Hop til indhold

Danmark i følge Bubber


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 78
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tv -udsendelser kan vel kun sælges, hvis der er en kendt person med. Og hvis vedkomne er kvinde, skal hun se vældig godt ud, ikke veje over 48 kg hvis hun ikke er mindst 175 høj. Og det betyder intet at almen viden er som en 10 års.

Jeg så Bubber for vel 5 år siden i en udsendelse fra Pakistan , hvor de kiggede på børnearbejde. Virkelig barsk og uendelig sørgeligt, især de små piger til prostitution. Jeg ønskede sådan at de havde taget en antropolog med , så vi seere kunne blive mere vidende om baggrunden og kulturen for at sælge små børn. At de er fattige er da vel ikke nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er dette jo ikke et oplæg til diskussion af Bubber:confused: som jeg absolut heller ikke bryder mig om.. undgår alle hans udsendelser(tæt på) men vil gerne se dette, da emnet interesserer mig. Så iøvrigt også hans noget skræmmende udsendelse om dyresex.. så kald det da bare børnetimeniveau.. så er vi måske bare uenige om hvad der er egnet til børnetime:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tv -udsendelser kan vel kun sælges, hvis der er en kendt person med. Og hvis vedkomne er kvinde, skal hun se vældig godt ud, ikke veje over 48 kg hvis hun ikke er mindst 175 høj. Og det betyder intet at almen viden er som en 10 års.

Jeg så Bubber for vel 5 år siden i en udsendelse fra Pakistan , hvor de kiggede på børnearbejde. Virkelig barsk og uendelig sørgeligt, især de små piger til prostitution. Jeg ønskede sådan at de havde taget en antropolog med , så vi seere kunne blive mere vidende om baggrunden og kulturen for at sælge små børn. At de er fattige er da vel ikke nok.

 

Det er TV2 = laveste fællesnævner. Jeg har det også kun indtil Vuelta'en er forbi. Har faktisk ikke savnet det i det års tid, jeg kun har haft DR.

 

Jeg kan nu godt lide Bubber, manden har empati og ja mangler måske lidt situationsfornemmelse til tider, men de fleste folk kan nu vidst nok lide ham og programmernes emner er spændende .

 

Han virker ekstremt uskyldig og naiv. Jeg tænker lidt at det er for godt til at være sandt - han må have en eller anden dyster hemmelighed :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er ganske udmærket at et relevant emne når ud til hr. og fru danmark på den måde??

 

Men når et emne bliver behandlet på Bubber niveau er det på et meget overfladigsk og "ved første øjekast" niveau. Som oftest ligger bagved, og det er ikke så sort og hvidt som det kan blive gjort til i Bubbers univers.

 

Gennem en del år har jeg været involveret i en problematik omkring en elendig kennel, hvilket har ført til at jeg er endt med at have flere hunde end jeg egentlig ville.

Problemet med den kennel kan forenkles til at kennelejeren er en idiot. Men så enkelt er det bare slet ikke. Sagen er i virkeligheden helt utroligt kompleks. De mennesker der fører sig frem som "de gode" er slet ikke så gode endda, og kennelejeren har måske endda også nogen gode sider. Og dem som man slet ikke tror har noget med det hele at gøre overhovedet, har i virkeligheden ganske meget med det hele at gøre. Men alt det ser man ikke ved en research på Bubber niveau, som meget hurtigt fører til at nogen fremstår som gode, og andre som onde.

Jeg synes det er et problem når et emne der er meget komplekst formidles så forenklet i et medie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er TV2 = laveste fællesnævner. Jeg har det også kun indtil Vuelta'en er forbi. Har faktisk ikke savnet det i det års tid, jeg kun har haft DR.

 

 

 

Han virker ekstremt uskyldig og naiv. Jeg tænker lidt at det er for godt til at være sandt - han må have en eller anden dyster hemmelighed :lol:

Ja det kan du sikkert have ret i, hehe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår så godt at Dyreværnet trænger til at blive promoveret . De får faktisk ikke den økonomiske støtte fra virksomheder, som for år tilbage før krisen. Så lige, at kunstnere havde samlet 15.000 kr til dem via Remee. Men når man ved hvad dyrlægehjælp osv koster og at drive bygningerne, så skal der penge til.

