Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Er dog bange for at der er nogle som vil ondt i numsen, hvis jeg får ham meldt i bed i mellem og at de så vil "melde" ham... Har totalt mareridt om det. Det er jo sket før!

 

 

hvad er det der er sket før?

når der er tvivl om hvilke klasse han er, skal han vel måles af en officiel måler inden start.

og når han er målt er der vel ikke noget at klage over fra nogen sider.

Hvis han er stor er han stor, er han mellem er han mellem.

Man kan vel ikke få hunde målt ned og så deltage på samme vilkår eller ?

Ja selvfølgelig er det da træls at have en hund der ligger lige over målet, men sådan er gamet jo.

Jeg syntes nu flere gange at de små BC har vundet i stor klasse.

Ligesom de små sheltier i mellem meget ofte vinder.

Men det skal man jo selv se og vurdere. Hunde er jo forskellige.

Ellers må du jo bare have en Muddi tæve at løbe med ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er dog bange for at der er nogle som vil ondt i numsen, hvis jeg får ham meldt i bed i mellem og at de så vil "melde" ham... Har totalt mareridt om det. Det er jo sket før!

 

 

hvad er det der er sket før?

når der er tvivl om hvilke klasse han er, skal han vel måles af en officiel måler inden start.

og når han er målt er der vel ikke noget at klage over fra nogen sider.

Hvis han er stor er han stor, er han mellem er han mellem.

Man kan vel ikke få hunde målt ned og så deltage på samme vilkår eller ?

Ja selvfølgelig er det da træls at have en hund der ligger lige over målet, men sådan er gamet jo.

Jeg syntes nu flere gange at de små BC har vundet i stor klasse.

Ligesom de små sheltier i mellem meget ofte vinder.

Men det skal man jo selv se og vurdere. Hunde er jo forskellige.

Ellers må du jo bare have en Muddi tæve at løbe med ;-)

Der var en mellem hund som nogle havde klaget til DKK over, da de mente at den var ober 42,99 cm. Det betød at den skulle til kontrol- og endelig måling hos Ole Staunskjær. Hunden blev målt i mellem igen, men det var et helvede for hundefører at skulle igennem. Det er det som jeg henviser til skulle ske med Taz, da jeg er sikker på at nogle godt kunne finde ud af at gøre. Jeg har på ingen måde tænkt mig at snyde ham i mellem.

 

Sådan er gamet... Tja... Jeg er dybt ulykkelig og knust over at leve i limbo på den her måde, da Taz skulle være min næste agilityhund, og det skulle være med ham, at jeg havde håbet at kunne satse på at komme med til EO og måske endda Nordisk en dag. Så det har været nogle hårde måneder, hvor min motivation har ligget tæt på nul, nu hvor jeg halvt har pensioneret Duffy pga hendes ryg.

 

Pg nej, jeg skal ikke have en hund nr. 3. Ville allerhelst kun have en hund, så er allerede gået på kropromis med mig selv pga min sport.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det var en hernede fra du tænker på? Tror faktisk hun fik målt sin lille hund ved samme lejlighed sa den også var lige under mål.

 

Vi har også en i klubben der har en shelti der er lige på vippen. Den kan springe høj, men det er så tydeligt at det tager farten af den. Og tyve centimeter er jo meget at kunne risikere at skulle springe over sin egen højde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det ikke altid risikoen når man køber en race der ligger lige på vippen?

Jo selvfølgelig er det da træls og håber da for dig at han vokser nedad.

Nu har hunden jo ingen ambitioner og hvis den syntes agility er sjovt er det da bare at hygge sig med det hvis han bliver over mål. Og så må du vinde samtlige senior klasser om 6 år :mrgreen:

Jeg går på hold med en lynende hurtig og fantastisk dygtig mudi ( nu uden autokorrekt ;-) ) og hun er bestemt ikke for høj, men desværre så bange for konkurrence situationen at hun forlader banen midt i et løb af skræk.

Håber da også hun på et tidspunkt kommer sig over skrækken så hun også kan komme ud og starte.

Talent det har hun masser af!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det ikke altid risikoen når man køber en race der ligger lige på vippen?

Jo selvfølgelig er det da træls og håber da for dig at han vokser nedad.

Nu har hunden jo ingen ambitioner og hvis den syntes agility er sjovt er det da bare at hygge sig med det hvis han bliver over mål. Og så må du vinde samtlige senior klasser om 6 år :mrgreen:

Jeg går på hold med en lynende hurtig og fantastisk dygtig mudi ( nu uden autokorrekt ;-) ) og hun er bestemt ikke for høj, men desværre så bange for konkurrence situationen at hun forlader banen midt i et løb af skræk.

Håber da også hun på et tidspunkt kommer sig over skrækken så hun også kan komme ud og starte.

Talent det har hun masser af!!!

