AnneMangetal Skrevet Maj 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Maj 8, 2013 Jeg tyv-stjæler lige et lille hjørne af Buddhas pizzabud tråd. Denne debat skal ikke være racistisk eller fuld af fordomme, men det kunne være interessant at høre hvordan i oplever hunde bliver behandlet i andre lande/kulturer. Personligt er jeg ikke så berejst. Jeg har været i Egypten, hvor jeg ikke tror jeg så en eneste hund i de 2 uger vi var der:hmm: I Thailand, derimod, er der masser af hunde, og det er selvfølgelig de herreløse der fylder mest i landskabet. Der er MEGET langs fra den måde vi i gennemsnit holder hund på, til den måde det gøres i Thailand. Også internt i Thailand er der stor forskel. Vi var 10 dage på Kho Lanta, som primært er muslimsk. Vi luftede hunde for et internat, og oplevede stort set hver dag at folk enten flygtede i panik eller smed ting efter os. De fleste af internatets hunde var blevet mishandlet af muslimere (faktum, ikke fordom). Det er helt almindeligt at kaste kogende olie, syre eller andet skadeligt efter hunde der opsøger deres hus/butik. Skudsår, stikmærker, slag m.m. er også helt almindeligt. Vi var også en uge i Ao Nang ved Krabi, en lille flække der de sidste 10 år er gået fra at være 2 hoteller og en lækker strand, til i dag at være et eftertragtet sted for turister. Da jeg var der i '99 var der én hund i byen. Den var herreløs, men alle tog sig af den og fodrede den. Da jeg vendte tilbage sidste år, var der en håndfuld hunde, som jeg egentlig troede var herreløse fordi de gik og tiggede mad. Det viste sig dog at de tilhørte de forskellige butiksejere, og midt på dagen forsvandt alle hunde for at gå ind og få mad og ligge i en butik med aircondition:mrgreen: I Bangkok er billedet lidt anderledes. Der er virkelig mange herreløse hunde, og de fleste der kommer til skade, gør det i trafikken. Der er ikke samme onde stemning som i de muslimske dele af landet. De samme gælder (gjaldt ihvertfald i '99) på Phuket. Hvad har i oplevet ude i verden, både godt og skidt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Har mest rejst i Europa, hvor det jo har været nogenlunde som herhjemme. Men vi var på turné i Kina for et par år siden, og jeg var ret spændt på hvad jeg ville se der. Nu var vi så kun i store byer, men jeg blev glædeligt overrasket over at se en hel del hunde der blev luftet i snor på gaderne, det så ud lige som herhjemme. Men det ser jo garanteret anderledes ud på landet og i mindre byer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Tæller Holland, som et land med anden kultur? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Var i Marmaris sidste sommer, der var en del løse hunde, som tullede rundt på egen hånd, de virkede venlige, og nogle af dem opsøgte mennesker for lige at få lidt nus, så var de væk igen:) nogle få hunde så vi luftet i snor som herhjemme. Skal lige tilføjes at ingen af de løse hunde så mishandlede, underernærede eller forpjuskede ud. Selvom Marmaris selvfølgelig også er muslimsk, er det en meget vestelig og lille hyggelig by. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Tæller Holland, som et land med anden kultur? Eller Grækenland ? For de græske hunde har det vist ikke altid lige godt - og grækerne er da ikke muslimer men græskkatolske ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Eller Grækenland ? For de græske hunde har det vist ikke altid lige godt - og grækerne er da ikke muslimer men græskkatolske ? Nu er kultur og religion jo ikke nødvendigvis det samme. Så jeg tror da ikke at Anne var ude efter kun at høre om hvordan muslimer har det med hunde............................. Men sådan generelt om kultur forskellene i landene. Grunden til jeg joker med Holland er fordi at det er forholdvis kendt at DK og NL faktisk på mange punkter ligner hinanden (Og faktisk ofte beskrives som at have mere tilfælles end f.eks. Danmark og Sverige). Og så skriver Anne jo også at det både kan være de gode og de dårlige ting vi oplever... Desværre er det jo ofte sådan at folk har en tendens til mest at gå op i staklerne, og ikke der hvor det går godt, det er jo ikke en god historie! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Altså da jeg var i spanien, var der en lille snusket dyrehandel hvor de solgte små cocker hvalpe. Det gjorde lidt ondt i maven, at de dem i små glasmontre. Ellers så rendte der et par løse hunde rundt men det var generelt meget lidt jeg så til hunde. I portugal så jeg heller ikke vildt mange hunde, i byen og på landet rendte der nogle enkelte rundt på må og få. De virkede ikke til at have det skidt og folk lod dem egentlig bare være. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Har været i Grækenland, men egentlig aldrig rigtig oplevet hundene dernede -tilgengæld masser af katte, som tiggede ved restauranterne og blev jaget væk af tjenerne... I Tyrkiet, Istanbul, bed jeg kun mærke i én hund. En super dejlig schæferunghund - desværre med et halsbånd på, som vist ikke havde været løsnet i... Meget lang tid :-( Kæft det sad stramt... :-( Og den var bundet ved indgangen til et område, hvor den skulle forestille en vagthund... I Tanzania oplevede jeg en helt anden kultur omkring hunde, den var lidt... Spøjs. Alle hundene var af samme type, enten gule eller grålige e.lign. Og de blev hold fritgående, dvs. uden snor eller indhegning, 100% som vagthunde. Fordi folk dernede var bange for hunde. De blev fodret, nusset med lidt (vil jeg mene, da de ikke var utilnærmelige og gerne ville kontakten) og opdraget med hård hånd. Som sagt, de var ikke utilnærmelige, men sad de hos en, viste de... Alt for mange dæmpende signaler. Vil mene, at ser man bort fra, at de 100% blev holdt for den brugsmæssige funktion og derfor næppe så dyrlægen og heller ikke fik megen kærlighed, så havde de det godt. Som sagt fik de lov til at løbe frit og de fik den mad, de skulle have. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Altså da jeg var i spanien, var der en lille snusket dyrehandel hvor de solgte små cocker hvalpe. Det gjorde lidt ondt i maven, at de dem i små glasmontre. Dog ikke glasmontre, men små bure med plexiglas væg fortil... Sådan foregår det også i Holland, hvor hvalpene lovmæssigt må være ned til 7 uger gamle når de sælges. Der er en bestemt dyrehandel, hvor jeg bare græder hver gang jeg kommer derind, fordi det simpelthen er så sørgeligt at se på. Dog er hvalpene overraskende upåvirket, virker det som om... Jeg har kun en gang oplevet en hvalp der ikke havde det godt, den sad og græd fordi den LIGE var blevet efterladt alene, fordi dens sidste kuld kammerat var blevet solgt. Tror I lige at jeg stod med tårer i øjnene og sagde "Jamen vi bliver jo NØD til at købe den?!?"... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MichelleH Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Jeg har været meget rundt i verden efterhånden og har set en del. Min far boede en årrække i Brasilien. Hans første hund var en stor cockerhvalp fra en dyrhandel. Den havde han desværre kun ganske kort da den døde under et ophold på en pension. Han var væk 3 uger og da han kom efter hunden var den ikke til at finde. Da han gik dem på klingen var den død efter knap 14 dage. Grunden vidste de ikke. Han fik den i en sort sæk hvor den var fyldt med sår og smurt ind i afføring. Puha :'( næste hund var også en cocker. Købt privat i Brasilien 4 uger gammel. Den havde jo lært at spise selv Det undre vel ingen at den har et dårligt hundesprog idag. Et par år senere fik han en golden hvalp. Var med ham da han skulle hente den i dyrehandleren i Brasilien. Masser af glasbure med masser af hvalpe af forskellige racer. Hunden er endt heldigt ud. I Brasilien kan man groft sige at enten har hundene det godt ellers er det et hårdt liv på gaden. Nu bor han i Florida hvor langt størstedelen af hundene har et dejligt liv. Alt er lidt poppet og smart men hundene ser ud til at have det godt. Masser af parker, petshops osv. Men stadig masser af dyrehandleren hvor man kan købe