Hop til indhold

Udstillingstelt hvilket???


Annetteg
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

kan jeg trække lidt på jer erfarne stævnedeltagere?

jeg vil gerne købe et udstillingstelt. Men hvilket er godt, stabilt, let at sætte op og tage ned ene mand?

fordele og ulemper....

Hvad kan I lide???

jeg har kigget på dkk's røde telt.

det limegrønne fra shop til dyr

Jeg har faktisk også set på deres store outwell Nevada med sovekabine. (Har jo ingen campingvogn) men det er nok lidt bøvlet at stille op til almindelige stævner og jeg kommer nok max til et dobbeltstævne om året.

Så har jeg hørt godt om visent one touch.

 

men er da lidt på bar bund.... Nogen der kan hjælpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har endelig fået fat i et Quechua, som er et popup - det bli'r jeg helt sikkert rigtig glad for! Fordelene er at det ikke vejer en skid og at det popper op af sig selv. Ulemperne er at det er ret lille (mener det er 1,25x1,25..?), og nogle irriterer sig på den høje kant der er ved indgangen. Jeg er dog ret sikker på at fordelene så riiiiigeligt opvejer ulemperne, for mit vedkommende!

 

Tidligere har jeg haft nogle forskellige slags. Aller først et villatelt, og du har ret i at de er bøvlede at ha' med tilstævner...

 

Så fik jeg "det grønne", som var forgangeren til DKK's - bare med "pressenning" i stedet for teltdug. DKK's er stort og fint, men jeg synes det er for tungt - og så nægter jeg at ha' de plasticstænger igen, min erfaring er at de for nemt knækker i blæsevejr.

 

Herefter fik jeg et med kulfiberstænger - og det er bare rigtig godt! Dels vejer teltet meget mindre, men de står også bedre i blæsevejr, da de bare "gi'r efter" men ikke knækker. Mit er købt i Sverige, men jeg vil ikke anbefale det da de nye modeller derfra ikke er lige så gode som de gamle - og desuden for dyre.

 

Næ, teltet fra Shop til dyr får min stemme! Det har også kulfiberstænger - hele vejen igennem, hvilket ikke alle "paraply-telte" ellers har. Det var også mit andetvalg da jeg ledte efter Quechuateltet. Der er vist også tilbud på det lige nu? På en i forvejen rimelig pris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for mit Visent Turbo-telt.

 

Jeg kan selv slå det op og ned og det er meget holdbart.

 

Mit er den gamle udgave, hvor der er plastik i vinduerne, men det har to indgange; dog uden fluenet.

 

Jeg har flere gange overvejet et DKK-telt, men det er for stort til mig, da jeg ikke selv kan slå det op og ned.

 

Jeg kan have to bure (til engelske springer spaniels) og to campingstole i det, hvilket er nok til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har Visent Turbo og det er fantastisk. Står oppe på 2 minutter, nede på samme tid. Kan styres af en person - også i stiv kuling. Fylder det halve af DKKs, når det er pakket ned og vejer 6 kg. mindre. Det er mindre i grundmålene, når det er slået op, men kan have 3 bure og to stole - så det kommer meget an på behovet.

Det er markant lettere at slå op end DKKs, fordi man reelt set bare skal sætte 4 pløkker i og så skubbe midten op, så står det. Og tilsvarende lettere at tage ned. Det står også meget bedre i dårligt vejr end DKKs, nok fordi fladerne er mindre og stængerne er metal.

Men har man behov for et stort telt, så ville jeg klart vælge DKKs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare for at bidrage til forvirringen, har jeg teltet fra Olivers: http://www.olivers.dk/olivers-exhibitor-tent

Jeg er rigtig glad for det. Selvom jeg er et fjols til det, kan selv jeg stille det op selv. Der skal fire pløkker i hjørnerne, og så popper man det op i midten som en paraply. Super smart.

Prisen synes jeg er helt sindssyg. Jeg købte det på tilbud, for 2.999 kr. er ret voldsomt.

 

Jeg drømmer stadig om et pink Eukanuba telt :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare for at bidrage til forvirringen, har jeg teltet fra Olivers: http://www.olivers.dk/olivers-exhibitor-tent

Jeg er rigtig glad for det. Selvom jeg er et fjols til det, kan selv jeg stille det op selv. Der skal fire pløkker i hjørnerne, og så popper man det op i midten som en paraply. Super smart.

