Hop til indhold

Det var vel bare et spørgsmål om tid - nu dansk "dogwhisperer"


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Noget af det han skriver lyder faktisk meget fornuftigt. Der står desværre ikke så meget om hvad han rent faktisk gør.

 

Og så ville jeg nok aldrig under nogen omstændigheder aflevere min hund til afrettelse hos en mand jeg ikke kender. Faktisk kan jeg godt være lidt tilbageholdende med at aflevere den hos nogen af dem jeg kender. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra gæstebogen:

"hej henrik. vil lige dele min succes oplevelse med jer andre.nu har Tyson været på træningsweekend 2 gange.nu går han pænt ved min side,og har løs line hele tiden.inden træningens start var det Tyson som gik tur med mig. I dagligdagen er han blevet lettere at være sammen med, før var han overgearet når der kom gæster, men nu tager han det helt roligt. på gåture går han med hovedet oppe,han snuser slet ikke,hvilket gør gåturen til en fornøjelse. kan varmt anbefales til alle der ønsker en lydig hund, er alle pengene værd."

 

:vedikke::???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra gæstebogen:

"hej henrik. vil lige dele min succes oplevelse med jer andre.nu har Tyson været på træningsweekend 2 gange.nu går han pænt ved min side,og har løs line hele tiden.inden træningens start var det Tyson som gik tur med mig. I dagligdagen er han blevet lettere at være sammen med, før var han overgearet når der kom gæster, men nu tager han det helt roligt. på gåture går han med hovedet oppe,han snuser slet ikke,hvilket gør gåturen til en fornøjelse. kan varmt anbefales til alle der ønsker en lydig hund, er alle pengene værd."

 

:vedikke::???:

 

:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Fra gæstebogen:

"hej henrik. vil lige dele min succes oplevelse med jer andre.nu har Tyson været på træningsweekend 2 gange.nu går han pænt ved min side,og har løs line hele tiden.inden træningens start var det Tyson som gik tur med mig. I dagligdagen er han blevet lettere at være sammen med, før var han overgearet når der kom gæster, men nu tager han det helt roligt. på gåture går han med hovedet oppe,han snuser slet ikke,hvilket gør gåturen til en fornøjelse. kan varmt anbefales til alle der ønsker en lydig hund, er alle pengene værd."

 

:vedikke::???:

 

Ej okay....Skal hunde nu slet ikke have lov til at snuse på gåture?....Stakkels hund siger jeg bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været med i et diskussion på et andet fora vedrørende ham, og der fandt vi faktisk hans fulde navn - Henrik Ljungstrøm.

 

Men når man så googler det, kommer der intet hunderelateret op - kun at han har været med i Robinson :stupid:

 

Og at han er gået konkurs som blomsterhandler... :lol:

 

Endnu én af de der sider, hvor der bli'r skrevet en heeeel masse uden at det forklarer noget som helst... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker at hvis hunde skal på weekendkursus x 3 - 4, som han skriver, bliver det godt nok dyre lærepenge...

 

Hvis hunden skal gå med hovedet højt og ikke snuse, hvad skal den så gå tur for :vedikke:

 

Det er vel folks individuelle ønsker? at lige hans hund ikke skal snuse... men så synes jeg måske bare at han skulle have en af de der robothunde at gå med :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra gæstebogen:

"hej henrik. vil lige dele min succes oplevelse med jer andre.nu har Tyson været på træningsweekend 2 gange.nu går han pænt ved min side,og har løs line hele tiden.inden træningens start var det Tyson som gik tur med mig. I dagligdagen er han blevet lettere at være sammen med, før var han overgearet når der kom gæster, men nu tager han det helt roligt. på gåture går han med hovedet oppe,han snuser slet ikke,hvilket gør gåturen til en fornøjelse. kan varmt anbefales til alle der ønsker en lydig hund, er alle pengene værd."

 

:vedikke::???:

Ja ja, en fornøjelse for hvem? Det kan da umuligt være en fornøjelse for hunden :cry:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været med i et diskussion på et andet fora vedrørende ham, og der fandt vi faktisk hans fulde navn - Henrik Ljungstrøm.

 

Men når man så googler det, kommer der intet hunderelateret op - kun at han har været med i Robinson :stupid:

 

Og at han er gået konkurs som blomsterhandler... :lol:

 

Endnu én af de der sider, hvor der bli'r skrevet en heeeel masse uden at det forklarer noget som helst... :roll:

Det forstår jeg slet ikke. Hvem har lyst til at overlade deres hund til en fremmed, der ikke har andre forudsætninger end det? :vedikke: Hvis jeg skulle overlade min hund til en i to dage, skulle det da være en person, der havde haft bare en lille smule med hunde at gøre før.

 

Og så bliver jeg totalt skeptisk, når man ikke må være til stede. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad det er man ikke må se :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo

Og så bliver jeg totalt skeptisk, når man ikke må være til stede. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad det er man ikke må se :hmm:

 

Ja det tænker jeg også....Hvorfor må man ikke være til stede, og se hvilke metoder han benytter sig af til at træne ens hund? Det virker ret suspekt synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil jeg vide hvordan han gør det? :shock:

 

Næppe..

 

Det minder mig om en anden mand, som har haft taget hunde med adfærdsproblemer i træning. Med hans egne ord brød han først hunden ned og derefter byggede han den op igen. Hans hænder var altid oversået med rifter og det var ikke fra en kat..

 

Men hva' vi har stadig meget tilbage at lære, f.eks. at positiv forstærkning og belønning intet har med hinanden at gøre og at det hele drejer sig om kropssprog - ifølge den danske dogwhisperer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo
Vil jeg vide hvordan han gør det? :shock:

 

Jeg synes i det hele taget at mange af hans formuleringer henviser til hunden som et slags objekt. Både det du henviser til der, men også ting som "Erfaringen viser at det tager 3-4 intensive weekender, at "installerer" hunden og mennesket, så den er 100 % lydig."

 

og: Vi lærer hunden og mennesket at "styrer" sine gear, forestil dig at din hund er en bil med 5 gear, så ville det jo være hensigtmæssigt at kører i 2 gear, når du skal lave et 90 grader sving, og ikke at kører i 5 eller 1 gear. Neutral = 0 gear, er det første og vigtigste vi lærer hunden, på den måde kan vi gøre den kontrollér bar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det minder mig om en anden mand, som har haft taget hunde med adfærdsproblemer i træning. Med hans egne ord brød han først hunden ned og derefter byggede han den op igen.

 

Det var en meget brugt metode før i tiden. Den første, jeg tog imod råd om hundetræning fra, havde samme "filosofi". Det var faktisk ret standard indtil Roger Abrantes, tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været med i et diskussion på et andet fora vedrørende ham, og der fandt vi faktisk hans fulde navn - Henrik Ljungstrøm.

 

Men når man så googler det, kommer der intet hunderelateret op - kun at han har været med i Robinson :stupid:

 

Desværre er hunde populære ofre for personer med en patologisk trang til at udstille sig selv og blive beundret. Der tegner sig et mønster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig også lidt over det her afsnit: Jeg bruger nogle speciale metoder, så som tegnsprog og specifikke lyde samtidig, så hunden lærer at genkende begge dele på den samme kommando. Dette er en stor fordel, da man kan kommunikerer med hunden på afstand, eksempelvis ved hunden om den skal gå til højre, venstre, gå ind eller ud af et rum, eller stoppe på stedet og blive der, til du kommer hen til den.

Ifølge ham er det jo et helt specielt koncept, men hvordan er det anderledes end det man gør alle mulige andre steder? Jeg mener... Håndtegn og verbale kommandoer er da ikke ligefrem noget nyt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

LYder meget sært...tror egentlig ikke ham er hård..fysisk. men at lade hunden gå alene den første nat et fremmed sted, hvor de ignorerer den kan da få alle hunde til at ønske at samarbejde..

 

DErudover virker meget af hans tekst som direkte oversættelse at feks Roger abrantes bøger. UDemærket tekst, men det må man da vist ikke lige;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...