Træner du sammen med Thorleif og Bibob?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men jeg ville ikke undvære det at have hunden fra hvalp :)

Jeg vil HELST undvære at have dem fra hvalp :lol: det er meget press at lægge på dine egne og hans skuldre, at skulle leve op til de forventninger, synes jeg. Ikke at jeg tror du "giver ham skylden", forståes. Jeg kunne ikke selv gøre det. Håber du finder en løsning der virker for jer begge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Træner du sammen med Thorleif og Bibob?

 

Jep ;-)

Hun er bare skøn og arbejder så godt. Men til stævner slår det klik og hun bliver virkelig bange. Og ved ganske få personer bliver hun også angst.

Normalt vil hun snakke med alle, ja sågar løbe agility med andre mennesker.

Hun er bare så god i hovedet og rigtig nem.

Så det var virkelig et chok at hun pludselig skifter sådan til stævner. Hun har da været med som tilskuer så mange gange.

Thorleif håber hun vokser fra det. Og det er der vel også en god chance for selvom hun er over to år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep ;-)

Hun er bare skøn og arbejder så godt. Men til stævner slår det klik og hun bliver virkelig bange. Og ved ganske få personer bliver hun også angst.

Normalt vil hun snakke med alle, ja sågar løbe agility med andre mennesker.

Hun er bare så god i hovedet og rigtig nem.

Så det var virkelig et chok at hun pludselig skifter sådan til stævner. Hun har da været med som tilskuer så mange gange.

Thorleif håber hun vokser fra det. Og det er der vel også en god chance for selvom hun er over to år.

Jeg har slet ikke det billede af den... Vildt. Den var ved at æde Taz i sommers til et stævne (CikkCakk er endnu værre) og netop den skyhed/reserverthed (som går over i at være bange/agressiv) er lige præcis det som nogle linjer af racen kæmper med og som ikke er velset. Men jeg håber da at du har ret og det er noget som den vokser fra!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil HELST undvære at have dem fra hvalp :lol: det er meget press at lægge på dine egne og hans skuldre, at skulle leve op til de forventninger, synes jeg. Ikke at jeg tror du "giver ham skylden", forståes. Jeg kunne ikke selv gøre det. Håber du finder en løsning der virker for jer begge.

Det har også været hårdt arbejde med sådan en tasmansk djævel som på ingen måde var renlig og som ikke ville gå i snor ��� men at være til hvalpetræning med ham opvejede alt... Hold k en fed hund på alle leder og kanter �

 

Men ja, jeg er konkurrencemenneske og har nogle drømme... Men hunden skal ikke "lide" under det. Det er bare virkelig svært at stå med en hund med så meget potientiale og så ikke være sikker på at det "bliver til noget". Men tak, nyder min djævel på godt og ondt �

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har slet ikke det billede af den... Vildt. Den var ved at æde Taz i sommers til et stævne (CikkCakk er endnu værre) og netop den skyhed/reserverthed (som går over i at være bange/agressiv) er lige præcis det som nogle linjer af racen kæmper med og som ikke er velset. Men jeg håber da at du har ret og det er noget som den vokser fra!

 

cikkcakk er lidt sær, men tror nu det var fordi hun havde ondt. Jeg kender hende ikke ret godt.

 

Beebob har jeg aldrig set være sur på andre end Anders ( hun er virkelig ræd for ham) hvorfor aner vi ikke!?

Hun er så sød og kommer glad hen og hilser på alle andre. Hun er virkelig bare så sød.

Hun kan med alle hunde til træning og går ofte løs på træningspladsen hvor der er op til 50 hunde igang. Hun genere aldrig nogen.

Men noget er der da galt når hun kan skifte på den måde :vedikke: håber det er spøgelsesalderen der er noget langtrukken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er pyer ikke længere i kroppen/kan tage længere skridt? Tror at jeg har set en video af den fra Norwegian Open og ja, der er ellers gang i den! Altså en Mudi (de fleste) har en super teknik og kunne sagtens er jeg sikker på. Taz skal bare ikke :)

Pyerne er nok bedre bygget i den henseende, jo. Længere i kroppen og vel også mere vinklede? Og kan godt forstå at du ikke vil ha' ham i stor klasse. Men det er vel også "forbandelsen" ved at gå efter en mellemrace - især hvis standarden for hanner rent faktisk ligger over grænsen for stor hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyerne er nok bedre bygget i den henseende, jo. Længere i kroppen og vel også mere vinklede? Og kan godt forstå at du ikke vil ha' ham i stor klasse. Men det er vel også "forbandelsen" ved at gå efter en mellemrace - især hvis standarden for hanner rent faktisk ligger over grænsen for stor hund?