Prisen synes jeg er helt sindssyg. Jeg købte det på tilbud, for 2.999 kr. er ret voldsomt.

 

Jeg drømmer stadig om et pink Eukanuba telt :ivrig:

 

 

Det bidrager faktisk ikke til forvirringen, for det er identisk med Visen Turbo :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op :blink: Tusind tak for de mange svar og erfaringer! ;-)

Ja må sige at der er da noget at tage stilling til.

Jeg vil nok gå efter et lidt stort telt da jeg håber at kunne tage afsted med nogen andre fra klubben. Så der skal være plads til 3-4 bure og 2-3 stole.

Så må jeg bare have en terrængående sækkevogn. Ellers er vi jo flere til at slæbe.... Men kan da godt se problemet i et stort telt når man skal afsted alene :???:

 

Det var da lettere hvis der kun var et godt telt og resten var noget skrammel. :mrgreen:

Det er dog ikke helt let at købe syntes jeg. De skal alle bestilles ubeset over nettet.

 

jeg har selvfølgelig set lidt da jeg var ude og kigge på lidt stævner sidste år.

Og dkk teltet har jeg set en del af.

 

jeg syntes olivers ser godt ud men de er i restordre.

Visent turbo er også lækkert men 3000kr er altså også dyrt.

så er der visent one touch, men er det så noget billigt skrammel siden det kun koster 1500kr :vedikke:

Desuden syntes jeg det har nogle små vinduer :mrgreen:

Eukanuba og quechua kan jeg slet ikke finde en forhandler på i dk.

 

så valget står nu vist nok :-P imellem shop til dyrs lilla telt til 1749 + levering eller et let brugt dkk telt jeg kan købe for 1100kr

 

Åhr altså sikke store beslutninger man skal tage :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op :blink: Tusind tak for de mange svar og erfaringer! ;-)

Ja må sige at der er da noget at tage stilling til.

Jeg vil nok gå efter et lidt stort telt da jeg håber at kunne tage afsted med nogen andre fra klubben. Så der skal være plads til 3-4 bure og 2-3 stole.

Så må jeg bare have en terrængående sækkevogn. Ellers er vi jo flere til at slæbe.... Men kan da godt se problemet i et stort telt når man skal afsted alene :???:

 

Det var da lettere hvis der kun var et godt telt og resten var noget skrammel. :mrgreen:

Det er dog ikke helt let at købe syntes jeg. De skal alle bestilles ubeset over nettet.

 

jeg har selvfølgelig set lidt da jeg var ude og kigge på lidt stævner sidste år.

Og dkk teltet har jeg set en del af.

 

jeg syntes olivers ser godt ud men de er i restordre.

Visent turbo er også lækkert men 3000kr er altså også dyrt.

så er der visent one touch, men er det så noget billigt skrammel siden det kun koster 1500kr :vedikke:

Desuden syntes jeg det har nogle små vinduer :mrgreen:

Eukanuba og quechua kan jeg slet ikke finde en forhandler på i dk.

 

så valget står nu vist nok :-P imellem shop til dyrs lilla telt til 1749 + levering eller et let brugt dkk telt jeg kan købe for 1100kr

 

Åhr altså sikke store beslutninger man skal tage :shock::mrgreen:

 

Jeg kender flere der har shop til dyr's telt, og de er meget glade for det. Men det er jo også en ok pris på det let brugte DKK-telt...

 

Mht. vogn, så har jeg købt en vogn hos netop shop til dyr Min søster købte den samme sidste sommer, og den er kanongod til stævner. Min ryg og mine skuldre klarer ikke at slæbe så meget, og så er vognen perfekt. Den fylder meget lidt sammenklappet, i forhold til hvor stor den er når man slår den ud. Kan virkelig anbefales herfra! :5up:

 

EDIT: Nå, det var den butik man åbenbart ikke må hverken linke til, eller nævne, herinde..? Så linke kan jeg ikke, men har nu skrevet butikkens navn med mellemrum, så går det! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige Quechua - nej, der er ingen butikker i DK der sælger dem. De må nemlig kun sælges til butikker der indgår i en bestemt kæde, heriblandt Decathlon (mener at Quechua faktisk er Decathlons eget mærke..?). Men de kan godt bestilles fra Decathlonbutikker i f.eks. Tyskland eller Sverige, problemet er at det koster en bondegård i fragt. Men nu linkede nogen inde på FB til denne her side, som åbenbart skulle sende det fragtfrit til DK?? Jeg kender overhoved ikke firmaet, og ved ikke om det er snyd og bedrag det hele, men det kan jo nok googles...

