Hop til indhold

Chili virker slet ikke som sig selv længere


Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia
Det var sørme ikke for at belære dig.:genert: Men nogle gange overser man selv det, der er indlysende for udenforstående.

Jeg havde ikke set at du skrev at I arbejder på at hun skal tabe sig. Hvor meget har hun tabt sig? Får I hjælp fra dyrlægen?:???:

 

-- Men hosten skyldes vel så den knude hun har fået fjernet fra halsen, ikke? Har knuden siddet udenpå halsen eller indeni?

Hosten var der længe før knuden. Så om det har en sammenhæng ved vi ikke. Vi mangler svar fra prøverne. Knuden sad udenpå. På billederne var der et slør hen over lungerne. Kan ikke huske hvordan han forklarede os det. Men han var ikke helt glad for det. Der skulle måles, beregnes osv. Og de skulle sætte sig ned alle sammen og kigge på dem. Mht. Vægten: hun skal vejes imorgen. Håber hun har tabt sig et kg. Allerede. Men nu må vi se. Al hendes mad blive nøje vejet og hvis hun får en godbid er de fedtfattige... De er fra Royal canin de godbidder vi har købt til hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har da lov til at håbe på, at de fleste af hendes problemer går over når hun får tabt sig lidt mere..

Men et kilo er jo meget på så lille en hund.. Så det går da fremad..

 

Har du prøvet at duppe hende på tissekonen med et stykke toiletpapir? For at se, om der kommer noget ud, evt. med farve på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Vi har da lov til at håbe på, at de fleste af hendes problemer går over når hun får tabt sig lidt mere..

Men et kilo er jo meget på så lille en hund.. Så det går da fremad..

 

Har du prøvet at duppe hende på tissekonen med et stykke toiletpapir? For at se, om der kommer noget ud, evt. med farve på?

Ja et kg. Er meget. Men hun trænger i den grad til det. Så det er bare om at holde stilen. Nej det har jeg faktisk ikke prøvet på hende. Det må jeg gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige lidt brainstorming. Betændelse i analkirtlerne. Det kan godt være hun har fået antibiotica, men måske var det ikke nok?

Våd ved halespidsen, kan der være et lille begyndende hotspot?

God idé det med at tørre hende med papir, jeg tænkte også livmoderbetændelse. Har hun feber?

Hvis der er et slør på lungerne på billederne, kan det jo være det der gør at hun hoster. Eller at der sidder et hår eller andet, eller at hun har hostet fordi knuden har generet hende og hun endnu ikke har vænnet sig til at den er væk.

Lopper var også et godt bud...

Det var bare lige en masse tanker. Vi krydser fingre for jer i morgen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

han spurgte også om hun lige har været i løbetid.. Men det har hun bare ikke. Så har hun skjult det rigtig rigtig godt.. Hun kan sagtens have fået betændelse efterfølgende. Jeg må prøve at forhører mig i morgen. Hun slikker virkelig meget når hun har rejst sig.. Og det med halespidsen er våd er bare underligt. Det har hun aldrig haft før.

 

Når det er halespidsen, så kunne det jo godt tyde på, at hun lækker noget fra tissekonen - går ud fra at hun nemt kan ramme der, når hun ligger ned. Martha's hale var også våd et stykke ned, men hendes hale er jo længere end Chili's, så passer nok meget godt med halespidsen på Chili.

Har du prøvet at lugte til hendes hale, når hun rejser sig (inden hun når at slikke)? Om det lugter af tis? Marthas lugtede ikke af tis, og det forvirrede os, da hun jo tydeligvis lækkede derfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Når det er halespidsen, så kunne det jo godt tyde på, at hun lækker noget fra tissekonen - går ud fra at hun nemt kan ramme der, når hun ligger ned. Martha's hale var også våd et stykke ned, men hendes hale er jo længere end Chili's, så passer nok meget godt med halespidsen på Chili.

