Hop til indhold

Gave til fødevareministeren


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jamen, det ville hun da ikke fatte, som ansvarlig for alle de hver dag mange hundrede nyfødte smågrise, der dør i vort intensive landbrug.

Guccies kremerede rester er bare en promille af de dyr, der hver dag lider døden pga vort velfærd.

Og økonomi er det, der vægter.

 

Det sørgelige er at du sikkert har ret :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt være bange for at den slags stunts skader mere end det gavner. Ja, der kommer sikkert en masse medieomtale ud af det. Men vi hundefolk tages i forvejen ikke voldsomt seriøst, da mange mener at vi ikke formår at tænke rationelt og fornuftigt, men derimod er for følelsesladede. Det billede bliver forstærket af den her slags episoder, man risikerer virkelig at stemplet som rabiat, og det gavner ingen.

 

Jeg tror at den eneste måde at få ændret denne hundelov på, er ved at optræde sagligt. Både politikere og den brede offentlighed er trætte af billeder og historier om søde og bedårende "muskelhunde". Den taktik virker tilsyneladende ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det var godt han gjorde det ! Jeg ville ikke have kunnet klare at sende Racers aske nogen steder , men godt at andre kan! Jeg kan iøvrigt ikke forstå hvad fødevareministeren har med hundeloven at gøre - troede det var justitsministeriet .
'

 

Det virker også underligt på mig, men det var også hende der blev spurgt vedr revision af hundeloven for nylig. Nok fordi hun står for husdyr. Da ormemidler kom på recept , også til hunde og katte, var det jo også pga landbrugets overbrug af alt medicin til dyr.Også Fødevarestyrelsen.,, der står for import af dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg finder den slags protest usmagelig.. og tror ikke et øjeblik på at det gavner nogen.

 

Hundeejerens udsagn om at mundkurv tog al livsglæde fra Gucci og at det var derfor han valgte at aflive den, vil jeg tillade mig at tage med et stort nip salt.

 

Gad vide om det er lovligt at sende sådan aske i et almindeligt brev?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det var godt han gjorde det ! Jeg ville ikke have kunnet klare at sende Racers aske nogen steder , men godt at andre kan! Jeg kan iøvrigt ikke forstå hvad fødevareministeren har med hundeloven at gøre - troede det var justitsministeriet .

 

'

 

Det virker også underligt på mig, men det var også hende der blev spurgt vedr revision af hundeloven for nylig. Nok fordi hun står for husdyr. Da ormemidler kom på recept , også til hunde og katte, var det jo også pga landbrugets overbrug af alt medicin til dyr.Også Fødevarestyrelsen.,, der står for import af dyr.

 

Jeg henviser til denne tråd: http://www.hunde-forum.dk/debat/33080-hundeloven-ikke-laengere-under-justitsministeriet.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Men vi hundefolk tages i forvejen ikke voldsomt seriøst, da mange mener at vi ikke formår at tænke rationelt og fornuftigt, men derimod er for følelsesladede. Det billede bliver forstærket af den her slags episoder, man risikerer virkelig at stemplet som rabiat, og det gavner ingen.

 

Tvivler på man kan forstærke et billede der i meget stor udstrækning er sandt, ved dén slags stunts. Det er vel nærmere en bekræftelse af hvad der imo er virkelighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt være bange for at den slags stunts skader mere end det gavner. Ja, der kommer sikkert en masse medieomtale ud af det. Men vi hundefolk tages i forvejen ikke voldsomt seriøst, da mange mener at vi ikke formår at tænke rationelt og fornuftigt, men derimod er for følelsesladede. Det billede bliver forstærket af den her slags episoder, man risikerer virkelig at stemplet som rabiat, og det gavner ingen.

 

Jeg tror at den eneste måde at få ændret denne hundelov på, er ved at optræde sagligt. Både politikere og den brede offentlighed er trætte af billeder og historier om søde og bedårende "muskelhunde". Den taktik virker tilsyneladende ikke.

Jeg vil til dels give dig ret. Men saglige argumenter blev ignoreret da loven blev vedtaget, og det gør de tilsyneladende stadig. Hvad skal vi så gøre? Sidde og vente på at det bliver vores hund næste gang, og bare acceptere stiltiende for alt andet vil være et "stunt"?

 

Gad vide om det er lovligt at sende sådan aske i et almindeligt brev?

Når det er dyreaske, ja. Havde det været fra et menneske, kunne han nok anklages for usømmelig omgang med lig :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tvivler på man kan forstærke et billede der i meget stor udstrækning er sandt, ved dén slags stunts. Det er vel nærmere en bekræftelse af hvad der imo er virkelighed.

