Hop til indhold

Småt eller blødt foder?


DitteB
 Share

Recommended Posts

Hej alle

Vi bruger pt Acanas tørfoder og det er vi mægtig glade for. Dvs vores hund Carlo er ikke begejstret for størrelsen på tørfodderet. Flagerne er ligesom for store og for hårde.

Jeg har prøvet at bløde dem op med vand, det går langt bedre, men tænkte om nogen af jer kender til tørfoder hvor selve foderet er ret småt (hvalpestørrelse??) eller noget blødere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Laves der egentlig ikke noget tørfoder i en ordentlig kvalitet som kan brækkes i småstykker lige som frolic ? Jeg har en gammen hund i pensionen lige nu, han har ret svært ved at tygge de alm foderpiller, det ville være godt med et blødt foder til ham;)

Ziwipeaks foder er tynde og bløde flager, som nemt kan brækkes over :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også få tjekket hans tænder for en sikkerhedsskyld - selv vores den lille, på 3,3kg (som voksen) tygger alle størrelse piller og råfodres nu og spiser med lethed hele lammeribben :-) Nogle hunde kan måske ganske rigtig ikke lide store foderpiller, men jeg ville - hvis det var min hund - få tjekket tænderne, da det ville være mærkeligt for mig at pillerne skulle være små - hundes tænder er jo lavet til at tygge med som en naturlig ting. Jeg har aldrig tænkt over størrelsen på foderpillerne - hende på 3,3kg nu som voksen vejede 500gr da vi fik hende, og hun spiste uden problemer Acana. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok lige få tjekket hans tænder... Min cockerhvalp på 11 uger knaser nemt de stores tørfoder - hvis hun slipper afsted med at komme i deres madskåle... men ellers så er RC Exigent små og ret porøse piller. Mine elsker det! Men vær obs på, at det er lavet til småtspisende hunde, så der er mange kalorier i, så de skal ikke have så meget af det

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at tjekke Macs fra zooplus:-)

 

Macs semimoist fra zooplus er Totte helt vild med. Vi har også prøvet Bosch semimoist med and og kartoffel fra zooplus. Men premium Platinum er også godt. Det gode ved dem er at de også kan brækkes i mindre stykker og bruges til godbidder:-P.

 

Det hele er kornfrit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...