget de vrøvler om på TV :slem::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke sådan en indgroet bevisthed (hund med mundkurv=farlig hund, den bidder hold stor afstand):vedikke:....altså jeg er ikke bange for hunde, sådan generelt....men hvis hunde har mundkurv på....sååh er det lisom utrygheden straks tager over og styrer en (mig) :stupid:....nu er det meget sjældent jeg møder hunde med mundkurv....men ubevidst tror jeg nok, jeg måske ville fortrække til det andet fortov! :oops:

Hvorfor egentlig? Er en hund iført mundkurv, kan det jo ikke bide?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kender alle de hunde, som står og glor formålsløst ud i luften når de får en skærm fra dyrlægen på. En del hunde reagerer på samme måde på en mundkurv.. De er sgu ikke for sjov, en del hunde kan trænes til at acceptere dem, men nogle, især ældre hunde, kan altså ikke.

 

Og mange mennesker bor langt fra øde steder..

Hvad er det, man siger....for den dovne er jorden altid frossen? :slem:

 

Holder man sin hund i flexiline og beholder mundkurven i lommen, så går det vel? Bliver nogle mennesker for frække i deres bemærkninger, kan man jo lige påføre mundkurven for et øjeblik og når hængerøvene så atter er forsvundet, kan man tage den af igen.

 

Det er jo ikke sådan, at politiet ligger på lur bag hvert gade- eller markhjørne, så helt farligt er det næppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Hvorfor egentlig? Er en hund iført mundkurv, kan det jo ikke bide?

 

Nej den kan ikke bide, men i min underbevidsthed er mundkurven et faresignal der betyder hold afstand, den hund er farlig....jeg har det på samme måde med hunde der bærer halsbånd med kraftige nitter, lisom ponkerne.....jeg opfatter det ikke som et fredeligt signal, snarere tværtimod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det, man siger....for den dovne er jorden altid frossen? :slem:

 

Holder man sin hund i flexiline og beholder mundkurven i lommen, så går det vel? Bliver nogle mennesker for frække i deres bemærkninger, kan man jo lige påføre mundkurven for et øjeblik og når hængerøvene så atter er forsvundet, kan man tage den af igen.

 

Det er jo ikke sådan, at politiet ligger på lur bag hvert gade- eller markhjørne, så helt farligt er det næppe.

 

Men så er vi ude i regelbrud. Jeg troede vi tog udgangspunkt i hundeejere som overholder loven?

 

og jeg har hørt om MANGE som blev stoppet, og fik lagt linen ned på jorden, hvorefter målebåndet blev hevet frem. Det har været meget forskelligt fra de forskellige politidistrikter. Jeg har aldrig selv oplevet det, og har ofte mødt politiet mens jeg luftede Basse (i snor og mundkurv), men jeg har kendt til andre.

 

En ung fyr (som indrømmet var "typen") blev en forårsdag på en gåtur hjem til sin mor (4 km) stoppet af tre forskellige patruljer, hvoraf den ene konstaterede at mundkurven var god nok, men bad om linen så de kunne måle den præcise længde. Og den var 15 cm for lang..

 

En hund hvis ejer ikke overholder loven, har nok ikke et stort trivselsproblem med loven. Men hvis man overholder loven (og vi er altså nogle som ikke ønsker at gøre os til lovbrydere), så kan det være et problem.

Og ja, hundene må være løse i hundeskovene. Men når de aldrig er løse har de et usikkert indkald ofte, OG en stor del af de andre hunde er utrygge ved dem. Og de andre ejere er måske utrygge ved at lade dem gå med deres hunde, som Snuseren selv også beretter om. En mundkurv har en ret stærk signalværdi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men så er vi ude i regelbrud. Jeg troede vi tog udgangspunkt i hundeejere som overholder loven?

Kun hvis nogen kigger. :shock:

 

Du snakker om steder, hvor der er rig mulighed for at møde mennesker. Jeg snakkede om steder, hvor denne risiko var minimal. Og jeg har personligt aldrig mødt en eneste betjent, emsig eller ej, midt inde i en skov eller for den sags skyld på en øde vinterstrand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dina,

hvis man bor i lejlighed er hunden jo ret meget ude. Nogle gange 3+ timer dagligt, især for en voksen uden børn eller samboende partner..

 

Når så hunden ALTID skal være i to meter snor, og mundkurv kan det i den grad godt tage noget af det sjove ved turen væk..

Basse accepterede fint mundkurven, for hvad mor siger gjorde hun altid uden tøven. Men hun gik fra høj haleføring og begejstring til en mere "nåh"-attitude. Der var ingen tvivl om at gåture slet ikke var lige så sjove. Enhver kunne se det i hendes kropssprog.

 

og hvis man så tager udgangspunkt i en hund som rent faktisk havde problemer med mundkurven, og måske endde var ældre? Vant til at gå fri, og vant til at slæbe på pinde, lege med legetøj.

 

Og dertil skal man også huske at de fleste andre hunde ikke længere ønsker at hilse på ens hund eller snakke med den, fordi den ser underlig ud i ansigtet, og de slet ikke kan læse den.

 

I stedet for at aflive sådan en hund kunne man vælge at bryde loven og gå med længere line og uden mundkurv, dette afgjort havde været mit valg og det bliver også mit valg hvis den dag skulle komme hvor Pellehunde skulle leve under samme betingelser som listehunde mens Pelle lever. Skulle det værste ske og hunden blev anmeldt for at gå uden mundkurv og i længere line, ville den have haft et mere muntert og længere liv, når jeg lod den aflive.

 

Kun hvis nogen kigger. :shock:

 

Host host...

 

Du snakker om steder, hvor der er rig mulighed for at møde mennesker. Jeg snakkede om steder, hvor denne risiko var minimal. Og jeg har personligt aldrig mødt en eneste betjent, emsig eller ej, midt inde i en skov eller for den sags skyld på en øde vinterstrand.

 

Det har jeg så, I Vordingborg hvor jeg gik med Pelle løs på stranden udenfor sæsonen kom to betjente og slap deres hunde løs. Pelle kom på mit kald gæt hvad deres gjorde?

Det er eneste gang på over 37 år jeg har oplevet polisen sådanne øde steder

Link til indlæg
Del på andre sites

Hed den ikke Mathilde eller sådan noget? Altså, udelukker selvfølgelig ikke at der er mere end en listehund, der var servicehund... :-D Kan bare huske der var meget i medierne om en, der ikke kunne få dispensation for mundkurven, da loven lige blev vedtaget... Men ved ikke om det er hende du tænker på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...