 

http://www.pecheur.com/en/dk/buy-pop-up-tent-quechua-base-seconds-68015.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare for at bidrage til forvirringen, har jeg teltet fra Olivers: http://www.olivers.dk/olivers-exhibitor-tent

Jeg er rigtig glad for det. Selvom jeg er et fjols til det, kan selv jeg stille det op selv. Der skal fire pløkker i hjørnerne, og så popper man det op i midten som en paraply. Super smart.

Prisen synes jeg er helt sindssyg. Jeg købte det på tilbud, for 2.999 kr. er ret voldsomt.

 

Jeg drømmer stadig om et pink Eukanuba telt :ivrig:

 

Jeg har det samme. Jeg gav dog kun 1995 for mit (også på tilbud :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige Quechua - nej, der er ingen butikker i DK der sælger dem. De må nemlig kun sælges til butikker der indgår i en bestemt kæde, heriblandt Decathlon (mener at Quechua faktisk er Decathlons eget mærke..?). Men de kan godt bestilles fra Decathlonbutikker i f.eks. Tyskland eller Sverige, problemet er at det koster en bondegård i fragt. Men nu linkede nogen inde på FB til denne her side, som åbenbart skulle sende det fragtfrit til DK?? Jeg kender overhoved ikke firmaet, og ved ikke om det er snyd og bedrag det hele, men det kan jo nok googles...

 

http://www.pecheur.com/en/dk/buy-pop-up-tent-quechua-base-seconds-68015.html

 

Det er ikke fusk. Jeg har i hvert fald et quechua liggende i kælderen, som jeg har købt der. Fik det til omkring 1500 inkl. sovekabine og fragt. Har ikke haft mulighed for at prøve at slå det op/ned endnu, håber det går lige så smertefrit som med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke fusk. Jeg har i hvert fald et quechua liggende i kælderen, som jeg har købt der. Fik det til omkring 1500 inkl. sovekabine og fragt. Har ikke haft mulighed for at prøve at slå det op/ned endnu, håber det går lige så smertefrit som med dig.

 

Er det rigtigt? Hvor fedt, hvis der endelig er et sted man kan få det fra, til en rimelig pris! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man har kunnet få dem derfra et stykke tid, det tog mig lige en aften på google at finde dem for nogle måneder siden. Jeg ville bare vente med at bestille til jeg var flyttet. Og vente med at sprede ordet, før jeg vidste, om det hele gik smertefrit.

 

Fårk mand, masser af folk i DK har jagtet det skide telt på nettet, mig selv inklusive! På et tidspunkt var der er laaaang tråd på agilitysiden på FB, og shop til dyr prøvede uden held at få dem hjem. De var endda i kontakt med den aller højeste chef for hele Decathletekæden! Jeg endte med at få mit hentet i Frankrig, nogle kørte til Tyskland og hentede, andre fik dem bestilt til en tysk adresse lige syd for grænsen... :lol: Men det har nok været før pecheur fik dem så - det ville da være surt ellers! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad os bare sige, at det var før ligegyldigt hvad :lol: Glæder mig til at få prøvet det af i slutningen af april til årets første stævne. Og sovekabinen skal nok også komme i bruge, hvis jeg tager til dobbeltstævne langt væk.

 

Sidder og pønser på hvornår mit første udendørs bli'r... Glæder mig nemlig også! Har jo prøvet at sætte det op i haven, og det gik faktisk nemt at få det ned igen. Jeg synes der er ok meget plads i det, regner med at søs+mig snildt kan være derinde, plus to bure i BC-størrelse. Eller jeg/Iso + Trixie83 og hendes to DSG'ere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...