Hop til indhold

Hvornår var i sidst pavestolt over jeres hund?


Gæst andrea
 Share

Recommended Posts

Gæst andrea

Jeg synes at sådan nogle "Åhh, jeg elsker min hund, den er bare fantastisk"-tråde er så opløftende, så nu starter jeg da én!:blink:

 

Da jeg gik tur med Chilsen for et par dage siden, mødte vi som så mange gange før et ældre ægtepar med en supersød airedale. Vi skulle samme vej, så vi fulgtes et kort stykke vej. Chili gik uden snor som sædvanlig, og manden spurgte "Hvor gammel er det nu hun er?" Jeg svarer, at hun er 2½, hvortil han siger: "Ej, det er altså flot, så diciplineret er vores Hunter ikke!". Der kommer så en cyklist, så jeg kalder hende til mig, hun kommer promte (:mrgreen:) hvortil han siger "Nej hvor ER hun altså dygtig!"

Tja, så kan man jo ikke rigtig tænke andet end "Jaaa, hun er jo min lille velopdragne køter!":lun:

 

Hvornår var i sidst rigtig stolte over jeres lille guldklump?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jamen, det var jeg i dag. Da Bobo skulle hilse på naboens hund og var begyndt at løbe derhen, men så kom i tanke om, at vi har øvet, at han skal have lov til at hilse. Da han vendte om og kom tilbage mod mig, blev jeg helt vildt stolt af ham :hjerte: Fandeme fedt, når ens træning endelig virker! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan en havde jeg i går, jeg har ligget syg de sidste par dage, og i går da jeg lå i sengen og havde rigtig ondt af mig selv så var det altså bare dejligt at der kom en hund op og gav mig en kæmpe mys på næsen hvorefter hun rullede sig sammen ved siden af mig og så forlod hun ikke min side før jeg havde energi til at stå op :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ret tit. Jeg blev meget stolt sidst vi var i skoven med en veninde og hendes hund og pigerne får øje på en fremmed hund mellem træerne. Den går sammen med sin ejer ud imod os, bagved. Det kunne tidligere have tændt sheila helt af pga utryghed, og mysla tændte af, hvilket fik sheila til lige at vende sig og sige to vov, hvortil jeg bare sagde, "sille, det er okay, videre" og så gik hun bare videre i helt løs snor som om det ragede hende en paphat at der gik en fremmed hund lige bag hende og mysla var ved at gå ud af pelsen imens..

Og det har hun gjort tit på det seneste:)

 

Det er ret sejt synes jeg:)

 

jeg bliver meget stolt af mysla når hun er med mig til træningsteori og så er så dygtig til at demonstrere alt muligt:) Eller når hun knokler som en lille maskine til træning, selvom hun har ondt i kroppen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi igår trænede i haven.

Nissan har fået allergisk reaktion på snuden, og har derfor haft krave på i en uges tid.

så han har ikke haft de vildeste løbeture.

puttede ham så i langline i haven, og trænede lidt indkald.

to gø af en jagthund på nabomarken, og et par flere af en løbende hare.

et par "gogo" fra mig og et fløjt og nissan kom springende med logrende hale og promte om på plads. der var mor lidt stolt af sin lille hund.

 

og i sidste uge da min kollega kom og hentede mig, var jeg ude på badeværelset. så min roomie åbnede døren for hende, og hun sad ude i solen og røg.

døren stod på klem og nissan smuttede ud.

istedet for at skulle bruge en halv time på at indfange ham igen, valgte han bare at sætte sig ned ved siden af hende og nyde det gode vejr.

kom chokeret ud og spurgte om ikke han havde snor på og fik svaret at det havde han ikke, men bare havde sat sig lige ud ved siden af hende.

 

:hjerte: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi gik i skoven i går.

 

Vi var sammen med D's aller bedste venner Gustav og Møvs. 2 damer kommer med stave og vi kalder alle vores hunde i plads. De 2 damer er liiiige ved at falde i svime over de 3 sorte hunde, er sidder ved fod og venter på at blive "fri". Da damerne er ved os får vi alle ros for de "fine søde hunde".

Link til indlæg
Del på andre sites

I morges da vi var til øjenlysning og Spot med sin sædvanlige varme tog sig godt af to små hundehvalpe - lod dem kravle på sig, nappe ham i ørerne osv. Elsker bare at have en voksen hanhund med så stort et overskud!

