Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

Præcis! Men udfordringen er at det lidt er kutyme, så det er flere af dem der træner der gør det også....:vedikke: Så selvom jeg ikke gør det, så kan jeg risikere at flere andre gør det, og så er det jo lidt mig mod resten...:hmm:

Mener du at de andre kunne finde på at gøre det ved din hund? Jeg forstår godt at du ikke bryder sig om at stå ene mod hele flokken.

 

 

 

Det tror jeg også jeg er:oops: og det er derfor at jeg også lige vender den med kloge hoveder herinde. For at høre om det er "normalt" og jeg bare er for følsom eller der er noget om det.....

Men tænker måske bare lidt, at man kan smutte hvis ikke man kan lide lugten i bageriet...:vedikke:

 

Jeg siger ikke at du er for følsom, men at man typisk har alle antenner ude, når man starter et nyt sted. Så kan man godt føle at alle ser/hører hver eneste lille brud på stedets rutiner.

Ja, det er ikke verdens ende at finde et andet sted. Hvis du hver gang stresser op over det, så se dig om efter noget andet. Det skal være sjovt at løbe agility.

 

 

 

Men det er der jeg er i tvivl om hvorvidt hunden forbinder den manglende belønning med smutturen eller med at komme tilbage? Ville ikke belønne hvis jeg selv måtte have fat i ham, men kun hvis han selv kommer (selvom der var smuttur på vejen) ......

 

Men råbe og skrige efter hunden både mens den løber og når den er kommet retur synes jeg i hvert fald IKKE er ok!

Du skal holde fast i det du mener:-D Hvis min hund kommer hjem flere minutter efter et indkald, får han ikke ros, snoren kommer på og det er det. Det er så min opgave at undgå den situation en anden gang.

Redigeret af luciente
kuk i citater
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 942
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aaaarrrghhh, hvorfor er jeg sådan en tumpe..?? Har været til træning, og det gik rigtig fint på den første halvdel. Men på den anden var jeg bare totalt lost... Det var ikke fordi det var en ret svær bane - men jeg havde gået den på én måde (som ikke fungerede), og fik lavet handlingen om efter første forsøg. Uden at gå banen igen. Og det kan jeg bare ikke!! Det var fuldstændigt umuligt for mig at få handlingen ind i hovedet og ud i kroppen! Og hvorfor er man så dum at man først kommer i tanke om bagefter, at man måskeee bare lige skulle ha' gået banen en gang til..?? :stupid:

 

Det var rigtig ærgerligt, for det var lige præcis sådan en bane som Iso og jeg har skidegodt af at træne. Har lige vedlagt sektionen her. Bare starten var svær for os - hvis jeg ikke er præcis og korrekt med både fødder, arme og timing, så brager Iso ind i nr. 2 - sådan at hele skidtet vælter... (eller løber bag om ryggen på mig og lige ind i tunnellen... :roll:) Så kom 4-5-6-7-8, som var det sted hvor jeg skulle ændre handlingen. Og det gik så i kage... Jeg fik da lavet det rigtigt en gang eller to, men også ca. 100 gange forkert... :evil: Resten gik egentlig fint. Heldigvis er 1-8 ikke noget der fylder voldsomt meget, så jeg burde faktisk kunne stille det op herhjemme, og i hvert fald på vores egen træningsplads - for jeg skal FANDENGALEME få lært at løbe det afsnit rigtigt, jeg skal så! :fornaermet:

 

Course2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaaarrrghhh, hvorfor er jeg sådan en tumpe..?? Har været til træning, og det gik rigtig fint på den første halvdel. Men på den anden var jeg bare totalt lost... Det var ikke fordi det var en ret svær bane - men jeg havde gået den på én måde (som ikke fungerede), og fik lavet handlingen om efter første forsøg. Uden at gå banen igen. Og det kan jeg bare ikke!! Det var fuldstændigt umuligt for mig at få handlingen ind i hovedet og ud i kroppen! Og hvorfor er man så dum at man først kommer i tanke om bagefter, at man måskeee bare lige skulle ha' gået banen en gang til..?? :stupid:

 

Det var rigtig ærgerligt, for det var lige præcis sådan en bane som Iso og jeg har skidegodt af at træne. Har lige vedlagt sektionen her. Bare starten var svær for os - hvis jeg ikke er præcis og korrekt med både fødder, arme og timing, så brager Iso ind i nr. 2 - sådan at hele skidtet vælter... (eller løber bag om ryggen på mig og lige ind i tunnellen... :roll:) Så kom 4-5-6-7-8, som var det sted hvor jeg skulle ændre handlingen. Og det gik så i kage... Jeg fik da lavet det rigtigt en gang eller to, men også ca. 100 gange forkert... :evil: Resten gik egentlig fint. Heldigvis er 1-8 ikke noget der fylder voldsomt meget, så jeg burde faktisk kunne stille det op herhjemme, og i hvert fald på vores egen træningsplads - for jeg skal FANDENGALEME få lært at løbe det afsnit rigtigt, jeg skal så! :fornaermet:

 

[ATTACH=CONFIG]108405[/ATTACH]

 

