Hop til indhold

3 hot og 3 not...


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Halløj i stuerne :)

 

Jeg tænker lidt at jeg ikke er den eneste der har købt mange forskellige ting til hundene. Nogle brugbare, andre... ikke så brugbare af forskellige årsager. Derfor synes jeg vi skulle prøve med en tråd hvor vi viser de 3 ting vi har købt til hundene, som vi ikke kan undvære og de 3 ting vi måske ikke skulle have smidt penge ud på...

 

Trådstarter lægger selvfølgelig ud :)

 

HOT.

1: Svea's rundsyede læderline fra Hunter. Den er i ko læder og er bare så lækker at holde ved. Derudover er den stadig som ny selvom den er blevet brugt flittigt hver dag de sidste 4-5mdr.

 

2: Dobbeltlinen her: http://4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=112213&ProductName=Line+til+2+hunde+med+plads+til+bev%E6gelse&GroupName=HundeLiner+&GroupGuid=15

Vi bruger den til aftenturene, og den er rigtig god. Den er behagelig at holde ved og vikler sig aldrig ind...

 

3: Stofbur fra trixie: http://www.petshoponline.ie/customer/product.php?productid=1744&cat=300&page=1

Godt nok har Oscar været brudt ud af det, men det var min egen fejl. Det er nu repareret med nettet fra et andet stofbur som vi ikke bruger. Dette bur er så stabilt og godt lavet. Og billigere i Tyskland end i Danmark :mrgreen:

 

NOT

1: Det må så være det stofbur jeg ødelagde for at lave det nye. Jeg synes det var supersmart da jeg købte det, for det skulle bare lige drejes for at klappes det sammen. Men det var så ustabilt at Oscar nærmest bare skulle nyse for at tippe det. Trixie laver et tilsvarende som hedder noget med twist mener jeg... Mit var et no name.

 

2: Det smerter mig lidt, men det er Oscar's rundsyede læderline fra Hunter. Denne er af elglæder i modsætning til Svea's i ko læder. Da jeg først mærkede den i butikken var jeg solgt. Den var så lækker og blød. Men den skind type er for sart. Oscar's er flosset nærmest over det hele, på trods af at jeg synes jeg er okay til at passe på mine liner. Hans julegave bliver en line magen til Svea's, sog nummeret kraftigere regner jeg med.

 

3: Deres røde fatboy... Jeg synes stadig den er super smart, og Svea buldrer da også op i den engang imellem, men hvis ikke der ligger et tæppe eller et lammeskind på den så er den for glat til at de kan ligge i den. Så deværre bliver den ikke rigtig brugt, og derfor kommer den til at stå her under not...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

HOT :5up:

 

Liner fra EzyDog: Tudegrimme, men rigtig gode når man går med flere hunde.

K9 seler: sidder godt, lægger presset rigtigt, drejer ikke til siden.

Div. træspil: Effektive når vejret er surt og man er syg.

 

NOT

 

FURminator: Dur overhovedet ikke til Huckie

Sækkepuder/senge: de er for glatte så hunden glider af.

Pyramiden fra NO: Besværlig at fylde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Den er vi med på :-)

 

HOT:

 

1. Sele fra ezydog Copy%20of%20black-85x85.jpg

 

2. Seng fra rogz382786-100x100.JPG

 

3. Legetøj fra jolly pets (absolut ynglingslegetøj. Godt og solidt) P57989.jpg194270901.jpg

 

 

Not:

 

1. Line fra hurtta. Rund med refleks. Buddy har sprunget to. De er begge gået i stykker samme sted. Jeg gider ikke bytte den igen, nu ryger skidtet ad pommern til :evil:

 

2. Dog brick af Nina Ottoson. Der er simpelthen ikke udfordringer nok i sådan én.

 

3. "Lydløs" fløjte.... Mage til lo.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

HOT:

 

1) Hendes nye rundsyede "dressurline" i læder, den er super lækker at holde ved, den er længere end den gamle nylonline som vi fik med da vi fi hende hjem, og dette gør det af en eller anden grund nemmere for hende at gå pænt

 

2) ja jeg er ked af at sige det :lol: (og den er ikke min yndlings!) men hendes grimme pive-vædder som var en gave... Hun elsker den!

 

3) Hendes 2-i-1 hundespil fra Maxizoo - det er en nina ottesen kopi - vi har godt nok haft meget hygge ud af den, og jeg bilder mig ind, at noget af hendes evne til problemløsning skyldes al denne "hygge" med spillene... Hendes julegave bliver helt sikkert et spil fra Nina Ottesen

 

NOT:

 

1) Hendes aktiverings-foder-kube. Den larmer helt vildt, er besværlig at fylde, samle og rengøre, og hun gider den ikke i mere end et øjeblik. Vi har haft langt større glæde af tomme flasker til ingen penge end af den dyre fine kube :roll:

 

2) En massiv "hundebold" fra PetWorld, som hun splittede til atomer på ca 4 sek.... :evil: Sådan een får hun ikke igen, har ingen fornemmelse af hvor meget af den hun mon åd og hvor meget der blot blev spredt i hele hytten

 

3) Ligesom stjernetosse må jeg nok desværre skrive Fatboy'en på. Hun brugte den meget i starten - det var her alt blev hevet op på for at undersøge osv... Hun bruger den da også af og til endnu, men KUN hvis der ligger et tæppe henover den! Mest af alt ligger hun dog i sofaen og den dyre fine hundeseng står til pynt (af og til hvis vi har mange gæster så bruges den som stol af mig :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

God idé :5up:

 

HOT

 

1: Vitas nye seng fra Bowser som hun godt nok kun har haft et par uger, som er blød(ikke for blød), er nem for Vita at komme ud af, egner sig glimrende til at Vita kan tosse rundt i den uden at falde ud :mrgreen: og virker temmelig holdbar.

 

2: Vitas(!!!) yndlingspivdyr - en pivmus:rolleyes:, som hun fik gratis nede i den lokale dyrehandel.

 

3: En kost...:lol: - til udendørs fejning - som Vita elsker at jagte og dræbe.

 

4:mrgreen:: En laaaang snor - til alle de situationer, hvor Vita ikke må løbe løs.

 

5:oops:: En rampe(til når Vita skal op i bilen) - dyr og deeeeejlig!

 

NOT

 

1: Et (billigt) mavebælte til at fæstne snoren i - så man slipper for at holde hundesnoren. Den gik i stykker efter kort tid - og så stod jeg der, med Vita og måtte hente Vitass legekammerat, der løb begejstret og lidt fjoget rundt på cykelstien:neutral:

 

2: Altså... flexi-liner. Jeg ender altid med at blive dybt frustreret og irriteret når jeg har Vita i flexi-line. Synes de er så svære at få styr på.

 

3: En lædersnor - den er alt for tung og voldsom. Min far synes dog, at den er god. Men den passer også lidt bedre til hans hånd end til min(og gæt lige hvem der har købt den...:rolleyes:.... mig...:roll:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hot

 

Vores nye sele fra Kenjan - er normalt mest til seler i læder (bruges til c-arbejde), men den her... den er bare så go´ :5up: Og så vores K9 powerseler - super go´e :5up:

 

sendbinary1jy7.jpg lingse1wh5.jpg

 

 

Boldkanon (Cannonball) - uundværlig til træning :5up: ;-)

 

sendbinarykd9.jpg

 

 

Som alternativ til bolden har jeg prøvet at købe disse fra "My Good Dog" og de er bare et hit, og så er de mega nemme at have i lommen - de fylder ikke lige så meget som en rund bold. Og så er de lavet af naturgummi og uden ftalater :5up: :-D

 

sizestickscn9.jpg

 

 

NOT

 

Ezy dog sele - synes ikke de sidder særlig godt

 

Halsbånd fra Ruffwear

 

Dog Brick fra Nina Ottosen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det spændende at læse, hvorvidt ting fungerer for en selv og sin hund eller ej:-) Det er vidst meget individuelt.

 

Nina Ottossons "væltepeter" eller Pyramide er for det meste et stort hit - ikke at den som sådan udfordrer, men sjov det er den!:-D At give den et ordentlig boxerdask med poten og så flyve hen og se om det "gav pote":mrgreen: (og ja - det tager tid at fylde den op - men jeg bilder mig selv ind at det er helt hyggeligt og afstressende at sidde og proppe godbidder i en efter en:genert:)

 

Leo'en er super at kaste med - samme gælder for Kong'en. Ind i munden og så et kast med hovedet og vips så flyver den afsted:lol: Og den kan man altså godt gø af - for nøj hvor den driller.

