Hop til indhold

Hvor er jeg pinlig over mig selv (og min hund)


NickiA
 Share

Recommended Posts

Ej hvor har jeg det bare ikke godt lige nu... er simpelthen så pinlig berørt over en situation da jeg var ude og gå med Aya lige før.

Vi gik på sådan et aflangt græsstykke hvor jeg normalt slipper hende, det gjorde jeg også i dag for der var ingen mennesker, jeg sad og tog lidt billeder af hende, men hvad jeg så ikke har set er at bag ved mig kommer der en dame med noget muskelhundsblanding ud fra et krat. Hun beder mig om at få min hund i snor, og jeg kalder Aya til mig, men Aya har åbenbart lige besluttet sig for at hørelsen er gået en tur og min ellers normalt lydige hund styrter hen mod den anden hund, damen råber at jeg skal få fat i min hund fordi hendes hund kan ikke lide andre hunde og hendes hund rejser også børster og knurrer af Aya hvis hundesprog er gået sig en længere tur for hun vil altså bare hilse på denne her hund, jeg kalder mens jeg løber hen men hun er fuldstændig ligeglad, jeg stiller mig imellem de to hunde og får fat i Aya. Og så undskylder jeg self. mange gange til den tydeligvis frustrerede dame. Føj hvor var det pinligt tog snoren i Aya og gik direkte hjem med hende, var næsten grædefærdig så pinligt syntes jeg det var, også fordi at havde det været mig der var i damens situation var jeg blevet rasende, synes damen tog det utrolig flot.

Jeg ved godt at Aya er 10 måneder og det nok bare er teenager nykker men det er bare ingen undskyldning for det kunne have endt så galt.

Ja det var bare lige min frustration der skulle ud her... håber det er til at holde ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

 

Godt, at der ikke skete noget :-)...jeg er sikker på, at det kunne enhver anden hund også have fundet på, så lad være med, at dunke dig selv oven i hovedet. Hvis du havde vidst, at det kunne ske, havde du jo ikke sluppet hende løs, vel ;-)...hunde har det med, at slå alt hvad de har lært fra, hvis der er noget de vil, så kan de være nok, så velopdragne.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak, nej self. havde jeg aldrig sluppet hende hvis jeg ikke regnede med at hun ville komme på mine indkald. :oops:

Omvendt må du så notere dig, at indkaldet ikke er så stabilt som du regnede med og handle på det (har været der selv, omend med en hjertensgod Lab og en venlig dame, der ikke kunne se problemet:-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja er også glad for at det ikke gik værre til og en undskyldning overfor damen var da det mindste.... og ja som du selv siger så er det nok også "bare" teenagenykker men blev nok bare ret forskrækket selv. Og kan da mærke at jeg er lidt utryg for at skulle slippe hende nu, men det er vel bare ud på marken og lave en masse indkald, der kan jeg ikke blive overrasket af nogen der kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja er også glad for at det ikke gik værre til og en undskyldning overfor damen var da det mindste.... og ja som du selv siger så er det nok også "bare" teenagenykker men blev nok bare ret forskrækket selv. Og kan da mærke at jeg er lidt utryg for at skulle slippe hende nu, men det er vel bare ud på marken og lave en masse indkald, der kan jeg ikke blive overrasket af nogen der kommer.

 

Det sker jo at man lige bliver optaget af noget andet, jeg holder meget øje med omgivelserne men nogle gange sker det da at jeg ikke ser en der kommer om et hjørne fordi jeg lige står og klapper hunden eller andet. Den anden dag var jeg helt seriøst en halv meter fra at løbe direkte ind i en bil :lol: Jeg løb med hundene mens jeg kiggede bagud og hujede af Egon fordi han skulle komme med, og så slet ikke at en var ved at køre ud fra sin indkørsel. Fik det vildeste chok, han grinede ret meget, det må virkelig også have set skægt ud.

