Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 942
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Og hendes undervisning og tilgang er super fed og man får en masse ud af det!

 

Lige i forlængelse af Rikke, så skal jeg derned til 3. gang slalomkursus, så vi trænede i dag, og nu med 4 pinde på næsten-række....er SÅ stolt af min lille dreng:banan:

Nåede ikke træning hele sidste uge da han havde dårlig mave, men pausen har vidst sat nogle ting på plads!! WEEEEEEEEeeeee:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg var også rigtig glad for min omgang springteknik hos Rikke(især var det skønt med en gang eneundervisning den sidste gang). Krydser virkelig fingre for at hun opretter udvidet springteknik i foråret til prinsessen.

 

Jeg overvejede lidt slalomkursus også, men prinsessen er efterhånden ved at have godt styr på den igen. Det er i hvert fald noget tid siden hun er smuttet ud før tid, og hun er ret god til de rigtige indgange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har været på 2 x slalomkursus hos Rikke - det er helt vildt hvad det har gjort ved vores slalom!

Jeg er bestemt også fan!

 

Anette Dalgaard (http://garbogaard.com/) skulle være billig at leje til enetimer. Hendes hal er super - træner deroppe hver tirsdag.

Ja hendes hal er super... går hos hende fast.

 

Rikke har jeg også været på kursus hos... Må melde os til et slalom kursus når hun udbyder sådan et igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lulu var en køter til træning; havde krudt i røven (måske fordi hun ikke var afsted sidste uge pga. dyrlægebesøg), forstyrrede den hund vi trænede med (prøvede at stjæle dens guffer på balancen) og var et snusemonster. Men i arbejdsmomenterne var hun super sej. Og jeg fik en lillebitte video af vores forkryds:

 

Det ser godt ud! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Åh nej, tandpine er frygteligt! God bering - og god træning hvis du kommer afsted :-D

tak;-) det er min visdomstand der vokser skævt og dermed går i kinden. Den skal hives ud. åh vil gerne træning. Manden min synes dog at jeg skal passe lidt på mig selv og tage en slappe aften;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille sødeste Johna :lun: træner felter - hun har stadig brug for støtte, især på vippen, men har forstået opgaven. Træner slalom. Hun mangler stadig 100% at finde sin egen rytme, men hun er fint fremadrettet og tjekker ikke længere med mig om hun gør det rigtigt. Det er lidt sjovt, for det er ligesom om hendes skridtlængde gør det "sværere" for hende, hun har ihvertfald en hel anden slags slalom end Karla har :vedikke: og tilsidst træner hun bagkryds, hvilket også går fremad, hun er blevet bedre til at søge frem på springene selv.

 

[video=youtube_share;8LKaP98eGNg]

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla laver for og bagkryds. Karla er hysterisk højløbsk og det går der bare sindssygt meget energi til åbenbart - så det var godt nok en hund med flade batterier der løb her til aften. Derudover var hun en feltkøter af rang! Næsten tilbage til udgangspunktert sidste år, da vi begyndte at genindlære felterne som løbefelter :evil: Hun fik dog taget et par stykker tilsidst, men det tog mig nok 4 forsøg på balancen... og det var ikke fordi hun løb hurtigt - hun var som sagt "flad som en pandekage" :vedikke: Vi satser på at det bare er løbetiden :damn:

 

[video=youtube_share;g1rgs51PmQA]

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser sgida godt ud med Johnatøsen! Karla ser jo altid godt ud! :mrgreen: Tror du ikke at Johna bare skal ha' mere tid, at farten kommer med tiden? Altså, hun løber jo ikke langsomt nu heller, men hvis man sammenligner med Karla er det da noget andet. Jeg satser stenhårdt på at Johna lige pludselig tænder helt op, og bli'r rigtig hurtig! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser sgida godt ud med Johnatøsen! Karla ser jo altid godt ud! :mrgreen: Tror du ikke at Johna bare skal ha' mere tid, at farten kommer med tiden? Altså, hun løber jo ikke langsomt nu heller, men hvis man sammenligner med Karla er det da noget andet. Jeg satser stenhårdt på at Johna lige pludselig tænder helt op, og bli'r rigtig hurtig! :5up:

 

Jeg ved det virkelig ikke Korvis :vedikke: det går absolut fremad, men langsomt. Men altså, efteesom hun gik banen rundt for et års tid siden, så er der jo allerede sket store fremskridt ;-) hun er helt sikkert en hund, som har brug for 100% at have forstået opgaven før hun giver sig selv....