Jeg ved fra frivillige derude at TV selskabet var der de dage, hvor en aktion i Jylland foregik. Med mange hunde.

Jeg håber virkelig, at den udsendelse er godt skruet sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår så godt at Dyreværnet trænger til at blive promoveret . De får faktisk ikke den økonomiske støtte fra virksomheder, som for år tilbage før krisen. Så lige, at kunstnere havde samlet 15.000 kr til dem via Remee. Men når man ved hvad dyrlægehjælp osv koster og at drive bygningerne, så skal der penge til.

Jeg ved fra frivillige derude at TV selskabet var der de dage, hvor en aktion i Jylland foregik. Med mange hunde.

Jeg håber virkelig, at den udsendelse er godt skruet sammen.

 

Jeg lærte af programmet at Dyreværnet i Rødovre ikke kun dækker hovestadsområdet. Det har jeg ellers altid troet. Det vil måske gøre flere motiverede for at støtte dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår så godt at Dyreværnet trænger til at blive promoveret . De får faktisk ikke den økonomiske støtte fra virksomheder, som for år tilbage før krisen. Så lige, at kunstnere havde samlet 15.000 kr til dem via Remee. Men når man ved hvad dyrlægehjælp osv koster og at drive bygningerne, så skal der penge til.

Jeg ved fra frivillige derude at TV selskabet var der de dage, hvor en aktion i Jylland foregik. Med mange hunde.

Jeg håber virkelig, at den udsendelse er godt skruet sammen.

 

Det er et af de problemer jeg har med dyreværnsforeninger. Hvis de kender til en (medieduelig) sag der trænger til at blive taget vare på, kan de berørte dyr godt vente til der lige kommer et TV selskab forbi. Ser man på Dyreværents hjemmeside er det da også tydeligt at se at de gerne vil have medierne med.

Hos dyreværnet i Rødovre stod der en overgang to hunde fra min "yndlings"opdrætter. Via et medlem her blev opdrætteren gjort bekendt med det, og han hentede hundene. Dyreværnet udleverede dem til ham, og nu står de stort set døgnet rundt i et mørkt rum, hvor det eneste lys og luft kommer fra en dør hvor der en gang har været en brevsprække. Jeg har svært ved at se hvordan deres adoptionsforløb som det står beskrevet på hjemmesiden skulle være overholdt.

Jeg synes ikke at etiketten svarer til æskens indhold. Mit yndlingsudtryk for den slags er "dyreværn.com"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, jeg blev forfærdet over den jydske kvinde i sit hus, uden varme, og vand og el. Jeg ser ofte Animal Planet med deres dyrepoliti og der ses frygtelige ting. Men at danske gamle kan bo i sådan en svinesti med deres dyr- det var chockerende for mig.

Der er sket store ændringer ude på Dyreværnet de sidste 20 år og der har været nok for mange forskellige ledere.

Min fornemmelse er, at den nye kvindelige leder er meget focuseret på at god struktur på deres arbejde.

Og så vidt jeg ved at det noget tilfældigt, at optagelserne kom i forbindelse med disse sager, for dagene var vist booket længe inden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så vidt jeg ved at det noget tilfældigt, at optagelserne kom i forbindelse med disse sager, for dagene var vist booket længe inden.

 

Og netop derfor kan man jo planlægge at optø ventende sager til TV holdet kommer. Jeg synes der er en vis kynisme i at lade sager ligge til det er PR-opportunt at agere på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der sker det at det højpriste sociale system i DK ikke fungerer - min mor døde for ca 10 år siden , hun var meget dement , hun havde en god velfungerende hjemmehjælp, alligevel var hun en aften gået hjemmefra og blev fulgt hjem af politiet - MEN politiet gav ikke besked til hjemmeplejen og jeg fik først besked dagen efter af hendes naboer - det burde være en selvfølge at Politi & evt også Falck tager kontakt til hjemmeplejen i pågældende kommune når syge og demente kommer så langt ud som damen i Thy - så de kan få hjælp , også selv om de måske ikke har pårørende der kan sørge for det !

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...