 

God ide at øve det igen og føler du dig usikker, så en laaaaang line på hende, så er det næsten som om at hun er fri og der er ikke mulighed for at hun ignorerer et indkald :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan vel ske for selv den bedste. Cajsa har aldrig problemer med indkald, medmindre det er set sted med vildt, så hun er kun løs på grønne, åbne arealer. Den anden dag da vi gik tur, præsterede hun at løbe meget langt væk og hen til en mand der kom gående :damn: Virkelig pinligt. Hun plejer aldrig at opsøge mennesker, og da slet ikke ældre mænd med hatte, som hun godt kan synes er lidt suspekte. Han gjorde det dog ikke nemmere da han kaldte på hende og slog ud med armene da hun var et par meter fra ham, men lur mig om hun ikke havde fortsat alligevel :mrgreen: Manden fik selvfølgelig en undskyldning, men var heldigvis glad for hunde. Mingus var i snor og Lulu blev heldigvis hos os, så han ikke blev bestormet af tre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå du synes det var pinligt, jeg har også prøvet det. Cookie valgte ikke bare at storme afsted mod en person (uden hund) der gik cirka 100m bagved os, hun gøede også hele vejen derhen og stoppede 2m før damen og gøede. Hun tog det overraskende pænt taget i betragtning af, der kom en fremmede hund løbende og gøende i fuld speed mod hende. Jeg undskyldte mange gange og fik min hund i snor. Jeg var parat til at grave mig ned i det nærmeste musehul, jeg var simpelthen så flov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke du skal dunke dig selv i hovedet - men derimod klappe dig selv på skulderen fordi du viser dig som en god og ansvarlig hundeejer, der indser at indkaldet skal trænes noget mere før du tør slippe hende løs igen! :5up:

 

(Sporliner hos dyrehandlerne er meget dyre, i forhold til de alle slags snore man kan købe i metermål hos de fleste byggevarehuse. Jeg har f.eks. købt flagsnor og karabinhage i Bauhaus til næsten ingen penge.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak... kan fortælle at vi i går tog i hundeskoven med et par godbidder og så blev der øvet en masse indkald.. og det gik bare så fint.. så fik hun lov at gå frit henover marken på vej hjem perfekt indkald. Så det gav lidt af selvtilliden tilbage... må være opmærksom på at lige nu hvor hun er lidt lømmelagtig så skal jeg være endnu mere spændende end jeg plejer, så masser af ros hver gang hun søger mig :D og en håndfuld godbidder med hvis jeg bare overvejer at have hende gående fri.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et kollektiv råb for indkald, der ofte virker.Netop, når nogle pludselig dukker op med hund,jeg ikke kender.

Jeg har jo ofte 6 løse hunde der så skal komme. Har trænet det en del i hus og have og selvfølglig ofte i det fri.Men har stadig lidt problemer med Snoopy, der vildt gerne vil hilse på alle. Og ikke er så godbidfikseret.

Jeg råber HAPSER og så ved de, at der er godbidder, så er det bare med at komme først.

Man kan jo ikke hurtigt råbe 6 navne for indkald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger ordet her, det kan jeg sige i en høj og positiv tone og så er det kort og nemt.

Som oftest så er det "Aya her" først hendes navn for at få fokus så bagefter her, for at få hende til at komme.

 

Og hun har bare været såååååå dygtig de sidste dage. Har lydt sit indkald 100% og vi laver en masse små indkald på vores tur både med og uden snor.

Og også til agility her sidste torsdag kunne jeg gå rundt blandt de andre hunde uden snor og hun hilste kun på dem hun fik lov til. det var bare super.

 

Jeg gik turen her til morges uden snor som vi gik da hun rendte fra mig, hun gik rigtig pænt og havde et super indkald, jeg var dog også helt på mærkerne og kiggede og kiggede efter andre hunde, men tror at vi er på rette vej i forhold til indkald ;)

 

Når jeg tænker tilbage på situationen er jeg glad for at det skete, for der skete jo i princippet ikke noget udover at jeg blev opmærksom på at jeg ikke bare skulle falde tilbage på at hun normalt er lydig. Men hele tiden at arbejde med hende og holde det ved lige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...