Hop til indhold

Skriv under mod dyresex


Buddha
 Share

Recommended Posts

Der kan ikke findes et eneste eksempel på at dyr, med undtagelse af menneskeaber, skelner mellem sexuel adfærd hos andre arter, herunder mennesker, og al mulig anden adfærd, så jeg vil mene, at man kan udtale sig ret sikkert.

 

"I øvrigt er der ikke mange arter, der parrer sig med hinanden, da der er meget få dyrearter på jorden som kan befrugte hinanden. Et klassisk eksempel er at heste og æsler kan parre sig, og få unger. Deres unger er dog sterile, og kan ikke parre sig videre. Men alt i alt, er der ikke mange arter som parrer sig med andre arter, netop fordi det er meget få, der faktisk kan befrugte hinanden, og derfor er der ikke den store mening med det."

Det er simpelthen forkert! Jeg beskæftiger mig med fiskearter som fuldt ud er i stand til at krydse indbyrdes, og som gør det i flæng, hvis man ikke forhindrer det. Det drejer sig om ca. 1500 arter, som alle kan krydses indbyrdes og få fertilt afkom. Derudover findes der mange flere, som jeg dog ikke har erfaringer med. Langt flere arter kan krydses, end man tror, og de forhindres primært i dette, fordi de lever adskilt, og fordi det trods alt er indbygget i deres instinkter, at vælge artsfælder, hvis der ikke er specielle omstændigheder (mangel på partnere, stærk trængsel, andre usædvanlige omstændigheder).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 173
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu kan sex mellem et menneske og et dyr vel ikke overhovedet sidestilles med krydsning af arter i reproduktion?

 

Jeg er ret overbevist om at mennesket i hvert fald ikke gør det for at reproducere sig, men i stedet for sin egen (syge) fornøjelses skyld!

 

meget få dyrearter knalder (med sin egen art) for fornøjelsens skyld, men udelukkende i perioder der er gavnlige for reproduktionen.

 

Jeg synes det burde forbydes!

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddha:

Det er altid en god ting at sætte sig ind i det man taler om. Jeg har derfor set på den omtalte side, og ser ingen steder noget om at nogen lejer deres dyr ud. Det er tilsyneladende private optagelser der bliver lagt ud. Det er selvfølgelig virkelig frastødende for os der ikke har de lyster, men din påstand om at dyrene lider psykisk overlast fordi der er tale om sex, savner ethvert grundlag. De har jo ikke indbygget et kodeks der tabuiserer det der foregår, og opfatter det derfor ikke som anderledes end alle andre aktiviteter.

 

Jeg tror dog at man i visse tilfælde kan tale om at dyrene lider fysisk overlast i form af uhensigtsmæssig tvang og direkte smerte, og det er i disse tilfælde helt oplagt at det skal være forbudt, hvilket det jo også allerede er!

 

Jeg synes, at du skal læse historien om Tikki. Den er fra facebook gruppen : Forbyd Zoofili - Sex mellem mennesker og dyr.

 

Kære alle, læs denne gribende historie og hjælpe Tikki, Tikkis ejer og alle andre dyr, der misbruges!!!

 

Kære Forbyd Zoofili

Først vil jeg bare takker jer for at sætte fokus på dette emne, som desværre stadig åbenbart har stor berøringsangst i blandt danskerne, siden ikke flere har skrevet under på jeres underskriftindsamling. Jeg er JER meget taknemmelig for at tage det op, får sat fokus på og kæmpe for at det skal være forbudt, tak til jer og til alle jer der har skrevet under allerede, håber i vil dele min historie så mange flere vil joine siden her og sætte deres underskrift her. Jeg skriver til jer da vi jo skrev sammen i sidste uge og i lovede at jeg ville være 100% anonym, så derfor får i min historie, så i kan sætte det på jeres side og fortælle hvor grusom verdenen er.

 

Det hele startede med at jeg skulle 3 måneder til udlandet og arbejde som frivillig, med at bygge skoler op til børn, der ikke har alt det vi har herhjemme, dette var en drøm jeg har haft hele livet, så da jeg endelig skulle af sted, glædede jeg mig som et barn, dog havde jeg min skønne collie, men min mor havde lovede at passe hende og dette var jeg helt tryg ved, da hun jo var vant til at komme i min mors hjem, hvor hun tit er blevet passet, så jeg kunne med ro i sindet, rejse ud og hjælpe andre.

 

Dagen før jeg skal rejse, køre jeg ud til min mor og aflevere Tikki (fiktivt navn) med alle hende ting, og får sagt pænt farvel, med alt hvad der høre til, tåre, vemod og tristhed, for kommer til at savne hende, hun er jo mit lille barn.

Jeg tager af sted og holder løbende kontakt med min mor, for at høre hvordan det går, da jeg jo savner min Tikki, og hele tiden forsikre min mor mig at alt er som det skal være.

En dag da jeg lure på Facebook, ser jeg at min mors kærestes datter, skriver at Tikki har bidt hendes far, så jeg bliver selvfølgelig rystet og ked af det, heldigvis er der ”kun” 14 dage til jeg skal hjem, og min mor lover mig at det var et uheld.

