Hop til indhold

Smider du prutteposer i fremmedes affaldsspande?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg ville ikke have noget imod at folk brugte min skraldespand, hvis de spurgte først. Men at gå ud fra at den er til fri afbenyttelse ville nok blive lidt træls. Hvis der bare går 5 hundeejere forbi her hver dag og de alle sammen smed en lortepose i skraldespanden ville det blive til ret mange poser på bare en enkelt uge. Og det er jo ikke fordi fem mennesker ikke kan fylde skraldespanden på egen hånd :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 148
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville ikke have noget imod at folk brugte min skraldespand, hvis de spurgte først. Men at gå ud fra at den er til fri afbenyttelse ville nok blive lidt træls. Hvis der bare går 5 hundeejere forbi her hver dag og de alle sammen smed en lortepose i skraldespanden ville det blive til ret mange poser på bare en enkelt uge. Og det er jo ikke fordi fem mennesker ikke kan fylde skraldespanden på egen hånd :genert:

 

du har helst ret... og der har jeg (og mine opdragende omgivelser) nok ikke tænkt os helt om...

 

en erfaring riger

 

holder stadig på helst offentlig eller egen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor bruger du så ikke din egen istedet for, når i er så tæt på at være hjemme alligevel?? :hmm:

Fordi lortene lugter:-D Og fordi vi ikke får tømt vores skraldespand så ofte som den ved bussen bliver tømt.

 

Og jeg må hellere også tilføje, at sætter Luna sig i grøfter eller afsides i skovene, så samler jeg slet ikke op, men lader det ligge.

 

Og jeg smider heller ikke andre ting i andre folks skraldespande.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt den med at lorte lugter - efter vi har skiftet hundepigerne over på barf lugter deres slet ikke - som i virkelig slet ikke. Så jeg har absolut intet problem med at smide vores egen lorteposer i vores egen skraldespand - og det ville jeg også gøre hvis vi havde en skraldespand (offentlig) tæt på hjemmet. Vores hunde, vores lorteposer. Så var jeg næsten hjemme, så må lorten hvis være vores egen skraldespands problem og ikke den offentliges. Altså hvis de stod så tæt på hinanden at det var hip som hap - så ville jeg vælge vores egen.

 

Og ang det med om man må smide i andres skraldespande - vi får også kun tømt hver 14. dag og fylder i forvejen så rigeligt i vores skraldespand, så hvis folk dagligt smed lorteposer/eller div. affald i når de gik forbi (hvis vores stod ud til vejen) så tror jeg hurtigt vi kom i problemer - vi fylder den selv til randen, sådan helt til randen. Ulempen ved hver 14. dags tømning - men det er nu engang sådan det er. Så andres affald må virkelig være deres eget problem, og skal ikke havne i vores skraldespand.

 

Det der lugter værst herhjemme er klart madaffaldet sådan en varm sommerdag - det er absolut ikke lorteposerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er rystet over at der er nogen herinde på hundeforum som kan finde på at argumenterer for at man kan smide posen , fordi den er selvopløsende, Det var dog en skrækkelig egoistisk og (dum) indstilling- jeg har altid troet det var tankeløshed og ikke en velovervejet handling når jeg finder poser i skoven.

Poserne er lavet af plastik og de additiver som er tilført plastikken for den kan nedbrydes, er stadig 2 gange skidt man belaster naturen med.

 

Pointen er vel at man også kunne sørge for at ens hund er sund og rask så hundelorten kan ligge side og side med ræve- grævlinge- og andre pattedyrslorte ude i skoven (som i øvrigt også er fyldt med alt muligt). Der er ingen undskyldning for at smide poser i skoven og jeg vil klart- hvis jeg ser tage et billede og anmelde det fremadrettet.

 

I byen samler man op og bærer den i pose til skraldespand- er det for ulækkert, så kan man nøjes med en Br bamse.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er rystet over at der er nogen herinde på hundeforum som kan finde på at argumenterer for at man kan smide posen , fordi den er selvopløsende, Det var dog en skrækkelig egoistisk og (dum) indstilling- jeg har altid troet det var tankeløshed og ikke en velovervejet handling når jeg finder poser i skoven.

Poserne er lavet af plastik og de additiver som er tilført plastikken for den kan nedbrydes, er stadig 2 gange skidt man belaster naturen med.

 

Pointen er vel at man også kunne sørge for at ens hund er sund og rask så hundelorten kan ligge side og side med ræve- grævlinge- og andre pattedyrslorte ude i skoven (som i øvrigt også er fyldt med alt muligt). Der er ingen undskyldning for at smide poser i skoven og jeg vil klart- hvis jeg ser tage et billede og anmelde det fremadrettet.