Har du prøvet at lugte til hendes hale, når hun rejser sig (inden hun når at slikke)? Om det lugter af tis? Marthas lugtede ikke af tis, og det forvirrede os, da hun jo tydeligvis lækkede derfra.

Jeps. Det lugter nemlig ikke af tis på hendes hale. Men noget kommer der fra hende. For hun slikker som en sindssyg på gulvet. Selv Caia går der over nogen gange. Hvordan behandlede i det med Martha?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps. Det lugter nemlig ikke af tis på hendes hale. Men noget kommer der fra hende. For hun slikker som en sindssyg på gulvet. Selv Caia går der over nogen gange. Hvordan behandlede i det med Martha?

 

Det gik faktisk over af sig selv, så hun kom ikke nogen behandling. Der var et par dage, hvor det var så slemt, at da hun rejste sig op, så dryppede det ud af hende - var så bange for at hun var blevet inkontinent. Men dyrlægen mente ikke, at det var det, og vi lige skulle se tiden an. Hun slikkede sig meget og på gulvet, men efter 5-7 dage så stoppede det lige så pludseligt, som det var startet, og siden har vi intet set til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det gik faktisk over af sig selv, så hun kom ikke nogen behandling. Der var et par dage, hvor det var så slemt, at da hun rejste sig op, så dryppede det ud af hende - var så bange for at hun var blevet inkontinent. Men dyrlægen mente ikke, at det var det, og vi lige skulle se tiden an. Hun slikkede sig meget og på gulvet, men efter 5-7 dage så stoppede det lige så pludseligt, som det var startet, og siden har vi intet set til det.
okay. Hun har haft våd hale i lidt over en uge. Men har i den periode været på antibiotika også. Jeg må nævne det igen over for dyrlægen i morgen. Ville nu være rart hvis det snart gik over så der er det mindre at fokusere på hos hende.
Link til indlæg
Del på andre sites

Havde besøg af søster og svoger idag, som havde en kæmpe pose tøj med til os. Nu mangler jeg i hvert fald ikke body'er i str 56! Men kunne så også konstatere forskellen på, at min niece er vinterbarn og vores bliver sommer. For jeg får nok ikke så meget brug en flyverdragt i str 50/56:mrgreen: eller en lille plysjakke i str 50:mrgreen:. Ved ikke lige, hvorfor jeg fået det med, men hvis nogen står og mangler dette her og nu, så sig endelig til, for jeg få nok ikke brug for det juli måned:mrgreen:.

 

Åh, jo den danske sommer du ved. :-D Men jeg tror du skrev i den forkerte tråd, for jeg tror ikke Chili har brug for en flyverdragt heller :lol:

 

God bedring med Chili, jeg håber I snart finder ud af hvad der er galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Krydser fingre for at svar imorgen som kan kaste lys over sagen - så I kan finde en løsning, og få jeres gode gamle Chili tilbage :ae:

Det må være rigtig ubehageligt tydeligt at kunne se sin hund have det skidt, men uden at være i stand til at hjælpe - fordi man ikke aner hvad der er galt... :(

 

:bighug: til jer allesammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu brainstormer jeg lige lidt her :genert::

 

Har du prøvet at åbne skeden lidt for at se om der måske sidder en lille knude ved indgangen?

 

Luna var meget irriteret over hendes bagende, og det var kun ved et tilfælde at vi fandt ud af at hun havde en lille knude lige inden for skedeindgangen. En evt. knude kan måske også få hende til at dryppe lidt?

 

Har du prøvet at hjælpe hende med at klø, f.eks. med at tage noget køkkenrulle og så tørre hende godt og grundigt bagi. Jeg tænker bare, at hvis jeg nu havde et sted der kløede som jeg ikke kunne nå, så ville jeg nok også begynde at opføre mig lidt sært på et tidspunkt, sådan bare af ren og skær frustration :vedikke:

 

Du skriver at hun næsten lige har fået renset analkirtler, kan dyrlægen have fået lavet en lille rift der kan være gået betændelse i? Eller er der andre ting der kan gå galt ved tømning af analkirtler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...