Hop til indhold

Mærkeligt at planlægge efter nuværende hundes død?


Louise_J
 Share

Recommended Posts

Jeg har dog faktisk én drøm som jeg er ret hooked på skal føres ud i livet. Jeg vil gerne have et par kuldsøskende igen - hvilket jo så nok kommer til at betyde fra hvalpe af. Men det kunne meget vel ende med gadehunde igen :lun: Og derved ikke én bestemt race.. Jeg synes simpelthen det er helt igennem fantastisk at have Zazu & Camy sammen og se det specielle bånd og forhold de har til hinanden. :hjerte:

 

Og hvor mange hunde vi så skal have i næste omgang - det må vi se. Umiddelbart stemmer Michael mest for blot et søskendepar, og altså derved holde os til to. Det er jeg umiddelbart ikke heeeelt sikker på at jeg er enig i. Synes det er ret fantastisk med en hel lille flok! Men altså han mente også kun vi skulle have én hund - og nu har vi fire. Så hvis jeg gerne vil have fire hunde igen, ja så får jeg nok fire hunde igen - han er ret nem :mrsgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har dog faktisk én drøm som jeg er ret hooked på skal føres ud i livet. Jeg vil gerne have et par kuldsøskende igen - hvilket jo så nok kommer til at betyde fra hvalpe af. Men det kunne meget vel ende med gadehunde igen :lun: Og derved ikke én bestemt race.. Jeg synes simpelthen det er helt igennem fantastisk at have Zazu & Camy sammen og se det specielle bånd og forhold de har til hinanden. :hjerte:

 

Og hvor mange hunde vi så skal have i næste omgang - det må vi se. Umiddelbart stemmer Michael mest for blot et søskendepar, og altså derved holde os til to. Det er jeg umiddelbart ikke heeeelt sikker på at jeg er enig i. Synes det er ret fantastisk med en hel lille flok! Men altså han mente også kun vi skulle have én hund - og nu har vi fire. Så hvis jeg gerne vil have fire hunde igen, ja så får jeg nok fire hunde igen - han er ret nem :mrsgreen::engel:

 

Underviser du i den slags overtalelsesevner? Jeg fik allernådigst lov at få tre hunde (han ville vente til at vi havde have og lidt mere end 44 kvm. bolig :roll:) og det var kun fordi jeg var så ked af det pga. Mingus' pension fra agility. Som så genopstod igen :cool: Godt nok har jeg overtalt ham til en border collie, selvom han holdt meget stramt på at vi kun skulle have små hunde, men mine evner rækker ikke til at pitche fire hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Underviser du i den slags overtalelsesevner? Jeg fik allernådigst lov at få tre hunde (han ville vente til at vi havde have og lidt mere end 44 kvm. bolig :roll:) og det var kun fordi jeg var så ked af det pga. Mingus' pension fra agility. Som så genopstod igen :cool: Godt nok har jeg overtalt ham til en border collie, selvom han holdt meget stramt på at vi kun skulle have små hunde, men mine evner rækker ikke til at pitche fire hunde.

 

Jeg arbejder faktisk på den sag lige nu! Vil så gerne have en mere inden jeg går på barsel. Skal nok sige til hvis jeg kommer på gode fods :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Underviser du i den slags overtalelsesevner? Jeg fik allernådigst lov at få tre hunde (han ville vente til at vi havde have og lidt mere end 44 kvm. bolig :roll:) og det var kun fordi jeg var så ked af det pga. Mingus' pension fra agility. Som så genopstod igen :cool: Godt nok har jeg overtalt ham til en border collie, selvom han holdt meget stramt på at vi kun skulle have små hunde, men mine evner rækker ikke til at pitche fire hunde.

 

Ehhh.... En bc er altså bare en lille hund i en stor krop.

De sidder på skødet, sover i ske og putter - De har bare lidt længere ben.

Tror faktisk ikke engang, at Dinglen er ret meget større end Mingus.....

 

Så han har egentlig ikke indgået et kompromis endnu - Så 4 hunde må blive kompromisset i stedet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehhh.... En bc er altså bare en lille hund i en stor krop.

De sidder på skødet, sover i ske og putter - De har bare lidt længere ben.

Tror faktisk ikke engang, at Dinglen er ret meget større end Mingus.....