 

Dagen hvor jeg igen står på dansk grund er dejlig og jeg glæder mig til at hente min hundetøs, hos min mor, så selv om aftale var jeg først skulle komme dagen efter, så køre jeg direkte hjem til min mor, for at hente hende, selv om det er sent.

Da jeg træder ind af døren, møder jeg en hund, og det er bestemt ikke den hund jeg afleverede for 3 måneder siden, hun krøb, hendes øjne var triste og hele hendes kropssprog fortalte mig der var noget galt her. Jeg spurgte min mor, om der var sket noget ud over det bid, dette afviste hun, dog at Tikki altså ikke kunne lide mænd, hvilke jeg slet ikke forstod, for der havde aldrig været problemer før.

Jeg tager Tikki med hjem, får givet hende noget mad og går en tur med hende, hvor efter vi kryber sammen i sengen, hvor jeg føler hun slapper lidt af.

 

Et par dage efter er jeg ude og gå med hende igen, der møder vi min kammerat, som har kendt Tikki siden hun var hvalp, han vil hilse på hende, som han altid har gjort, men med et farerede hun frem og bed ham i armen og begyndte at knurre, vi stod begge chokkeret tilbage, han tog på skadestuen og jeg hjem med Tikki, hvor jeg ringede til dyrlægen, fordi der måtte være noget galt.

Dagen efter var vi ved dyrlægen, der var intet at finde på hende fysisk, andet end lidt underlivsbetændelse, så det kom hun så i behandling for.

Som dagene gik fik hun det værre og jeg tog hende endnu en gang til dyrlæge, som måtte konstatere at hende betændelse var blevet værre og hun havde fået en infektion i skeden, endnu en gang i behandling og det hjalp så.

 

Det der påvirkede mig mest, var at Tikki var ikke den samme hund, hun ville ikke nusses i lysken mere, hun ville ikke have man rørte hendes hale mere osv. jeg var helt forvirret, så jeg valgte at tage hjem til min mor, for at få en snak om der kunne være andet, der var sket.

 

Og denne dag glemmer jeg aldrig!!!! Jeg mødte min mors kæreste i døren, som faktisk virkede ret truende, hvor han bad mig skrubbe af, hvor mit svar til ham var at det kunne han selv gøre, jeg var der for at snakke med min mor, hvor han kommentar var, du sladre ikke!!!! Øh???? Sladre ikke, om hvad dog?? Jeg var forvirret og vidste ikke hvad han hentydede til. Men hans svar var som at få en knytnæve i ansigtet… At jeg har kneppet din hund!!! Der efter kan jeg faktisk ikke huske særlig meget af hvad der blev sagt og hvad der skete, andet end jeg fór hjem til Tikki og gemte mig langt væk…

 

Der gik et par dage, hvor jeg hverken kunne spise eller sove, jeg ville bare være ved Tikki og vise at jeg ikke ville gøre hende ondt, men hendes tillid til os mennesker var meget lille. Jeg valgte at kontakt min dyrlæge igen, for at fortælle ham hvad jeg havde fundet ud af, han bad mig komme ned med Tikki og han undersøgte hende igen, der var ikke nogle skader at finde, ud over infektionen og betændelsen, så han mente ikke at det nyttede noget at kontakte politiet, da jeg jo ikke kunne bevise hvad der var sket.

 

Jeg valgte dog alligevel at kontakte politiet, men der var ikke meget hjælpe at hente, da min hund jo ikke var kommet fysisk til skade og jeg ingen beviser havde for at det jeg sagde var rigtig.

Jeg kontaktede så min mor, for at fortælle hende, hvad jeg vidste, men heller ikke her var der hjælpe at hente, da hun troede jeg kun sagde det for at ødelægge forholdet for dem, så jeg stod lige pludselig meget alene med dette.

 

Tikki’s psyke blev kun værre og værre, jeg fik en adfærdsbehandler indover, og vi arbejde med hende i flere uger, stille og roligt, hvilke hjalp utrolig meget på hende, så længe der ikke var bestemte typer mænd omkring hende, dette skete i november 2012, Tikke blev aflivet i august 2013 efter hun endnu en gang havde angrebet en mand, helt uden nogle tegn.

Så sammen med min dyrlæge og adfærdsbehandler valgte vi at give hende fred, for hun havde det ikke godt psykisk og hele hendes liv var blevet forværre pga en stodder der ikke kunne holde sin penis i buskerne.

 

Hvis Tikki nu havde været fuldstændig flækket bag i eller indvendigt, ville den dyreværnslov vi har nu, været god nok, for så ville stodderen nok kunne dømmes, men da skaderne kun var psykisk, var der ikke noget der kunne ramme ham, DERFOR er det så vigtigt at sex imellem dyr og mennesker bliver forbudt, så Tikkis voldtægtsmand kunne have været dømt. Men nu kan han frit finde en anden hund at ødelægge, bare han passer på ikke at lave fysiske skader…

 

Jeg håber inderligt i vil hjælpe med at få skrevet under, invitere jeres venner og bekendte til denne side, så vi kan få det gjort forbudt. For Tikkis skyld og de hunde der i fremtiden havner som hende…

Tak fordi i tog tiden til at læse Tikkis historie, hjælp os med at hjælpe andre dyr!!!

