Gæst Chili Con Caia Skrevet Juli 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2013 Som tidligere skrevet er det gået stødt ned af bakke med Chili:megaked: efter vi fandt ud af at hun er meget svagt seende er det som om at hun har ændret sig utroligt meget. Hun er ikke helt sig selv, og alligevel er hun. Åh det er svært at forklare. De sidste par dage er hun begyndt ikke at ville gå når vi er ude. Det går meeeeeeget langsomt, vi kommer ingen vegne og hun virker faktisk usikker når der skiftes underlag. Hvis jeg prøver at få hende med mig, stritter hun i mod og smider sig nogen gange helt ned. Hun er jo blevet tjekket på alle leder og kanter, så jeg aner ikke hvad der kan være galt. Jeg ved simpelthen ikke om det skyldes at hun ser så dårligt. Her hjemme går det fint, en gang imellem støder hun ind i ting, ja selv Caia går hun nogen gange ind i... Hun har jo brug for at komme på tur, og normalt så elsker hun det jo. Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre:-( synes efterhånden at hendes livskvalitet er ret så ringe, eller ej jeg ved det ikke. Det er så svært når de ikke kan fortælle os hvordan de har det. Jeg ønsker jo ikke at hun skal have det dårligt. Åh alle de frustrationer og bekymringer. Hvornår pokker ved man om det er tid? Jeg håber inderligt at det er en fase vi blot skal igennem og at hun pludselig er spring klar når vi skal på tur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
soegaard Besvaret Juli 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2013 Ingen gode råd, bare krammer til jer:bighug: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trinek Besvaret Juli 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2013 Kan du få hende til at ligge i varekurven under barnevognen, så hun kan ligge trygt, mens i går hen til et sted hun kender godt?? Feks en bestemt park eller ligende. Måske er hun utryg ved lyde, når hun ikke kan se hvad der foregår?? Og mht til det andet, så kunne det måske være rart at talt med dyrlægen, og der måske var noget i kunne gøre?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Juli 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2013 Måske gå en lille tur, samme rute hver gang og se om hun bliver mere tryg ved det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Vi går samme rute hver dag... Eller dvs. Jeg har et par faste ruter til hende. Så vi går velkendte steder i forvejen. Mht. Synet: der kan vi ikke gøre noget. Vi må bare være tålmodige når vi er ude at gå med hende tror jeg. Hun vil gerne have halsbånd og snor på og hun skal nok fortælle hvornår hun synes det er tid til en lufte tur... Men hun er i den grad blevet mere usikker når vi er ude. Vi har boet her i snart 6 år så hun er jo ret kendt her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Fluffykins Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 At gå den samme stille rute, og kun at gå tur i fuld dagslys hjalp min barndomshund lidt da han blev svagtseende og til sidst blind. Han var desuden ikke længere tryg ved at møde andre mennesker eller hunde på tur, så hvis vi ikke kunne undgå et møde, løftede vi ham op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Når en hund mister synet kan der ofte være en overgangsperiode, hvor den bliver usikker og utryg. Det kan altså sagtens gå over. Jeg ville nok i en periode hjælpe hende med zylkene eller anxicalm. Stort kram til jer, det er så synd - både for jer og for søde Chili Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Åh CCC altså Jeg håber at hun bliver tryg og glad igen snart:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Har du overvejet tilskud af blåbær evt. kombineret med æble cider eddike (ja ja nu plaprer jeg op igen:mrgreen:) Min Charlie har grå stær på begge øjne - men de seneste 2 år er der ikke sket nogen forværring. Vi går aldrig tur efter mørkets frembrud. Da er han kun i haven som han kender ud og ind. Det sker han går ind i en gren eller et græsstrå og han kan ikke se mindre genstande på kort afstand. Charlie får tilskud af ovennævnte og vores dyrlæge vurderer ham sådan løbene - men der har ikke været noget nævneværdig forandring på det seneste. En anden ting der er vigtig er at foderet har indhold af de rette kulhydrater - da overflod af disse kan forværre synet. Håber situationen forbedrer sig for Chili:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Der er i øvrigt en helt blind puddel her i området, vi har hilst på den af og til. Ejeren går med en ret kort snor og hun advarer altid hvis hun møder nogle nye om at hunden er blind. cookie er forbavsende rolig når vi møder dem, står bare og kigger lidt og lader den blinde hund komme til hende hvis den vil. Jeg tror også det må være en periode hvor hunden lige skal vænne sig til det og acceptere sin tilstand og stole på dig og sin snude.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Min Daiwa var sandsynligvis blind, i ret lang tid faktisk, og hun fungerede fint. Men hos hende kom det nok ret snigende, og hun har nok aldrig set sådan helt godt, og så er det måske nemmere at "vænne sig til det". Jeg håber også at hun bare lige skal finde ud af det, og at hun bli'r tryg og glad igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Er hun blevet chekket for smerter - gigt feks ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Tak tak for alle jeres svar. Min mor var ved at falde bag over da hun gik tur med hende i dag. Det er slet ikke den samme chili sagde hun. Vi har aftalt at tage en dag af gangen og se hvordan og hvorledes.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Hun er ikke blevet tjekket for gigt nej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Når en hund mister synet kan der ofte være en overgangsperiode, hvor den bliver usikker og utryg. Det kan altså sagtens gå over. Jeg ville nok i en periode hjælpe hende med zylkene eller anxicalm. Stort kram til jer, det er så synd - både for jer og for søde Chili Det kunne være at vi skulle prøve det. Hun søger ind under parkeret biler og bliver også sur på folk der kommer gående på vores tur. I det hele taget virker hun ikke til at have det godt når vi er ude. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Har du overvejet tilskud af blåbær evt. kombineret med æble cider eddike (ja ja nu plaprer jeg op igen:mrgreen:) Min Charlie har grå stær på begge øjne - men de seneste 2 år er der ikke sket nogen forværring. Vi går aldrig tur efter mørkets frembrud. Da er han kun i haven som han kender ud og ind. Det sker han går ind i en gren eller et græsstrå og han kan ikke se mindre genstande på kort afstand. Charlie får tilskud af ovennævnte og vores dyrlæge vurderer ham sådan løbene - men der har ikke været noget nævneværdig forandring på det seneste. En anden ting der er vigtig er at foderet har indhold af de rette kulhydrater - da overflod af disse kan forværre synet. Håber situationen forbedrer sig for Chili:ae: Vi har desværre ingen have vi kan lukke hende ud i.. Jo vores fælles have... Den med det der tilskud har jeg ikke prøvet. Og tak for tip om foder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Har du overvejet, om det kunne være begyndende demens der gør hende forvirret og usikker? Det er rigtig synd for jer alle :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Har du overvejet, om det kunne være begyndende demens der gør hende forvirret og usikker? Det er rigtig synd for jer alle :ae:nej det har jeg slet ikke overvejet. Tror slet ikke at jeg har tænkt at hunde kan få det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 nej det har jeg slet ikke overvejet. Tror slet ikke at jeg har tænkt at hunde kan få det. Jeg vil heller ikke påstå, at jeg ved noget om det. Tænker bare om mon ikke der er mere end synet på spil, når hun så pludseligt ændrer adfærd. For øjnene dr vel blvet gradvist værre i et tempo, hvor hun burde kunne nå at vænne sig til det. Det er kun tanker, jeg er Absolut ikke ekspert i gamle hunde ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 nej det har jeg slet ikke overvejet. Tror slet ikke at jeg har tænkt at hunde kan få det. Det kan de sagtens, der er et forskningsprojekt igang på kvl om det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Jeg vil heller ikke påstå, at jeg ved noget om det. Tænker bare om mon ikke der er mere end synet på spil, når hun så pludseligt ændrer adfærd. For øjnene dr vel blvet gradvist værre i et tempo, hvor hun burde kunne nå at vænne sig til det. Det er kun tanker, jeg er Absolut ikke ekspert i gamle hunde ... Jamen det er kun godt at I sådan kommer med jeres tanker omkring det:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2013 Åh Carina, det lyder godt nok trist:( Kender du Janne med Frida, Wilma og Asta - border collier? Hendes Frida er med i det der forsøg hos KVL (er jeg ret sikker på). Jeg tænker også at det er synet måske, der gør at hun bliver utryg. Jeg håber hun snart er den gode Chili igen:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Juli 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2013 Åh Carina, det lyder godt nok trist:( Kender du Janne med Frida, Wilma og Asta - border collier? Hendes Frida er med i det der forsøg hos KVL (er jeg ret sikker på). Jeg tænker også at det er synet måske, der gør at hun bliver utryg. Jeg håber hun snart er den gode Chili igen:lun: Tror godt jeg ved hvem hun er, og så måske ikke helt alligevel Det er gået lidt bedre i dag med gå turen, det er som om at hun har hørt os snakke om hende her hjemme:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Juli 17, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2013 Mange tanker og knus til jer alle, og især Chili! Jeg håber hun bare har brug for en 'tilvænningsperiode', og at hun snart har mod på at gå tur igen :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts