Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

var til træning i går, og havde martin med, så fik et par film.... men han skal vist instrueres lidt bedre i det der filmeri, for jeg fik kun EN film med Sally :rolleyes:... og det var da hun var ved at være træt, og lige som regnen begyndte at komme, suk.

 

Dexter var god, men vi satte kriterierne lidt op for ham, så der var en del flere fejl end normalt. Blandt andet var slalommen rykket meget mere sammen! Inde i midten var der måske 5 cm bredde imellem bommene, lidt mere i start slut, men det er et stort spring fra sidst! Og han gjorde det rigtig, rigtig godt, men havde indimellem en svipser... han vil også så gerne gøre det i flot fart, og så går det jo meget hurtigere bare at løbe forbi pindene, ikke? :mrgreen:

Vi fik set og prøvet posen for første gang, det tog lige 4 ganges kalden igennem hvor han kunne se mig, så var den klaret, nu skal han bare lære at holde farten lidt igennem den, men han løber villigt derind, og vi brugte den endda i en lille bane (7 forhindringer, det længste modul han har prøvet :hjerte:) Derudover satte vi et par af bommene lidt op, og så var det jo også, at man bare kunne prøve at løbe under engang imellem? Men så fik man ingen godbidder :fornaermet: Han løb ikke konsekvent under, overhovedet, det var mere som om at hvis hans synslinje var lav, pga landing eller vending, så så han ikke helt bommen, og så var der jo fint plads under den, men kom han lige på var han fint over. Den var stadig ikke fuld højde, men jeg er helt rolig.

 

Sally var god og glad, og vi fik prøvet lidt forskellige vendinger, bl a. et blind cross (som jeg ellers ikke er vild med), men det fungerede rigtig godt lige i den situation! Fordi jeg kunne blive foran hende, og hun skal helst "jagte mig" rundt på banen, hun er ikke ret selvstændigt fremadsøgende.

 

Agnes gik også en rigtig fin slalom, min træner stod og råbte opmuntrende til hende, det var simpelthen så sødt, og Agnes var MEGA stolt, da hun var kommet fejlfri igennem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om lidt vil jeg gå op og hente min fars bil og så køre til Ringsted, for at få Cassi set igennem af kiropraktor. Krydser inderst inde fingre for at jeg får at vide at selvfølgelig bliver hun helt fit for fight igen, men det der er vigtigt er at jeg kan få hende klar til rallykonkurrencerne i august.

Link til indlæg
Del på andre sites

Charlottes vurdering er at det er slaget fra for ti dage siden, som er skyld i at hun halter, og nu skal hun have en måneds ro fra agilityen, og så burde hun være klar på at starte på en frisk. Jeg giver hende dog en ekstra måned, så vi først starter igen i september.

 

Begge ben var top fine, men der var lidt ømhed i ryggen at spore. Så nu håber jeg at vi kan løse det med to måneders pause...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig træning i dag, hvor vi løb en hel bane (dog med godbidder) og hvis ikke det var for klunte menneske ville Leah have været fejlfri. Jeg kan slet ikke have, at der er en hel uge til næste træning. :genert:

 

Dog har vi nu fået vores "rigtige" slalomsæt, så vi kan heldigvis træne en del herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med at arbejde tager alt for meget af ens tid, så jeg får først meldt mig ind her nu :mrgreen:

 

Pinpoynter, dine hunde er så søde - jeg har gået med hold med en border/springer, den ligner en mindre udgave af Dexter og er sindssygt dygtig :-D

 

 

Vi holder sommerpause (øv med øv på) men var til selvtræning i sidste uge og træningskonkurrence i denne uge. Lulu er blevet teenager med stort T. Vi var til træningskonkurrence for nogle måneder siden, og selvom banen trods alt var noget lettere sidst, var hun altså mere køter denne gang. Løb hen til "dommeren" i begge løb (hun stod lige midt for de tre første spring, hvilket åbenbart er uimodståeligt når man hedder Lulu) og kunne ikke modstå en fristende balance lige efter tunnellen. Start var da heller ikke det fedeste i verden. MEN hun var psyko-sej til sine felter, noget som ellers kan være lidt svært når man er i fuld fart og ikke har trænet på brættet på jorden inden. Selv A'et var perfekt, der har vi jo ikke 2o2o. Det virker super med at belønne med legetøjet på jorden. Slalom var lidt tjaaa. Jeg burde egentlig ikke have taget den, da vi er gået tilbage til at vippe de sidste 4 pinde en smule. Men det glemte jeg i kampens hede. På trods af hendes tosserier (eller måske pga. af dem) er hun verdens sjoveste, skøreste og dejligste hund at løbe med :lun: Hun er så glad, så glad. Dommeren kom hen mens hun stod på feltet og bemærkede imponeret, at hun godt nok er hurtig og at jeg virkelig skal kridte skoene :lol:

