Hop til indhold

Eddie har hudkræft....


Lisbeth Storm
 Share

Recommended Posts

  • Svar 124
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så er jeg hjemme igen med en noget påvirket Eddie. Dyrlægen har fjernet meget væv så det strammer godt op i benet på den lille skat. Selve operationen er gået godt, der er lagt dræn ind som skal sidde 2-3 dage. Han virker til at have ondt i det (trækker i såret).

 

Han er jo meget træt efter operation/narkose men hver gang han lægger sig, klynker han og rejser sig med det samme... men dyrlægen havde advaret mig om at det ville trække i såret de første par dage..

 

Men hold nu op det gør ondt langt ind i ens hjerte, når babyen dingler rundt og ikke kan finde ud af at lægge sig og sove "den" lidt ud. Han er så frustreret over ikke at have kontrol..

 

Røntgen.... viste desværre en skygge... men som dyrlægen sagde, var han meget i tvivl om det var spredning eller om det var et tværsnit af en bronchie. Jeg skal have ham røntgenfotograferet igen om 3 uger. For hvis det er spredning af mastcelle tumorerne så ville det kunne ses om 3 ugers tid (at der ville være en ændring på røntgenbillede).

De fjernede knuder bliver sendt til London til yderligere undersøgelse. Der har vi svar om ca. 2 uger.

 

Tog lige et billede af bassen. Han skulle sådan ud og tisse så billedet er taget i haven. Lige nu står han og knurrer for sig selv...:megaked:Det er så synd for ham.. han har det ikke godt...

 

 

112016-dsc-0494.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Fætter Eddie.

Det er aldrig sjovt at have været bedøvet og ikke helt kunne forstå, hvorfor man føler sig lidt snurrens bagefter.

 

Jeg er sikker på, at han klarer den. Den lille gut har overvundet så meget efterhånden, så et par knuder klarer han også uden problemer.

 

Sig til ham, at når han er klar igen, så er hans elskede Liva klar til en tur omkring søen

63304-bedste-venner.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh....... Det BLIVER altså hurtigt bedre. Det første døgn er nok det værste...

 

Det var da også en ordentlig syning, han har fået? Sad knuderne midt på den syning? Så må der jo være fjernet en stor "øjeformet" hudlap. Og så er huden syet sammen bagefter. Det MÅ jo trække i den stakkels hud... Men det er en lang syning... Mon de har fjernet en lymfeknude foroven med det samme.... :hmm:

 

---Men han har ikke fået fjernet noget af led eller knogler. Så han skal nok blive frisk igen.. Huden kan godt "vokse med opgaven".

 

Vi må lige udholde at vente på svar fra London....... De vil nok også kunne svare på, om alt det grimme er fjernet fra stedet..

Hvis DET ser fint ud, så er der sikkert heller ikke noget på røntgenbilledet om 3 uger...

 

Ej, altså.... Det er da også én lang gang frygt og venten, det her..... :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh, stakkels basse da :ae: sikke dog en syning! Rigtig god bedring til ham. Og kæmpe kram til dig - det skære virkelig dybt i hjertet at se ens baby have det sådan og høre når de klynker.. øv :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Fætter Eddie.

Det er aldrig sjovt at have været bedøvet og ikke helt kunne forstå, hvorfor man føler sig lidt snurrens bagefter.

 

Jeg er sikker på, at han klarer den. Den lille gut har overvundet så meget efterhånden, så et par knuder klarer han også uden problemer.

 

Sig til ham, at når han er klar igen, så er hans elskede Liva klar til en tur omkring søen

63304-bedste-venner.jpg

 

Tusind tak Sis...:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak alle sammen. Det varmer helt utroligt at læse jeres hilsner :bighug:

 

Lige nu sidder jeg på en pude på gulvet ved siden af Eddie, der endeligt er faldet i søvn. Det har været svært men til sidst tog jeg ham og "tvangs-lagde" ham om på den gode side og så faldt han straks i søvn. Han ryster lidt men jeg tror det er turen ud af narkosen.. Han har været i have og tisse og komme af med lidt. Vand og mad er han ikke interesseret i. Vandet bekymrer mig lidt...

