Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Gæst Findus
Trille får RC, men hun bliver nødt til at få lidt olie på. Hun er begyndt at klø sig lidt igen, og hendes hud og pels er lidt tør.

Foder med lam og ris har vi faktisk også ok erfaring med.

 

Allergidamen siger det oftest er fjerkræ de reagerer på, men er det Feks. Lagermider, så skal man søge et kornfrit foder:mrgreen:

Hvodan er hendes ører???

 

Ørerne er fine :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Beaglepack

Hvis det er maven reaktionen kommer fra kan der være tale om en intolerance i forhold til en eller flere stoffer - herunder også konserveringsmidler. Nogle hunde klør sig/bider sig mere bestemte steder fordi de stresser over maven - det er i hvert fald et typisk tegn hos min Darwin og han er fin i pels og hud samt ører. Hundes adfærd spiller faktisk en stor rolle når de ikke har de godt. De søger lindring i form af det mest mærkelige som at æde fibre fra tæpper, gå i skraldespanden æde tonsvis af græs - dette er bare eksempler

 

Hvorfor ikke vælge et foder med 1 kødkilde og 1 kulhydrat kilde - vær også opmærksom på at foderet er behandlet uden tilsætningsstoffer - der findes mange typer foder i den retning. Det får Darwin og vi er nu kommet så langt at han kan tage lidt mere ind og kan spise måltider af det foder som Charlie får.

Link til indlæg
Del på andre sites

konklusionen på mit tidligere foderdilemma blev til, at jeg aldrig rigtig fik gjort noget ved det. Den pose foder jeg fik med til ham, spiste han først færdig i sidste uge. Nu er han 10 mdr om et par dage, og han er lige blevet kastreret, så jeg synes ikke han behøver hvalpefoder længere. Fik en lille pose royal canin mini junior gratis af Woody's mor, så lige nu får han det blandet op med det de andre to spiser. Så kommer han bare over på det rent, når den lille pose er brugt op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Findes der allergifoder med et ok højt protein og fedtindhold...?

 

 

Boris har nemli haft 'betændelse' i ørerne 2 gange i løbet af et lille års tid. Denne gang undersøgte dyrlægen infektionen og kunne se at det var en svampeinfektion som er kommet af at hans hud producerer for meget hudfedt. Jeg fik at vide at dette oftest skylder noget foderallergi.

 

 

Men jeg fodrer med forskellige typer foder, fordi jeg har sådan nogle små kræ der ikke holder vægten, hvis jeg ikke skifter ud jævnligt. så nu skal jeg på allergifoder jagt:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med noget foder lavet på laks Rams? Fish4dogs, Acana og mange andre mærker har det... Mine kræ er lige blevet kørt over på Acanas, og det er lækkert siger de. Men ok, de er heller ikke ligefrem kræsne :sjov:

 

Snerpen spiser ikke fiskefoder....:roll:

 

 

Det gjorde han i hvert fald ikke for et års tid siden, men det kunne være, jeg skulle forsøge igen..:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har ca. 14 kendte pollenallergier, samt lagemide- og loppeallergi. Vi har forsøgt os med hypperallergifoder og med Orijen og nu pt. Estate Living fra Essentials, og det har været det samme. Derfor har jeg konkluderet, at hun heldigvis ikke krydsreagerer på sit foder.

 

Noget der har fungeret rigtig godt hos os, er at vaske Bella i en allergishampoo, eks. Allerderm Calm fra Virbac. Allerede førstegang hun blev vasket, oplevede vi en forbedring. Hun slikkede og nappede sig meget mindre på benene og bagkroppen. Hun blev vasket med det samme, at der var tegn på at hun nappede og slikkede sig, og nu er hun mere eller mindre helt stoppet. Det er nu ca. tre dage siden, at hun blev vasket sidst. Til supplering af vasken, får hun dryppet Allerderm spot-on på huden hver dag, her i starten. Målet er, at vi kan nøjes med at dryppe hende en gang om ugen, og vaske en gang om måneden eller sjældnere. Men det kan ske, at det skal være oftere i pollensæsonen.

 

Bare et lille tip, som har hjulpet os enormt meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i øvrigt det dilemma, at nu har jeg en uåbnet foderpose med taste of the wild highland prarie til at stå. De har aldrig fået det foder før. Er det no go at fodre med det og så købe allergifoder fremover derefter?

 

Min hundeallergi dame, siger man skal undgå fjerkræ. Det er oftest det der driller ørene:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores essential foder er lige kommet i dag. Og det er vist godkendt, hvis man skal gå ud fra Bobos reaktion :lol: Han snuste så meget, at jeg næsten ikke kunne få lov til at åbne posen - et øjeblik var jeg bange for, at han ville inhalere sæk og det hele :shock:

 

Han fik også lige lov til at smage lidt, og det gled selvfølgelig godt nok ned. Så må jeg se, om han trives ligeså fint på det som på MM. Men det håber jeg, for det ser ud til, at han meget bedre kan lide det her :-)

 

Og så fik han en gave med... Et tyggeben :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores essential foder er lige kommet i dag. Og det er vist godkendt, hvis man skal gå ud fra Bobos reaktion :lol: Han snuste så meget, at jeg næsten ikke kunne få lov til at åbne posen - et øjeblik var jeg bange for, at han ville inhalere sæk og det hele :shock:

 

Han fik også lige lov til at smage lidt, og det gled selvfølgelig godt nok ned. Så må jeg se, om han trives ligeså fint på det som på MM. Men det håber jeg, for det ser ud til, at han meget bedre kan lide det her :-)

 

Og så fik han en gave med... Et tyggeben :-D

 

Det sender de altid med:-D Lidt surt, når hunden ikke kan spise dem:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: har nemli også apekuleret over om de ville kunne få noget foder med lam, for det har jeg ikke fodret med før, men har stået på listen over noget, som jeg skal have testet om de gad spise..

 

Jeg syntes faktisk hun har været glad for lam. Og hun er viiiiildt kræsen.

Har bestil TOTW med lam. Det har et fint protein indhold, uden at være for højt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til rams.

 

NU kender jeg ikke lige dit foder, men nu da du ikke ved hvad Han ikke kan tåle, så kan du for så vidt sagtens give dem den pose færdig og så i mens undgå alle mulige andre ting. Så hvis foderet er med kylling , så giver du kun godbidder med kylling Og ikke feks oksekød.

DEt samme på korn siden hvis der er en kulhydrat kilde i.

 

Sheila får ørebetændelse når hun spiser noget hun ikke kan tåle og det er hvede, soja og ellers generelt for højt protein indhold. SIdstnævnte har jeg hørt om nogle gange. Det skulle være noget med at hvis hunden indtager mere protein end nødvendigt så skal det udskilles gennem huden og det kan netop give de problemer Boris har.

 

Så ikke for højt protein er at anbefale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...