Og i morges da vi kom hjem fra øjenlysning og skulle træne hop-stå. Fra tidligere hjem har han lært at hop er ikke velset (ifm. at hoppe op), så jeg kan virkelig se, at det er både svært og lidt grænseoverskridende for ham. Og når han så hopper og jeg roser ham, så er han lige ved at eksplodere af stolthed! Det kommer så til udtryk ved at han hopper direkte i hovedet på mig og forsøger at vælte mig af sofaen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi får ikke så tit gæster, men fik det forleden aften, og Vinnie opførte sig eksemplarisk, medens Oluf opførte sig så godt som man kunne forvente af en, der har svært ved at styre sin begejstring. Det var OK :5up:

 

Ellers er jeg pænt stolt af Olufs indkald. Ikke alene kommer han, han gør det også med så åbenlys glæde at jubelscenerne varer i flere minutter - det der med begejstringen igen :lol:

Hans favorit-indkald er når jeg laver opera-stemmen og synger "lille OOOOOOLUF!" :oops:

 

Jeg har sjældent anledning til at være stolt over deres opførsel når vi er ude i samfundet, så man må jo tage hvad man kan få ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Var også stolt i tirsdags, da jeg var ude at ride med Spot og Carla og vi på en eller anden måde havnede midt i en flok rådyr - 7-8 stykker. Og Spot smed sig bare ned og kiggede på mig. Altså jeg ved jo at han gør det, men det imponerer mig stadig.

 

Og så er jeg megastolt af at Carla overlevede sit forårsbad i går - det var ellers tæt på, at hun var skvattet om af bar uvilje!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var stolt af Noomi i går :lun: Vi var på morgentur i mosen og Noomi står og snuser til en plet, da en lille dans-svensk møghund (eller look-alike) kommer løbende hen til hende og gør udfald imod hende :evil: (IGEN vel at mærke, den har gjort det før :evil:) Jeg råber op og sparker ud efter den (og skændes efterfølgende med ejeren, men det er en helt anden historie :engel:) og Noomi tager som sædvanligt bare det hele med ophøjet ro :lun: Hun er simpelthen så god til andre hunde og hundesprog, det er en fryd ikke at skulle bekymre mig om hendes reaktion i sådan nogle tilfælde :hjerte: Der er mange ting Noomi ikke er god til, men andre hunde er absolut ikke en af dem :hjerte: Når der kommer sådan nogle møghunde som ikke er søde ved hende, så ser hun nærmest ud til at lave dem her :roll::vedikke: og så mister hun bare interessen for dem :klap:Så bliver jeg altså lidt stolt af hende :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var også stolt i tirsdags, da jeg var ude at ride med Spot og Carla og vi på en eller anden måde havnede midt i en flok rådyr - 7-8 stykker. Og Spot smed sig bare ned og kiggede på mig. Altså jeg ved jo at han gør det, men det imponerer mig stadig.

 

Og så er jeg megastolt af at Carla overlevede sit forårsbad i går - det var ellers tæt på, at hun var skvattet om af bar uvilje!

 

:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hebel1993

Efter de første gange til hvalpetræning kunne vores hvalp stort set alle de kommandoer som de skulle lære. De to kommandoer jeg nu bedst kan lide, som hun kan nu er "rundt" hvor hun skal gå rundt om sig selv og den anden er bare en sjov en jeg lærte hende "hvad siger hunden" hvorefter hun giver et sødt lille bjæf :) blev også ret stolt da jeg sendte et billede ind til vi med hund, som bruger det i konkurrence, månedens hun i blad 6 :) det kunne være sjovt hvis min lille Molly vandt :) Så det ville være en kæmpe hjælp hvis der var nogen som gad at bruge 2 sek af deres tid og stemme på Molly i konkurrencen ved at gå ind på vi med hund . dk (uden mellemrum) og så på månedens hund og så stemme på Molly :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du synes måske det er sjovt! Men det kan jeg fandme love dig Carla ikke syntes :mrgreen:

Men altså når hun begynder at få en lidt nusset pels med et tisgult-skær, så er der ingen vej udenom! Nu er hun så hvis, at man næsten skal have solbriller på!

 

Åh, jeg kender det godt - både det tisgule og det gnistrende hvide... :lun: Savner det sq en gang imellem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, jeg kender det godt - både det tisgule og det gnistrende hvide... :lun: Savner det sq en gang imellem...

 

Kan jeg godt forstå!