 

Ikke nok med det, så havde jeg meldt Cajsa til også (genial beslutning når det er 30 grader og jeg har kondition som en gammel dame). Mit ansigt havde nogenlunde samme farve som min pink vest da jeg lå udsmattet på græsset bagefter. Cajsa ville faktisk gerne løbe med mig, og hold nu op hvor har hun udviklet sig meget. Ingen stress overhovedet, og for første gang i hendes 6 årige liv kan jeg rent faktisk gejle hende op, frem for at dæmpe hende af frygt for stress-flip. Det er helt ubeskriveligt. På trods af varmen og det faktum at hun er lidt buttet (fordi nogen lige glemte at sætte hende ned i foder nu hvor hun får en tyggeting hver morgen) løb hun rigtig godt. Langt fra fejlfri, da hunden der har været bange for balancen nu ikke kan modstå dem og heller ikke A'et. Men slalom var fantastisk, og hun blev ikke ked af det, da jeg fuckede op og stod i hendes bane. Måske søger jeg om skåneklasse til hende og prøver at se om hun nu kan starte stævner uden at dø over hunde tæt på. Hun har været med til en del stævner i år, og kan nu efterlades i teltet af mig, uden at stresse. Store fremskridt.

 

Mingus var også med, og han og kæresten løb så fint. Mingus er super til slalomindgange til træning, men glemmer dem til stævner. Det må være kærestens nerver, for til træningskonkurrence var de igen væk, på trods af hjemmebane. Så det må der arbejdes lidt på :engel: Udover det var han hurtig, i hvert fald Mingus-hurtig, og glad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var til træning her til morgen. Alle hundene var lidt langsomme i optrækket pga varmen (34 grader) det er også helt ok.

 

Leah så fin ud da vi kom hjem, hun sprang ud af bilen og løb en lille "æresrunde" - nu har hun hvilet lidt, og da hun rejste sig, haltede hun lidt på højre bagben. :megaked: Jeg håber virkelig ikke hun er skadet. Ingen af os så hende træde forkert eller noget, så ved ikke hvad det kan være. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Øv altså, der er ikke noget værre en en halt hund. Min er pt. Sat på standby på grund af et styrt på en forhindring.

 

Har hun haltet før?

 

hvis ikke, så ville jeg give en uges pause(havde det været min havde den fået lidt rimadyl, det er mest fordi jeg har det liggende og jeg ikke ønsker forkert belastning) og så lade hende arbejde lidt. Halter hun igen ville jeg kontakte en kiropraktor(helst en der også er dyrlæge) for at få hende mærket igennem.

 

Har der været problemer før så ville jeg tage til kiropraktor så snart det er muligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har aldrig haltet før - bortset fra da hun brækkede en tå som hvalp. Hun er jo også kun lige fyldt 2.

 

Hun ryger til dyrlægen straks i morgen hvis hun stadig halter. Jeg har givet hende anti-inflammatorisk. Kiropraktorer er ikke noget vi vælter os i her, men alt efter hvad dyrlægen siger, må jeg prøve at finde en.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det viste sig at være et beskadiget korsbånd. :cry:

 

Den gode nyhed er, at de forventer hun kommer sig fuldstændigt, men vi skal selvfølgelig have en lang pause fra træning. Men så længe jeg kan forvente at starte igen på et tidspunkt, så er det helt OK. Jeg var godt nok grædefærdig ved tanken om, at det kunne betyde slut med agility for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det viste sig at være et beskadiget korsbånd. :cry:

 

Den gode nyhed er, at de forventer hun kommer sig fuldstændigt, men vi skal selvfølgelig have en lang pause fra træning. Men så længe jeg kan forvente at starte igen på et tidspunkt, så er det helt OK. Jeg var godt nok grædefærdig ved tanken om, at det kunne betyde slut med agility for hende.

 

:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, indtil videre bare ro og anti-inflammatorisk. Tjek igen om knap to uger, og så tager vi den derfra.

