Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er det kun mig der har set opslaget om Jenny Damms kursus hos IEC/indog, og synes det er helt vildt dyrt..? De skal ha' 2.895,- for 2,5 dags kursus! :shock: Og sælger derudover "observatørpladser" til 600,-. Jeg skal til et andet kursus med Jenny og Zeljko Gora, i samme måned - det koster 1.750,- for 2 dage. Det uden"ekstra indtjening" vha. observatørpladser, og selv om Zeljkos flyrejse også skal dækkes... Er godt nok lidt spændt på at se om IEC får solgt alle pladser, for det er godt nok dyrt..! Selv om jeg er kæmpe Jenny-fan har jeg ikke den mindste overvejelse om IEC-kurset, ikke når jeg ved hvor meget hun "plejer at koste"...

 

Har set det og er helt enig!! Det er alt alt for dyrt selvom jeg virkelig godt gad....

 

Jeg synes det er mange penge...

 

Apropos ovenstående. Der er vist flere der synes det er for dyrt... Kan se på FB at arrangøren er ved at være bekymret for at måtte aflyse, da de ikke har solgt alle pladser. Og det kan jeg godt forstå! Når jeg sammenligner med det Jenny-kursus jeg skal på i samme måned, kan jeg heller ikke lade være med at forundres, og faktisk også forarges lidt... Jeg synes godt nok de presser citronen mht. prisen!

 

Har også været inde for at se indbydelsen, og synes at "2,5 dags kursus" måske lyder af lidt mere end det rent faktisk er... De kolde facts er at samtlige 10 deltagere deles om 3,5 time fredag. Lørdag og søndag får man enten 3,5 time om formiddagen, eller 3,5 time om eftermiddagen, med 5 deltagere på hvert hold.

 

3,5 time til 10 deltagere er saftsuseme ikke ret meget til et kursus, i ren tid er det 21 minutter til hver, hvor en del givetvis går væk til snak og gåen af og på banen. Sig at man bruger i hvert fald de første 5 minutter på at gå på banen, fortælle lidt om sig selv og hunden, og lave et første gennemløb. Så har man i bedste tilfælde 15 minutter tilbage at få undervisning i, men i realiteten er det nok snarere i omegnen af 10. Og det skal man helt sikkert få meget ud af - Jenny er super effektiv og pisse dygtig! Men at kalde det "en halv dags kursus"..? Nej, vel? Lørdag/søndag får man så det dobbelte.

 

Man kan helt sikkert få meget ud af kurset - men jeg ville godt nok ikke betale så mange penge for det... Og så er jeg endda kæmpe Jenny-fan! Jeg forstår ikke at det kursus skal være SÅ dyrt, når "mit" Jenny-kursus er langt billigere? :vedikke: Vi får mindre hold, mere tid, inkluderet morgenmad/frokost/kage, til en lavere pris - og kurset er endda ekstra dyrt pga. Zeljko som skal flyves ind. Jeg kan ikke lade være med at synes at det lugter mere af business, end af at man "vil give ag-folket muligheden for et fantastisk kursus"... Men jeg er jo nok bare en gammel sur kælling... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Apropos ovenstående. Der er vist flere der synes det er for dyrt... Kan se på FB at arrangøren er ved at være bekymret for at måtte aflyse, da de ikke har solgt alle pladser. Og det kan jeg godt forstå! Når jeg sammenligner med det Jenny-kursus jeg skal på i samme måned, kan jeg heller ikke lade være med at forundres, og faktisk også forarges lidt... Jeg synes godt nok de presser citronen mht. prisen!

 

Har også været inde for at se indbydelsen, og synes at "2,5 dags kursus" måske lyder af lidt mere end det rent faktisk er... De kolde facts er at samtlige 10 deltagere deles om 3,5 time fredag. Lørdag og søndag får man enten 3,5 time om formiddagen, eller 3,5 time om eftermiddagen, med 5 deltagere på hvert hold.

