Hop til indhold

Indslag om Hundeloven på DR1


Umulia
 Share

Recommended Posts

I Aftenshowet på DR1 kl. 19.00 er der et indslag om en hund, der er blevet aflivet i dag, med debat om evt. ændring af Hundeloven.

 

For dem, der ikke har TV, eller ikke ved hvad Danmarks Radio er, kan det ses live her: http://www.dr.dk/tv/live/dr1#!/

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack

Man kan ikke se udsendelsen via linket da det er en direkte ting

 

her link til aftenshowet: http://www.dr.dk/tv/se/aftenshowet/aftenshowet-322#!/

 

 

Det mest forfærdelige er dog at politiet nu har afleveret Cato til sin ejer. Hunden var lagt i en plastikpose og lå i en flyttekasse og man havde skam sendt hele 3 betjente ud med hunden!

 

http://www.bt.dk/krimi/cato-er-aflivet-politiet-kom-med-ham-i-en-plasticpose

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så godt indslaget i tv avisen, hvorfor måtte de ikke være der under aflivningen? De fik fem min. til at sige farvel, kan slet ikke tage at de ikke måtte være der til det sidste :megaked:

 

Såvidt jeg forstod, bliver det i hvert fald ændret det med skambidning, så en dyrlæge/læge skal udtale sig... Godt der er fokus på det, og håber der kommer mange flere ændringer i loven!

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha jeg kan slet ikke have den her sag. Jeg tuder hver gang jeg læser om den - og især nu hvor jeg så billedet af Cato foldet sammen i en plasticpose og i en flyttekasse :megaked: Én ting er at de har besluttet at han skal aflives, det sig selv er helt usmageligt, men at familien ikke må være der når de afliver ham, det er jo helt grotesk! Og at politiet har spurgt deres 15-årige, fuldstændig grådfærdige datter "Er du snart færdig?!" da hun var ved at sige farvel til Cato :evil: jeg håber virkelig loven bliver ændret - det er her jo fuldstændig grotesk som det foregår nu her.. det kan jo ikke være rigtigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så det godt i Nyhederne (skal ikke klikke på linket hvis der er et billede af en død hun..)

 

Men hvorfor blev den aflivet? Synes da ikke den de viste billede af lignede en listehund :vedikke:

Det var en Weimaraner. Den havde ligget og gnavet i en pind på stranden, da der kom to løse hunde hen til den, og derfor forsvarede den sin pind. Det resulterede i et mindre bid/markering på den ene hund. Og så skulle Cato dø.. :cry:

 

Det værste er at hundeloven bliver taget op til revidering, det skal sendes til høring i morgen - netop omkring skambidning. Karen Hækkerup vil fremover have at en dyrlæge SKAL sige god for at det er et reelt bid og ikke blot en markering - netop for at hunde som Cato ikke skal dø. Men jeg synes det er under AL kritik, at den skal op til revidering nu her - og så sætter man ikke Catos aflivning i bero? Groft sat op, så kan det jo ende sådan at Cato "i følge loven" skulle aflives i dag fordi han forsvarede sig - men om en uge er den nye ændring trådt i kraft - og så skulle Cato ikke have været aflivet alligevel???? :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brækker mig over Karen Hækkerup og hendes principper. Jeg har fået nok. Jeg kan ikke stemme på denne regering ved næste valg, for det er fuldstændig sindssygt, det som foregår lige nu.

 

Hvis blå blok kommer til, og Lars barfoed ikke får sendt sit parti under spærregrænsen, vil han (og Brian Mikkelsen som også var med til at udforme loven) givetvist kræve betydningsfulde minsterposter.

En lover gældende indtil en ny lov træder i kraft.

For politiet er det skadeligt idet den salgs "statsmagtsdemonstration" svækker tilliden og skaber en institution der skal forsvare tåbelige politikere og deres beslutning mod befolkningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

For politiet er det skadeligt idet den salgs "statsmagtsdemonstration" svækker tilliden og skaber en institution der skal forsvare tåbelige politikere og deres beslutning mod befolkningen.

 

Enig, denne lov har virkelig været et hak i politiets image - som i øvrigt ikke har været for kønt i forvejen, siden politireformen. Da jeg var barn behøvede almindelige lovlydige mennesker ikke at frygte politiet. Men nu vokser børn op med den viden, at politiet er dem, der kommer og slår din hund ihjel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha godt jeg hverken har trykket på links og set noget som helst i nyhederne - dog er jeg helt enige med Jer - hvad skal det til for? Få så den lov lavet om og det er her og nu!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg kan ikke tåle at høre eller se sådan noget - bliver så ked af det! Skod regering!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver lige nødt til at kommentere på logikken her:

Tal fra Justitsministeriet viser, at 157 hunde er aflivet siden 2010, fordi de har skambidt.

Ud af disse omhandler 66 sager hunde af racer, der figurerer på forbudslisten. Dvs. at sager om forbudshunde, der skambider, udgør over 40 procent af det samlede antal sager om skambid.

