Hop til indhold

Hvad er det mærkeligste hundejob I kender?


Freddy
 Share

Recommended Posts

Hej Hunde elskere

 

Jeg har tit gået rundt for mig selv de sidste par dage og tænkt over alle de besynderlige jobfunktioner en hund kan have.

 

F.eks.

 

SKAT har hunde der kan lugte sig frem til penge

Rottehunden - Bliver brugt til skadedyrsbekæmpelse

Grisehunden - Den bruges og bor i grisestaldene

Trøffelhunden - Som finder svampe

 

Og listen er jo meget længere. Hvad synes I er det mærkeligste job en hund besidder? Fyld endelig på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lighunde, sprængstofhunde, minehunde, pistolhunde..... Om det er underligt, ved jeg ikke. Tænker bare over hvordan man træner en lighund:hmm:

med lig, vil jeg tro? Har kun set om dem i tv fra USA, og der donerer folk jo deres døde kroppe til diverse forskellige videnskabelige steder, og nogle af stederne er sådan noget med hvor hurtigt et lig går i forrådnelse og sådan. Vil tro nogle af disse steder også hjælper med at uddanne lighundene? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lighunde, sprængstofhunde, minehunde, pistolhunde..... Om det er underligt, ved jeg ikke. Tænker bare over hvordan man træner en lighund:hmm:

Jeg vil i hvert fald nødigt være med, hvis det er lige som ved mange andre ting under optræning - hvor man lige kan bruge hinanden til at øve sig på. "Hvem melder sig som den første?" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

med lig, vil jeg tro? Har kun set om dem i tv fra USA, og der donerer folk jo deres døde kroppe til diverse forskellige videnskabelige steder, og nogle af stederne er sådan noget med hvor hurtigt et lig går i forrådnelse og sådan. Vil tro nogle af disse steder også hjælper med at uddanne lighundene? :hmm:

 

Det gør man også i Danmark, højst sandsynligt også i UK:

 

http://livogdoed.dk/temaer/donation-af-legemet-til-medicinsk-forskning-2/

Link til indlæg
Del på andre sites

Kadaverhunde, sikke et navn! Det er SÅ sindssygt imponerende hvad hunde er i stand til. Spændende ang. epilepsi anfald. Jeg er også faldet over en Norsk Lundehund, som bruges til at indsamle æg i det norske fjelde - fordelen ved dem er at de har en ekstra trædepude!

 

Flere hundejobs derude?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Hugo kunne markere på lugten af død, og han tog en art "stand", som med sikkerhed viste os hvornår det var død han havde fundet. Han viste aldrig den adfærd ellers. Det var en stivnen på stedet, og her blev han stående. Det var ikke trænet - han viste selv evnen. Jeg ved ikke hvordan man træner det af samme grund.

Jeg betegnede ham sporhund ikke lighund, da jeg ikke synes ordet er rart, og da han også fandt mange andre ting og levende personer

 

Hundene tilkaldes, de er del af en specialstyrke. De finder også overlevende og folk, der har ligget gravet langt ned under jorden. De bruges også ved ulykker fx flyulykker. For nogle er en lighund lidt makabert, men for efterladte er en lighund en helt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...