 

3,5 time til 10 deltagere er saftsuseme ikke ret meget til et kursus, i ren tid er det 21 minutter til hver, hvor en del givetvis går væk til snak og gåen af og på banen. Sig at man bruger i hvert fald de første 5 minutter på at gå på banen, fortælle lidt om sig selv og hunden, og lave et første gennemløb. Så har man i bedste tilfælde 15 minutter tilbage at få undervisning i, men i realiteten er det nok snarere i omegnen af 10. Og det skal man helt sikkert få meget ud af - Jenny er super effektiv og pisse dygtig! Men at kalde det "en halv dags kursus"..? Nej, vel? Lørdag/søndag får man så det dobbelte.

 

Man kan helt sikkert få meget ud af kurset - men jeg ville godt nok ikke betale så mange penge for det... Og så er jeg endda kæmpe Jenny-fan! Jeg forstår ikke at det kursus skal være SÅ dyrt, når "mit" Jenny-kursus er langt billigere? :vedikke: Vi får mindre hold, mere tid, inkluderet morgenmad/frokost/kage, til en lavere pris - og kurset er endda ekstra dyrt pga. Zeljko som skal flyves ind. Jeg kan ikke lade være med at synes at det lugter mere af business, end af at man "vil give ag-folket muligheden for et fantastisk kursus"... Men jeg er jo nok bare en gammel sur kælling... :lol:

 

Så er jeg også en sur negativ gammel kælling :mrsgreen: For det ER bare for dyrt - troede egentlig først man var på, både formiddag og eftermiddag. Men nej - og så er det bare helt ude af proportioner i forhld til hvad andre kurser koster - og det er endda uden fuld forplejning.... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg også en sur negativ gammel kælling :mrsgreen: For det ER bare for dyrt - troede egentlig først man var på, både formiddag og eftermiddag. Men nej - og så er det bare helt ude af proportioner i forhld til hvad andre kurser koster - og det er endda uden fuld forplejning.... :shock:

Godt jeg ikke er alene! :lol: Jeg har godt nok heller aldrig set et så dyrt kursus, og studsede netop da jeg så at man kun var på om formiddag/eftermiddag...

 

Det lyder altså virkelig mærkeligt, at i har fået det til langt billigere penge m. forplejning et andet sted, når hun inde på facebook skriver at hun har fået presset prisen så langt i bund som var muligt?

 

Der er da noget der ikke stemme så? Eller? :vedikke:

Ja, det er nemlig underligt... Vi gi'r 1.750,- for to dage, er kun 8 (og ingen passive deltagere), og der er fuld forplejning. Det kører hver dag kl. 9-17 og jeg kan ikke se andet end at vi er på hele dagene. Dvs. at det kursus åbenbart kan løbe rundt ved en indtægt på 7.000,-/dag. (8 deltagere x 1.750,- divideret med to).

 

Indogkurset gi'r som minimum en indtægt på 11.580,-/dag - og så er der ikke regnet med nogen som helst passiv deltager (10 deltagere x 2.895,- divideret med 2,5). Passive deltagere vil gi' en ekstra indtægt på 240,- pr. deltager og dag.

 

Og som sagt er "mit" kursus lidt ekstra dyrt, pga. Zeljko. Så jo, det er godt nok underligt. Muligvis har dem der arrangerer mit kursus fået en lille rabat, da de kender Jenny fra før, men så meget kan det jo næppe dreje sig om. Forskellen er jo over 4.500,-/ dag - og det er mere end hvad Jenny selv ta'r for en hel dags undervisning, når det er i Sverige...

 

Udover at være en sur gammel kælling er jeg også en mistænksom én af slagsen. Så når jeg samtidig kan se at Indog åbenbart påtænker at anlægge kunstgræs, får jeg jo straks den tanke at der måske ligger en tanke bag den høje pris..? :hmm: Hvis agilityfolket vil ha' kunstgræs kan de selv få lov at betale det..? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Suk, årets dilemma, har fået plads til både manden og jeg på samme agilityhold, men nu er der så plads til manden med Petite hos en virkeligt god instruktør i yndlingsklubben (men næppe plads til mig og Anton). Manden vil bare heltst gå på hold med mig. Håber jeg får ham overtalt, selvom det er hyggeligt at følges. Både Petite og Anton er igang med noget grundlæggende (og kompliceret) træning, nu skal vi snart have den verdensmester i hus �

Link til indlæg
Del på andre sites

@Trixie83 - var det ikke dig der kendte noget til hallen i Vonsild?? Jeg ska på kursus der på søndag, hvordan vil du sige det er sammenlignet med f.eks. Trøstrup, altså mht. varme/kulde?? Og hvad underlag er der?