 

Jeg bruger meget at løbe det samme modul mange gange med hende, da hun sætter farten op omkring 3-4 gang, fordi hun nu ved hvad hun skal :lol: det er en skam hun ikke kan belønnes med legetøj, for jeg kan faktisk få hende ret højt op at ringe på legetøj derhjemme. Men hun mener ikke det er en belønning. Det er en ok sjov leg ja, men hvor er min kiks, mor?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til sidste gang træning før vinterpausen! Næste gang kan jeg nemlig ikke, og gangen efter det er der afslutningskonkurrence. Det gik so-so i dag, første bane gik egentlig meget godt. Men den anden... :roll: Der var nogle længere løbestræk, hvor jeg er nødt til at afstandshandle, og så forsvinder Iso for mig og leger ta'-selv-bord... Og så begyndte hun også at rive pinde. Det er virkelig et svært problem at tackle! Det er jo ikke fordi springtekniken mangler, som sådan. Hun er bare ligeglad, og har for travlt med at komme frem. Synes virkelig det er svært, for der er ikke noget "system" i det, hun kan lige så godt rive på en ligeudstrækning som i skarpe sving...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til sidste gang træning før vinterpausen! Næste gang kan jeg nemlig ikke, og gangen efter det er der afslutningskonkurrence. Det gik so-so i dag, første bane gik egentlig meget godt. Men den anden... :roll: Der var nogle længere løbestræk, hvor jeg er nødt til at afstandshandle, og så forsvinder Iso for mig og leger ta'-selv-bord... Og så begyndte hun også at rive pinde. Det er virkelig et svært problem at tackle! Det er jo ikke fordi springtekniken mangler, som sådan. Hun er bare ligeglad, og har for travlt med at komme frem. Synes virkelig det er svært, for der er ikke noget "system" i det, hun kan lige så godt rive på en ligeudstrækning som i skarpe sving...

 

Sjovt, der er Cassi omvendt. Hun har det rigtig, rigtig godt med at jeg styrer hende på afstand og det er der hun hiver mindst, for så kan hun koncentrere sig om det hun skal, nemlig at springe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt, der er Cassi omvendt. Hun har det rigtig, rigtig godt med at jeg styrer hende på afstand og det er der hun hiver mindst, for så kan hun koncentrere sig om det hun skal, nemlig at springe.

 

Det ligger også rigtig godt til Iso med afstandshandling - men bli'r der for meget af det gode, så begynder hun at sejle og ta' selv. Hun river også mindst når hun "løber selv", men er hun først gået i selvsving så begynder hun at sjuske og river hvor som helst... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg lavet lidt videoer:

 

I disse 2 videoer har jeg fokus på blindskifte efter slalom:

 

[video=youtube_share;bsK4tC9EKFg]

(ups, glemte hvor jeg skulle hen midt i filmen, så vi får en kææææmpe bue)

 

[video=youtube_share;y3DPtmekcsI]

 

Her var fokus primært på svære tunnel indgange. De øvrige baner jeg løb på banen trænede jeg også fart og blindskifte på vippen, men det gik lidt i kage for mig da jeg blev filmet (typisk!)

 

[video=youtube_share;E9mMUfa4ck4]

Kontant afregning da jeg trækker mig for tidligt efter muren :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor surt, PP! Er der ikke andre muligheder i området?

 

Vi havde rigtig god træning i dag. Jeg kom lidt tidligt, så jeg fik lov til at træne lidt sammen med holdet over os. Heldigt nok for vi var 6 på vores hold, og ingen hjælpetræner, så det gik lidt langsommere end normalt, selvom tre af os fik lov at træne nogle ting selv.

 

Leah var på den store vippe for første gang - den blev understøttet, så hun skulle løbe op ad bakke i dens fulde længde og lægge sig for enden, hvorefter hun fik godbidder og så løftede jeg hende af. Det gjorde vi en del gange, og der var bare ingen tøven, fuld fart hele vejen. :-D

 

Næste søndag er jeg på ferie, så jeg besluttede at give mig selv en tidlig fødselsdagsgave i form af en enetime her i løbet af ugen. Glæder mig næsten mere til enetime end til ferie! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...