Hop til indhold

hvilken race vil du have, hvis du kun måtte vælge en?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Præcis. Der har de meget få irere jeg har mødt været blødere.

 

Irene jarnved har jo en og skrev vist i hunden på et tidspunkt (eller hendes blog) hvor svært det var at finde en med et ordentligt temperament. hendes egen er meget sky og nervøs og sådan var mange desværre i følge hende. I tyskland skulle de vist være lidt bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Irene jarnved har jo en og skrev vist i hunden på et tidspunkt (eller hendes blog) hvor svært det var at finde en med et ordentligt temperament. hendes egen er meget sky og nervøs og sådan var mange desværre i følge hende. I tyskland skulle de vist være lidt bedre.

 

Eftersom det er ren fantasi, så henter jeg min i irland :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, men... Ej.... Tror jeg ville have det rigtig skidt uden mindst en bc i huset....

 

Og kunne jeg ikke få det, så måtte jeg jo finde på noget andet.

Tror jeg ville gå helt i den anden grøft, når jeg nu ikke kan få hele pakken - Ville nok alligevel bare blive skuffet, hvis jeg prøvede at finde en race med de egenskaber jeg elsker i bc'en.

Måske aussien af arbejdslinjer eller working kelpie og tildels py'en kunne opfylde mange af kravene. Men de har bare ikke helt lige det ekstra som bc'en har for mig.

 

Så ville sgu' nok vælge en cavalier i stedet :lun:

Eftersom Kaia ikke er ren cavalier må jeg nemlig godt vælge den race :mrgreen:

Skal altid have en tæppetisser og cavalieren er skøøøn.... Og kan jeg ikke finde en hvis sundhed og temperament er OK, jamen så finder jeg et eller andet på et internat der går i hjertet på mig i stedet.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke jeg måtte eje en engelsk cocker spaniel, så ville jeg vælge en amerikans cocker spaniel, men eftersom Tjaldur er halv halv, så gælder det jo ikke. Nå, men så ville jeg eje en clumber spaniel eller en springer spaniel i sort/hvid.

 

Og hvis ikke man må eje en spaniel, så gider jeg slet ikke have hund :fornaermet: og dog, uden hund, intet liv, eller noget i den dur. Er forelsket i spinone italiano, ved ikke meget om racen, men er dybt forelsket i dens skæg http://puppydogweb.com/gallery/spinoneitalianos/spinoneitaliano_rossi.jpg den ser skøn og lækker ud og har skønne farver.http://www.finnone.dk/8841/OM%20SPINONE%20ITALIANO

Link til indlæg
Del på andre sites

Men mis m havde du det ikke godt nok for to år siden da du ikke havde border?:-D

 

Jo da, men allerede dengang havde jeg jo et brændende ønske om en bc - Og nu har jeg fået en og vil have svært ved at leve uden, f.eks hyrdedelen og måden en bc hyrder på er noget jeg helst ikke vil undvære og ville savne grusomt.

Lidt ligesom at gå fra at være single, til at have mand man er glad for, til at blive ufrivilligt single igen. :blink:

 

Kan eje mange flere forskellige hunde og forelske mig i langt flere forskellige racer, hvis jeg må have dem som nr. 2 eller 3, efter jeg har fået mine behov dækket gennem en bc :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men mis m havde du det ikke godt nok for to år siden da du ikke havde border?:-D

 

Jeg havde det fint før jeg havde border. Men hvis man nu godt kan lide at køre stærkt og man så får en ferrari, så er det virkelig næsten ikke til at forestille sig at man skal droppe ferrarien og køre i den gamle Fiat Tipo fra 89 igen.

(Og ikke et ondt ord om Fiat Tipo fra 89 - elskede min!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde det fint før jeg havde border. Men hvis man nu godt kan lide at køre stærkt og man så får en ferrari, så er det virkelig næsten ikke til at forestille sig at man skal droppe ferrarien og køre i den gamle Fiat Tipo fra 89 igen.

(Og ikke et ondt ord om Fiat Tipo fra 89 - elskede min!)

 

Men fiaten må du heller ikke køre, for det må kun være biler, du ikke har ejet før :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal helt sikker have en Chodsky-pes, eller også kaldet Tjekkisk hyrdehund, som min næste hunderace :-)

og det sker forhåbentlig om 3 uger - jubiii

 

Den oplevelse jeg har fået af racen, er at man bliver glad i låget af at være i nærheden af dem, glæder mig helt vildt meget :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min næste hund skal jeg sikkert først have den dag jeg går på pension, så det bliver måske ikke en flatter. Tror jeg kunne tænke mig en cavalier blanding eller en powder puff. En basenji eller en langhåret standart gravbasse i sort og rust er heller af vejen, hvis jeg flytter på landet og alligevel skal rende rundt med hunden i flexline.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde det fint før jeg havde border. Men hvis man nu godt kan lide at køre stærkt og man så får en ferrari, så er det virkelig næsten ikke til at forestille sig at man skal droppe ferrarien og køre i den gamle Fiat Tipo fra 89 igen.

(Og ikke et ondt ord om Fiat Tipo fra 89 - elskede min!)

 

Det er jo netop det!

 

Da vi kun havde en husky, synes jeg ærligt at han var en fantastisk race, og selvom der var ting jeg manglede, synes jeg at overordnet var det en fantastisk race (Dog var den valgt af kæresten, og på ingen måde en race jeg selv ville have valgt). Så fik vi en Aussie, og allerede fra starten var det tydeligt at det ihvertfald var mere min race, og den havde nogle egenskaber jeg manglede fra huskyen.... Nu hvor vi har løverne, kan jeg slet ikke forestille mig en anden race end dem.... Jeg skal aldrig have en Aussie igen, men må indrømme jeg nok godt kunne tænkes altid at have en husky i huset... Deres personlighed(om man vil) har bare et eller andet unikt-agtigt...

 

Så nogen gange er det jo nok sådan lidt at... Havde jeg aldrig haft en husky, havde jeg heller ikke opdaget hvad det var... Men nu har man prøvet, og så er det sgu svært at leve uden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan eje mange flere forskellige hunde og forelske mig i langt flere forskellige racer, hvis jeg må have dem som nr. 2 eller 3, efter jeg har fået mine behov dækket gennem en bc :mrgreen:

 

Den kender jeg godt, jeg startede med dobermann og fik min første GD mens han levede. Syns det var en perfekt kombination hvor jeg fik stillet mit behov for træning og lange cykelture med doberen og samtidig havde min lækre afbalancerede GD i hverdagen.

Min nye løsning har været at lave mine grand danois så jeg kan lave det med dem som jeg savner fra doberen, de vil arbejde altid, masser af fokus og energi og resten af tiden er de den typiske GD - perfekt pakke til mit behov :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst circlecloud

Jack Russell terrier. Jeg har i den grad tabt mit hjerte til den race, også selvom det kan være en krævende race. Vores nuværende hund er godt nok ikke Jack Russell, men jeg håber, jeg igen får en JR terrier engang i fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jack Russell terrier. Jeg har i den grad tabt mit hjerte til den race, også selvom det kan være en krævende race. Vores nuværende hund er godt nok ikke Jack Russell, men jeg håber, jeg igen får en JR terrier engang i fremtiden.

 

Tråden går ud på, at det skal være en race, som man IKKE har haft før :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...