 

Ezy dog selen har jeg prøvet på Vita - jeg synes den sad helt forkert. Hun lignede (endnu mere:rolleyes::oops::mrgreen:) en rullepølse - og den var ikke for lille, bare helt forkert til Vita og strammede de forkerte steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

HOT

 

 

  • to stk. leo - Tyson elsker, når der er sat sammen og fyldt med kyllingehapser
  • kong - morgenmaden er meget mere spændende, når den skal spises af sådan en fætter
  • pivedyr formet som et hundehoved + pivebold, begge med pels. Kombinationen af pels og piv er et stort hit

Nina Ottesen spillene og 8 m flexlinen er også hit, men man måtte jo kun lave en top-3. :-)

 

NOT

 

  • Læderhalsbånd. Til den obligatoriske teori før vi startede lydighedstræning, fik vi at vide, at hundene skulle have halsbånd på, når de skulle lære lineføring. Men Tyson går altid med sele, så halsbåndet fik ham bare ud af fatning. Halvdelen af hundene havde desuden sele på, og træneren havde ikke noget problem med, at vi trænede i sele, så det har vi gjort lige siden.
  • Massagebørste. Først da jeg havde modtaget den, gik det op for mig, at den var til korthårede hunde og faktisk ikke rigtigt kan bruges til Tyson.
  • Bustercube. Den er sådan set et okay hit hos Tyson, men den larmer forfærdeligt på mine afhøvlede gulve, så underboen er ikke særlig vild med, at vi bruger den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

  • Bustercube. Den er sådan set et okay hit hos Tyson, men den larmer forfærdeligt på mine afhøvlede gulve, så underboen er ikke særlig vild med, at vi bruger den.

 

uhh ja, Jason finder også lige den måde der gør at det larmer ALLERMEST:roll:

 

Hot:

- blå bamse-mus min sambo har købt til sin kat - Dene r Jasons nu og den skal med ALLEVEGNE:5up:

- små pelsbolde/pelsmus til katte. Uhh de kan kastes op i luften, gribes igen, daskes hen ad jorden og er generelt bare SJOVE!:cool:

- 5 m line - absolut nødvendig når man skal træne uden snor og har en hund der ikke altid synes at man skal høre efter

 

Not

- ALT i seler og halsbånd jeg har kunnet skrabe sammen :megaked: Med en sele skal vi påregne 1 times udfiltren OM DAGEN og med et halsbånd ca. 20 min... Nogen værre end andre....

- Flexline. Jeg KAN bare ikke finde ud af det når jeg har flexline på Jason:shock::roll:

- plastik-dimser a la aktiveringsbolde med mad i - de laaaaarmer og min overbo i min gamle lejlighed kom en dag helt forvirret ned til mig: "der er noget i vejen, der er noget der dunker hele tiden" så har ikke brgt dem siden :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det spændende at læse, hvorvidt ting fungerer for en selv og sin hund eller ej:-) Det er vidst meget individuelt.

 

Nina Ottossons "væltepeter" eller Pyramide er for det meste et stort hit - ikke at den som sådan udfordrer, men sjov det er den!:-D At give den et ordentlig boxerdask med poten og så flyve hen og se om det "gav pote":mrgreen: (og ja - det tager tid at fylde den op - men jeg bilder mig selv ind at det er helt hyggeligt og afstressende at sidde og proppe godbidder i en efter en:genert:)

 

Leo'en er super at kaste med - samme gælder for Kong'en. Ind i munden og så et kast med hovedet og vips så flyver den afsted:lol: Og den kan man altså godt gø af - for nøj hvor den driller.

 

Ezy dog selen har jeg prøvet på Vita - jeg synes den sad helt forkert. Hun lignede (endnu mere:rolleyes::oops::mrgreen:) en rullepølse - og den var ikke for lille, bare helt forkert til Vita og strammede de forkerte steder.

 

Ja det er faktisk lidt skægt, man får jo også lidt inspiration.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Hvor køber du det legetøj henne? Det vil jeg da gerne kigge lidt nærmere på :)

Det er bare noget super legetøj. Jeg kunne købe mig fattig i det :oops:

Jeg køber det gennem Bella, som jeg træner hos. Jeg ved ikke hvor man ellers kan købe det. Det har jeg ikke lige haft behov for at finde ud af. :blink:

 

Noget af det har jeg dog set hos hund og træning, men ellers kan det være du kan finde noget ved at søge på jolly pets.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare noget super legetøj. Jeg kunne købe mig fattig i det :oops:

Jeg køber det gennem Bella, som jeg træner hos. Jeg ved ikke hvor man ellers kan købe det. Det har jeg ikke lige haft behov for at finde ud af. :blink:

 

Noget af det har jeg dog set hos hund og træning, men ellers kan det være du kan finde noget ved at søge på jolly pets.

