Gæst Dorte Carlson Skrevet August 9, 2013 Rapporter Share Skrevet August 9, 2013 Hej med jer Vi et par på 26 år, som brændende ønsker os en hund. Vi er begge meget aktive og søger derfor en hund, vi kan gå lange ture med, løbe med, cykle med osv. Vi bor i lejlighed i Vanløse, men har en gård med indhegnet græsplæne og skønne områder med eng og parker, hvor der er mange andre hunde lufter. Vores arbejde gør at hunden kun vil være alene i ca. 3-5 timer om dagen. Vi har haft en Beagle hund, en Toller og en Engelsk cocker spaniel op at vende. Men Beagle hunden kan ikke gå uden snor og en cocker spaniel kræver meget pelspleje og Tolleren er ikke for allergier? Nogen der har erfaringer indenfor de tre racer? Vi vil meget gerne blive inspireret af andre hunderacer, da man læser så meget forskelligt på hjemmesider.. Håber I kan hjælpe os i vores vildrede.. Mvh Mikkel og Dorte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Lige et pip fra mig. beagler er ofte ikke til at slippe løs . Toller er desværre ofte ikke gode til andre hunde, Ved ikke om det er stress eller hvad???, men har kun set få, der var glade for hundeselskab. En Cocker af god afstamning er jo min foretrukne, og mht pelspleje kan det læres på et kursus i Spanielklubben og gøres til en hyggeting.Dog er mange cockerer nogle møgsvin, der bade i alt og vælter sig i alt. men godt nok vældig festlige og sjove at bo med. Her lidt foto af Flotte Freddy Fræk, på sidste er han ren. I øvrigt kender jeg den skønneste cockertæve, der skal føde i denne måned. Hun bor på Amager. Hvis jeg ikke havde 6 hunde , ville jeg gerne have et kopi af hende, hvilket selvfølgelig ikke kan lade sig gøre, men så bare tæt på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dorte Carlson Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Hej Ulla Tak for din hurtige tilbagemelding.. Hvilken cocker spaniel race er tæven der skal føde i næste måned på Amager? Men ja, jeg har læst og læst om cocker spaniel og hunden lyder til at være en dejlig hund, bliver bare lidt skræmt, når folk skriver om pels plejen.. Men ja, tænker at man kunne gøre det til en hyggestund, men fælder hunden meget ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PMJ Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Hej med jer Vi et par på 26 år, som brændende ønsker os en hund. Vi er begge meget aktive og søger derfor en hund, vi kan gå lange ture med, løbe med, cykle med osv. ... hunden kun vil være alene i ca. 3-5 timer om dagen...... Men Beagle hunden kan ikke gå uden snor og en cocker spaniel kræver meget pelspleje og Tolleren er ikke for allergier?.... Det var allerede en del krav til hunden :hmm: Hvis i vil have en hund som i kan gå og cykle med, så skal hunden være over et år gammel. Jeg vil foreslå at i tager ud og besøger internaterne i nærheden fx Hundeadoption - adopter en herrels hund i Rødovre eller Internat | Dyrenes Beskyttelse i Roskilde I kan også tage testen her Dyreinternater - Se dem alle på Danske-Dyreinternater.dk Da i bor i lejlighed skal i også være meget opmærksom på hundens tilbøjelighed til at gå. En gøende hund der er alene hjemme kan være meget irriterende for naborerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Ingen af de tre racer, I har nævnt, er egnede til allergikere. Ved ikke om jeg forstår startindlægget korrekt, men hvis en af jer har allergi, er det helt andre racer, I skal kigge på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dorte Carlson Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Min kæreste Mikkel har en smule allergi overfor pels dyr. Men han er vokset op med kat, som ikke har givet de store gener.