Hop til indhold

Hvornår var du mindre stolt af din hund?


Therese
 Share

Recommended Posts

Som modvægt til den anden tråd :mrgreen:

 

I dag, da vi gik tur og han tissede i sneen. Han har luret at gule pletter = spændende dufte og begyndte derfor at snuse meget intenst og fokuseret lige der hvor han selv havde tisset for to minutter siden. Det var altså virkelig ikke hans skarpeste øjeblik :stupid:

 

Eller tidligere i dag, hvor vi lå i sengen og tog en morfar. Jeg er helt vildt snottet og synes lige pludselig jeg blev så træt, at jeg trængte til en lur. Og Bobo var også klar på den ide :blink: Lige indtil han hørte et eller andet udenfor, som åbenbart IKKE burde være der. Så han flyver op og jokker mig lige i flæsket, den skid :roll::lol:

 

Jeres tur :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Havde ellers bestemt at jeg ikke ville fortælle det her... Men i sidste uge var det mig, der var hende der den blanke: "Det har den altså aldrig gjort før!" :oops:

 

Oluf og jeg var ved købmanden. Inde i butikken spørger en mand om det var min Bulldog udenfor, og vi begynder at snakke hund. Han har selv Bullmastiff.

På et tidspunkt i løbet af samtalen får jeg sagt et eller andet klååågt om at vi med bredsnudede hunde skal være ekstra opmærksomme på vores hundes opførsel... Gudernes tante Nemesidse må have hørt mig, for det kunne jeg selvfølgelig ikke slippe afsted med at sige uden at skulle totalt ydmyges bagefter :genert:

 

Da vi kommer ud, spørger manden om han må hilse på Oluf. Jeg står og er ved at læsse varer på cyklen, og siger bare ja uden at tænke mig om. Oluf står jo bundet :stupid:

Manden går derhen, og er ved at blive ædt. Oluf er totalt oppe at køre, han snapper endda efter mig, da jeg stikker en hånd ind foran ham :shock:

Jeg tager snoren af krogen, og får hans opmærksomhed med et "sit" og en godbid. Heldigvis er manden ikke flygtet, og nu vil Oluf pludselig gerne hilse, sød som altid :vedikke:

 

Hvis der er kommet en enkelt positiv ting ud af den oplevelse, må det være at jeg kan føle mig ret sikker på at ingen kan stjæle min hund, når han står bundet udenfor butikken.

Og så skal jeg selvfølgelig tænke mig om, og ikke regne med at fremmede kan gå hen til ham når han står bundet :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har vist fortalt historien før, men det var det første der faldt mig ind. Jeg var ude og gå med Dini langs en sø hvor man egentlig ikke må have løse hunde, men der var ikke en sjæl at se nogle vegne, så jeg lod hende løbe. Men så kom der en politibil kørende oppe på diget, og Dini spurtede op til den, hoppede op i det åbne vindue i førersiden og slikkede politimanden i hovedet. :oops:

 

Han var heldigvis hundeelsker, så han grinede bare og sagde, det måske var en god ide at tage hende i snor. :oops:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuha, det første indlæg minder mig om Iso, hun kan præstere at sætte sig ned og tisse, rejse sig og snuse til pletten - og så stikke snuden ind under maven og snuse til sig selv..! Sådan "nååå, er det derfra det kommer??" :sjov: Der er jeg ikke vildt stolt af min ellers højintelligente bordercollie, og håber ingen ser hende gøre det... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuha, det første indlæg minder mig om Iso, hun kan præstere at sætte sig ned og tisse, rejse sig og snuse til pletten - og så stikke snuden ind under maven og snuse til sig selv..! Sådan "nååå, er det derfra det kommer??" :sjov: Der er jeg ikke vildt stolt af min ellers højintelligente bordercollie, og håber ingen ser hende gøre det... :oops:

 

:sjov: :sjov: :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde været i aftenvagt en dag i sidste uge. Morgenen efter, da kæresten skulle til at ud af døren, vækker han mig for at sige farvel. Jeg var langt væk i søvnens verden så nåede ikke rigtigt at få øjne før kæresten bukker sig ned for at give mig et farvelmys -troede jeg. For idet kæresten vækker mig og vil sige farvel, dukker Boris op og stikker tungen lige ind i munden på mig!

Ikke det morgenmys jeg havde regnet med:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i øvrigt mindst stolt af moster, når man kalder på hende og hun bliver så begejstret over at man kalder, at hun jorder loge forbi en og ind i det forkerte rum i huset, for at komme tilbage lettere desorienteret, et par minutter efter.. og det sker bare pænt jævnligt:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Det må næsten være dengang Victoria sked inde i American sports outlet....eller da Pablo ridsede min kammerats bil fordi han ville hilse på hans hund, som var inde i bilen...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Re: Bølle barnet

HUND BILLIG TIL SALG !!!!!!!!Så er vi ude på aftenturen. rosa er uden snor, da hun " plejer " at blive liiige i nærheden og jeg kan aflede hende fra cykler og mennesker. Bag os kommer der 3 vel voksne damer som er ude og gå. De fylder hele stien og har ikke tænk sig at trække ind til siden. Jeg lokker Rosa ind til siden, og afleder hende med ros og godbidder mens de går forbi. Det fungere lige efter planen TIL.......

En af damerne som nu er 20 m for an os, har en refleks hængene på ryggen og gadelampen skinner i den. Afsted løber Rosa for at fange det mærkelige lys. Mig råbende efter hende i løb, men der er ingen kontakt. Damen vender sig om og vil skubbe Rosa væk, hvorpå møg hunden tænker, fedt hun vil gerne ha jeg skal fange hendes handske.... Vild sjov dame jeg lige har mødt der.....

Damen er ikke synderlig positiv da jeg endelig får fanget humør bomben som hopper lystigt omkring, for at fange handske.

Jeg undskylder 100 gange, men damen er ikke positiv stemt. ( hvilket ikke er helt uforståeligt )

Konsekvens...... Pt. Er Rosa i snor, pånær på afgrænset arealer....... Suk

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var forøvrigt også dengang han slog hovedet ind i en bil. Han gik og kiggede langt efter en mand, indtil jeg kaldte på ham. Så løb han fremad... Lige ind i en bil :lol:

 

Han laver ikke så meget ballade, men han gør bare så mange dumme ting, hvor man ikke kan tænke andet end "nej, nej, nej :stupid:"

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Flipsen kom blæsende ind og lagde sig under spisebordet mens vi havde ålegilde, han var smurt ind i hestepærer fra ende til anden - han stank så meget at han trak tårer ved nogle af gæsterne :oops:

- han løb frontalt ind i en mur engang han legede fangeleg med Tinka :stupid:

 

Og mudderdramaet i fosdalen, det har jo faktisk sin helt egen tråd herinde http://www.hunde-forum.dk/hunde-historier/26206-mudder-dramaet.html

 

og mine fivefingers efter turen i mudderet.. de VAR nyvasket!!

100_0577.jpg

 

 

åh ja - også den gang han satte efter en kat og PLUB!! faldt i en afvandingskanal, den hund der afskyr vand og mudder så meget!! det er der vidst også billeder af et sted :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Messi har også lavet det stunt med at gå ind i en lygtepæl, mens han var pænt optaget af hvad der nu skete på det modsatte fortov.

 

Jeg er ikke særlig stolt, når han sitter pænt ved min side når "vi" snakker med folk vi møder...........og så sætter han pludselig af og hopper op.

Pænt irriterende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaaa, den laver iso også jævnligt, den med at gå ind i sager og ting, fordi hun er optaget af at kigge på noget andet! :lol: Der er man heller ikke den mest stolte hundeejer!

 

Det er faktisk meget rart at vide, at selvom Iso vil klare sig 100 gange bedre end Bobo på en konkurrencebane, så er de ca. lige tossede, når hun har fri :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Siku har endnu ikke lært at løfte ben i en alder på 1 år. Han tisser gerne på sin egen mave samt forben. Pelsen er gullig, når vi vender retur hjem!

 

Stukket af 3 gange i en hundeskov, hvor jeg gik runden selv, da vi ikke kunne finde hinanden!

 

I langlinen får han omtrent altid sig viklet ind i div buske og trægrene, sidder fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sket mange gange, Luna er nu engang Luna :lun:

 

Men den der lige popper op lystavlen er denne:

 

Vi fik besøg af opdrætter som jo gerne ville se hvordan hans afkom havde det, Luna var vel omrking 2 år på det tidspunkt, så episoden kan ikke helt undskyldes med hendes alder :genert:

 

Alt gik fint, opdrætter var med os ude og gå en tur, og Luna opførte sig (næsten) eksemplarisk. Da vi kom hjem skulle vi spise og satte os alle ved spisebordet, efter et stykke tid mente Luna at nu var hun blevet ignoreret længe nok og begyndte at gå rundt til alle og småpive og skubbe til dem.

 

Det virkede ikke, vi er jo alle hundemennesker, så vi ignorerede hendes forsøg på kontakt for nu talte de voksne altså!