 

Du må da have bemærket at i dagens politiske arena er vinderen altid den, der er bedst til at piske en stemning op. Det var sådan den nugældende Hundelov blev skabt, og hvis den skal ændres bliver det sandsynligvis på samme måde. Man er nødt til at hyle med de ulve man er iblandt, så hvis pressen og politikerne skal bombarderes med aske, aflivede hundehvalpe og aborterede fostre før der sker noget, så gerne for mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tvivler på man kan forstærke et billede der i meget stor udstrækning er sandt, ved dén slags stunts. Det er vel nærmere en bekræftelse af hvad der imo er virkelighed.

Om det billede er sandt eller ej, kan vel diskuteres. Og kommer an på om man dømmer ud fra hvem der får mest taletid i medierne, for der fylder de rabiate jo klart mest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil til dels give dig ret. Men saglige argumenter blev ignoreret da loven blev vedtaget, og det gør de tilsyneladende stadig. Hvad skal vi så gøre? Sidde og vente på at det bliver vores hund næste gang, og bare acceptere stiltiende for alt andet vil være et "stunt"?

Når det er dyreaske, ja. Havde det været fra et menneske, kunne han nok anklages for usømmelig omgang med lig :vedikke:

Hvis man har valget mellem at skade sagen eller gøre ingenting, vælger jeg stadig ingenting. Eller rettere at lade de organisationer der har forstand på tingene, om at argumentere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man har valget mellem at skade sagen eller gøre ingenting, vælger jeg stadig ingenting. Eller rettere at lade de organisationer der har forstand på tingene, om at argumentere.

 

Men skade sagen? Nu vil de jo kigge på det igen med henblik på at få ændret det, så hunde ikke bare bliver aflivet. Det kan da ikke være at skade sagen eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

og samtidig med at de vil lave noget der bliver godt laver de igen noget juks...

"Slut med at skyde hunde

Ministeren ønsker også at ændre den del af lovgivningen, der i dag tillader, at man må skyde omstrejfende hunde.

- Jeg synes ikke, det er en holdbar løsning at give borgerne, at de kan skyde en hund, der strejfer, uden at den skader andre dyr eller mennesker. Derfor bør denne mulighed for selvtægt slettes af lovgivningen. Den slags sager skal henvises til politiet, siger ministeren"

 

Fatter hat af det der foregår derinde på borgen :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt tanken bag, og hvad det har ført til den handling. Men synes personligt det er lidt underligt, og en sær måde at gøre den slags på.

 

Havde hundeloven ikke været som den er, havde Basse levet i bedste velgående i dag, bare ikke her. Men jeg tror næppe det ville have gjort nogen gavn at sende hendes aske videre?

 

 

 

Ninjamor,

tjah, der ville jeg ikke stille spørgsmålstegn. Guccis var uden tvivl Lasses et og alt, og hans bedste ven. Han har fra start af kæmpet hårdt mod hundeloven, ofte med ret underlige stunts, og det har virkelig været en kamp for ham. Jeg synes måske at hans besættelse af at ændre loven, ofte kommer til udtryk på underlige og mærkelige måder (f.eks tager han ofte i hundeskoven og til demoer iført mundkurv), men jeg ville aldrig være i tvivl om hvorvidt han elskede Gucci højt, og hvad der lå til grund for hendes aflivning.

Jeg kan ikke forestille mig et andet grundlag, for den hund var hans et og alt - det har jeg aldrig været i tvivl om!

 

(og nej, jeg aner ikke hvor jeg kender ham fra, men har facebooket med ham i en del år efterhånden).

Link til indlæg
Del på andre sites

og samtidig med at de vil lave noget der bliver godt laver de igen noget juks...

"Slut med at skyde hunde

Ministeren ønsker også at ændre den del af lovgivningen, der i dag tillader, at man må skyde omstrejfende hunde.

- Jeg synes ikke, det er en holdbar løsning at give borgerne, at de kan skyde en hund, der strejfer, uden at den skader andre dyr eller mennesker. Derfor bør denne mulighed for selvtægt slettes af lovgivningen. Den slags sager skal henvises til politiet, siger ministeren"

 

Fatter hat af det der foregår derinde på borgen :stupid:

 

Det der irriterer mig mest er at hun ikke selv har kigget på hvad der faktisk står i dén lov, og hvad der er grundlaget for loven.

 

Man må ikke "bare" skyde omstrejfende husdyr (herunder hunde). Det skal kunne sandsynliggøres at det uvane husdyr udgør et problem, eller en fare for ens ejendom (herunder også ens egne husdyr), OG man skal have forsøgt at løse problemet på anden vis først.

Eneste undtagelse for alt det her, er hvis man griber det uvane dyr "på fersk gerning" i færd med f.eks. at slagte ens fårebesætning, eller hønseflok e.l. I så fald må man gribe ind øjeblikkeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...