Til sammenligning udgør forbudshunde under to procent af den samlede population af hunde i Danmark, der ligger på omkring 585.000 hunde.

(fra http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/09/20/0920063635.htm?rss=true )

 

Det skulle så være begrundelsen for at opretholde raceforbuddet. Men glemmer man ikke at "forbudshunde" bliver aflivet uanset om de bare er kommet til at give en anden hund en rift med en negl, medens "familiehunde" kan slippe afsted med en hel del mere, afhængigt af hvilken politikreds de befinder sig i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mest forfærdelige er dog at politiet nu har afleveret Cato til sin ejer. Hunden var lagt i en plastikpose og lå i en flyttekasse og man havde skam sendt hele 3 betjente ud med hunden!

 

http://www.bt.dk/krimi/cato-er-aflivet-politiet-kom-med-ham-i-en-plasticpose

 

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår hysteriet omkring den måde han er blevet afleveret på? For mig at se er han lagt pænt, han er hverken smidt ned eller noget? Hvis familien gerne ville have ham hjem for at begrave ham, hvordan skulle han så ellers være afleveret for at tilgodese folks behov? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror såmænd ikke den ene regering er bedre end den anden, eller den ene minister er bedre end den anden i spørgsmål som dette.

 

Det handler om at folk har nogen oplevelser, hvor en hund bider en anden - og at visse hunde kan være farlige og at der kan ske uheld og ulykker.

 

Så kræver folk at politikerne "gør noget" - og det eneste de kan gøre er at lovgive. På den måde strammes grebet ustandselig og der lovgives om alt mellem himmel og jord.

 

Hvis folk selv prøvede at ordne lidt mere og ikke skreg på at politikerne skal fixe alt muligt, ville det se andreledes ud. Det kaldes at skabe en lidt højere moral (uskrevne love).

 

Det næste bliver vel at man forbyder gravhunde fordi svagtseende kan falde over dem:stupid:

 

Så længe borgerne skriger "gør noget" til politikerne i stedet for selv at finde ud af løsninger, vil der komme flere tåbelige love som tilsigtet og utilsigtet rammer os alle på et eller flere punkter.

 

Søndag formiddag var jeg ude at handle - og havde bare taget min oilskinsjakke på. Og uha, i lommen var en lille foldekniv, som jeg havde haft med på jagt dagen før. 6 cm, men med låsbar klinge. Det kan man vist få en pæn stor bøde for - eller det der er værre..... i et supermarked, hvor store slagterknive med 25 cm klinge ligger frit tilgængelig for os alle.

 

Det er uhyggeligt hvad der lovgives omkring.

 

vh PBC

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved, skal alle aflivningssager over et kontor i Rigspolitiet til vurdering. Så fatter jeg ikke at denne rigide lov ikke kan tolkes anderledes, f.eks snoretvang og mundkurv, til hunden er ordentlig vurderet.

Husker ikke lige hvilket år, en hundefører fra politiet havde lejet i hus i Fløng ved siden af en børnehave. Denne schæfer brød sig ikke om børn og sprang en dag over hegnet og jagtede de små og bed en. NÅ da, forældrene blev da selvfølgelig frygtelig nervøse for at deres unger var på den legeplads og skrev deres frygt ud i lokale læserbreve.. Og ja, da et andet barn også blev bidt, fordi hunden let sprang over hegnet, så blev det da forhøjet. Og hundeføreren fraflyttede.

Her havde polisen sku ikke så travlt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved, skal alle aflivningssager over et kontor i Rigspolitiet til vurdering. Så fatter jeg ikke at denne rigide lov ikke kan tolkes anderledes, f.eks snoretvang og mundkurv, til hunden er ordentlig vurderet.

Husker ikke lige hvilket år, en hundefører fra politiet havde lejet i hus i Fløng ved siden af en børnehave. Denne schæfer brød sig ikke om børn og sprang en dag over hegnet og jagtede de små og bed en. NÅ da, forældrene blev da selvfølgelig frygtelig nervøse for at deres unger var på den legeplads og skrev deres frygt ud i lokale læserbreve.. Og ja, da et andet barn også blev bidt, fordi hunden let sprang over hegnet, så blev det da forhøjet. Og hundeføreren fraflyttede.

Her havde polisen sku ikke så travlt.

når kongehusets gravhunde bider sker der heller ikke så meget ......
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der altid glemmes en meget vigtig faktor hver gang der kommer aflivning efter bid op i div. medier...Det er at der åbenbart er mennesker som er så smålige og indskrænkede at de vælger at anmelde en bid episode til politiet...For uden anmeldelse..Ingen aflivning:lun:

Jeg synes langt hellere at man skal diskutere hvad fanden der er galt i hovedet med dem...For selv om loven bliver ændret, så vil disse underlige individer fortsat klynke til politiet hvis deres små hunde bliver sat på plads af en stor...Det er jo altid den store som får skylden fordi den er den store...:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...