 

Men Luna er jo Luna, så hun finder sig ikke lige sådan i at blive afvist, så i et ubevogtet øjeblik lavede hun et højt spring lige op i luften, for derefter at lande på spisebordet hvor vi andre stadig sad og spise :oops:

 

Hun formåede at lande på spisebordet helt uden at træde i maden eller ødelægge noget, men hun skræmte livet af vores gæster, og ødelagde alle vores forsøg på at vise opdrætter hvor fint hun var opdraget :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sket mange gange, Luna er nu engang Luna :lun:

 

Men den der lige popper op lystavlen er denne:

 

Vi fik besøg af opdrætter som jo gerne ville se hvordan hans afkom havde det, Luna var vel omrking 2 år på det tidspunkt, så episoden kan ikke helt undskyldes med hendes alder :genert:

 

Alt gik fint, opdrætter var med os ude og gå en tur, og Luna opførte sig (næsten) eksemplarisk. Da vi kom hjem skulle vi spise og satte os alle ved spisebordet, efter et stykke tid mente Luna at nu var hun blevet ignoreret længe nok og begyndte at gå rundt til alle og småpive og skubbe til dem.

 

Det virkede ikke, vi er jo alle hundemennesker, så vi ignorerede hendes forsøg på kontakt for nu talte de voksne altså!

 

Men Luna er jo Luna, så hun finder sig ikke lige sådan i at blive afvist, så i et ubevogtet øjeblik lavede hun et højt spring lige op i luften, for derefter at lande på spisebordet hvor vi andre stadig sad og spise :oops:

 

Hun formåede at lande på spisebordet helt uden at træde i maden eller ødelægge noget, men hun skræmte livet af vores gæster, og ødelagde alle vores forsøg på at vise opdrætter hvor fint hun var opdraget :lol:

:shock::sjov:
Link til indlæg
Del på andre sites

Min pekingeser er jo en blanding af en løve og en abe, så trods det værdige og stolte ydre, kommer der en del fjollerier :-D Her kommer en ulækker historie fra min hunds hvalpetid.

 

Jeg var på tur med min hund. Min hund fræser igennem en bunke blade og begynder at rulle sig i dem. I starten ser jeg kun en hund, der hygger sig, men min mistanke bliver vakt, da hunden bliver ved med at rulle sig. Jeg ser, at min hund har skiftet farve i ansigtet fra hvid/lyse brun til mørkebrun. Bladene og min hund er smurt ind i en diarre lignende afføring...og lugten er ubeskrivelig. Heldigvis er der ikke så lang vej hjem, men hele turen hjem føles som om man går bag ved en, som har skidt i bukserne. Vel hjemme og fluks i brusekabine med hunden. Jeg var tæt på at brække mig under den badetur. Den dag var jeg ikke den gladeste og mest stolte hundeejer :-D Den efterfølgende tid var jeg overvågnende som en høg, hver gang min hund havde vist interesse for en bunke af blade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror den gang jeg var allemest flov over Ozzie var hun var et par år gammel (tror jeg). Hun legede med en anden hund og dennes ejer storroste Ozzie til skyerne. Hundene havde leget flere gange og ejeren mente at Ozzie var sååå velopdragen. Lige imens hun står og roser løs kommer Ozzie stormende og kaster sig i fuldt fart med forbenene op på damens skuldre, damen vælter bagover og lander med Ozzie storhoppede ovenpå sig, selvfølgelig møsser Ozzie hende lystigt i hele hovedet og hun er selvfølgelig også fuldstændig mudret til så damen ligner noget der er løgn bagefter. :genert:

 

Lidt den samme dur for nylig da jeg mødte en gammel bekendt. Vi står og snakker og Ozzie er ved at inhalere noget spændende græs lidt væk. Bekendten spørger om hun må hilse på Ozzie, og jeg siger at det må hun selvfølgelig gerne, og jeg forventer at Ozzie lige kommer stille og roligt hen og hilser (det plejer hun altså) men selvfølgelig kommer hun styrtende og den stakkels bekendt får en ordentlig mavepuster. :genert: de to gange er de eneste gange Ozzie er hoppet decideret op på folk (efter hun blev voksen) og det er SÅ pinligt at det lige er de to hun skulle hoppe på.

 

Seneste gang jeg var mindre stolt var i middags da hun åd lort på vores tur. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh gud nogen sjove historier I kan :klap: Her kan mine også være med - desværre :mrgreen:

 

Milo kan de samme som et par af jer andres, det med at løbe uhæmmet ind i ting! Sidst var i lørdags, hvor vi var i haven og hygge lidt. Jeg har lidt ag spring stående, men de fylder jo ikke hele haven. Men alligevel lykkedes det Milo at torpere en støtte med en sådan fart, at den væltede en hel omgang! Ret godt klaret af en hund på 8,5 kilo :shock: Han er generelt en klovn på en ag bane hvis jeg har et pivdyr med som belønning.... Han er set løbe ind i støtter et hav af gange...

 

Luna er lidt mere forsigtig og generelt ret højt på strå - i hendes verden i al fald - så det er ikke så tit hun dummer sig. Men en episode - eller to faktisk, for hun har gjort det to gange - giver anledning til latter her i hytten.