hund. Glasbure med forskellige racer og playrooms hvor man kan lege med en hvalp man måske godt kunne tænke sig. Har de ikke hvad du søger kan de altid skaffe. Får også helt ondt i maven over det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Tunesien: Så ikke en eneste hund medens jeg var der Kroatien: Nogle få løsgående, meget sky hunde. Og en enkelt, der var kæledægge for en hel campingplads. Den havde lært sig et trick med at dykke efter sten, og alle turisterne var vilde med den. Tror den levede ret godt :5up: USA (DC-området): Så kun elskede og velplejede familiehunde. Jeg var med til hundetræning, som foregik indendørs under meget luxuriøse forhold - gid det var sådan her! Men ét ret stort minus - folk putter rutinemæssigt deres hunde i bur. Det er bare patentløsningen på alting. De er i bur om dagen, medens ejerne er på arbejde, og i igen hele natten. Hvalpe bliver puttet i bur med det samme - bur er nemlig også renlighedstræning. Lidt sørgeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 jeg har været meget i europa, men der kender de fleste nok forholdene, som er overraskende forskellige fra land til land. i afrika - sydafrika, gambia og marokko - så jeg kun meget få gadehunde, det var slet ikke noget, der dominerede gadebilledet. i sydafrika var der masser af almindelige familiehunde. på cuba er der også mange familiehunde og få gadehunde, men de holder godt nok hund lidt alternativt - sådan noget med altanhunde og lænkehunde. jeg så nogle enkelte frygteligt udmagrede gade/restauranthunde. i indien er det ret frygteligt. gadehundene er i virkelig dårlig stand i de store byer, og de slås og sparkes efter. i de indiske himalayas var det lidt anderledes, der virkede det som om, at hundene "hørte til" i landsbyen, og blev fodret lidt, gik i fred osv. men jeg så f.eks. flere gange hunde med store åbne benbrud, der bare fik lov at humpe rundt og være totalt invaliderede. jeg tror virkelig, at det har ret meget at gøre med generelt overskud, sådan hvordan hunde behandles. jo fattigere steder jeg har været, jo dårligere er hundene blevet behandlet, synes jeg. selv om der helt sikkert også er noget kulturelt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 I Panama er der mange familiehund, samt lænkehunde og rigtig mange gadehunde. Min første værtsfamilie havde to lænkehunde, som de var ret ligeglade med. De var der bare - blev ikke behandlet godt. Anden familie havde to store hunde, som blev luftet i en stor have, fik madrester fra min værtfars hotel, men sov inde og nød godt af nus og aircon. Da jeg besøgte dem anden gang havde de fået en cocker spaniel, som blev trimmet hos en frisør. Den eneste hundebutik jeg så. Synes generalt at der er mange gadehunde i syd-mellemamerika. Og mange hunde, som ikke bliver luftet. Har mødt en del lænkehunde, og lejlighedshunde, som aldrig kom udenfor lejligheden, men tissede på aviser. Jeg har aldrig oplevet nogen form for hundetræning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Annette Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Jeg tyv-stjæler lige et lille hjørne af Buddhas pizzabud tråd. Denne debat skal ikke være racistisk eller fuld af fordomme, men det kunne være interessant at høre hvordan i oplever hunde bliver behandlet i andre lande/kulturer. Personligt er jeg ikke så berejst. Jeg har været i Egypten, hvor jeg ikke tror jeg så en eneste hund i de 2 uger vi var der:hmm: I Thailand, derimod, er der masser af hunde, og det er selvfølgelig de herreløse der fylder mest i landskabet. Der er MEGET langs fra den måde vi i gennemsnit holder hund på, til den måde det gøres i Thailand. Også internt i Thailand er der stor forskel. Vi var 10 dage på Kho Lanta, som primært er muslimsk. Vi luftede hunde for et internat, og oplevede stort set hver dag at folk enten flygtede i panik eller smed ting efter os. De fleste af internatets hunde var blevet mishandlet af muslimere (faktum, ikke fordom). Det er helt almindeligt at kaste kogende olie, syre eller