Ser sjovt ud!! Men Anna, du må sådan en lille håndbog med hvor du skriver ned hvad, hvordan og hvornår du skal træne :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hårh, Poker er altså virkelig skudt i vejret det sidste halve år! Meget mystisk. Hun plejede at være lige så "høj" som Louie, men bare være lidt mere ben og lidt mindre krop. Men nu er hun sgu' vokset ham en del over hovedet! Har lige målt hende til 30 cm, og Louie er kun 26 :banan: Megafedt agilitymæssigt. Må give hende lidt mere væksthormon, så hun rammer så tæt på de 34,99 som muligt. På søndag skal hun jo måles :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hårh, Poker er altså virkelig skudt i vejret det sidste halve år! Meget mystisk. Hun plejede at være lige så "høj" som Louie, men bare være lidt mere ben og lidt mindre krop. Men nu er hun sgu' vokset ham en del over hovedet! Har lige målt hende til 30 cm, og Louie er kun 26 :banan: Megafedt agilitymæssigt. Må give hende lidt mere væksthormon, så hun rammer så tæt på de 34,99 som muligt. På søndag skal hun jo måles :mrgreen:

 

bliver små/medium hunde målt mere end en gang i DK?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, ikke. Tsk, tsk, Amocca.. Ej, håber det bliver en super fed oplevelse, og vi vender stærkt tilbage, når Karla og Amocca har vundet en masse i Spanien..

 

Vi beklager, men ligepludselig skulle vi forbi dyrlægen, endnu en tur forbi kiropraktor osv. Så jeg gik lidt i. Panik over skulle nå til Århus til kl 17... :oops:

 

vi er ankommet efter 28 timer vejen *gaaab* hundene tog turen i stiv pote. Jeg skal nok skrive indlæg om alting senere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi beklager, men ligepludselig skulle vi forbi dyrlægen, endnu en tur forbi kiropraktor osv. Så jeg gik lidt i. Panik over skulle nå til Århus til kl 17... :oops:

 

vi er ankommet efter 28 timer vejen *gaaab* hundene tog turen i stiv pote. Jeg skal nok skrive indlæg om alting senere.

 

Glæder mig til at høre alt om det! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, herovre skal de (i teorien) også måles inden første konkurrence (men det er ikke altid lige sikkert der er nogen der tjekker), og så skal de færdigmåles 12-15 mdr efter første måling. Store hunde bliver færdigmålt første gang, de vokser jo sjældent nedad :lol:

 

De skal i teorien også tjekkes før første konkurrence her, men det sker nu ikke altid. Karla blev først målt i Dch i 2011, fordi jeg skulle have hende med til DM. Hun begyndte at løbe stævner i sommeren 2010. Hun er aldrig blevet målt i DKK

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, herovre skal de (i teorien) også måles inden første konkurrence (men det er ikke altid lige sikkert der er nogen der tjekker), og så skal de færdigmåles 12-15 mdr efter første måling. Store hunde bliver færdigmålt første gang, de vokser jo sjældent nedad :lol:

 

Njaaeehh, rent faktisk kan de "vokse nedad"..! De fleste hunde "sætter sig" med tiden, så en hund der ligger liiiige over grænsen bli'r gerne målt om igen på et senere tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal holde fast i det du mener:-D Hvis min hund kommer hjem flere minutter efter et indkald, får han ikke ros, snoren kommer på og det er det. Det er så min opgave at undgå den situation en anden gang.

 

Og nu kan jeg ikke få din tekst med fordi du har skrevet inde i min :mrgreen:

 

Men ja, eneste udfordring er så "bare" at finde et sted til agility.....det vrimler ikke med det, i hvert fald ikke hvor det er til at få plads...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er også ganske tilfreds... Er spændt på at se hvad hun laver af ballade på lørdag når der igen er en konkurrence og hun for første gang skal prøve kræfter med en hel agilitybane...

 

Dejligt med en god træning :banan:

 

Bliver spændende med konkurrence....hvor gammel er hun egentlig? Altså hvis det er første gang med en hel bane? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Resume af dagens træning:

 

Luna fik prøvet lidt springteknik - det var hun så ikke super skarp til! Dælme sært at løbe ned til den fremmede dame i den anden ende, selvom hun dog havde guf :stupid: Hun er altså nogen gange ca lige så blond som sin ejer...

 

Så begyndte det at lyne, tordne og ikke mindst regne! Så resten af træningen foregik med tedrikning og kagespisning i klubhuset :mrgreen:

 

Alt i alt - ikke helt dårligt for en onsdag :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er to år gammel og har skam været til agilitykonkurrencer. Hun løber bare kun springklasser, så hele baner har hun prøvet. Bare aldrig med både balance, vippe og A på :blink:

 

Hun løber kun agilityklassen på lørdag fordi det er hjemmebane og holdturnering. Ellers tror jeg vi venter med agilityklasserne til felterne sidder som jeg vil have det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er to år gammel og har skam været til agilitykonkurrencer. Hun løber bare kun springklasser, så hele baner har hun prøvet. Bare aldrig med både balance, vippe og A på :blink:

 

Hun løber kun agilityklassen på lørdag fordi det er hjemmebane og holdturnering. Ellers tror jeg vi venter med agilityklasserne til felterne sidder som jeg vil have det.

 

Aaaarrhhh, I see....men spændende bliver det da i hvert fald...

 

Synes også jeg havde hørt at I have været til konkurrencer før....:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prinsesse har skam været til mange konurrencer. Bare ikke i agility :engel: Hun blev jo skadet i efteråret og vi har så brugt et halvt år på at få hende fit for fight igen... Er spændt på at få hende til kiropraktor inden alt for længe, så jeg er sikker på der ikke er nogen ømheder der plager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...