Skriv under, støt siden Forbyd Zoofili – Sex i mellem mennesker og dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er overhovedet ingen diskussion her. Når det gælder alle andre former for sexuelt samvær er det afgørende i lovgivningsmæssig forstand om begge parter kan afgive det der kaldes "informeret samtykke". Det kan hverken børn eller afdøde, derfor er pædofili og nekrofili ulovligt. Dyr kan heller ikke afgive informeret samtykke, men zoofili er stadig lovligt i Danmark, ene og alene fordi et flertal i Dyreetisk Råd samt i Folketinget sætter menneskers interesser over dyrs, og derfor ikke ønsker at følge sædvanlig lovpraksis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at du skal læse historien om Tikki. Den er fra facebook gruppen : Forbyd Zoofili - Sex mellem mennesker og dyr.

 

Kære alle, læs denne gribende historie og hjælpe Tikki, Tikkis ejer og alle andre dyr, der misbruges!!!

 

Kære Forbyd Zoofili

Først vil jeg bare takker jer for at sætte fokus på dette emne, som desværre stadig åbenbart har stor berøringsangst i blandt danskerne, siden ikke flere har skrevet under på jeres underskriftindsamling. Jeg er JER meget taknemmelig for at tage det op, får sat fokus på og kæmpe for at det skal være forbudt, tak til jer og til alle jer der har skrevet under allerede, håber i vil dele min historie så mange flere vil joine siden her og sætte deres underskrift her. Jeg skriver til jer da vi jo skrev sammen i sidste uge og i lovede at jeg ville være 100% anonym, så derfor får i min historie, så i kan sætte det på jeres side og fortælle hvor grusom verdenen er.

 

Det hele startede med at jeg skulle 3 måneder til udlandet og arbejde som frivillig, med at bygge skoler op til børn, der ikke har alt det vi har herhjemme, dette var en drøm jeg har haft hele livet, så da jeg endelig skulle af sted, glædede jeg mig som et barn, dog havde jeg min skønne collie, men min mor havde lovede at passe hende og dette var jeg helt tryg ved, da hun jo var vant til at komme i min mors hjem, hvor hun tit er blevet passet, så jeg kunne med ro i sindet, rejse ud og hjælpe andre.

 

Dagen før jeg skal rejse, køre jeg ud til min mor og aflevere Tikki (fiktivt navn) med alle hende ting, og får sagt pænt farvel, med alt hvad der høre til, tåre, vemod og tristhed, for kommer til at savne hende, hun er jo mit lille barn.

Jeg tager af sted og holder løbende kontakt med min mor, for at høre hvordan det går, da jeg jo savner min Tikki, og hele tiden forsikre min mor mig at alt er som det skal være.

En dag da jeg lure på Facebook, ser jeg at min mors kærestes datter, skriver at Tikki har bidt hendes far, så jeg bliver selvfølgelig rystet og ked af det, heldigvis er der ”kun” 14 dage til jeg skal hjem, og min mor lover mig at det var et uheld.

 

Dagen hvor jeg igen står på dansk grund er dejlig og jeg glæder mig til at hente min hundetøs, hos min mor, så selv om aftale var jeg først skulle komme dagen efter, så køre jeg direkte hjem til min mor, for at hente hende, selv om det er sent.

Da jeg træder ind af døren, møder jeg en hund, og det er bestemt ikke den hund jeg afleverede for 3 måneder siden, hun krøb, hendes øjne var triste og hele hendes kropssprog fortalte mig der var noget galt her. Jeg spurgte min mor, om der var sket noget ud over det bid, dette afviste hun, dog at Tikki altså ikke kunne lide mænd, hvilke jeg slet ikke forstod, for der havde aldrig været problemer før.

Jeg tager Tikki med hjem, får givet hende noget mad og går en tur med hende, hvor efter vi kryber sammen i sengen, hvor jeg føler hun slapper lidt af.

 

Et par dage efter er jeg ude og gå med hende igen, der møder vi min kammerat, som har kendt Tikki siden hun var hvalp, han vil hilse på hende, som han altid har gjort, men med et farerede hun frem og bed ham i armen og begyndte at knurre, vi stod begge chokkeret tilbage, han tog på skadestuen og jeg hjem med Tikki, hvor jeg ringede til dyrlægen, fordi der måtte være noget galt.

Dagen efter var vi ved dyrlægen, der var intet at finde på hende fysisk, andet end lidt underlivsbetændelse, så det kom hun så i behandling for.

Som dagene gik fik hun det værre og jeg tog hende endnu en gang til dyrlæge, som måtte konstatere at hende betændelse var blevet værre og hun havde fået en infektion i skeden, endnu en gang i behandling og det hjalp så.