andet skadeligt efter hunde der opsøger deres hus/butik. Skudsår, stikmærker, slag m.m. er også helt almindeligt. Vi var også en uge i Ao Nang ved Krabi, en lille flække der de sidste 10 år er gået fra at være 2 hoteller og en lækker strand, til i dag at være et eftertragtet sted for turister. Da jeg var der i '99 var der én hund i byen. Den var herreløs, men alle tog sig af den og fodrede den. Da jeg vendte tilbage sidste år, var der en håndfuld hunde, som jeg egentlig troede var herreløse fordi de gik og tiggede mad. Det viste sig dog at de tilhørte de forskellige butiksejere, og midt på dagen forsvandt alle hunde for at gå ind og få mad og ligge i en butik med aircondition:mrgreen: I Bangkok er billedet lidt anderledes. Der er virkelig mange herreløse hunde, og de fleste der kommer til skade, gør det i trafikken. Der er ikke samme onde stemning som i de muslimske dele af landet. De samme gælder (gjaldt ihvertfald i '99) på Phuket. Hvad har i oplevet ude i verden, både godt og skidt? Jeg rejser sjældent, for at sige aldrig. Men efter hvad du beskriver her så kommer jeg helt i tvivl om vi har passeret år 2000. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Jeg har ungarsk familie og har holdt størstedelen af mine sommerferier op til alderen hvor jeg selv kunne bestemme, i Ungarn hos min familie. De bor i en af de små byer som stadig er langt, langt fra et moderne samfund. Der er stadig en del familier der i stort omfang er selvforsynende og har grise, høs, køer osv. gående i baghaven og dyrker deres egne grøntsager. Efterhånden er det dog mindre udbredt og de unge får uddannelse og job - Men det er stadig langt fra den levevis vi kender. Der er hundene brugshunde. Især Vizlaen er meget udbredt som både jagt og vagthund og stort set alle i byen havde enten Vizla eller schæfer, alt efter om der var nogle i familien der gik på jagt eller ej. Hundene var egentlig alle fint holdte og i fin stand og var generelt nogle dejlige hunde. Men mentaliteten er en anden og bliver hunden syg, så bliver den skudt - Det samme gælder hvis den ikke kunne passe sit job. De er hårdt opdraget, men jeg synes faktisk de generelt havde det helt OK, de hunde jeg så og de var trods deres status som brugs-objekter alligevel elskede. Men de var opdraget til at ingen fremmede måtte komme ind og derfor hilste man ikke lige på naboens hund, hvis man ville beholde alle sine fingre - Men så snart de var udenfor hjemmet, eller man var inviteret indenfor, så var samtlige hunde søde, rare og imødekommende. I storbyerne minder hundeholdet en del om det danske på rigtig mange punkter. Dog er mit indtryk at der er stor forskel på hundeholdet, alt efter hvilken klasse man høre til. Men i og med hundene ikke har en funktion i byerne, så er de kæledyr og bliver behandlet godt og meget lig det danske. De har også "hundecentre" som tilbyder alverdens ting, som vi knap nok ser herhjemme, så på nogle punkter er der endda lidt amerikanske tilstande i f.eks Budapest. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 jeg kender en ungarsk dame med en super forkælet og meget velplejet og pampered coton - hun skulle have hende med til ungarn, og var meget spændt på, hvad familien ville sige til, at den skulle med indendørs og endda med i seng men hun insisterede, og eftersom hunden har galopperende separationsangst skulle den også med på alle besøg til venner og familie etc. hendes familie havde hunde i haven/på grunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Maj 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2013 Havde helt glemt denne historie: Casper og jeg havde lejet en bil i Tyrkiet, og ville lidt rundt i bjergene og se drypstensgrotter osv. Vi kommer så til noget der minder om et vejkryds, dog uden lys eller noget - det er jo Tyrkiet. Der render så den mest bedårende Golden Retriever-agtige hund rundt, tror knap den har været et år, midt i den her skærsild. En bil kører så langsomt frem og rammer hunden på røven .... Det eneste hunden gjorde