Altså sådan en nyklippet, funklende hvid lille uldtot, der kigger insisterende med de to helt runde, sorte knapper og den kulsorte næse :lun: Så bliver jeg bare blød om hjertet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ofte :lun:

 

Det sidste var igår aftes, hvor jeg bare blev imponeret over min lille hjernedøde hvalp :lun: Penny der bare er dummere end dum :lol:

 

Jeg havde godt set at hun stod og ville ud, men skulle liiiige se de sidste to minutter af et program... Hun kommer hen og tvinger sit hovede under min hånd, og formår på en eller anden måde at trække hånden med sig imod døren, så jeg helt præcist kunne se hvad det var hun ville :lun: Simpelthen fantastisk hund!

 

Er også stolt over hvor hurtig hun har været til at finde "fokus", hun kan normalt slet ikke koncentrere sig når der sker noget omkring hende, men det er bare blevet helt fantastisk!

 

Er også stolt af at Dexter bare er ham :lun: Han er blevet så voksen, og moden at man helt får lyst til at få en mini Dexter :lun:

 

(Og ærligt er det skræmmende som de to hunde bare komplimentere hinanden så godt, ville virkelig gerne ønske mig en med begges bedste egenskaber!(men HJÆLP hvor ville den blanding være forfærdelig :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag, da Bobo legede med naboens hvalp og skulle liiige til at humpe hende. Han havde løftet det ene forben, men besindede sig og kiggede forventningsfuldt op på mig, mens han logrede med hele bagkroppen og synes tydeligvis selv, at han havde fortjent en godbid og en masse ros - og det fik han så :mrgreen:

 

At han så bagefter forsøgte sig et par gange, hvor jeg lige måtte minde ham om, at vi altså har alle 4 ben på jorden, er en helt anden sag rolleyes.gif

 

Vi er trods alt stadig kommet et skridt nærmere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg tit ! Jeg kan blive helt varm indeni når Tot kommer og putter sit hovede i skødet på mig eller når han sætter sig helt tæt på mine ben , det er skønt !!!!!!

 

Sådan har jeg det også, mit hjerte er næsten ved at briste af stolthed hver dag, men ikke over specifikke øvelser hun kan, bare over den personlighed hun er :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan jeg godt forstå!

Altså sådan en nyklippet, funklende hvid lille uldtot, der kigger insisterende med de to helt runde, sorte knapper og den kulsorte næse :lun: Så bliver jeg bare blød om hjertet!

Åh jaaaa.... :lun:

 

----------------------------------

Hmm, har siddet og tænkt en del over trådspørgsmålet... Og jeg er jo stolt af min Iso-fis nærmest hver dag! Sådan en grundlæggende pave-stolthed over at hun jo bare er verdens mest fantastiske hund, bare ved at være til. :lun: Ellers synes jeg nok Iso havde stor grund til at være stolt af sig selv i går, hvor hun overvandt sin meget store respekt for katten Lui, og lagde sig til at sove helt tæt op ad ham, når vi skulle sove til middag. Det var STORT! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh jeg bliver så tit stolt af mit lille monster, også i dag, her var det bare en kombineret hunde/katte indsats jeg blev stolt over.

 

Har jo simpelthen haft så mange problemer med de to sammen, katten der tissede overalt i ren frustration, en overgearet hund.. det har virkelig været galt.

Det betyder self. også at de er lukket i hver sin del af lejligheden når jeg ikke er hjemme...

Her på det sidste går det meget bedre, de accepterer hinanden, katten er blevet helt renlig igen og hunden er blevet meget mere voksen i sin adfærd overfor katten.

 

Og og.... i dag skulle jeg lige ned og købe ind, katten ligger på min ene side og snorker det samme gør hunden, jeg vælger at rejse mig de ser det begge to beder hunden om at blive og går så med krydsede fingre.. kommer tilbage 20 min efter og de ligger med kun 1½ m. afstand og snorkbobler begge to :lun::lun::lun: Der slog mit moderhjerte lige et ekstra lille slag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der går sjældent en dag uden jeg er stolt over den fantastiske hund jeg har. :hjerte:

 

I morges smeltede mit hjerte da han meget insisterende gjorde opmærksom på at han ville ind til mine overnattende niecer og morgenputte i stedet for at stå op sammen med mig.

 

I mandags da katten som bagstiv hjem fra dyrlægen (ny opereret; steriliseret og øretatoveret) træt og blød i knæene var Futte bare den søde, kærlige og omsorgsfulde hundebror :lun: Nussede, slikkede og puttede. Kiggede naturligvis også til hende med jævne mellemrum <3 Han plejer ellers være temmelig vild overfor hende og altid opfordre til leg. Havde frygtet at vi skulle "sidde på ham" for at katten kunne få ro til at vågne, men nej :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...