Under alle omstændigheder vil jeg have hende i genoptræning inden vi nærmer os en agilitybane igen.

 

øv Doberfan... men ret syret I ikke har opdaget da det skete????

 

Jeg så hende kun halte ganske kortvarigt to gange - første gang var ca fire timer efter træning, efter at hun havde sovet. Anden gang var mandag, igen efter en lur. Men efter nogle få skridt holder hun op. Så skaden må være ret minimal.

 

Jeg har spurgt begge trænere, om de lagde mærke til noget, og begge var målløse over at hun havde fået en skade.

 

Hun haltede ikke hos dyrlægen og har ikke haltet siden, så jeg håber virkelig det bare var en lillebitte skade, men vi tager det selvfølgelig meget alvorligt, så den ikke bliver værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille update fra mig og Iso! Meget lille faktisk... :lol: Vi har ikke lavet en skid nærmest!

 

I uge 27 var vi på Hundeferie, hvor jeg underviser, så der blev ikke til ret meget træning for Iso. Nevøen havde hende vist ude til et træningspas, eftersom han skulle ha' hende med til ungdomscamp senere, og jo faktisk aldrig rigtig har trænet med hende... :roll: Jeg og søster trænede vel med egne hunde 2-3 gange, og kun mindre baner.

 

Efter Hundeferien tog vi på familiecamping, hvor hundene i den grad blev sat til side! :oops: Vi kørte i bil flere timer om dagen, og når vi endelig kom frem til Bruxelles blev de lagt af i luksuslejligheden medens vi andre gik rundt i byen og oplevede. Ikke at de klagede... :lol:

 

Så kørte vi hjemad igen, og så blev nevøen, jeg, Kolo og Iso sat af i Sorø - 4 dages ungdomscamp! Med moster her på slæb... :lol: Kolo og Iso kan ikke gå sammen, og i campingsssvogn bli'r det temmelig besværligt at møfle rundt med for en 16-årig knægt (som ellers er rigtig god til hundene), derfor kom jeg med som hjælper. Og hold da op, et suverænt initiativ, ungdomscampen! :5up: De var 16 unge, mener de var mellem 13 og 18 år gamle, og de havde det bare fedt! Jeg blev helt misundelig, jeg ville også være 16 år og være på agilitycamp...

 

De trænede et eftermiddagspas ankomstdagen, hvor nevøen løb med Kolo. Anden dag løb han med Iso, et pas om morgenen og et om eftermiddagen. Tredje dag løb han med Kolo om morgenen og Iso om eftermiddagen. Den sidste dag var der kun et morgenpas, hvor nevøen havde tænkt løbe med Iso - men hun blev pludselig halt aftenen før, så det blev alligevel Kolo.

 

Der var 3 trænere, som de skiftedes til at ha' - Tom Mercebach (initiativtager til campen), Natasha Gjerulff og Heidi Simonsen. Fandeme ikke dårligt! :5up: Nevøen løb PISSEGODT!!! Og fik masser af inspiration og nye ting med hjem. Han har haft det lidt so-so med agilityen, eftersom det kun er op ad bakke med Kolo - og konkurrencer gider han slet ikke mere. Men Kolo løb rigtig godt til campen, og at løbe med Iso gav virkelig blod på tanden. Nevøen var heeelt oppe at køre over at det var så fedt at løbe med hende! Virkelig ærgerligt at hun blev halt, så han ikke fik det sidste med.

 

Iso blev halt torsdag aften, jeg masserede hende før vi gik i seng, og fik lånt et BoT-netdækken som hun lå med om natten. Fredag morgen gik hun allerede bedre, men gik absolut ikke rent. Fra i lørdags har hun gået rent igen, men fik lige nogle dages ro - og her til aften har vi været ude i agilityhaven og trænet lidt! Bare lidt springteknik, og meget kort, og der var intet at se på hende bagefter. Nu ligger hun og sover, og jeg er meget spændt på at se hvordan hun ser ud når hun kommer op igen... :pray::x: Hvis hun er ok, så bygger vi det stille og roligt op igen. Jeg tror at det skete fordi hun var i rigtig dårlig sommerferie-form, og blev kastet direkte ud i ret hård træning. Der skete i hvert fald ikke noget som helst til selve træningen, men hun blev meget, meget træt og forpustet. Så sandsynligvis en forstrækning eller en lille overbelastning, og jeg håber det er væk igen for altid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...