 

Det der påvirkede mig mest, var at Tikki var ikke den samme hund, hun ville ikke nusses i lysken mere, hun ville ikke have man rørte hendes hale mere osv. jeg var helt forvirret, så jeg valgte at tage hjem til min mor, for at få en snak om der kunne være andet, der var sket.

 

Og denne dag glemmer jeg aldrig!!!! Jeg mødte min mors kæreste i døren, som faktisk virkede ret truende, hvor han bad mig skrubbe af, hvor mit svar til ham var at det kunne han selv gøre, jeg var der for at snakke med min mor, hvor han kommentar var, du sladre ikke!!!! Øh???? Sladre ikke, om hvad dog?? Jeg var forvirret og vidste ikke hvad han hentydede til. Men hans svar var som at få en knytnæve i ansigtet… At jeg har kneppet din hund!!! Der efter kan jeg faktisk ikke huske særlig meget af hvad der blev sagt og hvad der skete, andet end jeg fór hjem til Tikki og gemte mig langt væk…

 

Der gik et par dage, hvor jeg hverken kunne spise eller sove, jeg ville bare være ved Tikki og vise at jeg ikke ville gøre hende ondt, men hendes tillid til os mennesker var meget lille. Jeg valgte at kontakt min dyrlæge igen, for at fortælle ham hvad jeg havde fundet ud af, han bad mig komme ned med Tikki og han undersøgte hende igen, der var ikke nogle skader at finde, ud over infektionen og betændelsen, så han mente ikke at det nyttede noget at kontakte politiet, da jeg jo ikke kunne bevise hvad der var sket.

 

Jeg valgte dog alligevel at kontakte politiet, men der var ikke meget hjælpe at hente, da min hund jo ikke var kommet fysisk til skade og jeg ingen beviser havde for at det jeg sagde var rigtig.

Jeg kontaktede så min mor, for at fortælle hende, hvad jeg vidste, men heller ikke her var der hjælpe at hente, da hun troede jeg kun sagde det for at ødelægge forholdet for dem, så jeg stod lige pludselig meget alene med dette.

 

Tikki’s psyke blev kun værre og værre, jeg fik en adfærdsbehandler indover, og vi arbejde med hende i flere uger, stille og roligt, hvilke hjalp utrolig meget på hende, så længe der ikke var bestemte typer mænd omkring hende, dette skete i november 2012, Tikke blev aflivet i august 2013 efter hun endnu en gang havde angrebet en mand, helt uden nogle tegn.

Så sammen med min dyrlæge og adfærdsbehandler valgte vi at give hende fred, for hun havde det ikke godt psykisk og hele hendes liv var blevet forværre pga en stodder der ikke kunne holde sin penis i buskerne.

 

Hvis Tikki nu havde været fuldstændig flækket bag i eller indvendigt, ville den dyreværnslov vi har nu, været god nok, for så ville stodderen nok kunne dømmes, men da skaderne kun var psykisk, var der ikke noget der kunne ramme ham, DERFOR er det så vigtigt at sex imellem dyr og mennesker bliver forbudt, så Tikkis voldtægtsmand kunne have været dømt. Men nu kan han frit finde en anden hund at ødelægge, bare han passer på ikke at lave fysiske skader…

 

Jeg håber inderligt i vil hjælpe med at få skrevet under, invitere jeres venner og bekendte til denne side, så vi kan få det gjort forbudt. For Tikkis skyld og de hunde der i fremtiden havner som hende…

Tak fordi i tog tiden til at læse Tikkis historie, hjælp os med at hjælpe andre dyr!!!

Skriv under, støt siden Forbyd Zoofili – Sex i mellem mennesker og dyr.

Puha :(
Link til indlæg
Del på andre sites

Bassilberner: Du har helt ret i at det er lidt af et sidespor, og jeg har blot medtaget det i debatten som alm. info, og for at vise, at interspecifikke "forhold" ikke er noget enestående for mennesker. Man kan, som du siger, ikke drage en absolut parallel, men det kan man jo generelt ikke mellem menneskers sexuelle forhold og dyrs. Der en ikke mange, hvis nogen, andre arter der bruger sex som ren fornøjelse, som vi mennesker gør.

 

Tullemus:

Det er en meget ubehagelig historie. Desværre er der, og det er sådan set hele problemet ved den, også det lovmæssige, det ved den, at den lige så godt kan være ren fiktion som sandhed, hvis man ser objektivt på den. Går man ud fra at det er sandt, hvilket er sandsynligt nok, kan jeg bare ikke se at et forbud ville have gjort nogen forskel? Politiet lader tydeligvis sagen falde, fordi der ikke er beviser på noget, og det ville der stadig ikke være, selv hvis dyresex var forbudt. Kunne sagen bevises, er jeg da ret sikker på at manden kunne knaldes iflg. dyreværnsloven, da hunden åbenlyst har taget skade, ganske som hvis han havde tævet den med en kæp. At politiet/anklageren generelt har et noget tilbagelænet forhold til det med at tage sig af dyreværnssager, er en anden sag, og det er snarere her vi skulle sætte ind med at prøve på at få ændringer!