 

I byen samler man op og bærer den i pose til skraldespand- er det for ulækkert, så kan man nøjes med en Br bamse.

Nu er der jo også nævnt at det måske er 2-3 poser på ÅRSBASIS der ryger i et buskads. Så rolig nu. Og så kan du være helt hundrede på at hvis man kunne sørge for at ens hund var sund og rask, så var der sgu nok ikke nogen hunde der havde hjerte/lungeorm! Det var dog en mærkelig udtalelse. Det er jo ikke rigtig noget man selv vælger.

 

Men jeg vil ønske dig al held og lykke med at få nogen til at tage din anmeldelse af en smidt lortepose seriøs :5up: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Spjæt, du må angribe mig personligt alt det du lyster, men når du antyder at jeg er en dårlig hundeejer fordi min hund bliver syg, går du over grænsen. Du er et rigtig grimt menneske, føj!!!

 

Alene det at du ikke ved hvordan hjerte- og lungeorm smitter, udvikles og behandles, fortæller mig at du har meget at lære! Selv meget besværlige spidshunde kan dø af det skidt, og jeg håber at du har forstand til at få den tjekket jævnligt.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo også nævnt at det måske er 2-3 poser på ÅRSBASIS der ryger i et buskads. Så rolig nu. Og så kan du være helt hundrede på at hvis man kunne sørge for at ens hund var sund og rask, så var der sgu nok ikke nogen hunde der havde hjerte/lungeorm! Det var dog en mærkelig udtalelse. Det er jo ikke rigtig noget man selv vælger.

 

Men jeg vil ønske dig al held og lykke med at få nogen til at tage din anmeldelse af en smidt lortepose seriøs :5up: :lol:

 

Det her handler om at behandle naturen ordentligt.

Her er lidt info: https://www.holddanmarkrent.dk/article/hundeefterladenskaber

 

De såkaldte nedbrydelige poser har også en omsætningsproces, og desuagtet at det er mikroorganismer der nedbryder dem er det stadig plast + additiver man tilføre. Ligger sådan en pose i skyggen kan der gå endog lang tid, da de nyeste poser, skal bruge sol til nedbrydningen,

 

Hvis man lægger poserne i skraldespande vil forbrændingen gøre at der omdannes varmeenergi

Og sidste pointe er det der hedder at man skæmmer naturen- det ser ganske enkelt ikke pænt ud og giver feks ikke- hundeejere en negativ oplevelse omkring hunde .........det har vi vist ikke brug for

 

mht hjerte lungeorm så er I vist da noget hysteriske- hvor mange gange har dine hunde været smittet? Hvor mange hunde har du mistet på den konto? Eller er de 2-3 gange de 2-3 gange du overhovedet bevæger dig ind i en skov?

Link til indlæg
Del på andre sites

Spjæt, du må angribe mig personligt alt det du lyster, men når du antyder at jeg er en dårlig hundeejer fordi min hund bliver syg, går du over grænsen. Du er et rigtig grimt menneske, føj!!!

 

Alene det at du ikke ved hvordan hjerte- og lungeorm smitter, udvikles og behandles, fortæller mig at du har meget at lære! Selv meget besværlige spidshunde kan dø af det skidt, og jeg håber at du har forstand til at få den tjekket jævnligt.

 

Jeg tror der er røget en sikring her, at smide poser i naturen har en betegnelse- det er SKOVSVIN og kan give bøder på op mod 3000 og jeg kan forsikre dig om at problemet er så stort at skovfogeder hellere end gerne afleverer et par bøder.

Har du overvejet om du ikke ville trivedes bedre med en tøjhund fra BR.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her handler om at behandle naturen ordentligt.

Her er lidt info: https://www.holddanmarkrent.dk/article/hundeefterladenskaber

 

De såkaldte nedbrydelige poser har også en omsætningsproces, og desuagtet at det er mikroorganismer der nedbryder dem er det stadig plast + additiver man tilføre. Ligger sådan en pose i skyggen kan der gå endog lang tid, da de nyeste poser, skal bruge sol til nedbrydningen,

 

Hvis man lægger poserne i skraldespande vil forbrændingen gøre at der omdannes varmeenergi

Og sidste pointe er det der hedder at man skæmmer naturen- det ser ganske enkelt ikke pænt ud og giver feks ikke- hundeejere en negativ oplevelse omkring hunde .........det har vi vist ikke brug for

 

mht hjerte lungeorm så er I vist da noget hysteriske- hvor mange gange har dine hunde været smittet? Hvor mange hunde har du mistet på den konto? Eller er de 2-3 gange de 2-3 gange du overhovedet bevæger dig ind i en skov?