Vi gik tidligere ofte tur et sted hvor hundene gerne måtte løbe fri, sådan en fin runde hvor man gik på en grussti langs havet. Mellem sti og strand er der en rende, hvor der ofte står vand i. Dette vand bliver jo grønt når det sådan står stille gennem længere tid... Nå, men begge hunde synes det er festligt at fise op og ned af skrænterne. Milo springer så let og elegant henover vandet (som nok er en god meter bred, måske lidt mere) Luna er ikke så modig så bliver på min side. Men på et tidspunkt får Milo fært at noget, mus rotte eller sådan, og det opdager lille frøken nysgerrig! Så hun må jo over på den anden side, og i fuld 4-spring lige ud på det fiiiine "græstæppe", som sjovt nok giver efter og hun dykker helt under :klap: Det så simpelthen genialt ud! Hun var drivvåd - men det bedste var hvordan hun håndterede sagen. Som en rigtig dronning lader man da bare som om det var ganske planlagt! Så hun løber videre som om intet var hændt! Men så skulle damen jo tilbage igen.... :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror den gang jeg var allemest flov over Ozzie var hun var et par år gammel (tror jeg). Hun legede med en anden hund og dennes ejer storroste Ozzie til skyerne. Hundene havde leget flere gange og ejeren mente at Ozzie var sååå velopdragen. Lige imens hun står og roser løs kommer Ozzie stormende og kaster sig i fuldt fart med forbenene op på damens skuldre, damen vælter bagover og lander med Ozzie storhoppede ovenpå sig, selvfølgelig møsser Ozzie hende lystigt i hele hovedet og hun er selvfølgelig også fuldstændig mudret til så damen ligner noget der er løgn bagefter. :genert:

 

Lidt den samme dur for nylig da jeg mødte en gammel bekendt. Vi står og snakker og Ozzie er ved at inhalere noget spændende græs lidt væk. Bekendten spørger om hun må hilse på Ozzie, og jeg siger at det må hun selvfølgelig gerne, og jeg forventer at Ozzie lige kommer stille og roligt hen og hilser (det plejer hun altså) men selvfølgelig kommer hun styrtende og den stakkels bekendt får en ordentlig mavepuster. :genert: de to gange er de eneste gange Ozzie er hoppet decideret op på folk (efter hun blev voksen) og det er SÅ pinligt at det lige er de to hun skulle hoppe på.

 

Seneste gang jeg var mindre stolt var i middags da hun åd lort på vores tur. :evil:

 

Ozzie ville da bare sige tak til damen for de rosende ord :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dengang jeg havde bagt en stor lækker pizza fordi min mor kom på besøg. Og da jeg havde hentet hende ved bussen og vi kom hjem var alt fyldet forsvundet fra den ene halvdel. Cookie havde simpelthen fundet en måde at komme op på køkkenbordet, sikkert via spisebordet..

Eller dengang jeg nåede at se hende sluge 4 pandekager inden jeg fik hevet hende væk, så hende kaste alle 4 pandekager op HELE i sin kurv og begynde at spise af dem igen...

Dengang hun rev sig løs af sin sele og sprang hen mod en lille dreng og gøede så han hylede i vilden sky og jeg blev så nervøs for om hun havde bidt ham...

Dengang hun øjnede sin ærkefjende, den store amstaff der også hed Cookie og løb til angreb. Der stod vi så, to skræmte hundeejere og kaldte på hver vores Cookie... Forvirringen var total for de to kræ. Det endte dog godt..

Dengang hun efter hvad vi troede var leg, kom løbende med munden fuld af pels.. det var dog en hund med "løs" pels (fældeperiode) og hun havde ikke bidt den, men alligevel. Ikke en stolt mor der slæbte sin sure terrier hjem fra hundeklub.

Alle de gange hun har feset i toget eller i bussen...

Alle de gange hun har råbt grimme ting efter hvalpe og store hunde..

Dengang hun flænsede en hel toiletrulle ud over min dyne og væltede skraldeposen og rullede sig i reje-affald og jeg kom træt og sent hjem og måtte rydde toiletpapir og skrald op og vaske både hund og gulv..

Dengang vi kom ud og naboen netop havde lokket sin kat helt hen til døren og Cookie skreg op så katten løb sin vej.. den havde lige været væk i 3 dage inden.

Dengang hun stak hovedet i en malerspand for at snuse og kom op igen med maling i det ene øje.

Dengang hun rullede sig i noget råddent i mine forældres have og jeg måtte klippe hendes pels fordi stanken stadig sad der efter to bade...

Da hun 4 dage i træk satte sig og sked på altanen. Den var dækket af sne, vi tror måske hun var forvirret over det der med at være flyttet fra haven.

Senest, i dag da hun kom ind fra mine forældres have og havde ådt en godt opløst kattelort og havde lort hængene i skægget.

 

Hun er noget af en charmetrold, min lille Cookie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...