Hop til indhold

Vejen til chokoladeknapperne


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Der har været tale om man ikke parre brun/brun. Det er fordi hvis man gør det gennem mange generationer, kan man risikerer farven bliver lys og kedelig. En brun lab, skal være mørkebrun og derfor skal der sort ind i avlet i ny og næ. Hoagies mor er sort.

Brun og gul er TOTAL nogo, da det giver en frygtelig grim farve.

 

 

Bliver det sådan en fesen-brun så?

Og jo, jeg synes altså han er super rynket - sådan lidt som om han lige mangler at vokse de sidste cm . Men det er nu meget charmerende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 159
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bliver det sådan en fesen-brun så?

Og jo, jeg synes altså han er super rynket - sådan lidt som om han lige mangler at vokse de sidste cm . Men det er nu meget charmerende :blink:

 

 

Ja med flere generationer hvor der kun blive avlet brun/brun. Men vores chokoladeknapper bliver fine og mørke :lun:

Når en labbe "løfter" ørene,får de lidt rynker i panden, som er det eneste jeg kan se han her :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja med flere generationer hvor der kun blive avlet brun/brun. Men vores chokoladeknapper bliver fine og mørke :lun:

Når en labbe "løfter" ørene,får de lidt rynker i panden, som er det eneste jeg kan se han her :lol:

 

Men gul/brun - hvordan bliver farverne så?

Jeg får sådan lidt lyst til at tage fat i kinderne på ham og ruske dem lidt :blink: Det gør jeg i øvrigt dagligt med Spot - han har nemlig vildt meget overskydende hud ved munden. Så det skal man jo rykke lidt i!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men gul/brun - hvordan bliver farverne så?

Jeg får sådan lidt lyst til at tage fat i kinderne på ham og ruske dem lidt :blink: Det gør jeg i øvrigt dagligt med Spot - han har nemlig vildt meget overskydende hud ved munden. Så det skal man jo rykke lidt i!

 

 

Har set nogle hunde med farvekombi gul/brun og de var nærmest orange! Virkelig ikke særligt pænt!!

 

Jeg kan godt lide et stort hoved og gerne med lidt halsflæsk som vi kalder det :lol: Katla har også halsflæsk og det bliver jævnligt hevet lidt i :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver det sådan en fesen-brun så?

Og jo, jeg synes altså han er super rynket - sådan lidt som om han lige mangler at vokse de sidste cm . Men det er nu meget charmerende :blink:

Mon ikke det er fordi han ikke har så markant et stop?

Men gul/brun - hvordan bliver farverne så?

Jeg får sådan lidt lyst til at tage fat i kinderne på ham og ruske dem lidt :blink: Det gør jeg i øvrigt dagligt med Spot - han har nemlig vildt meget overskydende hud ved munden. Så det skal man jo rykke lidt i!

 

René's Fie var af en brun-gul kombi. Hun var så ene lyse hvalp ud af et kuld, alle andre var brune

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes virkelig hanhunden er et skrummel - han har lidt en snert af mastiff over sig. Og jeg synes virkelig Katla er gudesmuk! Skulle jeg vælge mellem de to typer, så ville jeg klart vælge fine Katla :lun:

Men jeg aner altså heller ikke en skid om labber og hvad der passer sammen :blink:

jeg er meget enig her;) Katla er dejlig;) hanhunden er slet ikke mig, men smag og behag er jo heldigvis forskellige;) en lab som Katla kunne jeg sagtens have ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener sådan rynket i hovedet - altså sådan lidt overskuds-hud-agtigt. Det synes jeg han er - men det er Katla ikke.

Kan du kun blive brune eller kan der snige sig andre farver ind?

Jeg tror rynkerne bliver værre af at han har ørene oppe, Emma havde også opmærksomhedsrynker i panden da hun var unghund. De er der garanteret ikke når han har ørene nede..:mrgreen:

 

Men jeg er mere irriteret over hans tunge øjne og mærkelige snude, det er som om den er skruet forkert på. Farven på ham er lækker, god dyb mørk choko. Ellers kommer det helt sikkert til at blive et fint kuld, Katla er jo ikke nær så tung som andre brune damer man ser omkring på udstillingerne..:blink:

 

Må man spørge hvad grunden er til kuldet Marie?? Har ikke lige kunne støve det op herinde..:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Grunden?

Hun er som skrevet tidligere, udstationeret som avlstæve hos os. Hvis hun blev god og sund nok, skulle hun indgå i avlen hos opdrætter. Og det blev hun så... Hvis ikke det er deet svar du er efter,så må du spørge på en anden måde...

Er hun ikke jeres?? Det må jeg have overset så, mente bestemt hun var jeres, sådan kan man jo tage fejl noglegange...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ih, hvor bliver det spæææææændende!!! :klap:

 

Håber at blive inviteret på hvalpe-gramsning :engel:

Er sikker på det nok skal blive nogle super hvalpe, der forhåbentlig arver deres super mors temperament!

Så får de kommende hvalpekøbere nogle små super-hvalpe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor bliver det spæææææændende!!! :klap:

 

Håber at blive inviteret på hvalpe-gramsning :engel:

Er sikker på det nok skal blive nogle super hvalpe, der forhåbentlig arver deres super mors temperament!

Så får de kommende hvalpekøbere nogle små super-hvalpe!

 

Helt sikkert :bighug:

Ja Katlas temperament kan man ikke sætte en finger på, den er simpelthen P-E-R-F-E-K-T :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Helt sikkert :bighug:

Ja Katlas temperament kan man ikke sætte en finger på, den er simpelthen P-E-R-F-E-K-T :hjerte:

 

Det har du helt ret i - Hun er absolut en af de skønneste labber jeg har mødt!

Er sikker på hun bliver en fantastisk mor, så mon ikke hvalpene får en stor del af hende med!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og han er røvlækker!!!!

Hverken rynket eller et skrummel!!

 

Sådan ser en fin udstillingshund ud

Og hold nu kæft en pels den hund har..

Det er jo smag og behag :-) Jeg synes nu også han er for kraftig - det var i hvert fald ikke en hund jeg ville have valgt til min tæve, hvis jeg var opdrætter. Han ville sikkert nok klare sig godt på en udstilling, men rent personligt kan jeg bedre lide den mere spinkle type. Som Katla og de andre tæver de avler med lige nu.

 

Og det er jo ikke fordi jeg tvivler på at han bidrager med et eller andet godt, ellers havde de jo ikke brugt ham :blink: Og han er da sikkert en sød og charmerende hund! Men derfor kan man jo godt synes, at han er for stor alligevel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...