 

 

Jeg prøver lige at google :) tak for hjælpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt, at jeg allerede har svaret, men nu er jeg kommet i tanke om et par ting, som måske burde have været i top-3 på HOT-listen - undskyld. :oops:

  • Letvægts transportbur i nylon. Det har reddet mit liv! Tidligere gøede Tyson alt for meget, når han var med på arbejde. Efter at jeg satte transportburet ind under mit skrivebord, så han har sin egen private "hule" - og desuden får stille og roligt timeout i buret, hvis han gør - er han nu blevet en lille englehund at have med på arbejde. :engel:
  • Hult ben, som jeg kan putte leverpostej i og putte i fryseren. Tyson elsker det, og det er en dejlig rolig aktivitet for ham at slikke den frosne leverpostej ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

uhh ja, Jason finder også lige den måde der gør at det larmer ALLERMEST:roll:

 

Hot:

- blå bamse-mus min sambo har købt til sin kat - Dene r Jasons nu og den skal med ALLEVEGNE:5up:

- små pelsbolde/pelsmus til katte. Uhh de kan kastes op i luften, gribes igen, daskes hen ad jorden og er generelt bare SJOVE!:cool:

- 5 m line - absolut nødvendig når man skal træne uden snor og har en hund der ikke altid synes at man skal høre efter

 

Not

- ALT i seler og halsbånd jeg har kunnet skrabe sammen :megaked: Med en sele skal vi påregne 1 times udfiltren OM DAGEN og med et halsbånd ca. 20 min... Nogen værre end andre....

- Flexline. Jeg KAN bare ikke finde ud af det når jeg har flexline på Jason:shock::roll:

- plastik-dimser a la aktiveringsbolde med mad i - de laaaaarmer og min overbo i min gamle lejlighed kom en dag helt forvirret ned til mig: "der er noget i vejen, der er noget der dunker hele tiden" så har ikke brgt dem siden :rolleyes:

 

Kom sådan til at tænke på om du har hørt om nomehalsbåndet. Hvis du ser et billed af Alice (beagle-lover) hun har sådan et på. Har selv et som jeg er glad for.

 

Undskyld at jeg skriver off-topic

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...

Det var da en OK tråd at tage frem igen :5up:

 

HOT:

1: Vinnies håndsyede halsbånd fra Galgo mødestedet. Billigt, stærkt, smukt og holdbart!

2: Den klassiske kvælerkæde i rustfrit stål. Praktisk og behagelig.

3: Vinnies grime fra Dogmatic. Super pasform, stærk og pæn.

 

NOT:

1: Bamse med piv til 180 kr fra Loppetjansen. Levetid 20 minutter.

2: Plastic hundekurv til næsten 479 kr. Fylder det halve af gulvet, og hvem gider at ligge i sådan en når man har en blød sofa?

3: Rund flettet line med refleksbånd. Refleks-effekten slidt af efter en uges brug.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99

Fed idé...

 

Hot:

 

1:

Padehat vi fik med, da vi købte anders, han havde til flere timers leg og tumlem, før han bed den i stykker og der var skumgummi ud over hele gulvet!

my.php?image=picturee.mp4

2: tørrede kalkun pølser fra bonnie.. hvis han fik lov til, at leve af dem gjorde han!

3:Hundesele fra elegance, det er nok det bedste køb vi har gjort længe! han er helt upårvirket af, at have sele på, det eneste der stopper han er flexlinenmy.php?image=picturee.mp4

4: ekstra lang flexline! super najs, til når man går tur inde i byen, og ikke vil have ham til, at gå løs

 

Not:

 

1: når man ser nogle hundeguffer på tilbud, og købet et ordentligt læs med hjem, fordi det ser da virkeligt lækkert ud, det vil min hund garanteret elske. 2 måneder efter er poserne der stadig fordi kræet er kræsen.. :P

2: flexline når man er på stranden.. (reminder, husk at have en hunde snor med, flexen har det ikke så godt med sand)

3: Når man bruger 200 kr på en forvokset plastik terning for, at aktivere hunde. Når han så får den puffer han til den to gange med poterne, og så gider han ikke det mere. Men hvis vi tager en toilet rulle, med lidt guffer og toiletpapir for enderne. så er der til flere timers underholdning.. grrr! :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Hot:

FURminater

Exellent til labrador

Sækkeseng fra Østrand

De elsker dem

Halsbånd og liner fra Rogz

Super kvalitet

 

Not:

Lille godbidtaske fra Hunter

Alt for lille og gufferne hopper op

Tøjdyr

De blir splittet omgående

Aktivereringsbold til guffer

Dem bider man i stykker, når det ikke går hurtigt nok

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...