Hop til indhold

Efterlysning


Gæst camikka
 Share

Recommended Posts

Hej alle. hjælp mig, Jeg købte en flatcoated i sommer, med stambog fra Erik Stampe odder. Jeg for hunden , da han er 16 uger gammel. Han er af et kuld på 8. de er født den 20 april 2013. Jeg henter hunden, den 13 august, for nedslag i prisen, da han har navlebrok. Da jeg kommer hjem og tjekker sundhedsbog, kan se jeg at han mangler venstre testikel og hans 2 bacis vacc er overskredet med 1 måned. kontakter min dyrlæge og der kommer vi den 15 august. Hun konstater at Walther som han hedder er kryptokid. Vi opdager hurtig at han konstant prutter og bøvser og er hele tiden i dialog med dyrlæge, prøver forskellige foder skift og div. den 15 sep prøver dyrlæge for en sikkerheds skyld at give Walther en ormekur også står spoleormene totalt ud af ham, han var tæt på at dø de efterfølgende dage, det var extrem hårdt både for os og Walther. hans prutteri og bøvseri fortsætter og dyrlæge mener evt at hans tarm er ødelagt af alle ormene. Vi står stadig i dag, med Walther som de ingen diagnose kan finde og opdratter vil slet ikke hjælpe os, han vil sågar ikke tage Walter tilbage. Vi efterlyser folk som har købt Walthers søskende, da det ville være rigtig rart for os, og høre om deres dejlige hvalpe er ok eller om det kun er Walther. på forhånd tak Camilla

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan lave ét eller andet fiksfakseri på Hundeweb, for at se hvem der er ejer af hunden... Men er ikke helt sikker på hvordan... :hmm: Jeg tror at det er noget med at prøve at tilmelde hunden et stævne/udstilling, så skulle ejers navn vistnok kommer frem.

 

Du skal rimelig langt ind i hvert fald....jeg kan søge Ludwigs søskende frem på tilmelding, men ikke se ejer.....:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til trådstarter. der er noget jeg ikke helt forstår.

 

Oplyste sælger dig ikke om, at begge sten ikke lå i pungen.???

Og bad du ikke om at se en sundhedsattest inden købsaftale.

En hvalp i den alder betragtes ikke som reel kryptokid før omkring 9 mdr´s alderen. Og dette forringer ikke hundens værdi som familiehund.

 

Er navlebrokken af sådan en størrelse, at den kræver operation eller ubetydelig.

At opdrætter i tvivlstilfælde tager hvalpen tilbage, skal stå i salgsaftale, tillige med evt tilbagekøbspris.

 

Hvis hvalpen har en stambog fra DKK, skal du tale med dem, vedr. alle dine spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle. hjælp mig, Jeg købte en flatcoated i sommer, med stambog fra Erik Stampe odder. Jeg for hunden , da han er 16 uger gammel. Han er af et kuld på 8. de er født den 20 april 2013. Jeg henter hunden, den 13 august, for nedslag i prisen, da han har navlebrok. Da jeg kommer hjem og tjekker sundhedsbog, kan se jeg at han mangler venstre testikel og hans 2 bacis vacc er overskredet med 1 måned. kontakter min dyrlæge og der kommer vi den 15 august. Hun konstater at Walther som han hedder er kryptokid. Vi opdager hurtig at han konstant prutter og bøvser og er hele tiden i dialog med dyrlæge, prøver forskellige foder skift og div. den 15 sep prøver dyrlæge for en sikkerheds skyld at give Walther en ormekur også står spoleormene totalt ud af ham, han var tæt på at dø de efterfølgende dage, det var extrem hårdt både for os og Walther. hans prutteri og bøvseri fortsætter og dyrlæge mener evt at hans tarm er ødelagt af alle ormene. Vi står stadig i dag, med Walther som de ingen diagnose kan finde og opdratter vil slet ikke hjælpe os, han vil sågar ikke tage Walter tilbage. Vi efterlyser folk som har købt Walthers søskende, da det ville være rigtig rart for os, og høre om deres dejlige hvalpe er ok eller om det kun er Walther. på forhånd tak Camilla

Jeg kender ikke denne Erik Stampe (har han et kennelnavn?) men tror ikke du har en sag (og så er det jo pragtfuldt at du har været så aktiv med at udstille ham som en dårlig opdrætter alle vegne). :???:

 

Jeg ved ikke hvilken dyrlæge du går hos, men ville nok skifte hvis jeg var dig. Havde en hvalp ikke fået ormekur hos opdrætteren, var den sandsynligvis ikke blevet 5 mdr. før du havde set orm. Min flatter havde fået ormekur 2 gange hos opdrætteren og læs selv hvad der skete mindre end 1½ måned efter at jeg havde hentet hende (bemærk at det var uden at hun fik ormekur til at udløse at de kom ud).

 

http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/35075-nogle-der-har-erfaringer-med-orm.html

 

Det er ret almindeligt at en hvalps immunforsvar lige skal have tid til at kickstarte og altså ikke ualmindeligt at de rager alle mulige ting til sig som helt små, men at begynde at tale om allergi eller ødelagte tarme synes jeg lyder lidt overdrevet. Prøv at gør som din opdrætter har foreslået, at skifte foder, f.eks. til et kornfrit produkt (hvis du er bekymret for lagermide allergi). Overvej samtidig hvad du giver som godbidder, for de skal også være af ernæringsmæssig god kvalitet, når din hund skranter lidt og forsøg at styrk din hvalps immunforsvar ved evt. at give et kosttilskud (det skal du nok lige tale med dyrlægen om).

 

Opdrætteren har solgt en hvalp til dig til reduceret pris, med en sundhedsbog hvor der står at hvalpen har navlebrok og kun en testikel i pungen, at du så ikke har fanget det sidste, er din fejl. Et overbid er ikke nødvendigvis noget hvalpen er født med (og muligvis ikke konstateret ved sundhedseftersynet) men med racens lange snudeparti er det ikke ualmindeligt at de vokser lidt skævt, så kan det være at det retter sig. Kan også ligeså godt advare dig om at der kommer en tid hvor hunden kan få et kæmpe krater ved øjenkrogen hvor skidt kan samles og danne øjenbetændelser. Det er heller ikke nødvendigvis opdrætterens fejl, men noget racerelateret hvis din hund har et korrekt hoved.

 

Jeg kan godt forstå at du er ked af og skuffet over at din hvalp har dårlig mave og at du har brugt så mange penge på dyrlægeregninger, men mange gange er sart mave en følgevirkning af at hvalpen kun har fået det samme tørfoder i for lang tid, så systemet ikke er blevet vant til at skulle forholde sig til ændringer. Og det kan man altså ikke klandre opdrætteren for. :vedikke:

Redigeret af Ascha
regnefejl.
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...