Hop til indhold

Spørgsmål om loven


Noffen
 Share

Recommended Posts

Hvad tror du der sker hvis butikken konsekvent siger hunde er forbudt her i butikken? Jeg vil væde på at rigtig mange hundeejere vil bruge rigtig meget af medarbejdernes tid på at få en begrundelse! Hvorfor ikke bare godtage at butikken ikke ønsker hunde og at butikken har valgt at give en begrundelse som de ved stopper yderligere bøvl fra flertallet?

rigtig mange steder tror man faktisk at reglerne for levnedsmidelbutikker gælder alle butikker.

 

Sjovt! Lige præcis min tanker!

 

Hold da ferie hvor er der mange mennesker der mener at ALT er til diskussion og skal argumentere herfra og til månen om hvorfor de synes at det er uretfærdigt/dumt og lignende.

Kan sqi godt forstå at man jævnligt vælger at kaste "det er loven-kortet" når man gang på gang oplever at "fordi sådan er det her" ikke virker.

 

Og egentlig så er der jo en del varer der kan gå under "fødevarer" hvorfor jeg ikke synes at man kan klandre medarbejderne for at kunne tolke at der ikke må komme hunde ind.

 

(Red; fik så lige læst videre - når vi "almindelige" mennesker ikke entydigt kan tolke hvad der er ok eller ikke ok, så er der da ikke noget at sige til at en Matas butik ikke kan!! :shock: AnneMangetal - du er fritaget fordi du faktisk -regner jeg med :blink:- har en reel viden omkring det))

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en kollega, som er panisk angst for hunde. Som i at min lille løve på 5 kilo får hende til at stå og hyperventilere, og kravle i gardinerne (Helt seriøst, hun sad i vindues karmen fordi hunden gabte!!!). Det er vel fair nok at ejeren siger at en sådan kollega, for arbejdsmiljøets skyld, kan bede om at hunde ikke kommer i butikken når hun er på arbejde? Ellers har man en kollega der må forlade butikken hver gang en hund lige skal ind og snuse.

 

Vi fjernede min hund fra lokalet, og det tog i hvert fald to timer før min kollega var faldet nogenlunde til ro igen. Så hørte hun hunden lege-gø nede fra gaden, og brød i gråd.. Hun endte med at måtte tage hjem fordi hun simpelthen ikke kunne klare det, og slet ikke følte sig tilpas. Tænk sig at have en arbejdsplads hvor det er sådan...

 

Så nej, jeg synes ikke det er noget pjat at ejeren laver en regel der hedder at det er dem der er på arbejde der beslutter om de vil have hund i butikken eller ej. Og for den sags skyld, om det kun er bestemte hunde der må komme i butikken. Jeg kan sagtens se fra et hundeejer synspunkt at "Hvorfor må den ejer, når jeg ikke må", kan give dem problemer, men i sidste ende så er det jo bare butikken der vælger hvilke kunder de vil have i deres butik.

 

Hvis man som ejer har valgt, at der godt må komme hunde i ens butik, så ansætter man nok ikke en, der har så ekstrem en fobi.

Hvadenten de beslutter sig for, om der gerne må være hunde eller ej, så synes jeg godt, at man kan forvente som kunde, at der er en vis kontinuitet i deres regelsæt, og at det ikke varierer fra dag til dag.

 

I øvrigt er der over en halv million hunde i Danmark, så hvis man har så ekstrem en angst, som du beskriver der, så vil det nok være en god idé at få arbejdet med sit problem. Det er svært at undgå at møde en hund, når man går på gaden i Danmark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal jeg nok. :)

Jeg har lige mailet til Sundhedsstyrelsen for at få at vide, om der skulle være nogle regler i forhold til lægemidler. Umiddelbart lyder det lidt langt ude, da de jo er pakket rigtig godt ind. Der kommer jo ikke hår i dine panodiler, fordi der har været en hund i butikken, hvor de blev solgt.

 

Så har jeg fået svar:

 

Tak for din henvendelse.

 

Butikken afgør selv om de tillader dyr i butikken. Jeg kan ikke lige finde nogen lovgivning der dækker din forespørgsel.

 

Begrundelsen med, at de skulle få en bøde på 10.000, fordi de sælger lægemidler er altså helt hen i vejret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt grundlæggende skal vi så lige huske på, at VI har valgt at have hund, og derfor mener jeg helt klart også at vi har pligt til at tage hensyn og sørge for at genere mindst mulig. Også selvom vi mener at have loven på vores side....

 

Husk på, at jo flere dårlige oplevelser vores hunde giver, jo flere mennesker vil være modstandere af hunde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt grundlæggende skal vi så lige huske på, at VI har valgt at have hund, og derfor mener jeg helt klart også at vi har pligt til at tage hensyn og sørge for at genere mindst mulig. Også selvom vi mener at have loven på vores side....

 

Husk på, at jo flere dårlige oplevelser vores hunde giver, jo flere mennesker vil være modstandere af hunde!

 

Hvad har det med tråden at gøre? Der er jo ikke tale om nogen hund, der har generet nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man ser bort fra at den altså generer den eller de ansatte i butikken ;) mig ville den også genere i en butik, jeg gider ikke andres hundehår på mine varer;)

 

Jeg synes den egentlige kerne i denne diskussion går helt hen over hovedet på en del af deltagerne, bl.a. dig. Det handler jo ikke om hund eller ikke hund i butikken - det handler om en butik, der ikke har styr på hvad de selv mener, og som ikke behandler deres kunder ordentligt.

