Hop til indhold

seler


Anettesb
 Share

Recommended Posts

Jeg købte en Julius K9 sele til Jackie

 

og jeg er rigtig glad for den :mrgreen:

primær grund til at den blev valgt var at hun absolut ikke var meget for at få "slasket" bånd sele over hovedet.... eller skulle havde løftet potterne.

 

 

et par gange har hun dog rullet sig og fået hevet et eller begge forben op over remmen på bringen (mangle af specifik hunde ord bruger jeg lige et heste ord)

 

så spørgsmålet er... kan vi find en bedre sele? :vedikke:

 

 

nogle der har erfaring med gode seler til corgier.... tror nok jeg i dag kan få hende til at prøve de seler der før var dumme.... :confused: måske... da nuværende stadig købes med en godbid

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes h seler sidder godt på en corgi. Eller det gjorde de i hvert fald på min venindes. Hun havde en fra hunter.

 

Men det er nok ikke en jackie er vild med når hun både skal havenoget over hovedet og løfte ben.

 

Men der findes jo rigtig mange andre t seler end k9.

Hunter, hurrta og trixie for at nævne nogen du kunne prøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

har ikke lige målt... men hun er ikke lille

 

 

tak alle sammen

 

 

må ned i dyre forretningen og prøve igen.... måske vil hun løfte potter nu

 

Julius blev trods alt købt da jeg kun havde haft hende i ca.14 dage....

 

 

det sker heldigvis langt fra hvergang... så er kun sket 3 gange.... men kunne jeg finde noget bedre ville det jo være godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

En fordel ved de fleste andre seler end netop K9, er at der ikke er så meget fyld på dem. Mange hunde får det rigtig varmt under rygstykket. Og så kan det også skubbe på pelsen, så den er ubehagelig at have på.

 

Hurtta er ikke særlig dyr, omkring 200-300 kr afhængigt af farven. Tre Ponti findes i efterhånden mange butikker. Uanset hvilken du prøver på hende, så brug en masse tid på at teste indendørs. Med den kropsform og de korte ben, skal selen sidde perfekt for at den ikke pludselig får vristet et ben ud eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

K9 virker absolut som om den kunne blive meget varm.... og så den altså stor, kunne jo være dejligt med en sele der var så lille så jeg kunne bære den (evt i lommen) når vi var i hunde skov, der er Hurtta fristende.

 

 

jeg må igang med at se på nu, tager hende nok med til byen i næste uge.

 

nu har jeg nogle gode tips til hvad vi skal se på....

de har heldigvis et kæmpe udvalg (bare man ikke er farve kræsen)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan sider 3 ponti.... kan man hurtigt tage snoren af og hunden kan løbe løse med selen på?

 

den anden corgi her i byen bruger 3 ponti

 

 

 

hun skal helt sikkert have en ny... Julius er ikke rigtig... men den var det eneste rigtige på det tidspunkt.

 

 

har helere ingen anelse om hvordan de forskellige selere sider når man siger H, T og Y..... så billeder vil være dejligt...

 

 

hmm hurtta er på tilbud.... halv pris....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se at pontiselerne ikke kan justeres. Så jeg er i tvivl om, hvorvidt en sådan sele overhovedet ville du til Totte. Han hader seler, der skal trækkes over hovedet og løfter fødder på kommando. Så han ville synes godt om en sådan sele. Men Hvilken skal jeg evt. købe til Totte, der måler 48 cm i bryst. Str. 3 til 46 cm eller str. 3.5 til 50 cm?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se at pontiselerne ikke kan justeres. Så jeg er i tvivl om, hvorvidt en sådan sele overhovedet ville du til Totte. Han hader seler, der skal trækkes over hovedet og løfter fødder på kommando. Så han ville synes godt om en sådan sele. Men Hvilken skal jeg evt. købe til Totte, der måler 48 cm i bryst. Str. 3 til 46 cm eller str. 3.5 til 50 cm?

 

Jeg har lige set på Facebook at Frisenborg pension har fået en udgave af Tre Ponti til små hunde, der kan justeres, jeg har dog ikke fundet den andre steder endnu. Den ville jeg nok forsøge at finde - har selv købt en 2,5, der var lidt for stor og derfor filtrede pelsen helt vildt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fundet på Q Pets hjemmeside om mini selen: "Hvis du ønsker mulighed for justering er Tre Ponti Mini selen nu også kommer med justerbar strop." (stavefejlen er der altså :roll:)

 

Ih tak. Det vil jeg undersøge. For Tottes pels varierer også lidt i længde alt efter årstid, så det mest optimale er en sele, der kan justeres.

Link til indlæg
Del på andre sites

De varmeste anbefalinger herfra :5up:

Grundet til købet var at Ayo hader at få sele over hovedet - og nu var det blevet så slemt at hun klemte øjnene sammen når den skulle over hovedet :( - selen er super nem at give hende på, sidder godt og hele det ubehagelige ved sele situationen for hende er pist væk :klap:

 

Og der er god plads til at bevæge benene uden noget skarver!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...