 

Jo jeg var på kursus der i december :-D Den er at sammenligne med Sannes.

 

Altså kold, og med jordbund. Den er dog mindre en den hos Sanne.

 

Og husk gummistøvler eller lign. der er meget mudder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jenny kursus er crazy dyrt... Tror det er så dyrt, da de skal (vil) ha dækket udgifter ifbm etablering af hal og så også tjene lidt. 600 kr for en observatørplads pisser mig faktisk lidt af.. Måske det kursus @korvis skal på arrangeres uden at man skal tjene på dem på samme måde som dem jeg arrangerer? Her vil jeg bare ha at det går i nul.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jenny kursus er crazy dyrt... Tror det er så dyrt, da de skal (vil) ha dækket udgifter ifbm etablering af hal og så også tjene lidt. 600 kr for en observatørplads pisser mig faktisk lidt af.. Måske det kursus @korvis skal på arrangeres uden at man skal tjene på dem på samme måde som dem jeg arrangerer? Her vil jeg bare ha at det går i nul.

 

Jeg kender hende der arrangerer "mit" kursus, og det skal vistnok også bare løbe rundt. Og det bli'r så lidt ekstra dyrt denne gang fordi Zeljko er med. Når hun laver kursus kun med Jenny er det vistnok noget billigere. Jeg tror også det dyre kursus er fordi de skal tjene penge på det, men det er godt nok meget ekstra de lægger på prisen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har vi været til kursus i den kolde hal! :lol:

 

Virkelig, virkelig godt kursus med Natasha, arrangeret af bordercollieklubben. Natasha slog ret omgående ned på både Iso's og mine mangler - og det indbefatter faktisk ikke ret meget min ringe evne til at løbe stærkt. Mange af "løbe-stærkt-tingene" kunne godt løses på andre måder, hvis jeg bare fik taget fat i nogle (faktisk ret få) ting.

 

Banerne var virkelig udfordrende, på alle måder, og der var faktisk nogle ting Iso kunne som overraskede mig. Til gengæld var der riiigtig mange steder hvor jeg ødelægger det for min knaldgode hund... :roll: Og så er Iso en bandit, hvilket i sidste ende også ender hos mig, fordi jeg ikke er konsekvent nok på banen... :oops:

 

I den positive ende er, at Natasha godt kunne se at Iso slet ikke river så meget som hun gjorde sidst hun så hende (til ungdomscampen, med min nevø)! Og der er også sket noget, Iso river ikke nær så meget som før. Så vi må bare knokle videre med det.

 

Jeg har hverken taget notater eller fået filmet noget - men fik da tegnet banen ned. Så nu skal jeg se om jeg kan ta' notater i efterhånd... Der skal laves træningsplan, skal der! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillæg:

 

Hallen var godt nok kold, men med min nye termodragt var det ikke noget problem - jeg æææælsker den!!! :lun: Til gengæld opdagede jeg et andet problem, i bilen på vej hjem. Så kunne jeg mærke at jeg godt nok havde ondt i mine underben... Måske ikke så underligt, for underlaget i hallen var godt nok hårdt! Stampet jordgulv-agtigt. Vi er godt nok forkælede, med rigtig god ridehusbund i vores hal, og kunstgræs/shockpad i den lille hal... Og når jeg havde ondt, hvordan måtte det så ikke være for Iso? Så det første jeg gjorde da jeg kom hjem var at gi' hende lidt massage og udstrækning. Håber det har hjulpet på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde ingen undervisning i dag, så vi var fire fra vores hold der mødtes og satte en ekspert springbane op, som vi så skiftedes til at løbe. Det var et nyt sted, den lokale "fairgrounds" og det var lidt farligt, syntes Leah, men da vi begyndte at løbe var hun helt på og satte ikke en pote forkert. :banan:

 

Det var en vildt lang bane og i tung bund, så benene kom godt nok på prøve. Er spændt på om vi er ømme i morgen.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har trænet lidt i dag...