 

Så han har egentlig ikke indgået et kompromis endnu - Så 4 hunde må blive kompromisset i stedet :mrgreen:

 

Genialt! Men han argument er bilen, og den ved jeg ikke helt hvordan jeg skal komme uden om. Lulus bur er oven på Mingus' i den ene side, og så er Cajsa i den anden side. Hun er klaustrofobisk (efter en ulykke) og kan ikke være i bur og kan også være bange for at skulle ind ad bagklapper.

20130826_201049.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Genialt! Men han argument er bilen, og den ved jeg ikke helt hvordan jeg skal komme uden om. Lulus bur er oven på Mingus' i den ene side, og så er Cajsa i den anden side. Hun er klaustrofobisk (efter en ulykke) og kan ikke være i bur og kan også være bange for at skulle ind ad bagklapper.

 

Bc på skødet, eller ny bil - Problem solved :mrgreen:

 

Ej - Har haft 3 hunde i en 3 dørs swift.

Så man kan hvad man vil, hvis man er lidt kreativ - Her var løsningen af to hunde kunne dele bur og det passer Kaia fantastisk, for hun hader at være alene i bur/bil :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bc på skødet, eller ny bil - Problem solved :mrgreen:

 

Ej - Har haft 3 hunde i en 3 dørs swift.

Så man kan hvad man vil, hvis man er lidt kreativ - Her var løsningen af to hunde kunne dele bur og det passer Kaia fantastisk, for hun hader at være alene i bur/bil :blink:

Den har været ukampdygtig i ugevis og skal nu til mekaniner for tredje gang, så det ender måske med anden bil. Men den er bare så fin, og jeg elsker skydedøre og masser af plads. Før havde vi en mini-mazda, to hunde på bagsædet og Lulu i bur på mit skød blev lige lovlig omstændeligt. De er ofte længe i burene, så jeg kan godt lide at de har god plads allesammen. Og synes næsten det er synd hvis den nye hvalp skal være helt alene omme bagi, der er sat en plade mellem hundene og bagagerummet. Ved godt jeg er totalt luksusdyr, men det er bare så nemt at hver hund er lukket for sig selv når vi er til træning. Men måske kunne Cajsas aflukke indeholde en BC...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Næ for det er så nemt, det skal bare være en cocker spaniel, så er jeg glad. Hvalp eller voksen, jeg ved det ikke. Men en SUND OG R-A-S-K hund der rent faktisk har en chance for at blive bare 8 år gammel, er vel ikke for meget at forlange ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Underviser du i den slags overtalelsesevner? Jeg fik allernådigst lov at få tre hunde (han ville vente til at vi havde have og lidt mere end 44 kvm. bolig :roll:) og det var kun fordi jeg var så ked af det pga. Mingus' pension fra agility. Som så genopstod igen :cool: Godt nok har jeg overtalt ham til en border collie, selvom han holdt meget stramt på at vi kun skulle have små hunde, men mine evner rækker ikke til at pitche fire hunde.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg gør - men det virker :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ for det er så nemt, det skal bare være en cocker spaniel, så er jeg glad. Hvalp eller voksen, jeg ved det ikke. Men en SUND OG R-A-S-K hund der rent faktisk har en chance for at blive bare 8 år gammel, er vel ikke for meget at forlange ??

Du fortjener altså også snart en hund, der er 100 % rask! Overvejet en hund fra en opdrætter for at kunne være lidt selektiv ift. sygdomme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle
Du fortjener altså også snart en hund, der er 100 % rask! Overvejet en hund fra en opdrætter for at kunne være lidt selektiv ift. sygdomme?

 

Hvis jeg efter Tjaldur vælger en hvalp, så ja, så bliver det fra en opdrætter. :-D

Men hey, Tjaldur har bare værgo at blive her MINDST 2 år endnu. Basta ! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes masser aff supersunde cockere med tavle. Jeg har kendt rigtig mange.

Molly var f.eks 11 år før akut dyrlægebesøg var påkrævet.Hun er noget døv, men still going strong og bliver 14 år den 21/6.

Laura fik som 6 årig oprenset et øre i bedøvelse og som 8 årig måtte livmoder fjernes. Og nu som 11 årig lige fået fjernet en knude.

Mollys datter Debbie har fået slået en tand ud ved stenslag. Hun er nu 8 år.

Hendes søn Freddy er nu 4 år og aldrig været syg.

Debbies halvbror bliver 14 år til august og deres far blev også 14 år. Deres far Baggio gik sit sidste agilityløb som 13 årig, lidt døv og klappet gennem banen.

Chancer for en sund hvalp højnes da med anernes evt. levetid som aktive.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...