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Der er en liste over lav-allergene racer her: Lav-allergene hunderacer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Min kæreste Mikkel har en smule allergi overfor pels dyr. Men han er vokset op med kat, som ikke har givet de store gener.. Kat- og hundeallergi er ikke nødvendigvis det samme. Så for at undgå problemer ville jeg nok få kæresten allergitestet for hund, først af alt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Som Umulia skriver, skal i nok ikke begive jer ud i ikke-allergiracer. Der er flere ting der får mine røde lamper til at blinke - i søger en ikke-allergivenlig hund trods allergi, og i har kigget på ekstremt aktive racer med tendens til larm. Hvorfor er det i ønsker en ekstremt aktiv hund? I bor i lejlighed (ingen hindring), men er i meget (!!!!!) aktive selv? Og hvor meget tid forestiller i jer at bruge på at aktivere og træne hunden? En mellem- eller storpudel kunne være et bud på en dejlig, trænbar og allergivenlig hund. Ellers er der racer som lagotta eller portugisk vandhund (begge synes jeg dog er lidt specielle af sind). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Hvorfor er det i ønsker en ekstremt aktiv hund? I bor i lejlighed (ingen hindring), men er i meget (!!!!!) aktive selv? Og hvor meget tid forestiller i jer at bruge på at aktivere og træne hunden? Er svaret ikke her? Vi er begge meget aktive og søger derfor en hund, vi kan gå lange ture med, løbe med, cykle med osv. Alarmklokkerne ville da først ringe, hvis man skrev "vi ligger bare i sofaen og dovner og ønsker derfor en aktiv hund" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Er svaret ikke her? Alarmklokkerne ville da først ringe, hvis man skrev "vi ligger bare i sofaen og dovner og ønsker derfor en aktiv hund" Joeh, men hvad er "lange ture"? Og træning er bare virkelig vigtigt, ihvertfald for tolleren og cockeren:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Hvis din kæreste viser sig ikke at være allergiker overfor hund, synes jeg dalmatineren ville være et bedre bud end en pudel, for godt nok er den en lille smule større (har I trapper?) men er oprindeligt skabt til at løbe ved siden af hestevogne. En Cocker vil hellere snuse og en apporterende jagthund er ikke skabt til monoton motion. Mht. til størrelsen, så er hundens normale gangart trav (hvis den skal fra A til B) og derfor skal man være varsom med at anskaffe en for lille hund hvis man gerne vil motionere med den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Alternativt er der jo også samojedhunden. Den er godt nok langhåret men skal bare børstes engang imellem. Den er nok ikke så glad for alt for hård motion på varme sommerdage, men klarer fint lange stræk i trav, samtidig med at den godt kan lære at gå løs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret August 9, 2013 Rapporter Share Besvaret August 9, 2013 Ellers, hvis I selv mener at I kan klare en lidt større mundfuld, er en Rhodesian Ridgeback også et bud på en god løbepartner som ikke er til at løbe træt. Ved dog ikke hvor godt de fungerer i en lejlighed, og det er jo altså en lidt større hund end dem I har haft kig på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 10, 2013 Rapporter Share Besvaret August 10, 2013 Som de andre synes jeg det ervigtigt at få testet manden, og evt få ham til at møde og nusse med den race i overvejer, for det ville jo være skrækkeligt hvis I får en hvalp hjem, som i så må levere tilbage pga allergi... Jeg har et vennepar hvor manden har allergi, han har nu levet sammen med en coton i 4 år - som sover i sengen - helt uden allergiske gener... Så det kan godt lade sig gøre, man skal bare være meget obs på hvilke racer man vælger... hvis allergien ikke er et problem, og i søger en aktiv lille hund, så vil jeg slå et slag for den dansk svenske. Der er ingen pelspleje, men man skal kunne leve med fældning... Tilgengæld får man en intelligent, aktiv og sjov lille følgesvend, som kan gå til månen hvis man beder den om det, men også helst skal sove helt tæt under dynen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret August 10, 2013 Rapporter Share Besvaret August 10, 2013 Hvis en Cocker viser sig at du til jer, får du her et foto af de ventende forældre dyr. Det er Sisse nederst. Hendes sind er så yndigt og hun er af en meget pzykisk og stabil linie, og sunde. Hendes mor er også sund og dejlig og faderen er en kendt hanhund, bliver 13 år i denne måned. Jeg har ikke mødt den norske fader til dette kuld, men han er valgt med omhu. Sisses far er halvbror til min Debbie, der også er supersund. Og Debbie er mor til Freddy, som jeg sendte foto