Hop til indhold

At blive pustet i ansigtet


Umulia
 Share

Recommended Posts

Da jeg var noget yngre havde nogle i familiens jyske gren en Pudel, der reagerede på en sjov måde hvis man pustede på den. Den stak snuden helt hen foran personens mund, og snappede som om den prøvede at fange luften.

 

Men jeg tror det var en undtagelse, for de fleste hunde - af dem jeg kender i hvert fald - kan ikke lide at blive pustet på. Min teori er at de bliver sure, fordi de ikke selv kan puste ;-)

 

Oluf bliver specielt rigtig meget sur. Og det synes min søn selvfølgelig er sjovt, selv om jeg har bedt ham om at stoppe før det ender med en ansigtstransplantation.

 

Jeg har selvfølgelig aldrig pustet på Oluf :engel: - før i dag.

Vi lå ansigt til ansigt i sofaen, og havde en lille nusse-session, og pludselig kunne jeg ikke lade være.

Han reagerede slet ikke som jeg havde ventet - altså med at blive sur. I stedet satte han sig op med et ryk og gloede på mig med et udtryk som en, der lige har fået at vide at han er adopteret. Virkelig et af de gyldne øjeblikke, hvor man skulle have haft et kamera ved hånden :lol:

 

Ingen tvivl om at Oluf oplevede sit livs største svigt i dag, og jeg lover, jeg gør det aldrig mere! :oops:

 

Hvordan reagerer jeres hunde på at blive pustet i ansigtet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg var noget yngre havde nogle i familiens jyske gren en Pudel, der reagerede på en sjov måde hvis man pustede på den. Den stak snuden helt hen foran personens mund, og snappede som om den prøvede at fange luften.

 

Men jeg tror det var en undtagelse, for de fleste hunde - af dem jeg kender i hvert fald - kan ikke lide at blive pustet på. Min teori er at de bliver sure, fordi de ikke selv kan puste ;-)

 

Oluf bliver specielt rigtig meget sur. Og det synes min søn selvfølgelig er sjovt, selv om jeg har bedt ham om at stoppe før det ender med en ansigtstransplantation.

 

Jeg har selvfølgelig aldrig pustet på Oluf :engel: - før i dag.

Vi lå ansigt til ansigt i sofaen, og havde en lille nusse-session, og pludselig kunne jeg ikke lade være.

Han reagerede slet ikke som jeg havde ventet - altså med at blive sur. I stedet satte han sig op med et ryk og gloede på mig med et udtryk som en, der lige har fået at vide at han er adopteret. Virkelig et af de gyldne øjeblikke, hvor man skulle have haft et kamera ved hånden :lol:

 

Ingen tvivl om at Oluf oplevede sit livs største svigt i dag, og jeg lover, jeg gør det aldrig mere! :oops:

 

Hvordan reagerer jeres hunde på at blive pustet i ansigtet?

Løverne gør som pudlen..Snapper i luften efter pustet..og bliver helt vilde..

Alle med løver ved at de reagerer sådan. Og opdrætterne imellem har vi altid sådan en lille "er det mon en ægte Löwchen den her hvalp?" når vi mødes... Og jow, indtil videre har de alle sammen været ægte :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Løverne gør som pudlen..Snapper i luften efter pustet..og bliver helt vilde..

Alle med løver ved at de reagerer sådan. Og opdrætterne imellem har vi altid sådan en lille "er det mon en ægte Löwchen den her hvalp?" når vi mødes... Og jow, indtil videre har de alle sammen været ægte :mrgreen:

 

Naiiiij, så er Lulu slet ikke en løve alligevel?? Hun sidder bare ligeså stille og slikker ud i luften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha.

 

Nu måtte jeg jo også prøve. Men måske lidt misvisende for jeg er ved at spise aftensmad så dufter nok rimelig godt..

 

Benny så lidt forundret på mig, så logrede han og gav mig en tungeslasker (forsøgte i hvert fald). Egon troede jeg ville give ham mad ud af munden og da jeg gjorde det igen, syntes han bare jeg var mærkelig.

 

 

Hov, måske man egentlig skal puste et langt pust.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Mine snapper også efter luften :-) men man skal lige passe på for Zeus snapper tæt så man skal være klar til at trække hovedet til sig ellers tror jeg han bider i min næse ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan de mon forbinde det med eller andet fra hundeverdenen? Det tætteste man kommer er vel et nys eller en fnysen. Eller et suk? Cookies suk er meget højlydte og luftholdige..

Og min hund kan altså puste med snuden! Når hun har ligget og snøgget ved en havedør der ikke er helt tæt så puuuuster hun al luften ud igen meget højlydt. Havde hun været en drage så var havde der ikke været meget havedør tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...