Hop til indhold

Hvor langt har I til dyrlægen?


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Ja, kort og godt - hvor langt har I til jeres dyrlæge?

 

Jeg har i noget tid overvejet at skifte dyrlæge. Min nuværende er god, men bestemt også dyr! "Min" dyrlæge er på barsel og ham der ejer klinikken har jeg ikke den bedste kemi med. Jeg undgår at komme ind til ham normalt. Der er 8min i bil til dyrlægen. Det er dejligt tæt på.

 

I forbindelse med prjekt hvalpe har jeg gået ved en anden dyrlæge. Jeg har været der før fordi Oscar fik meget ondt i ryggen en dag. Rigtig søde mennesker! Og de er en anelse billigere end min nuværende. Oscar's opdrætter bruger dem og er meget glad for deres service.

 

Ulempen er at der er 40min derud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ca. 130km... ;-) Ej, det er fordi efter vi flyttede fra Fyn til Jylland, har vi sådan set ikke skiftet dyrlæge og sidst vi var ved dyrlæge, tog vi da også turen til Fyn, men det er klart at opstår der noget akut, så er det jo ikke holdbart og så vil vi tage til Ribe, så har vi ca. 8-10 km. Til dyrlægen.

 

Men ind til vi har været nødt til at bruge den dyrlæge pga. Noget akut, der tænker jeg faktisk at vi bliver ved med at køre til Fyn, til ikke-akutte ting..

 

Da vi boede på Fyn havde vi ca. 16 km. Til dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

4 km :) da vi overtog rex havde han dyrlæge helt ude ved rosengårdscentret. Skiftede til dyrenes klinik i korup, det er dejligt tæt på, og de virker rigtig søde og kompetente - ved dog ikke hvordan de ligger prismæssigt i forhold til andre

 

Prisen er heller ikke det vigtigste. Det vigtigste er at jeg får en god behandling og ved at der bliver taget hånd om mine dyr... Men i helhedsvurderingen af dyrlægen, så spiller den selvfølgelig ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ca. 130km... ;-) Ej, det er fordi efter vi flyttede fra Fyn til Jylland, har vi sådan set ikke skiftet dyrlæge og sidst vi var ved dyrlæge, tog vi da også turen til Fyn, men det er klart at opstår der noget akut, så er det jo ikke holdbart og så vil vi tage til Ribe, så har vi ca. 8-10 km. Til dyrlægen.

 

Men ind til vi har været nødt til at bruge den dyrlæge pga. Noget akut, der tænker jeg faktisk at vi bliver ved med at køre til Fyn, til ikke-akutte ting..

 

Da vi boede på Fyn havde vi ca. 16 km. Til dyrlæge.

 

Det er jo lidt det jeg tænker... Til de akutte ting kunne jeg bruge en dyrlæge tættere på. Dog så er det over 1 år siden jeg skulle til dyrlæge en weekend, og der måtte jeg alligevel køre til Viborg....

 

Hvis det er akut-akut, så kan jeg vælge en i Silkeborg. Der er 15min...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du skal til Silkeborg kan jeg kun rose dyreklinikken Vestergade. Meget kompetente, middel i pris (okay er måske steget til den dyre ende af middel), men altid super god behandling og meget dygtigt personale som lytter til en, også selvom tingene ikke altid burde passe sammen (altså det man fortæller dem). Og de kontakter gerne andre dyrlæger hvis de føler det er udenfor deres område. Jeg har brugt dem i 8 år eller sådan noget og altid fået super god behandling! Og ja, jeg har brugt dem for meget :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem brugte jeg også de første 4-5 år af Mikkels liv, og har også kun ros at sige om dem.

 

Dog synes jeg ulempen er at man bare møder op, og der derfor kan være ventetid og flere andre dyr i venteværelset, hvilket ikke er så smart hvis man har en hund (eller andet dyr) der let stresser. Derudover er jeg ikke fan er at det er så åbent som det er, især ikke når man har en hund der har tendens til let at stresse eller blive utryg i uvante situationer.

 

Vi bruger Silkeborg dyrehospital nu. Dem har jeg, so far, kun godt at sige om :5up:

 

Har vel 10-15 minutter i bil derhen, afhængig af trafikken.

 

jeg synes altid de har taget hensyn og brugt en af de to rum de har, hvis man siger at man har behov for det. Og ang. Mange dyr i venteværelset har jeg oplevet mange som lader dyret vente i bilen og så tager ind når det er deres tur. Ligeledes kan hunde med f.eks. Kennelhoste komme ind af bagdøren og bliver på den måde ikke smittefare for alle andre hunde. Så er de kun i et rum som behandles bagefter.

Så det har jeg ikke oplevet som et problem. Ja der kan være lang ventetid - det giver jeg dig ret i. Til gengæld elsker jeg den frihed at man kan komme når det lige passer ind og man ikke skal melde det på forhånd. Det synes jeg er rigtig rart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ca. 20 km. Der er en dyrlæge kun 6 km væk, men dem kunne jeg aldrig finde på at bruge. Min tidligere dyrlæge var omkring 33 km fra hvor vi bor, men ham jeg har nu, skiftede jeg til efter at jeg havde mødt ham i forbindelse med mit daværende arbejde, og jeg har været meget tilfreds. Det havde altså ikke noget med afstanden at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige kommet hjem fra dyrlæge med stakkels Zipp. Det er 2 km, til fods med en tung hund liggende i en vogn tager det ca 25 minutter. Der er kommet en dyrlæge her på egnen der kører ud, og konsultationsprisen er i grunden ikke meget dyrere af den grund. Men heller ikke i dag var den dyrlæge til rådighed. Ellers et interessant tilbud med en mobil dyrlæge, dur bare ikke når der er så meget planlagt fravær.

Link til indlæg
Del på andre sites

...Har lige skiftet fra 1,2 km til 3,7 km efter jeg har fået el-scooter... :mrgreen:

 

--Det går som en leg med Silke siddende mellem mine ben nu. Jeg behøver ikke engang anhængeren til så kort en tur. Godtnok vejer hun 30 kilo, men hun sidder i en ganske lille hundekurv, der holder hendes hale inde så den ikke hænger ned på vejen.

 

Og jeg kan faktisk køre 5 gange så langt hver vej, hvis der skulle blive behov for det..

men så ville jeg nok putte Silke i anhængeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min faste dyrlæge bor ca. 20 minutters kørsel væk, 15 min. hvis jeg gør brug af den åbne konsultation lørdag morgen :mrgreen:

 

Der bor flere andre dyrlæger tættere på, men dem ku' jeg aldrig drømme om at bruge, hvis min egen har åbent. Én har jeg bare ikke faglig tillid til :engel: En anden er fagligt dygtig nok, men har 0 erfaring med schæfere af brugslinier - vidste faktisk ikke at der også fås sorte schæfere :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har 20 minutters kørsel. Vi har to, faktisk tre nu, dyrlæger her i byen. Men kun én af dem som jeg ville bruge i akutte tilfælde, hvor vi ikke kan nå vores egen. Vores egen dyrlæge startede på den ene klinik her i byen, men flyttede så til Herning Dyrehospital i stedet - og jeg flyttede så med ham, da han er the one and only dyrlæge for mig! :hjerte: :engel: Og personalet på Herning Dyrehospital er generelt også bare helt fantastiske. Jeg er virkelig glade for dem allesammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...