Ja, jeg forbander også mig selv for ikke at sætte mig mere ind inder selv i stedet for kun at lytte til opdrætter. Det har jeg lært på den hårde måde nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har været til kursus i dag! Det var med Claudia Elsner, første gang jeg er på kursus ved hende. Og forhåbentlig ikke sidste! Det var rigtig, rigtig godt! Møgsvære baner, men vi fik nørdet og løst problemerne. Det var virkelig fedt, for hun fik arbejdet med nogle grundlæggende ting ved Iso, og ikke kun handling - og det har jeg lidt savnet. Hun var rigtig god til at tackle "Iso-problemerne", og fik samtidigt nørdet med "mig-problemerne", det var rigtig godt! :5up: Jeg havde set en tegning af banen i forvejen, og tænkte at vi aldrig ville komme videre end de første to forhindringer... Men det gik faktisk rigtig godt! Men Iso kom sgu i skammekrogen på et tidspunkt! :shock: Hun var også decideret ulydig, har faktisk sjældent oplevet det - men det var hun i dag! Og det virkede, så tog hun sig altså sammen og kiggede på mig frem for at bare ta' for sig af forhindringerne. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare så frusterende at stå med en hund som er så fantastisk på alle punkter og så kan man ikke "bruge" ham til det som var tiltænkt... Og det har jo også den betydning for mig at jeg ikke kommer til at løbe agility på det niveau som jeg ønsker i mange år. Begyndte at udstille ham i stedet for her i slutningen af året, fordi at at jeg simpelthen måtte finde på noget andet at lave for en stund, da jeg var så ked af det.

 

Det forstår jeg 100 %. Jeg ville også være meget frustreret og ked af det, hvis der var noget fysisk, der forhindrede mig i at træne efter at komme på topplan med Lemon i den sport, hun er købt til. Ikke at jeg ville elske hende mindre eller ønske at jeg havde fået en anden hund af den grund, men det er jo hårdt, hvis man skal give slip på sine drømme og ambitioner. Håber Taz sætter sig i højden. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iso og jeg har været til kursus i dag! Det var med Claudia Elsner, første gang jeg er på kursus ved hende. Og forhåbentlig ikke sidste! Det var rigtig, rigtig godt! Møgsvære baner, men vi fik nørdet og løst problemerne. Det var virkelig fedt, for hun fik arbejdet med nogle grundlæggende ting ved Iso, og ikke kun handling - og det har jeg lidt savnet. Hun var rigtig god til at tackle "Iso-problemerne", og fik samtidigt nørdet med "mig-problemerne", det var rigtig godt! :5up: Jeg havde set en tegning af banen i forvejen, og tænkte at vi aldrig ville komme videre end de første to forhindringer... Men det gik faktisk rigtig godt! Men Iso kom sgu i skammekrogen på et tidspunkt! :shock: Hun var også decideret ulydig, har faktisk sjældent oplevet det - men det var hun i dag! Og det virkede, så tog hun sig altså sammen og kiggede på mig frem for at bare ta' for sig af forhindringerne. :lol:

 

Fedt at høre. :5up:

 

Mana var jo afsted igår og vi fik også en masse gode ting med. Og selv unge uprøvet manabanana løb de svære baner SÅ fint. Fik virkelig vist at hun har en masse grundlæggende handling der bare virker :-D

 

Kan fortælle lidt om hvad I tog fat i dom ikke var handling?

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt at høre. :5up:

 

Mana var jo afsted igår og vi fik også en masse gode ting med. Og selv unge uprøvet manabanana løb de svære baner SÅ fint. Fik virkelig vist at hun har en masse grundlæggende handling der bare virker :-D

 

Kan fortælle lidt om hvad I tog fat i dom ikke var handling?

 

Jamen det var sådan set bare det at hun så hvad der var ulydig/uopmærksom Iso, og hvad der var elendig fører... Hvor det ellers tit bare hedder at jeg er for langsom/sen/utydelig. Så f.eks. at få Iso ned på jorden igen når hun kørte op (fordi hun blev tvunget til at koncentrere sig!), at få Iso til at virkelig kigge på hvad jeg viste, sådan nogle ting. Ting jeg i og for sig har knoklet med tidligere, men jeg fik et par nye fif. Og så er det bare rart med en instruktør som ser ikke bare at Iso også sjusker/er rent ulydig, men også hvor/hvordan, og som desuden har ret effektive midler til at arbejde med det. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Kan ikke se videoen på job, men går ud fra at det mastiffen der tripper igennem banen :-) Den er supersød. Jeg har en Spinone på hold. Han bliver aldrig verdensmester, men han og hans "far" hygger sig vældigt! Og det er jo det vigtigste.

 

:lol: Elsker det her billede. Både Nils og Tony er i luften :lol:

 

15218_755506431176196_9021775836233343368_n.jpg

419268_10151094732512054_515843914_n.jpg

304975_10151094732367054_228479595_n.jpg

558686_10151094732892054_1056699314_n.jpg

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke se videoen på job, men går ud fra at det mastiffen der tripper igennem banen :-) Den er supersød. Jeg har en Spinone på hold. Han bliver aldrig verdensmester, men han og hans "far" hygger sig vældigt! Og det er jo det vigtigste.

 

:lol: Elsker det her billede. Både Nils og Tony er i luften :lol:

 

[ATTACH=CONFIG]129946[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]129948[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]129947[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]129949[/ATTACH]

 

Ihh hvor ser de bare hyggelige ud :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...