Hop til indhold

Moaaar vågn op!


Umulia
 Share

Recommended Posts

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg altid glæder mig til sommer, når vi kan have døren til haven stående åben hele døgnet, og jeg dermed har en chance for at få en uafbrudt nattesøvn :pray:

 

Vinnies døgnrytme er nemlig lidt... "alternativ". Hun sover til middag, og modstår alle forsøg på at lokke hende ud at tisse før. Så har hun en aktiv - nogle vil sige hyperaktiv - periode indtil ved 7-tiden, hvor hun går i seng og derefter konsekvent nægter at gå ud at tisse godnat når vi andre gør det.

 

Indtil alle i huset sover trygt - så skal Vinnie ud at tisse.

Jeg har efterhånden lært at vågne ved lyden af hendes trippende fodtrin på trægulvet. Når først hun har været ude kan jeg tillade mig at sove tungere, og der skal åbenbart mere til at vække mig - som f.eks. i nat, hvor jeg vågnede ved at en blød mule puffede til mit ansigt. Da jeg slog øjnene op så jeg Vinnies forpoter plantet ved siden af min hovedpude.

Jeg kastede et blik på uret. Mærkeligt, hun havde lige været ude for en time siden. Men jeg trasker alligevel hen og åbner døren.

Hun går ikke ud, men bliver stående henne ved sin madras og tripper - Vinnies faste tegn på at der er noget, hun vil, er stepdans på stedet.

På gulvet ved siden af madrassen ligger hendes store bløde pude. Jeg tager den og lægger den op på madrassen igen. Så går Vinnie i seng - det var alt hvad hun ville. Hun falder omgående i søvn - det varer lidt længere for mit vedkommende. Jeg tænker på om jeg i virkeligheden ikke lader mig udnytte lidt rigeligt :hmm:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tænker på om jeg i virkeligheden ikke lader mig udnytte lidt rigeligt :hmm:

Jeg tænker ja :sjov: :sjov: :sjov:

 

Jeg er ikke et... rart menneske... om natten. Sådan overhovedet. Og det ved mine hunde godt, derfor sover jeg i fred :mrgreen:

Hold nu op hvor ville jeg blive tosset hvis en af kræene vækkede mig for at justere end hovedpude :lol::sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver af og til vækket af Rullen, når hun har været nede og drikke om natten.

Hun stiller begge poter på sengekanten og piber, indtil jeg lige giver hende et skub på måsen, så hun kan komme op igen. Derefter ligger hun sig på min hovedpude, og jeg ligger mig lidt ned i sengen, så hun bedre kan være der.

 

Efter det er skrevet ned, er jeg nok ikke bare nem, men også en smule dum:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha :lol::sjov::lol:

 

Jeg sidder og er oprigtigt rystet i min grundvold over hvor mange af jer egentlig accepterer at blive vækket om natten af jeres kræ. Måske jeg bare værdsætter min nattesøvn mere end gennemsnittet :oops:

 

Men jeg har slet ikke tænkt over det før nu. Gad vide om det bare er sådan nogen mor reflekser.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bliver også tit vækket af Liva som sidder i fodenden og brokker sig højlydt - det er så hvis en af de andre hunde har taget hendes plads (oppe mellem Michael & jeg, som regel sover hun i arm med sin farmaaand :hjerte:) eller vi har fået os lagt så der ikke er plads til hende. Så vågner éen af os i hvert fald op, og gør plads til hende - så vi kan få fred og sove videre :genert:

 

Indimellem vågner hun også meget tidligt (!) om morgenen og brokker sig - det er så bare fordi hun vil have vi skal klø hende på maven.... :lol: og jaaaa, det gør vi så! :oops:

 

