Hop til indhold

fugt ind i pelsen


Gæst ziggys mor
 Share

Recommended Posts

Gæst ziggys mor

Hei.

Jeg har en havaneise, altså en langhåret hund. Og syntes virkelig det er et gedemarkede, at finde den rigtige shampoo. Alle siger noget forskelligt.

Jeg er rimelig sikker på, at der nu er styr på foder, så hun gerne skulle få det rigtige inde fra. Men jeg syntes hendes pels stadig ser tør ud. Pt bruger jeg pure pows. For det var der en der sagde, at det ville være perfekt.

Jeg skal bruge noget med en masse fugt, til en sort hund. Nogle gode råd??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved absolut intet om shampoo, men ved fra egen krop at B vitamin er fantastisk til hud og hår. Hvis du bruger det til hund, er det opløst i glukose, og så vil det være en god ide at børste tænder ret ofte. Olie, enten laks eller koldpresset raps, er også super til pelsen.

 

Jeg har selv en sygdom hvor jeg har svært ved at optage ting, så spiser en frygtelig masse vitaminer. Og jeg har aldrig haft så lækkert hår som efter jeg blev syg:mrgreen: Tager i øvrigt også selen og multivitamin - det findes også til hunde:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver min hund fiskeolie i kapsel, den billige fra Netto, 1-2 gange om ugen. Det får hans pels til at stråle - ALLE kommenterer, hvor flot den er. :-D Får i hvert fald komplimenter for den 1-2 gange om dagen...

 

Jeg kender labradorejere og schæferejere, der giver deres hunde en kapsel om dagen, men det er lige rigeligt til små hunde synes jeg. 1-2 om ugen er passende til min shiba på 15 kilo, i al fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ziggys mor

Tak for jeres svar, måske vi skal prøve med mere inde fra. Tænkte nu også på anbefaling af shampoo, uden man har noget profit at hente nogle steder.

Har læst en masse om San Bernhard i dag. Der skulle have nogle der giver masser af fugt og kan fjerne det røde skær hun har. Vil gerne have det sorte mere frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst meinertn

Jeg har også en pels race, dog med en anden type pels en havaneise, men tænker du kan bruge min shampoo anbefaling alligevel :-)

 

Jeg har gennem årene prøvet mange forskellige shampoo mærker, men jeg vender altid tilbage til #1 All Systems - og nu bliver jeg der. Jeg synes de produkter er fantastiske og til en rimelig pris. Jeg anvender super cleaning and coditioning shampoo og deres botanical conditioner. De er nemme at arbejde med og giver sunde pelse - faktisk synes jeg mine hundes pels er blevet bedre og bedre jo længere tid jeg har brugt det.

De har også en blå shampoo som forstærker alle farver - og bla fjerner det brune skær fra en sort pels. Den bruger jeg til show vask af mine ene hund.

 

God fornøjelse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv langhårshund (eller hun er så klippet ned:mrgreen:) med mærkelig pels, hun har en blanding af begge de racer der er i hende, så jeg har døjet med både tør pels der knækker let og filterhelvede selvom jeg ikke bestiller andet end at rede hende igennem...

 

Men jeg syntes at Cris Cristensen produkterne gør det meget godt med at få smidigheden tilbage i pelsen, jeg bruger bare day to day kittet. Men der er en håndfuld at vælge imellem, fandt en til sorte hunde, som vel er det du efterlyser...

 

http://www.pitstoppets.dk/shop/chris-christensen-startkit-611p.html

 

Ellers kan du kigge lidt på Plush Puppy som jeg har fået anbefalet til problem pelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg ikke sådan en som har prøvet alle mulige shampoomærker af (endnu), for Tea kommer kun i bad et par gange om året. Men efter at jeg er begyndt at bruge shampoo+balsam fra tigi PET head, forsvinder det rustfarvede skær i hendes hale, og pelsen bliver lækker sort og skinnende.

 

Et plus er, at jeg som allergiker kan tåle shampooerne på trods af parfumen i dem. (Jeg købte dem fordi jeg også kan tåle Tigi's produkter til mennesker)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har godt nok engelske springere, der jo ikke minder ret meget om en havaneise (staves?), men de har ikke ret meget pels og Jessie har tit en tør pels op til hendes løbetid.

 

Jeg har, efter mange forsøg, fundet frem til Groomers Crown Coat with Royal Jelly (shampoo) efterfulgt af Groomers Avocado and Cucumber (conditioner).

 

Det giver mine synligt mere pels og Jessies tørhed forsvinder fuldstændigt.

 

Er det op til et show, så er det Chris Christensens Volumeserie, der ryger i som efterbehandling under tørringen - er det ikke en showvask, så får de bare lov at tørre efter shampooen og conditioneren.

 

Men hvordan Groomers er til langhårede pelshunde, aner jeg dog ikke, men mon ikke forhandlerne kan fortælle om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hejsa, jeg har en coton de tulear, der også var lidt tør i pelsen, har nu i ca. 3 mdr. Brugt IV San Bernard produkter, jeg bruger Mela Verde serien, vasker først i shampo, derefter balsam med 2 pump PEK, der rystes godt, skal sidde i pelsen ca. 3 min. Og skylles godt ud, udredningsspray kan laves af 2-3 pump PEK og 1/2 l varmt vand, der rystes godt, Det hele er med collagen, der genopretter pelsen, derudover får min coton hokamix skin og shine olie over sit foder 1 gang dgl. Disse ting har hjulpet utroligt meget på hans pels 😀 held og lykke med dine indkøb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...