 

Umulia:

Ja, loven er lavet af mennesker, for mennesker, med den hensigt at beskytte mennesker, ganske som de fleste andre love? Der er masser af ting som det er forbudt at gøre mod mennesker, men som er tilladt overfor dyr, herunder at købe/sælge dem, holde dem indespærret, og slå dem ihjel.

Der er i øvrigt "kun" tale om sex for den ene part her, da jeg ikke et øjeblik tror på at dyret skelner mellem sex og andre former for omgang mellem dem og deres ejer. Sagen er derfor den enkle, at det er et spørgsmål om, hvorvidt det lider overlast eller ej.

 

 

Man kan jo spørge sig selv om, hvorfor det de fleste steder IKKE er specificeret ud, at zoofili er forbudt? Min modstand mod forbuddet, har ikke meget med selve emnet at gøre, men bunder i en principiel modstand mod den tendens der desværre er i vores samfund i dag, nemlig at alt hvad der kan virke ubehageligt eller anstødeligt, simpelthen bare skal klares ved et forbud, uden tanke for, at vi alle hver gang får indskrænket vores frihed. Det er naturligvis nødvendigt med regler for vores aktiviteter, men forbud og love, der er baseret på holdninger snarere end fakta, og som egentlig allerede er dækket af anden lovgivning, er i min optik altid af det onde. Der har altid været, og vil altid være mennesker der vil pådutte os deres holdninger ved tvang, og hvis/når disse mennesker får deres vilje her, tager de bare fat på et andet emne, og en dag rammer de Dig eller mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo spørge sig selv om, hvorfor det de fleste steder IKKE er specificeret ud, at zoofili er forbudt?

 

Vil bare lige sætte spørgsmålstegn ved denne påstand. Hvis man skal tro Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Zoophilia_and_the_law#Laws_against_zoophilia - er det forbudt i de fleste lande.

 

 

Min modstand mod forbuddet, har ikke meget med selve emnet at gøre, men bunder i en principiel modstand mod den tendens der desværre er i vores samfund i dag, nemlig at alt hvad der kan virke ubehageligt eller anstødeligt, simpelthen bare skal klares ved et forbud, uden tanke for, at vi alle hver gang får indskrænket vores frihed. Det er naturligvis nødvendigt med regler for vores aktiviteter, men forbud og love, der er baseret på holdninger snarere end fakta, og som egentlig allerede er dækket af anden lovgivning, er i min optik altid af det onde. Der har altid været, og vil altid være mennesker der vil pådutte os deres holdninger ved tvang, og hvis/når disse mennesker får deres vilje her, tager de bare fat på et andet emne, og en dag rammer de Dig eller mig.

 

Jeg mener ikke at man kan reducere dette emne til bare et spørgsmål om at nogle mennesker tager anstød. Der er tale om en udnyttelse af dyr, der er potentielt skadelig for de involverede dyr, og udelukkende foregår for menneskers fornøjelses skyld. På den måde kan det sidestilles med dyrekampe, som allerede er forbudt af samme årsager.

 

I øvrigt er det sådan, at jo mere komplekst et samfund er, og jo flere mennesker der er, jo mere kompleks må lovgivningen også være, for at samfundet ikke skal gå i opløsning. Det er en simpel sandhed om menneskelig adfærd.

I små tætte sociale enheder er det svært at træde udenfor de sociale normer, fordi folk holder øje med hinanden. Men i et samfund som vores, med høj grad af anonymitet og autonomi for den enkle, er det lovkomplekset, der må holde borgerne indenfor de af samfundet vedtagne normer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan ikke findes et eneste eksempel på at dyr, med undtagelse af menneskeaber, skelner mellem sexuel adfærd hos andre arter, herunder mennesker, og al mulig anden adfærd, så jeg vil mene, at man kan udtale sig ret sikkert.

 

"I øvrigt er der ikke mange arter, der parrer sig med hinanden, da der er meget få dyrearter på jorden som kan befrugte hinanden. Et klassisk eksempel er at heste og æsler kan parre sig, og få unger. Deres unger er dog sterile, og kan ikke parre sig videre. Men alt i alt, er der ikke mange arter som parrer sig med andre arter, netop fordi det er meget få, der faktisk kan befrugte hinanden, og derfor er der ikke den store mening med det."

Det er simpelthen forkert! Jeg beskæftiger mig med fiskearter som fuldt ud er i stand til at krydse indbyrdes, og som gør det i flæng, hvis man ikke forhindrer det. Det drejer sig om ca. 1500 arter, som alle kan krydses indbyrdes og få fertilt afkom. Derudover findes der mange flere, som jeg dog ikke har erfaringer med. Langt flere arter kan krydses, end man tror, og de forhindres primært i dette, fordi de lever adskilt, og fordi det trods alt er indbygget i deres instinkter, at vælge artsfælder, hvis der ikke er specielle omstændigheder (mangel på partnere, stærk trængsel, andre usædvanlige omstændigheder).

 

Jeg ved ikke meget om fisks reproduktion, så det har du da sikkert ret i, hvis du beskæftiger dig med det. Men kan du komme med nogle eksempler på pattedyr, der reproducerer på tværs af arter, bortset fra heste og æsler? For jeg kender ikke mange tilfælde.

 

Det jeg mente med at der ikke er videnskabeligt grundlag for at udtale sig om, at hunde ikke skelner mellem seksuelle handlinger og andre aktiviteter var ikke, at hunden opfattede de seksuelle handlinger som seksuelle, men man ikke ved om hunden kan finde det ubehageligt at være med i den slags aktiviteter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi skal forbyde al aktivitet med dyr, der kan være potentielt skadelig for dem, og som ikke tjener andet formål end underholdning, helt ud i yderste konsekvens, er der vist ikke store chancer for at der er ret mange dyr tilbage i privateje. Man kan jo godt tage den holdning, at al "udnyttelse" af dyr, som ikke tjener et "gyldigt" formål, er uforsvarligt, og dermed forbudt, men det rammer jo desværre så mange mennesker, at det aldrig bliver vedtaget. Så hellere kaste sig over et område der repræsenteres af et forsvindende lille udsnit af befolkningen, og dermed også et minimalt kvantitativt problem... sagen er bare den, at hvis vi åbner op for ideen om at "udnyttelse af dyr" er et problem, alene som princip, er vi inde på en vej som potentielt kan ramme alle der ikke har et solidt flertal i befolkningen med sig.

 

Jeg må tilstå at jeg er overrasket over antallet af lande der har et forbud, men jeg kan nu ikke lade være med at sætte spørgsmålstegn ved bevæggrunden til disse forbud; hvis de er betinget af moralske dogmer og fordomme, hvilket jeg har stærkt på fornemmelsen er tilfældet, er de i min optik ikke noget godt argument. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre om hvad grundlaget i f.eks. Norge og det kommende forbud i Sverige bunder i; især Svenskerne har for vane at undersøge tingene til bunds, og hvis de kan påvise et sagligt grundlag for et forbud, ændrer det klart min holdning til sagen.

 

Indtil da, vil jeg stadig mene at sagen er alt for usikker til at der kan blive tale om et generelt forbud, hvis det skal bunde i at dyret tager skade; der er jo også mange former for dyresex, og en del af det man kan se på den her aktuelle internet side, er vel hævet over enhver tvivl, helt uskadelig for de involverede dyr. Der vil forbuddet simpelthen være udelukkende for at tilfredsstille flertallets trang til at regulere mindretallets aktiviteter, og hvor ulækre disse aktiviteter end forekommer, er det et alt for farligt grundlag at lovgive på.

 

Der findes eksempler på krydsninger mellem løver og tigre, og en del tamkatteracer, er krydsninger mellem tamkat og vilde kattearter. At krydsninger mellem pattedyr er forholdsvist sjældent, skyldes sikkert at deres adfærd er betydeligt mere differentieret end hos laverestående dyr, og at der ikke er tiltrækkende grunde til at vi mennesker skulle hjælpe dem på vej. Der er dog lavet succesfulde eksperimenter med krydsninger af f.eks. mus/rotter, zebra/æsel. Der er rimelig konsensus omkring emnet, at jo flere kromosompar de involverede arter har, jo vanskeligere er det for dem at krydse, og at begge involverede arter skal have lige mange. Det har f.eks. tilsyneladende vist sig umuligt (heldigvis) at lave krydsninger mellem mennesker og vores nærmeste slægtninge: http://www.icr.org/article/4593/ Dette er dog usikkert, da der verserer rygter om at det med mere moderne metoder alligevel har kunne lade sig gøre. Tanken om hvad der vil blive af resultatet af et sådant eksperiment kan jo gøre En meget trist til mode...

Redigeret af KimJ
Link til indlæg
Del på andre sites

Billeder af hunde 015.jpg

Historien med Tikki er parallet med hvad svenske dyrlæger har rapporteret.

Nemlig at mennesker der udnytter dyr til sex skader deres skedeindgang. Et dyr, der ikke er hormonel i brunst er ikke til at trænge ind i uden vold og skade på slimhinderne. Der er rapporteret om så slemme skader, at aflivning var nødvendigt. Og mener at huske, at dette også har været nødvendig herhjemme , med heste, eller får???.Ved insiminering er dyret jo parat til indtrængen, når det gøres korrekt.

Min elskede, nu døde Victor var jo også tvangsfjernet til DB for mistanke om sexmisbrug, her analsex.. Desværre kunne dyrlægerne ikke finde holdbare beviser. På DB var han rimelig omgængelig, men han blev ved at lave udfald mod evt. adoptanter og DB kontaktede hans fødekennel, og de hentede ham.Manden i kennelen kunne fint håndterer ham, men han var også 5 mdr ved salg. Efter en uge kom han til mig til socialisering og sikke et arbejde. Han var da 13 mdr.

Hans mistro mod mænd forsvandt aldrig 100 %, men efter en tid var problemet med ham og mænd primært herhjemme, så der kunne det håndteres af mig.

Da jeg havde haft ham en måned ringede køber til Victors fødekennel for at købe en hanhvalp igen. Da de spurgte til Victor sagde han, at han havde det så fint og gik lige her mellem hans ben.

Ingen dyr kan trives i så syge miljøer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ulla H

Når det er dokumenteret at hunden har lidt skade, er dyreværnsloven vel dækkende? En opstramning af denne, både m.h.t. de straffe der uddeles, og den iver (eller rettere mangel på samme) der udvises i opretholdelsen af denne, vil da være langt mere rimelig, og ikke mindst langt mere gavnlig?

 

Det er korrekt at krydsninger oftest er resultatet af unaturlige forhold.

 

Hos de fisk jeg selv har erfaring med, er problemet f.eks. en kombination af pladsmangel og egnede partnere, kombineret med manglende barrierer i form af differentieret yngleadfærd. Det er lidt af en kamp at afholde dem fra at krydse.

 

At krydsninger mellem hunde og de arter du nævner, ikke forekommer i naturen, er nok mest baseret på, at de sjældent mødes, og at hundene der ofte betragtes som bytte. Dingoer krydser desværre ofte med tamhunde.

Redigeret af KimJ
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ubegribeligt at sex med dyr kan forsvares. og alt det ævl og kævl med at hunde ikke kan kende forskel, eller at hunde ikke tænker og føler som os osv osv, hvem ved egentlig det 100 % Man kan ikke forske hvad en hund føler og tænker, det er da umuligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor er det, at det skal være okay at bruge dyr til at tilfredsstille sine egne seksuelle lyster? Det er ikke okay i andre sammenhænge at dyrke sex med nogen, der ikke kan sige til eller fra. Hvorfor skal det være anderledes med dyr?

 

Ja det er et godt spørgsmål. Men så længe et dyr ikke kan sige hvad den tænker og føler, så er det åbenbart okay.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det spørgsmål er allerede besvaret. Der ER forskel på mennesker og dyr, i al anden lovgivning der vedrører dyr, så spørgsmålet er vel snarere, hvorfor der ikke skal gøres forskel her?

 

Uanset hvad jeg selv mener om det, vil jeg til enhver tid hævde, at det eneste der kan retfærdiggøre et forbud, er at ofrene lider overlast, og der er de dækket ind af dyreværnslovens paragraf 1, hvis ellers Vi kan få myndighederne til at gøre noget effektivt for at opretholde den. Vi kan vel blive enige om, at endnu en lov, som dækker det samme og heller ikke bliver taget seriøst af den udøvende magt, er ret ubrugelig?

 

I de tilfælde hvor ingen lider overlast, må det være op til den enkelte at afgøre med sig selv, hvad man laver.

 

Stella:

Når man ikke ved noget reelt om det man lovgiver om, så forbyder man det altså bare for en sikkerheds skyld? DET er i hvert fald noget ævl!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det spørgsmål er allerede besvaret. Der ER forskel på mennesker og dyr, i al anden lovgivning der vedrører dyr, så spørgsmålet er vel snarere, hvorfor der ikke skal gøres forskel her?

 

Uanset hvad jeg selv mener om det, vil jeg til enhver tid hævde, at det eneste der kan retfærdiggøre et forbud, er at ofrene lider overlast, og der er de dækket ind af dyreværnslovens paragraf 1, hvis ellers Vi kan få myndighederne til at gøre noget effektivt for at opretholde den. Vi kan vel blive enige om, at endnu en lov, som dækker det samme og heller ikke bliver taget seriøst af den udøvende magt, er ret ubrugelig?

 

I de tilfælde hvor ingen lider overlast, må det være op til den enkelte at afgøre med sig selv, hvad man laver.

 

Stella:

Når man ikke ved noget reelt om det man lovgiver om, så forbyder man det altså bare for en sikkerheds skyld? DET er i hvert fald noget ævl!

Du har bare ikke nogen jordisk chance for at finde ud af om dyret lider overlast. Du kan jo ikke spørge det, så det vil altid kun være fysiske skader man har at gå ud fra. Det vil altid være ord mod ord. Og folk vil da være snedige nok til at undgå at lave fysiske skader så.

 

Det hjælper overhovedet ikke de dyr, der bliver påvirkede af det mentalt.

 

Så ja, jeg siger faktisk også, at det bør forbydes for en sikkerheds skyld. Uanset om det er ævl eller ej. Det er godt nok bedre end at dyr går rundt og har det skidt, fordi det er lovligt at bruge dem til sex!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke man ved hvad man lovgiver om, så er man da vist bare på tværs. Selvfølgelig ved man hvad man lovgiver om. Man burde forbyde dyresex, forbyde at mennesker og deres småsyge lyster må gå ud over dyr, der ikke kan sige fra, ikke kan fortælle hvad de føler og tænker.

 

For mig at se er der ikke noget at diskutere. Sex med dyr kan aldrig forsvares og aldrig være i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow Kim:shock: Du er nok det mest afstumpede jeg længe er stødt på. Det er SÅ langt over min fatteevne at du kan forsvare dyresex!

 

Allerede af den simple grund at dyr kun parrer sig i fast cyklus (under brunst) er vel dokumentation nok for at det er et overgreb på dyret. Har du nogensinde taget temperatur på din hund? Så den ud til at nyde at få stukket et lille bitte termometer i røven? Og hvorfor skulle deres indgange være så meget anderledes end vores? Har du prøvet at (UNDSKYLD) tørkneppe din kone? Hvis nej, så burde du prøve, og fortæl mig så om hun nød det.

 

Men når nu du forsvarer dyresex, er det så også ok at hælde syre på dyr for sjov? At brænde dem for sjov? Fordi de dyreforsøg der foregår under ordnede forhold er jo lige så slemme?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig er det et overgreb, og selvfølgelig tænder hunden ikke på det. De er ikke sexdukker, de er levende dyr.

 

Jeg vil gerne være mega fordømmende på dette område for det er ikke i orden. Ligesom visse andre ting heller ikke er i orden at tænde på. De kan søge alt det hjælp de vil, og forhåbentligt få den, det ændrer ikke på at det er for nemt for dem så længe dette ikke er ulovligt. Om man kan ændre noget med underskrifter ved jeg ikke, men omvendt gør det i hvert fald endnu mindre bare at ignorere det.

 

Ville i leje jeres hund ud? Højst sandsynligt nej.

 

 

Jeg er helt og aldeles enig med dig, i sær når man tænker på de der nye undersøgelser af hundes følelser og forbindelser i deres hjerner, i det hele taget er vores holdning til hunde som "gods" i meget lovgivning helt forrykt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow Kim:shock: Du er nok det mest afstumpede jeg længe er stødt på. Det er SÅ langt over min fatteevne at du kan forsvare dyresex!

 

Allerede af den simple grund at dyr kun parrer sig i fast cyklus (under brunst) er vel dokumentation nok for at det er et overgreb på dyret. Har du nogensinde taget temperatur på din hund? Så den ud til at nyde at få stukket et lille bitte termometer i røven? Og hvorfor skulle deres indgange være så meget anderledes end vores? Har du prøvet at (UNDSKYLD) tørkneppe din kone? Hvis nej, så burde du prøve, og fortæl mig så om hun nød det.

 

Men når nu du forsvarer dyresex, er det så også ok at hælde syre på dyr for sjov? At brænde dem for sjov? Fordi de dyreforsøg der foregår under ordnede forhold er jo lige så slemme?

 

:hmm: Er jeg ene om, at synes den svada var mere end grov! :shock:

 

Og derudover, det med at lovgive er ikke det helt store problem, det kræver bare et simpelt flertal i folketinget

(af de fremmødte) har en mening om det de vil lovgive om, bum :vinken:......nåh ja, så er der jo også nogle mennesker der skal lære at overholde love man vedtager.....og jeg sir jer, problemer med mennesker er uden lige, når vi kommer dertil! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ulækkert, og hvis det er smertefuldt for hunden, efter min mening direkte forbryderisk, men jeg mener ikke at der er behov for et lovindgreb.

 

Hvis dyret lider under behandlingen, er det allerede forbudt,

 

Hvis der er tale om mishandling, er det allerede forbudt.

 

 

Jeg er helt sikkert enig i, at hvis det kan påvises at det er til ulempe eller smerte for dyret, skal det ikke være tilladt, men det er det jo allerede! Det eneste man opnår ved et forbud rettet direkte mod dyresex, er at man udsender et signal om at det er moralsk forkasteligt eller ubehageligt at tænke på (hvilket det i min optik faktisk er), men der bør efter min mening ikke lovgives efter hvad flertallet tilfældigvis mener om en given ting, men efter hvad der objektivt kan dokumenteres.

 

Jeg tror dog at man i visse tilfælde kan tale om at dyrene lider fysisk overlast i form af uhensigtsmæssig tvang og direkte smerte, og det er i disse tilfælde helt oplagt at det skal være forbudt, hvilket det jo også allerede er!

 

 

:hmm: Er jeg ene om, at synes den svada var mere end grov! :shock:

 

 

Nej - jeg synes faktisk også den er grov - for KimJ udtaler på intet tidspunkt at zoofili er i orden?

Og jeg synes ikke han forsvarer handlingen - han udtaler at han mener at det er unødvendigt at LOVGIVE om det?

 

Min tanke i starten var også 'WTF???' - men han har jo ret?

hvis vi altid bare lovgiver om hvad vi 'synes' og moralsk mener - lovgiver vi jo i blinde? Og ikke efter fakta...

 

Og så kunne emnet forøvrigt, næsten dreje sig om hvad som helst? - det ved jeg så, at denne tråd ikke gør - men synes lige jeg ville pippe lidt, da jeg bestemt ikke læser det samme som andre i denne tråd?

 

men jeg hører da gerne, hvis andre har læst noget andet end jeg?

 

(og ja - jeg synes IKKE zoofili er i orden og mener at ethvert forhold af den art, bør give store straffe!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sex med dyr er tvang, og kan under ingen omstændigheder forsvares, det samme gælder sex med børn og sex med handlede kvinder....... der er jo lovgivet, men har det forhindret det sker, endda i stor stil! :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...