Hop til indhold

Hvad har du lavet med din hund(e) i dag?


Maria84
 Share

Recommended Posts

  • Svar 281
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

I dag har vi været på små, korte ture fordi det bare har regnet hele dagen og jeg gider virkelig ikke gå langt i regnvejr :genert: Så vi har gået korte ture inde under en masse træer, hvor der dryppede minimalt på mig og Bobo kunne søge en hel masse efter hans bold. Heldigvis virker han fint tilfreds, tuller bare rundt og fanger lidt fluer, når han engang imellem vågner lidt op :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag har vi bare slappet af, Saga er ikke lige en hund der er vild med ture i regnen og det har regnet stort set hele dagen..

 

Men igår aftes legede hun med min venindes kat hele aftenen, hold op hvor de rendte efter hinanden. De hyggede sig bare så godt sammen, hvilket er meget imponerende når det var første gang de mødtes med hinanden og katten ikke er vant til hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad sker der lige for Karla og børn på samme billede?

 

Hun er ved at vænne sig til hende! Og så hjælper det også en del, at Nora stadig kun enten kan kravle eller gå med støtte... Og så holder hun meget af at kaste med ting :roll: og eftersom Karla holder meget af at hente ting, så har de lidt en fælles interesse der :lol:

 

så jo, Karla har faktisk tilladt at Nora rørte hende - dog kun på siden af kroppen - i denne weekend.

 

Johna og Nora er pot og pande stadigvæk. Johna har rullet sig i hende et par gange i weekenden :roll: og de tungekysser en del :lol: når Johna tager fjæset helt op i Noras ansigt, så åbner Nora munden og Johna stikker hele snudeskaftet ind... Hvis hun ser sit snit til det... :lol:

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

vi passede en lille labtæve på 8 mdr hele dagen i går - det var ikke meningen at det skulle være så længe første gang, men det blev det så.

 

i starten gik det rigtigt fint, men så blev Loui lidt for voldsom overfor hende - ligesom andre hunde har været overfor hende selv...

 

Det var nok en reaktion på at hun i hvert fald var blevet småtræt så det blev seføli prompte standset. De kom begge i snor i stuen, og efter lidt tuderi fra dem begge, så faldt de i søvn. desværre er bebsen ikke vant til at komme i bur - ellers havde jeg valgt den løsning til dem.

 

de var som små børn, der bliver overtrætte og driller hinanden - jeg kan godt mærke at jeg ikke tidligere har passet 2 så unge hunde.

 

hun kommer igen næste torsdag (dog kun 5 og ikke 11 timer), så gode råd til at få dem til at være sammen harmonisk efterlyses.

 

det går fint på gåture og da jeg var i køkkenet - ude i haven kom de også i lang line af og til

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været på arbejde. Da jeg kom hjem fik hundene et fodersøg i haven og så klatrede jeg lidt rundt på vores tag - til Karlas store bekymring - og lidt hygge i sofaen i regnvejret. Her til aften har vi gået en dejlig aftentur og nu har de fået et kong fyldt med grøntsagsmos - babymos som Nora havde efterladt :lol:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

I morges startede jeg dagen med at stå tidligt op, på trods af at jeg havde fri, så jeg kunne gå tur med hundene, inden det blev alt for varmt. Jeg gik en times tid med dem begge to hver for sig. I løbet af dagen har de været meget ude i haven, imens jeg har hængt tøj til tørre, fjernet ukrudt osv. Når de ikke var i haven, så lå de oppe på altanen og hyggede sig.

Efter vi havde spist aftensmad, fik de en gåtur på 40 minutter. Nu ligger de begge to og sover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her startede vi dagen med en tur langs åen. Senere var jeg til begravelse. Hjemme igen blev bilen pakket og vi kørte op i sommerhuset, hvor vi gik en sen eftermiddags tur ved stranden. I aften har vi grillet, været ude og bade. Haft gæster og gået en nat tur. Det var en smuk tur. Himlen var rød mod vest, fjorden blank, så bådene genspejledes sig i vandet og ud over engen bryggede mosekonen.