Jaja, hundene har overtaget verdens herredømmet herhjemme! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg tænker slet ikke over om det er "forkert" - men Liva kan den SØDESTE lyd. I tell you! Har aldrig hørt den før - men den er så ufattelig kær. Og man kan virkelig ikke stå for den - den går lige i hjertet. Så er man jo nødt til at hjælpe hende ik?! Med enten at få sin plads tilbage eller blive nusset på maven :lun::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg tænker slet ikke over om det er "forkert" - men Liva kan den SØDESTE lyd. I tell you! Har aldrig hørt den før - men den er så ufattelig kær. Og man kan virkelig ikke stå for den - den går lige i hjertet. Så er man jo nødt til at hjælpe hende ik?! Med enten at få sin plads tilbage eller blive nusset på maven :lun::oops:

*rystet* :sjov::lol::sjov::lol::sjov::lol::sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

*rystet* :sjov::lol::sjov::lol::sjov::lol::sjov:

Jeg siger dig hun kan fortsætte med den der lyd LÆNGE! Så det er faktisk også nemmest blot at give hende hendes plads eller nusse hende på maven og så selv falde i søvn imens - det giver hurtigst nattefreden tilbage igen, jo! :mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger dig hun kan fortsætte med den der lyd LÆNGE! Så det er faktisk også nemmest blot at give hende hendes plads eller nusse hende på maven og så selv falde i søvn imens - det giver hurtigst nattefreden tilbage igen, jo! :mrsgreen:

Jeg havde nok valgt "stop og læg dig til at sove eller smut ud af soveværelset"-taktikken, men sådan er vi jo så forskellige :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde nok valgt "stop og læg dig til at sove eller smut ud af soveværelset"-taktikken, men sådan er vi jo så forskellige :sjov:

Arj, dét nænner jeg altså ikke! :oops: Ikke sådan der midt om natten hvor hun bare gerne vil putte med os jo!

På alle andre tidspunkter i løbet af dagen er jeg LANGT mere konsekvent, og der ved de godt hvilke regler der gælder hvornår, og ellers ridses de op for dem igen med "konsekvenser" - men om natten er det bare gone - og der er jeg blød som smør. De kan sno mig som det passer dem - sådan vælger jeg at få min søvn :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha :lol::sjov::lol:

 

Jeg sidder og er oprigtigt rystet i min grundvold over hvor mange af jer egentlig accepterer at blive vækket om natten af jeres kræ. Måske jeg bare værdsætter min nattesøvn mere end gennemsnittet :oops:

 

Det er vidst omvendt her, flipsen bliver vildt muggen hvis jeg kommer til at vække ham om natten, men vi er dog begge mega søvndrukne og forvirret på det tidspunkt af døgnet, især når Terriereren får forvildet sig op i "hoved-enden" af dynebetrækket - jøsses et cirkus!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha jeg bliver også pludseligt glad for at tea sover hele natten igennem. Hun har kun vækket os en enkelt gang, lige da vi havde fået hende. Hun ville i starten ikke gøre sit på gåturene, og efter to et halvt døgn hvor hun kun havde tisset lidt, vækkede hun os med desperat krydsede ben kl. 5 om morgenen. Der var jeg sådan set bare glad for at hun trods alt ikke var helt forstoppet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er da også mor til menneskeyngel, det gør ikke min nattesøvn mindre hellig - nok nærmere tværtimod :hmm: :lol:

 

Nej, men jeg tror simpelthen det er en vane. Den lille fyr kommer tit om natten og det store barn er af og til oppe og drikke.

Vågner hver gang, så når hunden også gør det, er det nok bare blevet ren refleks, lige at give en hånd med der os. :mrgreen:

Men sjovt nok havde jeg bare tolket det som normalt, indtil Umulia postede. Nu kan jeg måske godt se det er rimelig dumt, at hjælpe en hund op i sengen, når hun faktisk fint selv kan hoppe.:damn:

 

 

Det er vidst omvendt her, flipsen bliver vildt muggen hvis jeg kommer til at vække ham om natten, men vi er dog begge mega søvndrukne og forvirret på det tidspunkt af døgnet, især når Terriereren får forvildet sig op i "hoved-enden" af dynebetrækket - jøsses et cirkus!! :mrgreen:

 

Kan se panikken sprede sig:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...