 

Lad os tage et andet eksempel: En restaurant. Restauranten har et garderobeområde, hvor man kan hænge sit overtøj, men det kræves ikke at gæsterne bruger det. Der er altså ingen, der siger et pip, hvis du sætter dig ved bordet og hænger din frakke over en stol. Sådan går det i årevis.

Men pludselig en dag kommer tjeneren hen til dit bord og siger at hvis du ikke hænger din frakke ud i garderoben, vil du blive bortvist. Vil du så ikke se dig om efter det skilt, der annoncerer at der nu er garderobepligt? Ville det ikke være det pæneste at informere gæsterne om det, inden de går ind i restauranten og må finde sig i at blive skældt ud?

 

Du synes sikkert heller ikke det er en fed træningsstrategi at lade sin hund ligge i sofaen den ene dag, og så skælde den ud for at gøre det den næste. Det er samme princip, det handler om her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt grundlæggende skal vi så lige huske på, at VI har valgt at have hund, og derfor mener jeg helt klart også at vi har pligt til at tage hensyn og sørge for at genere mindst mulig. Også selvom vi mener at have loven på vores side....

 

Husk på, at jo flere dårlige oplevelser vores hunde giver, jo flere mennesker vil være modstandere af hunde!

 

Når man ser bort fra at den altså generer den eller de ansatte i butikken ;) mig ville den også genere i en butik, jeg gider ikke andres hundehår på mine varer;)

Jeg holder med Umulia og Noffen i at det ikke er det tråden handler om, men som sidebemærkning er jeg meget uenig i det I siger. Ja, det er mit valg at jeg har købt en hund, men alle menneskers valg er jo noget alle andre må forholde sig til når man går udenfor sit eget hjem. Kan sgu ikke helt forstå hvorfor hund skulle være så meget anderledes end så mange andre ting.

 

Og så synes jeg lige man skal huske på at andre menneskers manglende håndhygiejne er årsag til at man ikke kan sætte en finger nogen steder i det offentlige uden at få colibakterier på sig. Herregud hvad betyder et par enkelte hundehår så til sammenligning,.. hvis man da kan finde en hund der fælder så voldsomt at dens hår flyver rundt i Matas bare ved at den er derinde i et par minutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes den egentlige kerne i denne diskussion går helt hen over hovedet på en del af deltagerne, bl.a. dig. Det handler jo ikke om hund eller ikke hund i butikken - det handler om en butik, der ikke har styr på hvad de selv mener, og som ikke behandler deres kunder ordentligt.

 

Lad os tage et andet eksempel: En restaurant. Restauranten har et garderobeområde, hvor man kan hænge sit overtøj, men det kræves ikke at gæsterne bruger det. Der er altså ingen, der siger et pip, hvis du sætter dig ved bordet og hænger din frakke over en stol. Sådan går det i årevis.

Men pludselig en dag kommer tjeneren hen til dit bord og siger at hvis du ikke hænger din frakke ud i garderoben, vil du blive bortvist. Vil du så ikke se dig om efter det skilt, der annoncerer at der nu er garderobepligt? Ville det ikke være det pæneste at informere gæsterne om det, inden de går ind i restauranten og må finde sig i at blive skældt ud?

 

Du synes sikkert heller ikke det er en fed træningsstrategi at lade sin hund ligge i sofaen den ene dag, og så skælde den ud for at gøre det den næste. Det er samme princip, det handler om her.

Helt enig, godt skrevet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig med Umulia og Ascha.

 

Det er simpelthen dårlig kundeservice at have så uklare regler, der åbenbart skifter fra dag til dag, og så oven i købet begrunde dem med en lov, der ikke findes.

 

Og nej, alle butikkens varer bliver ikke inficeret med hundehår, bare fordi jeg kommer ind i butikken med en lille hund på armen - endda af en ikke-fældende race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt tabt i denne debat! Forstår sagtens det principielle mht. lov og regler osv. men forstår simpelthen ikke at det kan fylde så meget, og koste så meget negativ energi? :hmm:Jeg mener, det er bare en tur i Matas med eller uden hund.....

En hund har ingen glæde af at komme i Matas, så lad den dog blive hjemme imens - og, Matas er vel ikke en butik du handler i dagligt, så jeg ser slet ikke problemet. Og når nu det så åbenbart er blevet et problem, så find en anden Matas butik at handle i....uden hund. Eller køb via deres hjemmeside, den gir hurtig betjening og fantastisk service :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt tabt i denne debat! Forstår sagtens det principielle mht. lov og regler osv. men forstår simpelthen ikke at det kan fylde så meget, og koste så meget negativ energi? :hmm:Jeg mener, det er bare en tur i Matas med eller uden hund.....

En hund har ingen glæde af at komme i Matas, så lad den dog blive hjemme imens - og, Matas er vel ikke en butik du handler i dagligt, så jeg ser slet ikke problemet. Og når nu det så åbenbart er blevet et problem, så find en anden Matas butik at handle i....uden hund. Eller køb via deres hjemmeside, den gir hurtig betjening og fantastisk service :blink:

 

Tråden bliver jo kun lang og energikrævende, fordi folk begynder at debattere alt muligt, der ikke har med spørgsmålet og gøre. Og fordi alle åbenbart ikke gider at læse de besvarelser, der er kommet. Dit spørgsmål blev f.eks. besvaret allerede i #20. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...