Hop til indhold

Hund stjålet af adfærdsterapeut


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Eller hvad? Tænker der er noget uldent ved historien:hmm:

 

Kan ikke lige regne ud hvorfor hun skulle gøre som der står. Omvendt dynes jeg at huske at jeg tidligere er stødt på hende, og at det ikke ligefrem var rosende ord der blev brugt om hende - kan dog ikke huske i hvilken sammenhæng.

 

Anyways, historien er delt mange gange på fb. Personligt synes jeg måske at det er lige over grænsen at dele sådan noget i vildskab, når man nu kun har hørt historien fra én side. Det kunne jo være, at de har aftalt en pris for et ophold, og at de så ikke har betalt som aftalt. Eller hvad ved jeg.... Jeg synes bare den historie lugter lidt af fisk!

 

http://www.guloggratis.dk/dyr/hunde/hunde/blanding/annonce/19145704-efterlysning?posted=1&msg=1#msg49317057

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan huske den adfærdsbehandler fra dengang jeg var fra HG, hvor hun havde en hel fanklub af beundrere. Jeg var ikke en af dem, men det er ikke det samme som at sige at hun har handlet forkert i denne sag. Det er umuligt at se udfra hele det skænderi. Men umiddelbart lyder det som om hunden er reddet fra et måske ikke helt perfekt hjem, hvordan det så end er gået til.

 

PS: Jeg tror Hopsa er en god bekendt af Lillen. Hun kan nok kaste lys over sagen.

Redigeret af Umulia
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker lidt, at det ikke kan være så svært... Hvis hun er blevet bedt om at videreformidle hunden, er der vel blevet lavet en kontrakt eller noget andet skrifteligt, hvor Arvid eller hans kone har skrevet under på hvordan det kommer til at foregå... Det er vel normalt at gøre det sådan?

 

Men under alle omstændigheder kan man jo ikke først bede nogen om at sælge noget for en og derefter mene, at de solgte til en forkert person. Medmindre man har aftalt at man skal have indflydelse på hvor den kommer hen. Men ellers må man jo sælge hunden selv, hvis man gerne vil bestemme det.

Man kan sgu ikke komme bagefter og bede om at få hunden tilbage, fordi man lige pludselig har en anden køber.

 

Det lyder som en ret underlig sag :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

I det sidste indlæg erkender tidligere ejer jo selv, at de overdrog hunden til LL og bade hende om at videreformidle den. "Men man må godt fortryde, når der ikke er gået flere måneder, og vi fortrød efter tre dage." Arhhh, den holder vist ikke helt? Det lyder også på flere af indlæggene som om, at de havde lavet ejerskiftet i Dansk Hunderegister, men nu "har trukket det tilbage både mundtligt og skriftligt". Det kan man vel heller ikke? Så ville man som køber af en omplaceringshund jo aldrig kunne føle sig sikker på, at tidligere ejer ikke pludselig fortrød og krævede hunden tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...