 

Calle skulle for første gang prøve at arbejde ude i det fri. Han lagde ud med at skulle strække sine ben og løb bare rundt i tre minutters tid. Han elsker at løbe stærkt og især når han har massere af plads.

 

[video=youtube_share;oTfE9298dOY]

 

Der er godt nok fart i ham. Det bliver interessant at se om han bliver lettere at styre end prinsessen.

 

Apropos prinsessen, så har hun trænet slalom indgange i dag. Videoen viser hende først på hendes nemme side, bagefter får hun lov til at forsøge sig med at tilbyde adfærd(det er det jo ikke rigtigt, men hun skal selv finde indgangen uden jeg er alt for aktiv, fik at vide at hun er for afhængig af mig), og er imponeret over at hun er så ivrig hele vejen. Hun måtte tænke sig meget om og hun bliver vidst lidt indebrændt til sidst. Men tænk engang at en hun kan have sådan en fest med en slalom og hvor er hun egentlig sød.

Til sidst træner vi en indgang fra Natasha kurset.

 

[video=youtube_share;keyUY1aHfN0]

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er skam med vilje at hun får lov til at fejle så meget. Hun er ret overbevist om at hun skal ind i port nummer to, når hun kommer så langt ude fra venstre. Det er et billede der skal brydes med. At hun får lov til at fejle ser jeg ikke som noget problem. Hun er vant til at arbejde med aktiv fejlmelding og er ikke en hund der kører død på det. Der kom gang i de små grå hos hende, og det var tydeligt at se at hun overvejede nøje hvad hun gjorde, hvilket er det vi skulle frem til. For lige nu smider hun sig bare ind i slalommen uden så meget som at overveje om det nu også er det rigtige sted hun kommer ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt se hun ikke kører død i det - men kan til gengæld ikke se at hun tænker ret meget over hvad hun gør... Jeg ville ikke gi' hende hverken en slalomkommando eller en fejlmelding, tror jeg... :hmm: Mere lade belønning/ikke-belønning tale. Bare kalde hende tilbage når hun fejler, uden fejlmelding. Og ikke dreje hende rundt som du gør i starten af klippet, men bare stå passiv som du gør senere hen. Slalomkommandoen kunne gøre at hun "kobler egen-initiativet fra", eller hvordan jeg skal udtrykke det. Hun ser det som en hjælp/guide, hvor hun ikke selv behøver at tænke - men kommandoen hjælper jo ikke en døjt i sig selv. Desuden er grundreglen jo at ikke putte kommando på før øvelsen ser 100% rigtig ud - og det gør den jo faktisk ikke lige hér, selv om hun egentlig "kan sin slalom"... Evt. kunne du jo gå "back to kindergarten", og køre indgange fra den svære side på 4 pinde, bygge den op fra nem indgang til svær. Når hun er kommet så langt med resten bør det ikke ta' mere end en uges tid at få brushet den svære side op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt se hun ikke kører død i det - men kan til gengæld ikke se at hun tænker ret meget over hvad hun gør... Jeg ville ikke gi' hende hverken en slalomkommando eller en fejlmelding, tror jeg... :hmm: Mere lade belønning/ikke-belønning tale. Bare kalde hende tilbage når hun fejler, uden fejlmelding. Og ikke dreje hende rundt som du gør i starten af klippet, men bare stå passiv som du gør senere hen. Slalomkommandoen kunne gøre at hun "kobler egen-initiativet fra", eller hvordan jeg skal udtrykke det. Hun ser det som en hjælp/guide, hvor hun ikke selv behøver at tænke - men kommandoen hjælper jo ikke en døjt i sig selv. Desuden er grundreglen jo at ikke putte kommando på før øvelsen ser 100% rigtig ud - og det gør den jo faktisk ikke lige hér, selv om hun egentlig "kan sin slalom"... Evt. kunne du jo gå "back to kindergarten", og køre indgange fra den svære side på 4 pinde, bygge den op fra nem indgang til svær. Når hun er kommet så langt med resten bør det ikke ta' mere end en uges tid at få brushet den svære side op.

