Hop til indhold

En rigtig dum 10 års fødselsdag


Jane
 Share

Recommended Posts

Det går stille og roligt fremad med Oskar. Han har dog stadig ikke fuld kontrol over bagkroppen, men kan nu gå en volte, uden at vælte. Han sidder som en tæve, når han skal af med afføring, han kan ikke krumme ryggen. Han er stadig indlagt og udsigterne til hvordan fremtiden bliver, er stadig usikker. Men selv de små fremskridt giver håb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar skal hjem i weekenden, for at se hvordan det går. Dyrlægen tror ikke, at Oskar får 100 % kontrol over bagkroppen, der er sket for store skader i Oskars nervebaner. Så meget kommer til at afhænge af hvordan Oskars livskvalitet er. Der bliver en masse som dyrlægen og jeg skal have snakket igennem når jeg henter ham i morgen. Mandag skal vi snakke om hvordan weekenden er gået. Men i guder hvor jeg savner ham og jeg glæder mig til i morgen kl 14

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Oskar skal hjem i weekenden, for at se hvordan det går. Dyrlægen tror ikke, at Oskar får 100 % kontrol over bagkroppen, der er sket for store skader i Oskars nervebaner. Så meget kommer til at afhænge af hvordan Oskars livskvalitet er. Der bliver en masse som dyrlægen og jeg skal have snakket igennem når jeg henter ham i morgen. Mandag skal vi snakke om hvordan weekenden er gået. Men i guder hvor jeg savner ham og jeg glæder mig til i morgen kl 14

Lille Oskar da :ae:han savner sikkert også rigtig meget dig og sit hjem :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt han må komme hjem

 

Da min venindes hund fik en diskus og i starten slet ikke kunne gå, så var det svært at forestille sig hvad det kunne blive. Men hun blev faktisk så fin med massage og genoptræning at det kun var øvede mennesker der kunne se der var noget som der ikke skulle være

 

Jeg håber han overrasker jer positivt i weekenden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi Oskar hjem. Både han og os, nyder at han igen er hjemme. Men Victor kan slet ikke finde ud af det. Han virker meget usikker, piber og er henne ved Oskar igen og igen, for at snuse og slikke omkring det sted, hvor Oskar har det dårligt. Det er som om, Victor fornemmer, at Oskar ikke har det godt og hans verdensopfattelse, skrider. Oskar har altid været den stærke og Victor har støttet sig til Oskar. Nu viser Oskar svaghed og jeg tror det forvirre Victor. Victor er meget underlegen i sin adfærd overfor Oskar. Hvilket han normalt ikke er. Men i dag er det med lange mundvige, undvigende blik, ørene lagt tilbage, lav haleføring, bøjer i bagben, for at gøre sig mindre, tripper og slikker Oskar i mundvigende.

 

Det har været en streng uge, for os alle. Oskar, der blev dårlig og indlagt på dyrhospitalet. Victor, der blev sendt i pleje, for første gang uden Oskar, da jeg måtte med min mand, der skulle have fjernet en svulst i hjernen på Århus sygehus. Jeg blev da jeg var i Århus ringet op, hvor Victor blev passet, at han havde det meget dårlig. Han hyperventilerede, havde tynd mave og var dybt ulykkelig. Der hvor Victor blev passet, var de bange for at hans krop ikke kunne blive ved med at klare det. Jeg kørte hjem og hentede Victor. Jeg har det forfærdelig dårlig med, at jeg svigtede ham. Han har følt sig som Palle alene i verden. Jeg kunne godt mærke på Victor efter vi kom hjem, at han ikke var den samme glade Victor, men troede at det mest var fordi hsn savnede Oskar. Jeg har forsøgt at give ham gode oplevelser, masser af motion og også en masse hvile, for at han kunne få den stress som han havde opbygget ud af kroppen. Jeg har på intet tidspunkt ladet ham være alene. Det er vigtig for mig, at Victor igen bliver til glade Victor.

Gode råd modtages med kyshånd.

 

Som tidligere nævnt er det skønt, at have Oskar hjemme igen. Men hvor får jeg ondt af ham, når han bevæger sig. Særlig højre bagben, volder ham problemer. Jeg snakkede med dyrlægen om genoptræning, men så længe han stadig er så dårlig, som han er, må han ikke starte med genoptræning. Når hans tilstand bliver mere stabil, vil det være en god ide. Hun nævnte, at waterwalk, kunne være godt. Men indtil videre står den på ro og atter ro. Ingen gåture til Oskar den næste stykke tid. Der er lagt fyldte konger i fryseren, han kan hygge sig med, når Victor og jeg er afsted.

Oskar skal til kontrol hos dyrlægen om en uge.

 

Jeg syntes det er hårdt lige nu og længes efter, at alt bliver normalt igen.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Puh, det lyder slemt for jer allesammen! God bedring til både hunde og mand. Håber hans operation gik godt, men det går jeg ud fra, siden du ikke kommenterer videre på det.

 

Har du mulighed for at give Oskar akupunktur? Det kan virkelig hjælpe utroligt meget på nerverelaterede ting.

 

Krydser fingre for at begge hunde får det bedre lynhurtigt. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en uge, det må have været hårdt. Håber det er gået godt med din mand?

 

Mht Viktor så har du på ingen måde svigtet ham, du stod jo med hænderne fulde. Jeg er sikker på, at når der er kommet lidt ro på han har vænnet sig til de forandringer, som er sket.

 

Håber I får en god weekend og mange X for bedring hos Oskar. Mange tanker og kram til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor er heldigvis fjollede Victor igen:blink: hvilket vil sige normal. Med Oskar er der ikke noget nyt. Jeg var lidt spændt på, hvad han sagde til det, når jeg tog afsted på gåture med Victor og han ikke kunne komme med. Men endnu har han ikke ytret ønske om, at ville med. Han sover meget. Vi har alle dovnet den i dag. Det har været dejlig.

 

Mandens operation gik planmæssig. Han har det efter omstændighederne godt. :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

En update på Oskar. Det går godt. Tempoet er blevet langsommeren og bagkroppen sejler, når han traver. Højre bagben, er nogle gange bagefter og han kan ikke lette højre bagben når han tisser, med det venstre går det bedre. Han nyder at komme med på ture igen. Dagsformen bestemmer længden. Han får stadig snertestillende medicin hver dag og så længe det giver ham livskvalitet, er et fint for mig, at give ham det. Han er heldigvis fuld af livsmod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...