Hop til indhold

blandt ikke hundemennesker


Howlucky
 Share

Recommended Posts

Jeg har simpelthen ikke tal på hvor mange gange folk har spurgt om Thailo var en cocker spaniel. Men det der var så besynderligt var, at det efterfølgende spørgsmål så ofte lød: er han så ikke ret stor?. En Cocker er da mindre end en springer og jeg har forsøgt at korrigere ved at spørge om de ikke mente lille,.. det gjorde de ikke. :vedikke::lol:

 

Det værste jeg har oplevet var dog en dame der truede med at melde mig til dyreværnet fordi jeg sultede min labradorhvalp. Jeg kunne ikke rigtig trænge igennem med at min labrador faktisk var en flatcoat.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hov, og så er hun blevet forvekslet med en cocker hvalp, og en cocker blanding.

 

Det samme oplever vi tit her, der er rigtig mange der tror Aya er en cocker hvalp. Eller cocker blanding. Og det bedste er det mennesker der ved at de self. har ret så de går i fuld kamp for at overbevise mig om det. :roll: Og hos børnene så er Aya en Lady hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst S'eren

nå jo.

Da Nissan var hvalp, var jeg på togtur med ham.

hvor jeg så sidder ved siden af en herre, som roser min fine schæferhund til skyerne. først for temperament men så også for udseende.

Da jeg så prøver at forklare denne herre at han altså overhovedet ikke er ren schæfer, nægter han at tro på det, da han har haft schæferkennel i maaaange år! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, selvom hendes ører ikke havde rejst sig, ligner en schæfer da ikke en labrador :lol:

 

Det synes jeg jo heller ikke lige - alene de stoooore rød-brune poter burde afsløre at jeg nok ikke kom med en 100% ægte lab. :mrgreen:

 

Ja jeg har jo bare en berner sennen....eller seneste nye berner/border-blanding...:vedikke:

 

Fnis - synes mange folk har svært ved tanken om at der findes racer de ikke kender, så hvis de ikke lige kan se at det "er en..." så er det straks en blanding. Jeg synes nu helt klart at Ludwig er verdens smukkeste berner/border-blanding hvis det hjælper lidt. :lun:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andrea

Jeg bliver ofte spurgt, om ikke Chili er en skotsk terrier... Hun er som oftes kortklippet... Men det sjoveste er, at man helt tydeligt kan se, at ifølge den yngre generation er hun en "Netto-hund", mens den ældre generation kalder hende for en "Whiskey-hund":lol:

 

Stakkels skotter egentlig. Der er endnu ikke én, der bare har kaldt hende for en skotsk terrier...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Caligo

Der er mange jeg møder der tror at Lupo er en grønlandshund, og enkelte gange er han endda blevet kaldt en husky :mrgreen: Det fedeste er dog når folk tror at han er en ulv....det er for det meste børn, men der har faktisk også været nogle enkelte voksne, der spørger om det :lol: Heldigvis har jeg ikke været ude for at nogle har insisteret på at de har ret, når jeg fortæller dem hvilken race han er.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi stod engang i kø ved en iskiosk med hundene, der stod to unge piger foran mig og kiggede på min smukke hund og hviskede og fniste, og pludselig hørte jeg den ene sige "Ej, det kan man da ikke kalde så flot en hund!" <de kunne se hendes halsbånd med navneskilt> jeg sagde så halvt spørgende... "hun hedder Akita??" "Nåååååå" siger den ene... "vi troede hun hed Anita!" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tea bliver utroligt ofte beskyldt for at være en "lassie hund", ind imellem tror folk hun er en border collie (det må vel være pga farverne), og for det meste tror de jo så også hun er en hvalp :)

Har enkelte gange mødt små børn som tror hun er en kat - men dem giver hun som regel et venligt vov, så de kan blive kureret for deres forvirring :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Når folk spørger hvilken race det er, og jeg svarer tjekkisk rottehund, så siger tit: Jamen det ligner også en rotte!:fornaermet:

 

Det oplever jeg også tit.

Hvis ikke de spørger om det er en chihuahua.

Eller folk siger, at hun da vist ikke er ret gammel, og når jeg så fortæller at hun er 2 år, så hænger kæben :lol:

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg kommer med Moster og Boris spørger folk ofte lidt undrende "er det samme race?"

Tjoe, det kan vi da godt sige, hvis vi ser bort fra Mosters flade næse, brede og finde hoved, samt korte ben. Boris lange ben, lange snude, smalle hoved osv.. :engel:

 

Eller når folk spørger om Moster er en hvalp og jeg fortæller, at hun er ca. 8 år:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

En dag, da jeg var på lang gåtur i skoven med Boris. Kommer en ældre mand cyklende med en labrador. Jeg får Boris på plads og vil træne, at han bliver i pladsposition mens de cykler/løber forbi. Manden vælger så at stoppe op og så springer Boris ud af øvelsen, da jeg mister fokus (vi er ikke helt mestre til at blive i plads endnu på andre steder end en træningsbane).

 

Ældre mand spørger "Hej, er det en hvalp?"

Mig "nej, han er 2 1/2"

Ældre mand"måned?"

Mig "nej, nej. År:-D"

Ældre mand "okay, var du ved at træne med ham?"

Mig "jaeh lidt.. bare lidt blive på plads"

Ældre mand "jamen, går i til træning?"

Mig "ja, vi går til agility og en form for lydighed, der hedder rally"

Ældre mand begynder så at fortælle mig om at han har for 10 år siden lært af en engelsk træner, at man skal bruge sådan nogle halsbånd, som klemmer på hundens hals når den trækker, for så lærer hunden det meeeget hurtigere. Og dette fortæller han som om det er den alder bedste træningshemmelighed i verden... :-O

Jeg er pænt overrasket.. og sagde bare at jeg ikke vil bruge sådan nogle halsbånd på min hund og gik videre...

 

Tror ikke at manden overhovedet hørte efter den første del med, at vi rent faktisk er træningserfarne og min hund ikke var en hvalp, før han begyndte at give råd:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det oplever jeg også tit.

Hvis ikke de spørger om det er en chihuahua.

Eller folk siger, at hun da vist ikke er ret gammel, og når jeg så fortæller at hun er 2 år, så hænger kæben :lol:

 

Gitte

 

Jeg bliver tit spurgt om det er dværg pinschere.

Det er nok fordi Cille er langhåret at de tror det er en chi :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe. Hvor er det sjovt at høre jeres historier ;-)

 

Nala bliver i næsten 100 pct af tilfældende beskyldt for at være en dreng. Hun har oftest lang pels så man kan ikke se det uden at vide det - jeg tror det er skægget der gør det, men så skulle alle terrier, schnauzere mv være af hankøn. Det er selvfølgelig fair nok at folk gætter forkert - det er først sjovt når man fortæller det er en pige og de så fortsætter i hankønnet som om de ikke tror på det ;-) Tsk ...

 

Da Nala var 10 mdr blev hun beskyldt for at være gammel fordi hun er grå. Manden troede ikke på hun kun var 10 mdr da jeg fortalte det. Han havde nok aldrig hørt om farven salt og peber :-)

 

Nala er jo en blanding, så det er ret underholdene at høre folk gætte hvad hun er. Det er især sjovt at møde folk der har haft enten westie eller cairn før. Dem der har haft Westie siger "hun ligner jo fuldstændig en Westie" og dem der har haft cairn siger "hun ligner jo fuldtændig en cairn" - ingen af dem kan genkende den anden race i hende. Helt ærlig, de ligner jo fuldtændig hinanden bortset fra farven! Det synes jeg er lidt sjovt ;-)

Ellers er hun også blevet skudt til at være alt fra bomuldshund til nettohund til schanuzer. De fleste har dog styr på at det nok er en terrier.

 

Min veninde som har en corgi er også mål for mange sjove kommentarer. Vi har mødt et par stykker som hårdnakket påstod at det måtte være en blanding for sådan så ingen racer ud :-) Der må være gravhund i!!! Hendes Corgi er også blevet bekyldt for at være en schæferhvalp. Hehe. En meget kortstyltet udgave i så fald ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Den anden dag blev jeg spurgt om den hund jeg gik med ikke var en "sirenehund"? "Øhh Bøhh" - sagde jeg - "den har jeg ikke lige hørt før" "Men det er da en beagle ikke?" - "Johh" sagde jeg - "men det er yderst sjældent de bruger deres sirene"

 

Senere på den samme uge kom en dame cyklene - sprang af cyklen og kom over til mig og sagde "Hvor er det en yndig hvalp du har med" - Da blev jeg lidt lang i hovedet for det var Charlie jeg havde med og han bliver 9 år næste gang. Det troede damen ikke helt på sådan som han sprang rundt

Link til indlæg
Del på andre sites

Den anden dag blev jeg spurgt om den hund jeg gik med ikke var en "sirenehund"? "Øhh Bøhh" - sagde jeg - "den har jeg ikke lige hørt før" "Men det er da en beagle ikke?" - "Johh" sagde jeg - "men det er yderst sjældent de bruger deres sirene"

 

Senere på den samme uge kom en dame cyklene - sprang af cyklen og kom over til mig og sagde "Hvor er det en yndig hvalp du har med" - Da blev jeg lidt lang i hovedet for det var Charlie jeg havde med og han bliver 9 år næste gang. Det troede damen ikke helt på sådan som han sprang rundt

 

Måske beaglen har været brug som "sirene"hund på et tidspunkt i historien?

_________

 

Jeg hører også ofte den med mor og barn om mine to. Det er så en hanhund de vil have som mor :roll: Kan til nøds forstå at man kan tro den lille stadig er hvalp og så alligevel ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...