Nu flader hundene ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi passer stadig Taco og hus og høns så vi hygger egentlig bare derude på landet. Kun gået små ture i dag, det er varmt og Sheila har det ikke så godt

 

Tager nok Taco og mysla ud på en tur selv senere.

 

Hvis mine billeder eller er med, så kan man se hvor ligeglad med høns mysla er. Det er vildt underligt når hun ellers går meget op i at jage fugle. Hun er så dygtig til at hjælpe med at fodre dem.

20140718_171256.jpg

20140718_165806.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gravede en fiske-delle ned og Taiki gravede den op. :)

 

Ellers hygger vi mest indendørs hvor der er køligt, da han har body stocking på, grundet nylig kastration.

 

Jeg er ved at lære ham huske-spil, hvor jeg viser ham en figur fra et huske-spil og så skal han næse-dutte den rigtige figur magen til, på gulvet. Han er oppe på, at kunne finde den rigtige figur ud af tre. Så han er lidt klog. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik gæster i går eftermiddags inkl 5 gæstehunde... Så der har været liv i huset! Aftenturen i går var derfor med ekstra gæster, 2 styks bretoner. De går stort og Johna synes det var den fedeste fest at løbe laaaaangt ud med dem....

 

gæsterne overnattede og kørte idag omkring middagstid. Så fik vi slappet af og jeg fik bygget mit hegn færdig, yay! Her til aften den sædvanlige aftentur, denne gang med selskab af råvildt, som jeg heldigvis så først! Hundene kom i snor og havde nær rykket mine arme af, da de fik færden!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi passer stadig Taco og hus og høns så vi hygger egentlig bare derude på landet. Kun gået små ture i dag, det er varmt og Sheila har det ikke så godt

 

Tager nok Taco og mysla ud på en tur selv senere.

 

Hvis mine billeder eller er med, så kan man se hvor ligeglad med høns mysla er. Det er vildt underligt når hun ellers går meget op i at jage fugle. Hun er så dygtig til at hjælpe med at fodre dem.

 

Johna jager også alt der bevæger sig - inkl. fugle. Men høns kan hun sagtens gå frit sammen med :vedikke: Jeg kan ikke forklare hvorfor, for fasaner ville hun jage hvis hun fik mulighed for det, det samme med ænder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna jager også alt der bevæger sig - inkl. fugle. Men høns kan hun sagtens gå frit sammen med :vedikke: Jeg kan ikke forklare hvorfor, for fasaner ville hun jage hvis hun fik mulighed for det, det samme med ænder...

Det er skægt. Mysla jager bestemt ikke alt, men har jo som race en forkærlighed for fugle.

Hun kan dog sagtens gå løs rundt blandt ænder også, nu du nævner det.

For hende handler det nok mest om at fugle der ikke letter, de er knap så sjove.

 

Generelt er mysla bare nemmest hvis der ingen barrierer er i vejen. Så skal hun nok lade være at løbe efter nogle dyr, hvis bare hun må komme med ind:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har heller ikke lavet noget i dag. Vi var på tur i morges, inden det blev alt for varmt og siden har vi bare været i haven eller siddet/ligget foran blæseren inde i stuen. Senere kommer han på en tur igen inden sengetid og indtil da skal han nok bare have lidt fodersøg på græsplænen og ellers bare slappe af lidt mere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

20140722_222623.jpgJa Pyh så varmt det har været i dag

 

Pigerne har fået den sædvanlige morgen tur og en ret lang aftentur. Er jeg den eneste der har en hund der kan bruge en halv time på at gøre sig færdig? Altså finde et sted der er godt nok at lægge hendes majestæts pølle. . Suk

 

Det lykkedes da til sidst.

 

Og nu har jeg slået teltet op i haven, det er ulideligt inde og Sheila kan ikke finde ro, hoster og får det skidt. Men jeg var spændt på om hun ville med i telt, det ville hun ikke sidste sommer. Men sørme jo. Straks hun så dynen kom derud, så gik hun selv derind. Så det var vist en populær beslutning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...