Hop til indhold

Det er synd, men hvor dum har man lov at være?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg læste godt den artikel. En læser havde også stillet spørgsmålstegn ved at hun i første omgang overlader sin hund til en dreng på 15, hvortil hun svarer at hun da havde regnet med at forældrene var inden over :damn:

 

Skidesynd at det er hunden det går ud over, men man kan da håbe at historien skræmmer folk nok til at de ikke kaster sig ud i hovedløs avl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, jeg får ondt i maven bare ved tanken om at efterlade Bobo ved en vildt fremmed. Fatter ikke man tør :shock:

 

Bortset fra det undrer jeg mig godt nok lidt over hvordan en 15-årig kan lave et kuld hvalpe uden forældrenes indblanding :hmm: Ville man ikke normalt undre sig over, at der lige pludselig kommer en fremmed dame og afleverer en tæve til ens søn :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forældre har vist stadig ansvar for deres 15årige børn, men som 15årig forventes man at være lidt ansvarlig for egne gerninger (den kriminelle lavalder).....men det er jo ikke kriminelt at slå sig på hundeavl hvis man ønsker det,......men på et tidspunkt skal en fuldt myndig måske nok indover alligevel, som underskriver af dokumenter og registreringer :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forældre har vist stadig ansvar for deres 15årige børn, men som 15årig forventes man at være lidt ansvarlig for egne gerninger (den kriminelle lavalder).....men det er jo ikke kriminelt at slå sig på hundeavl hvis man ønsker det,......men på et tidspunkt skal en fuldt myndig måske nok indover alligevel, som underskriver af dokumenter og registreringer :vedikke:

Hvis den er til mig, så snakker jeg jo heller ikke om, at det er kriminelt og at han er helt uden ansvar. Jeg undrer mig bare. Nu har jeg ikke børn, men jeg forestiller mig da, at jeg ville undre mig noget, hvis en dame pludselig efterlod sin tæve i min søns varetægt - og så med henblik på at blive parret.

Ej, jeg var sgu blevet pisse sur og han havde nok fået stuearrest de næste tre år, indtil han kunne flytte hjemmefra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis den er til mig, så snakker jeg jo heller ikke om, at det er kriminelt og at han er helt uden ansvar. Jeg undrer mig bare. Nu har jeg ikke børn, men jeg forestiller mig da, at jeg ville undre mig noget, hvis en dame pludselig efterlod sin tæve i min søns varetægt - og så med henblik på at blive parret.

Ej, jeg var sgu blevet pisse sur og han havde nok fået stuearrest de næste tre år, indtil han kunne flytte hjemmefra.

 

Tror vi er enige, og jeg har for øvrigt heller ikke nogen forældrerolle, hvilket nok er meget godt.....giver lidt frihed, så man skal ikke opdrage nogen, det er overladt til dem der ved noget om opdragelse! :lol:

:5up:Det er nu ret smart som samfundet er indrettet :engel:på det punkt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels hund...Og så bliver jeg igen bekræftet i min antagelse, at der er kommet masser af hundeejere som ikke aner hvad det er de har fået ...Og der for opføre sig fuldstændigt ude i hampen.

 

:hmm:Ja, det kan ikke udelukkes......og der kan nok ikke gøres meget for at undgå problemer, selv oplysning har jo sine begrænsninger! :engel:Tænker her på mig selv, og min mangel på viden om hundehold og hvad krav der stilles i den forbindelse! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Overskriften burde hedde: HVOR OND OG DUM ::::::::::

 

Denne tæveejer er i mine øjne total idiot. Og fatter ikke hvad hun ved om hundeavl, ved bare at aflevere den. Tænker her, Hvor mange dage????Ikke alle tæver er glade for en ophidset hanhund og hvem skulle støtte den lille tæve i den tid en parring kan tage. Skulle den tvangsparres, hvis den ikke var klar???Formoder ikke den lige kom fra Dr dyr og var meldt parringsklar.

Kunne godt tænke mig at vide, hvor gammel denne tæveejer er???? Tænker på hvad ansvarsfølelse, vedkomne har nået at udvikle ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Overskriften burde hedde: HVOR OND OG DUM ::::::::::

 

Denne tæveejer er i mine øjne total idiot. Og fatter ikke hvad hun ved om hundeavl, ved bare at aflevere den. Tænker her, Hvor mange dage????Ikke alle tæver er glade for en ophidset hanhund og hvem skulle støtte den lille tæve i den tid en parring kan tage. Skulle den tvangsparres, hvis den ikke var klar???Formoder ikke den lige kom fra Dr dyr og var meldt parringsklar.

Kunne godt tænke mig at vide, hvor gammel denne tæveejer er???? Tænker på hvad ansvarsfølelse, vedkomne har nået at udvikle ???

 

Hun kunne virke til at være lidt i min aldersgruppe :oops: det er mit skøn, omkring 60 :shock:......men jeg skal heller ikke parre noget, det lover jeg!:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...