var lige at trække røven ind under sig, og så løb den ellers glad videre Jeg tænkte at hvis dét var sket for en af mine hunde, så havde de da været så stive af skræk over at så sådan en voldsomt puf af en bil, at de skulle bæres væk. Men det var åbenbart bare dagligdag for denne hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 11, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2013 Jeg tror ikke mange turister opdager de værste ting der foregår i andre lande. F,eks er det sådan de fleste turiststeder i Grækenland, at borgmesterkontoret reklamerer med, at f.eks 1 april vil rottegift blive frigivet i større mængder, så restautionsejerer og kafeejerer kan bortskaffe evt tiggende herreløse hunde og katte. Eller bruges den billige metode med knust glas i det udlagte foder. Så sent som sidste år kom et dansk par med børn hjem til deres hotel en aften og hørte jammerskrig. Udenfor var piccoloen ved at slå en lille hvalp ihjel med en skovl. Midt i turistsæconen. Mener den blev reddet???. Det siges at buddisterne er bedre ved dyr, da alle jo kan genfødes efter døden som et dyr.Og dyr derfor har både følelser og kan føle smerte, hvilket mange gamle grækere jo ikke mener. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 11, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2013 Det siges at buddisterne er bedre ved dyr, da alle jo kan genfødes efter døden som et dyr.Og dyr derfor har både følelser og kan føle smerte, hvilket mange gamle grækere jo ikke mener. En Buddhist vil ikke engang klaske en myg. Men tror nu ikke der er mange af dem i Grækenland, så ved ikke lige hvor den kom fra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Maj 11, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2013 Jeg tror ikke mange turister opdager de værste ting der foregår i andre lande.F,eks er det sådan de fleste turiststeder i Grækenland, at borgmesterkontoret reklamerer med, at f.eks 1 april vil rottegift blive frigivet i større mængder, så restautionsejerer og kafeejerer kan bortskaffe evt tiggende herreløse hunde og katte. Eller bruges den billige metode med knust glas i det udlagte foder. Så sent som sidste år kom et dansk par med børn hjem til deres hotel en aften og hørte jammerskrig. Udenfor var piccoloen ved at slå en lille hvalp ihjel med en skovl. Midt i turistsæconen. Mener den blev reddet???. Det siges at buddisterne er bedre ved dyr, da alle jo kan genfødes efter døden som et dyr.Og dyr derfor har både følelser og kan føle smerte, hvilket mange gamle grækere jo ikke mener. Det man bare skal huske det er netop kultur forskellen. Hvor sygt vi end synes det er, så ser de det jo som en service at de lige rydder op og gør rent før turisterne kommer. De gør det jo ikke for at være onde, eller fordi de kan lide at se dyr lide. De ved virkelig ikke bedre. Og det er også der mit store problem med de forskellige redningsorganisationer faktisk lidt opstår. For jeg mener vi gør dem en bjørnetjeneste ved at fjerne så mange hunde dernede fra. Jeg arbejder sammen med både Græske, Polske og Spanske medarbejder, og de griner allesammen af de her redningsorganisationer. For det betyder jo bare at landet sparer penge på aflivning og oprydning af hunde. Og det er virkelig sådan landet ser på det... De behøves ikke bruge penge på at gøre noget ved problemet, for folk kommer jo og fjerner hundene. Og så længe landet fortsætter som nu, så vil folk fortsat hente hunde, og hjælpe dem på den måde. Så i mine øjne skal man virkelig tænke sig om, hvordan man faktisk ønsker at "hjælpe".... Om det man egentlig burde gøre måske var totalt at boycutte landet, på alle tænkelige måder. Tænk sig hvis alle hundeejere stoppede med at købe produkter fra Grækenland, eller benytte noget der havde med Grækenland at gøre, til de behandlede deres hunde ordentligt? Så tror jeg nok at det ville komme til overvejelse... Men nej vi smider gerne en masse penge i deres sultne statskasse, og tager på ferier, henter hunde, sender hundemad, betaler dyrlæger osv. Det er ikke fordi det ikke er fantastisk at hjælpe de hunde der har det skidt nu, men måske det er bedre også at tænke langsigtet, det virker ikke som om der kommer færre hunde på Græske hundens hjemmeside... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 11, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2013 Den med buddister kommer fra min bror, som stort set har været på rigtig mange rejser, alverdens steder.Men faktisk aldrig med ophold i mere civiliserede byer, altid i natur og helst i naturreservater. Og så kender jeg buddistindstillingen fra den gruppe der hedder Dyrenes SOS, hvor danske dyrlæger har hjulpet de buddistlejre i Indien mht dyrelægehjælp. Primært almindelig behandling, neutralisationer (godkendt af deres leder ) og tilsidst rabiesvaccinationer.Læs de dejlige fortællinger på Dyrenes SOS. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Maj 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2013 Nu fandt jeg lige de billeder, vi har af Tanzanianske hunde Denne her blev ejet af nogle, men den mødte os ikke just på egen grund - det var den eneste tillidsfulde hund, vi mødte dernede og den var vidst stadig hvalp - den kunne i hvert fald bide i os Folkets reaktion på dette var desværre bare at kaste sten efter ham Her er vi på et kristent sted, hvor de havde 2 eller tre hunde... De var ikke trygge ved mennesker, men de kunne godt lide at blive nusset... Men de dæmpede - tilbagelagte ører og kiggede den anden vej. De blev dog meget glade, når maden kom ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2013 Jeg tror at Ulla bragte buddhisterne op som modsætning til grækerne. Mine bedste ferieminder stammer begge fra Thailand. Første minde er fra '99 hvor jeg var på Phuket med min mor. Vi mødte hver dag en meget kælen gul hund, og vi nussede med den og gav den mad. Den var meget tillidsfuld! En dag skulle vi på restaurant, og selve stedet var udformet som en kæmpe overdækket terrasse. Jeg skulle ind og vaske hænder efter at have gramset løs på hunde, og gik gennem hele restauranten. Alle folk gloede, men ingen sagde noget. Da jeg kom ud på toilettet og vaskede hænder, kiggede jeg i spejlet, og dér stod hunden:hjerte: Den var fulgt med mig gennem restauranten, for jeg ville jo gerne snakke:-) Vi valgte et bord helt tæt ved kanten af terrassen, og hunden lå der under hele måltidet, og tjeneren gav den rester af maden:lun: Da jeg var i Ao Nang forrige år, skulle jeg til massage et stykke henne ad stranden, og manden tog en lur imens. Jeg mødte den grimmeste pjuskede hund, som fulgte mig hen til massagedamen. Den ventede i skyggen, og så gik vi en tur på stranden. Den var sød og fjollet, og når jeg ikke snakkede til den, nappede den mig i fingrene:lun: Da vi kom tilbage mod hotellet, gik den ind i en butik og tog sig en lur. Dens ejer havde en smykkebutik, men når den kedede sig, gik den på stranden og fik nus af turister. Der er KÆMPE forskel på hvor i Thailand man opholder sig, og jeg har aldrig mere lyst til at vende tilbage til den muslimske del. Resten af Thailand er dog fantastisk, og jeg elsker buddhisternes væremåde! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 13, 2013 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2013 Jeg havde en kollaga, der var gift med en thailandsk kvinde. Hun kom fra et nordområde nær Laos, og var ikke såkaldt ægte Thai.De havde et hus i hendes fødeby hvor de opholdt sig i ferier og afpassering og han fotoe familiehundene , så jeg kunne se dem.De lignede faktisk meget tibetansk spaniel i størrelse og krop, fik pedigree pal, og var værdsatte som kæledyr, men beboerne deroppe var også en afart af buddister. Jeg tror de mere primite steder med den ældre landlige katolske opfattelse er den værste, selvom de landes mere belæste befolkning er mere som os, og her findes jo også fremragende avlerer af racehunde. Og underligt nok holdes store FCI udstillinger i lande vi betragter som u-lande. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts