Hop til indhold

Hjælp postbudet med at hjælpe vores hunde


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

For år tilbage blev næsten alle postbude udstyret med godbidder. Det gav et tydeligt fald i bidskader.

 

Men en for et års tid siden blev godbidderne "nedlagt" af Post Danmark, fordi der tilsyneladende var for stort svind, og man mente at folk tog dem med hjem til egne hunde.

 

Vores faste post køber selv, da der er rigtig mange hunde på hans rute. Derfor stikker jeg ham altid de godbidder vi ikke selv kan bruge. Måske andre kunne gøre det samme:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et fantastisk råd! Kan godt huske da jeg læste om hvor mange færre bidskader de havde oplevet, og at det var tåbeligt at nedprioritere disse godbidder, som helt sikkert giver et bedre forhold hund og postbud imellem.

 

Vi har en avis dreng som ofte ramte ind i at komme trækkende med sin vogn, når vi var på vej ud, og han fik også godbidder som han kunne give Penny fordi hun var lidt bange for hans vogn. Nu ELSKER hun ham :lun: Og vognen bemærker hun aldrig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lyder som en god ide Anne:) da vores postbud gav godbidder, var hun helt klart sødere (ifølge Rex)

Normalt holder de jo bare ude ved vejen nu, og stikker armen ud af vinduet. Men idag kom der pakke, så han var helt oppe at banke på, dette udløser normalt et højlydt "SKRIIIID!!!" Men ham idag må ha set rar ud, for han skulle slet ikke skældes ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:

 

Jeg er lørdagsomdeler og vi har da godbidder? :-D Man skulle da næsten tro, at det ville være ens alle steder, hvis det kommer fra post danmark selv. Måske mit posthus prioriterer at købe dem selv.

 

Men er det en skide god idé Anne!

Når jeg er ude med posten kommer der altid hunde hen og sætter sig pænt og venter på en godbid. Jeg hader når jeg glemmer at få nogle med ud. Vi har endda en rute, hvor vi skal huske godbidder til kragerne! De kommer og sætter sig på cyklen, og er MEGET utilfredse hvis der ikke er godbidder til dem :scared: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

God ide ;-)

Mine to hunde er rigtig gode venner med postbudet og skraldefolkene, de sidder pænt bag hegnet og venter, efter de lige har gøet lidt men så logrer halerne og de får en godbid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her gør vi det, at vi lægger godbidderne i postkassen. Så kan postbudet forsyne sig, hvis hun skal ind til huset. Det forhindrer dog ikke Luffe i at give voldsomt hals når han hører at der er en i haven, men når han ser hvem det er, er begejstringen til gengæld stor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk, at det er en rigtig, rigtig skidt idé, at postbude og avisomdelere giver hundene godbidder.

 

Jeg har allerede haft én allergihund og lige pt. har jeg en 6 mdr gammel hvalp, som er på specialkost pga. mistanke om foderallergi.

 

Den første allergihund havde jeg i den periode, hvor postbudet havde godbidder med rundt. Postbudet fik strenge ordrer om, at han IKKE måtte give min hund godbidder, alligevel hændte det i tide og utide, at jeg så en hundekiks flyve over hækken. Der var absolut INGEN farer for at postbuddet skulle blive bidt af min hund, da han slet ikke skulle i nærheden af haven for at lægge post i postkassen, så der var absolut ingen grund til, at han skulle give godbidder.

 

Min hvalp, som nu er under mistanke for foderallergi, må kun få én slags foder. Begynder postbudet eller andre at give godbidder, vil det gøre det helt umuligt for os, at finde ud af, hvad det er han ikke kan tåle. Så NEJ, jeg er absolut ikke begejstret for ideen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk, at det er en rigtig, rigtig skidt idé, at postbude og avisomdelere giver hundene godbidder.

 

Jeg har allerede haft én allergihund og lige pt. har jeg en 6 mdr gammel hvalp, som er på specialkost pga. mistanke om foderallergi.

 

Den første allergihund havde jeg i den periode, hvor postbudet havde godbidder med rundt. Postbudet fik strenge ordrer om, at han IKKE måtte give min hund godbidder, alligevel hændte det i tide og utide, at jeg så en hundekiks flyve over hækken. Der var absolut INGEN farer for at postbuddet skulle blive bidt af min hund, da han slet ikke skulle i nærheden af haven for at lægge post i postkassen, så der var absolut ingen grund til, at han skulle give godbidder.

 

Min hvalp, som nu er under mistanke for foderallergi, må kun få én slags foder. Begynder postbudet eller andre at give godbidder, vil det gøre det helt umuligt for os, at finde ud af, hvad det er han ikke kan tåle. Så NEJ, jeg er absolut ikke begejstret for ideen!

 

Så KUNNE man jo skrive en kort meddelelse på postkassen om det:???: Men problemet er vel ikke større end at du lukker din hund væk fra postbuddet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hunde er ALTID lukket væk fra postbuddet! som jeg skrev så er postkassen ikke i nærheden af haven, hvor mine hunde befinder sig. Alligevel har jeg oplevet, at der er kastet godbidder ind over hækken. Det sker INDEN postbuddet når frem til postkassen. Derfor vil en seddel på postkassen ikke hjælpe noget som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hunde er ALTID lukket væk fra postbuddet! som jeg skrev så er postkassen ikke i nærheden af haven, hvor mine hunde befinder sig. Alligevel har jeg oplevet, at der er kastet godbidder ind over hækken. Det sker INDEN postbuddet når frem til postkassen. Derfor vil en seddel på postkassen ikke hjælpe noget som helst.

 

Du er simpelthen så sur og tvær at jeg kommer til at grine en smule af dig:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hmm jeg ved ikke hvad jeg skal mene om at postbudet har godbidder med. Jeg kan godt se ideen i det, som sådan. Her i Fredericia er den slags sparet væk hos posten - de må ikke længere give folks hunde godbidder.

 

Jeg har så heller ikke noget problem med det for beaglerne er lukket af i den bagerste del af haven og her har posten ikke noget at gøre. Kommer de til hoveddøren bliver skyde døren mellem gang og køkken lukket hvis vi skal til hoved døren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu sagtens følge Gitta. Vores Bella er også allergihund og vi har endelig fået allergien under så meget kontrol, at hun er stoppet med at klø sit ansigt og sine ører. Derfor ville jeg blive meget ked af det, hvis en godbid fra et postbud eller en anden ødelægger dette. Det er også derfor, at ingen fremmede på gaden får lov til at give Bella noget som helst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lørdagsafløser ved Post Danmark, og hverken det sted jeg startede, eller det sted vi blev overflyttet til, har haft godbidder til hunde i de 4 år jeg har været ansat.

Jeg er dog af den holdning, at jeg ikke synes godbidder er en god idé, idet jeg ikke ligefrem ønsker at tiltrække større opmærksomhed fra folks hunde en højst nødvendigt. Der er ikke noget værre end at komme ud til en stor hund, der er smurt ind i mudder og som springer op af dig af glæde - især ikke hvis det er først på ruten.

Efter postkasserne blev flyttet i skel er det heldigvis ikke så mange hunde vi skal møde længere, og jeg ved også, at der har været færre postbude, der er blevet bidt af hunde, efter postkasserne er kommet ud til vejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men jeg kan nu også godt se problemet, hvis der bliver kastet godbidder ind til en allergihund eller en hund som på anden vis ikke kan tåle det. Det er da skide synd for hunden :???:

 

Så synes jeg Kims forslag er bedre. Hvis folk selv sørgede for, at der var godbidder tilgængelige for de postbude, som gerne ville give en godbid, så havde man selv kontrol med, at hunden ikke fik noget den ikke kunne tåle. Men at give tilfældige godbidder, som ejeren ikke har nogen form for styr på synes jeg også lyder som en dårlig ide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er langt de fleste hunde også lukket inde, men mange af dem gør jo, når postbuddet kommer. Så jeg kan godt se fidusen i, at man giver godbidder, så hunden vænner sig til, at postbuddet er en dejlig afveksling og ikke noget man behøver gø af :-D Jeg synes bare ikke vi allesammen skal begynde at dele overskuddet af vores godbidder ud - men synes som sagt det er en virkelig god ide, at ejeren selv kan lægge godbidder ud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er simpelthen så sur og tvær at jeg kommer til at grine en smule af dig:lol:

Hold dog ellers kæft!!! Fordi jeg ikke falder på halen over din idé, så opfatter du mig som sur og tvær. Du er dog det mest usympatiske menneske jeg længe har "mødt"! Trist at der findes den slags mennesker!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også sagens se probemet ved allergihunde. Nu går jeg selv inde midt i København by, så det er begrænset med haver og ellers står postkasserne ude på gaden.

 

Jeg giver selv kun godbidder til de hunde der kommer hen til mig - altså er det de hunde som er vant til at få en godbid fra postbudet.

 

Fordi en hund kommer hen til dig, er det jo desværre ikke ensbetydende med, at den ikke har allergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gitta, hvis det var mig med en allergi hund eller to, så ville jeg starte med at indlære et godt og grundigt NEJ og SPYT UD!! :blink: Min hun har ingen allergi, men der ligger mange klamme ting i gaderne her også, inkl.mad nogen lægger til kragerne som muligvis er forgiftet.

 

Nærmer hun sig siger jeg NEJ! og hun går ikke derhen, skulle hun nå det inden jeg opdager hende så siger jeg SPYT UD! og hun spytter ud.

 

Spyt ud er indlært med en bold i starten, og nej burde alle hunde virkelig kunne :hmm:

 

 

Tænker bare...i stedet for at blive så frygtelig vred på postbudet som jo bare gør det for at være venlig, og nok ikke lige tænker over at en hund kan ha allergi. Så prøv at forebygge det vha. træning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi en hund kommer hen til dig, er det jo desværre ikke ensbetydende med, at den ikke har allergi.

 

Nej, det siger vel sig selv!

 

Men ejeren lader jo nok ikke sin hund løbe hen og tigge godbidder hos postbudet, hvis den har allergi. Jeg snakker her hunde som kommer hen, sætter numsen i jorden og kigger med meget bedende øjne op på mig. Det gør hunde som ikke er vant til at få godbidder af postbudet altså ikke ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gitta, hvis det var mig med en allergi hund eller to, så ville jeg starte med at indlære et godt og grundigt NEJ og SPYT UD!! :blink: Min hun har ingen allergi, men der ligger mange klamme ting i gaderne her også, inkl.mad nogen lægger til kragerne som muligvis er forgiftet.

 

Nærmer hun sig siger jeg NEJ! og hun går ikke derhen, skulle hun nå det inden jeg opdager hende så siger jeg SPYT UD! og hun spytter ud.

 

Spyt ud er indlært med en bold i starten, og nej burde alle hunde virkelig kunne :hmm:

 

 

Tænker bare...i stedet for at blive så frygtelig vred på postbudet som jo bare gør det for at være venlig, og nok ikke lige tænker over at en hund kan ha allergi. Så prøv at forebygge det vha. træning :5up:

 

For det første så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor det er du læser, at jeg er frygtelig vred på postbuddet. Jeg har såmænd blot givet udtryk for, at jeg ikke går ind for, at postbuddet....eller andre for den sags skyld....giver godbidder uden forudgående aftale.

 

Mht. dit forslag med at lære "spyt ud", så er det da en helt fin idé. Jeg bruger selv "slip", men det går jo i bund og grund ud på det samme. Og "nej" har mine hunde såmænd også lært....tro det eller ej. ;-)

Men idéen er jo kun brugbar, når man er i nærheden af hunden og ser, at den får en godbid eller samler noget op.

Hvis min hund er alene i haven, når postbuddet kaster noget ind over hækken, så har jeg jo ikke en jordisk chance for at undgå, at den samler godbidden op og æder den.

Link til indlæg
Del på andre sites

For det første så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor det er du læser, at jeg er frygtelig vred på postbuddet. Jeg har såmænd blot givet udtryk for, at jeg ikke går ind for, at postbuddet....eller andre for den sags skyld....giver godbidder uden forudgående aftale.

 

Mht. dit forslag med at lære "spyt ud", så er det da en helt fin idé. Jeg bruger selv "slip", men det går jo i bund og grund ud på det samme. Og "nej" har mine hunde såmænd også lært....tro det eller ej. ;-)

Men idéen er jo kun brugbar, når man er i nærheden af hunden og ser, at den får en godbid eller samler noget op.

Hvis min hund er alene i haven, når postbuddet kaster noget ind over hækken, så har jeg jo ikke en jordisk chance for at undgå, at den samler godbidden op og æder den.

 

Din skrivemåde hele den her tråd, har virket meget vred :hmm: :vedikke: kan godt ske det ikke har været intentionen, sådan virker det bare.

 

Hvis du ikke ser postbudet kaste godbidder ind, hvordan ved du så at det ikke bare er unger i kvateret? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din skrivemåde hele den her tråd, har virket meget vred :hmm: :vedikke: kan godt ske det ikke har været intentionen, sådan virker det bare.

 

Hvis du ikke ser postbudet kaste godbidder ind, hvordan ved du så at det ikke bare er unger i kvateret? :vedikke:

Jeg læser ikke, at hun giver postbuddet "skylden" for noget. Blot at hun ikke synes det er en god ide at postbude skal til at give hunde godbidder, som de måske/måske ikke kan tåle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...