 

Jeg er fuldstændig enig med Korvis. Jeg har lige været på kursus med Luna i lige netop den svære indgang - og der gjorde vi en del ud af at starte let og så gøre svær. Og det gjorde vi hele tiden og kun gradvist blev den lette start mere svær. Altså vær gang vi havde flyttet spring eller bane eller det var en ny dag. Og så succes i starten før hun fik "lov at fejle" - altså hun skulle have "det rigtige" billede før vi udfordrede hende. HVis det giver mening??

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg forstår godt det i skriver, og det er også det der er gjort. Det jeg bare ville var at vise hvor fedt det er at have en hund der bare er tændt på sin slalom.

 

Men jeg har også selv været på kursus, har fået nogle tips, og det er altså dem jeg vælger at prøve af. Det er ikke det samme som at sige det dur ikke. Men at gøre det lettere for hende har ikke givet noget resultat, og derfor må det være tid til at prøve noget nyt.

 

Hun kaster sig hovedkulds ind i sin slalom(det er jo skidefedt, for der er en belønning når man er færdig) og det bliver bare ikke afhjulpet ved hele tiden at gøre det lettere for hende,

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo godt være, at vi ikke kan se hele billedet af træningen her, og vi ved jo ikke, hvilke tips fra kurset det er, du prøver af. :-) Men jeg vil nu erklære mig enig med de andre og sige, at for mig ser det ud som om, at du træner på fejl. Det er da super fedt, at hun ikke mister gejsten, helt sikkert! Men fejlkommandoen ser ikke ud til at virke, da hun jo gentager fejlen igen og igen, selvom hun får fejlkommandoen (derudover er jeg så rent personligt ikke så meget til at træne med fejlkommandoer, jeg synes, at det er vigtigere, at sætte hunden op til succes) - og hun får gentaget sin slalomkommando igen og igen, mens hun tager slalommen forkert, med risiko for at hun tror, at nu betyder kommandoen "hop ind i anden port". Jeg synes, at det er vigtigt at holde sig for øje, at både hjernen og kroppen husker fejl, der bliver gentaget flere gange, så selvom hunden måske egentlig godt "ved" at noget andet er det rigtige, øger gentagelse af fejlen risikoen for, at den vil gøre det igen.

 

Så... egentlig ikke for at blande mig i jeres træning. :genert: Tænker bare, at det er rigtig ærgerligt faktisk at få "trænet" den fejl så meget. :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er fuldstændig enig med Korvis. Jeg har lige været på kursus med Luna i lige netop den svære indgang - og der gjorde vi en del ud af at starte let og så gøre svær. Og det gjorde vi hele tiden og kun gradvist blev den lette start mere svær. Altså vær gang vi havde flyttet spring eller bane eller det var en ny dag. Og så succes i starten før hun fik "lov at fejle" - altså hun skulle have "det rigtige" billede før vi udfordrede hende. HVis det giver mening??

 

Jeg var på samme kursus og er meget enig. Karla måtte ikke fejle, hun skulle have success hver gang i starten, og hvis det var lettere end jeg synes det burde være, jamen så var det der vi startede. Vores problem var nemlig, at Karla havde dannet et fejlbillede af indgangen, og det skulle brydes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, hvad gør man så når den har en succesrate på 100 %, som går i 0 i det øjeblik man kommer op i den vinkel?

 

for det er jo netop det der er tilfældet. Ingen problemer så længe hun går fra 0 til ca 90 grader på slalom, men det sker i det øjeblik vi kommer over. og så kan hun have kørt tyve repetitioner med succes inden, hun finder ind i anden port.

 

Jeg er blevet foreslået at bruge buer, men kan lige se hvilket kaos det ville give.

 

Det er ikke fordi jeg ikke vil tage imod råd, men det der bliver forslået er forsøgt, og når det ikke læser problemet efter næsten to års forsøg, så må tiden være inde for at skulle prøve noget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...