Du er fandme godt nok noget personlig hva?! Mine hunde er i skoven DAGLIGT!! Du har godt nok travlt med at udtale dig om ting du ikke aner noget som helst om! Og nej mine har ikke haft hjerte/lungeorm, men dit tidligere indlæg var vidst også mest myntet på Anne - og hendes ene hund var været rigtig hårdt ramt af det flere gange, og hvis nogen kæmper for at undgå det og forebygge, så er det sgu Anne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der er røget en sikring her, at smide poser i naturen har en betegnelse- det er SKOVSVIN og kan give bøder på op mod 3000 og jeg kan forsikre dig om at problemet er så stort at skovfogeder hellere end gerne afleverer et par bøder.

Har du overvejet om du ikke ville trivedes bedre med en tøjhund fra BR.

 

Hold op, hvor er du dum at høre på:skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror der er røget en sikring her, at smide poser i naturen har en betegnelse- det er SKOVSVIN og kan give bøder på op mod 3000 og jeg kan forsikre dig om at problemet er så stort at skovfogeder hellere end gerne afleverer et par bøder.

Har du overvejet om du ikke ville trivedes bedre med en tøjhund fra BR.

Mens du venter på at kunne melde en for at være skovsvin - så er du i mellem tiden blevet anmeldt for din tone og personlige angreb! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

At være personlig? , jeg argumenterer for det er noget svineri at smide plast i posen - hvis i samler op i skoven fair nok- men at smide posen er noget svineri- har man hund, kan man også rydde op efter sig selv- og dermed udbringe lorteposen så vi andre ikke skal gå og glo på det.

 

Hunden kan også smittes af ræveparasitter, feks dværgbændelorm, af rævens lungeorm og alt muligt andet. Det forhindre 10 lorteposer der hænger i et træ ikke.

 

Naturen er noget vi alle skal passe på,

Link til indlæg
Del på andre sites

At være personlig? , jeg argumenterer for det er noget svineri at smide plast i posen - hvis i samler op i skoven fair nok- men at smide posen er noget svineri- har man hund, kan man også rydde op efter sig selv- og dermed udbringe lorteposen så vi andre ikke skal gå og glo på det.

 

Hunden kan også smittes af ræveparasitter, feks dværgbændelorm, af rævens lungeorm og alt muligt andet. Det forhindre 10 lorteposer der hænger i et træ ikke.

 

Naturen er noget vi alle skal passe på,

Det har sgu intet med dine forklaring på nedbrydelige poser at gøre - men at du skriver at man kan sørge for at sine hunde er sunde og raske, at det vidst kun er 2-3 gange jeg i det hele taget har bevæget mig i en skov, og dråben der fik bægeret til at flyde over - om Anne skulle nøjes med en tøjhund fra BR! Hvis du ikke kalder det at være personlig, såååå.. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har sgu intet med dine forklaring på nedbrydelige poser at gøre - men at du skriver at man kan sørge for at sine hunde er sunde og raske, at det vidst kun er 2-3 gange jeg i det hele taget har bevæget mig i en skov, og dråben der fik bægeret til at flyde over - om Anne skulle nøjes med en tøjhund fra BR! Hvis du ikke kalder det at være personlig, såååå.. :roll:

 

Nogen gange er det en fordel også at læse indad og faktisk forstå teksten

Det korte af det lange er at I sidder og argumenterer for at I med god samvittighed kan smide lorteposer i naturen fordi de nedbrydes.

 

Det er ganske enkelt både respektløs og uopdragent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen gange er det en fordel også at læse indad og faktisk forstå teksten

Det korte af det lange er at I sidder og argumenterer for at I med god samvittighed kan smide lorteposer i naturen fordi de nedbrydes.

 

Det er ganske enkelt både respektløs og uopdragent.

Du er vidst ikke selv bedre opdraget med den måde du skriver til andre på ;-)

De få poser der er røget i et krat går sgu nok - du skulle nok bruge lidt mere krudt på de mennesker der smider dåser, fastfood affald mm. i naturen. Det har jeg ved gud aldrig gjort - og tyggegummi heller ikke, har jeg ikke mulighed for at komme af med det, så sluger jeg det i stedet for.

 

Der er vidst ingen her der argumenterer for at det er ok at smide alle sine lorteposer i naturen fordi de er selvopløselige - men at det er noget der sker ganske få gange på årsbasis. Og når det gør, så er det altså ikke verdens undergang - de er trods alt nedbrydelige og det er da vand ifht de ting der ellers smides i naturen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...