 

De har taget en lymfeknude også for en sikkerheds skyld. Men py.. det ser bare voldsomt ud. Jeg har købt en oppustelig krave men jeg tvivler faktisk på at han kan få sit hovedet så langt rundt.. han har jo en ganske stor tyrenakke, men nu har jeg den hvis det bliver nødvendigt. Det er nok mere bagpoten, der kan blive det problem. Manden skulle lige ud og handle her i eftermiddags og han kom hjem med babysokker til Eddie:lun:, som vi kan give ham på for at beskytte lidt mod kløerne.

 

Det blødte lidt rigeligt her for 1 time siden hvor det løb ud af drænene, men så virker de da efter hensigten. Det er dog stoppet igen.

 

Og ja... det bliver en ulidelig lang ventetid at få svar på prøver/røntgen. Men nu er vi nået første skridt...

 

Nå det blev en lidt lang opdatering..:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har det sikkert meget bedre i morgen. Det er altid slemt lige efter en operation. Uanset hvad der er blevet lavet.

 

Jeg håber at I får sovet i nat.. Men ellers sover I bare så meget bedre i morgen aften..

 

Frys nogle isterninger til hans vand. Eller sæt en flaske i køleskabet. Det kan godt være, at han helst vil have iskoldt vand efter den omgang..

 

Og ellers må du lave ekstra lækker og våd mad til ham, når han begynder at spise igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en nat.. har sovet på gulvet i stuen ved siden af Eddie. Jeg havde lagt puder og tæpper udover det hele så han ikke ville falde lige ned på såret. Det bløder stadig en del af drænet men har talt med dyrlægen her til morgen og det er helt okay. Vi skal se an om drænet skal fjernes i morgen eller fredag. Jeg måtte gerne prøve at vaske noget af det tørre blod væk med koldt vand, men det er sørme en udfordring, for det vil Eddie slet ikke have. Nu har jeg fået blødt lidt af det op - men vil heller ikke stresse ham unødigt. Er lidt nervøs for såret for han bliver gal og spræller helt vildt..

Eddie virker nedtrykt men han drikker og har meget sulten her til morgen og spiste alt sin mad - det tager jeg som gode tegn. Han sover heldigvis nu.. det blev ikke til meget søvn i nat, da han klynkede hver gang han rørte bare en smule på sig.

Boss er så kær i den her situation. Han trisser lige så stille i god afstand bag sin storebror. I nat når Eddie klynkede satte Boss sig op og sad længe og kiggede på Eddie. Men ikke en eneste gang har han forsøgt at snuse eller gå for tæt på operationssåret. Han plejer jo have ild i en vis ting men er helt stille og rolig omkring brormand..

 

Glæder mig til vi kommer et par dage længere hen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en nat.. har sovet på gulvet i stuen ved siden af Eddie. Jeg havde lagt puder og tæpper udover det hele så han ikke ville falde lige ned på såret. Det bløder stadig en del af drænet men har talt med dyrlægen her til morgen og det er helt okay. Vi skal se an om drænet skal fjernes i morgen eller fredag. Jeg måtte gerne prøve at vaske noget af det tørre blod væk med koldt vand, men det er sørme en udfordring, for det vil Eddie slet ikke have. Nu har jeg fået blødt lidt af det op - men vil heller ikke stresse ham unødigt. Er lidt nervøs for såret for han bliver gal og spræller helt vildt..

Eddie virker nedtrykt men han drikker og har meget sulten her til morgen og spiste alt sin mad - det tager jeg som gode tegn. Han sover heldigvis nu.. det blev ikke til meget søvn i nat, da han klynkede hver gang han rørte bare en smule på sig.

Boss er så kær i den her situation. Han trisser lige så stille i god afstand bag sin storebror. I nat når Eddie klynkede satte Boss sig op og sad længe og kiggede på Eddie. Men ikke en eneste gang har han forsøgt at snuse eller gå for tæt på operationssåret. Han plejer jo have ild i en vis ting men er helt stille og rolig omkring brormand..

 

Glæder mig til vi kommer et par dage længere hen..

 

Årh den stakkel! Det er klart ubehageligt fordi det er så stramt såret! Rigtig god bedring til ham - og mange tanker til dig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååårh, den lille mand. Man får jo helt tårer i øjnene når man læser om det.

 

Det er jo en race der tåler meget smerte, så hvis Eddie tydeligt viser at det gør ondt ville jeg nok tage en snak med dyllen om han er smertedækket godt nok. Hos mennesker er det i hvert fald sådan at man heler bedre hvis man er ordentligt smertedækket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...