af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret August 10, 2013 Rapporter Share Besvaret August 10, 2013 Hvis en Cocker viser sig at du til jer, får du her et foto af de ventende forældre dyr.Det er Sisse nederst. Hendes sind er så yndigt og hun er af en meget pzykisk og stabil linie, og sunde. Hendes mor er også sund og dejlig og faderen er en kendt hanhund, bliver 13 år i denne måned. Jeg har ikke mødt den norske fader til dette kuld, men han er valgt med omhu. Sisses far er halvbror til min Debbie, der også er supersund. Og Debbie er mor til Freddy, som jeg sendte foto af. Det er sikkert nogle fine hvalpe der kommer ud af den parring, men når trådstarter er bekymret for om det giver for meget pelspleje ved at vælge en Cocker ville det være en større hjælp hvis du kunne finde eksempler på kuld der ikke bliver så pelsrige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret August 10, 2013 Rapporter Share Besvaret August 10, 2013 Til Ascha Sisses pels er ikke vanvittig stor, men det foto er jo taget i forbindelse med et trim med push up pels, altså udstillingsklar. Men du har ret, jeg har alene gået efter sundhed, lang levetid og pzyke i disse linier. Og ok , hendes far er da meget pelsrig. Og nok også farfar, der var en meget kendt hanhund fra Skotland. Her 2 foto af Sisse far, Wolfie. Sidste er af farfar Baggio., Lynwater Blue Treat.Han døde under en tandoperation, næsten 14 år gammel. Og gik sit sidste agility som agility champion,vist som 12- 13 årig, klappet gennem banen. Og for mig, hellere en hund med for yppig pels, der kan studses, end noget med for meget ukendt i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret August 10, 2013 Rapporter Share Besvaret August 10, 2013 Jeg synes da en cocker lyder som en god hund til jer:) Jeg kender i hvertfald en her i byen som er løbepartner for en meget aktiv dame. Det er den mest afdæmpede cocker jeg længe har mødt - måske fordi hun altid er vel motioneret? Hun virker ikke træt, bare glad og tilfreds:) Men man skal nok på et klippe/trimme kursus, for der er noget pelspleje. Men det er der jo så også for alle de allergivenlige racer, skulle man falde for en af dem.. Hvis i vil køre lang efter en cocker uden så meget pels, så er der her i jylland vist lige født et kuld, hvor moren nærmest er helt korthåret og noget så søøød:) Og faktisk meget rolig af en cocker at være. Hun er desuden også jævnligt på små løbeture med sin lidt ældre ejer. Men Ulla skal have stor tak for at vise hvad der lyder som et helt super kuld:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret August 10, 2013 Rapporter Share Besvaret August 10, 2013 Det skal lige pointeres , at spaniel ofte får en rigtig dum og for racen atypisk pels, hvis de steriliseres. Men så kan de holdes nede for underuld i stride mængder ved at købe en el-klipper. Og kan stadig holdes pæne. Dette gælder ikke kun spaniel, men mange racer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret August 11, 2013 Rapporter Share Besvaret August 11, 2013 Kat- og hundeallergi er ikke nødvendigvis det samme. Så for at undgå problemer ville jeg nok få kæresten allergitestet for hund, først af alt!Dernæst ville jeg undersøge om I overhovedet må have hund der hvor I bor og hvis det er ok , så skal I ud at finde den rigtige race - besøge hundeudstillinger og se så mange forskellige hunde som muligt og tale med ejerne - der er en stor DKK - udstilling i Ballerup i september - www.danskkennelklub.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret August 11, 2013 Rapporter Share Besvaret August 11, 2013 Jeg er ikke sikker på at vi ikke bare taler med os selv herinde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Jeg er ikke sikker på at vi ikke bare taler med os selv herinde. Det forstår jeg ikke - kan du ikke uddybe det ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 12, 2013 Rapporter Share Besvaret August 12, 2013 Jeg er ikke sikker på at vi ikke bare taler med os selv herinde. Det forstår jeg ikke - kan du ikke uddybe det ?? TS har ikke været aktiv herinde siden ca. en time efter at hun skrev det aller første indlæg... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts