Hop til indhold

Multi funktion Halsbånd


Kaso
 Share

Recommended Posts

Okay... Jeg kan bare ikke rigtig se " multifunktionen".. Den kæde med karabinhage kan da ikke mere end de gamle kæder med en ring i hver ende.. Som også bliver vist i videoen... Jeg er ikke skarp i tysk, så jeg ved ikke rigtig, om den ene kæde med karabinhage blev fremhævet frem for den anden med to ringe.... Eller om det bare er producenten, der laver begge typer..

 

Forøvrigt synes jeg at kæden sad alt for stramt på bullterrieren... Hunden virkede lidt utilpas..

Jeg kan slet ikke se, hvordan man kan bruge "kvælerfunktionen" hvis kæden hele tiden skal sidde så ubehageligt stramt, som den gjorde på bullterrieren..

 

Kaso, er det en kæde, du har set i brug? Er det en kæde, du ønsker at bruge selv? Til din schæferhund? Hvad bruger du til din hund i øjeblikket?

Link til indlæg
Del på andre sites

:-) Ok ignore bar "Multifunktion", kan man købe en ligsom i video?

 

Jeg har ikke set den før, men det er selvfølgelig ikke ensbetydende med at den ikke findes. Hvis du er på Facebook er der nogle forskellige schæfergrupper hvor mange af medlemmerne er fra schæferhundeklubben (hvor kæder jo er obligatoriske), så måske du skulle prøve at spørge dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kan i se hvordan er en multi funktion

 

ok, hvorfor ikke bare et almindeligt kæde halsbånd, som han også demonstrerer? Det kan da fungerer på præcis samme måde?

 

Jeg har aldrig set de viste halsbånd i dk, men du kan da lave et selv så let som ingen ting. Du skal bare bruge en almindelig kæde med brede led, der passer din hund i længden og så klipper du den ene ring fri i den ene ende, fører den ned over resten af kæden og sætter en karabinhage fast for enden af kæden. Vupti.

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, hvorfor ikke bare et almindeligt kæde halsbånd, som han også demonstrerer? Det kan da fungerer på præcis samme måde?

 

Jeg har aldrig set de viste halsbånd i dk, men du kan da lave et selv så let som ingen ting. Du skal bare bruge en almindelig kæde med brede led, der passer din hund i længden og så klipper du den ene ring fri i den ene ende, fører den ned over resten af kæden og sætter en karabinhage fast for enden af kæden. Vupti.

Takker, hvis du kigger i youtube video, er 3 funktioner (Schling/Würger, almindlige halsbånd og en ekstra ring til navneskilte) men almindelig kæde har kun 2 ringen skal man tager hele ud hvis skifter funktioner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var sådan set ment som en hjælp, a la "jeg tror ikke nogen herinde kan hjælpe". Måske du skulle skrue ned for din tyskervrede? Krigen sluttede i 1945, og vi andre er kommet videre.

Jo, lige præcis, Krigen er sluttede i 1945 og nationalistiske og Anti udlændinge partier slettet i Tyskland, men nogle andre lande nationalistiske og Anti udlændinge vinder stadigvæk 22% ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker, hvis du kigger i youtube video, er 3 funktioner (Schling/Würger, almindlige halsbånd og en ekstra ring til navneskilte) men almindelig kæde har kun 2 ringen skal man tager hele ud hvis skifter funktioner.

Hej igen

Jeg vil gerne vise dig hvordan du let skifter dit kædehalsbånd mellem kvæl og ikke kvæl. Jeg har aldrig set et halsbånd som det i videoen og oplever det som ret upraktisk at man skal lukke det helt op for at skifte mellem de to funktioner.

 

Det er korrekt at et kædehalsbånd er det eneste tilladte i IPO programmet, men det må aldrig bruges i kvæl.

 

Hvad betyder Schling/Würger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kommer her, at spørge og ikke diskutere om danske og tyske besætning i krigen. PUNKT

Jeg medlem i kreds klubben og på Facebook i mange grupper. Har fået IKKE svaret derfor spørge jeg her. Hvis du IKKE kender svaret. Bar ignorer mig og min spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

Jeg vil gerne vise dig hvordan du let skifter dit kædehalsbånd mellem kvæl og ikke kvæl. Jeg har aldrig set et halsbånd som det i videoen og oplever det som ret upraktisk at man skal lukke det helt op for at skifte mellem de to funktioner.

 

Det er korrekt at et kædehalsbånd er det eneste tilladte i IPO programmet, men det må aldrig bruges i kvæl.

 

Hvad betyder Schling/Würger?

Hej PMJ.,

jeg bruges ikke til kvæl, men jeg vil ikke skifte halsbånden flere gange. jeg vil har en halsbånd til træning og til tur i skoven og hjemme også. Med 3 ringe halsbånd er meget praktisk.

Schling/Würger betyder Synkning/tornskade (google translate)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, lige præcis, Krigen er sluttede i 1945 og nationalistiske og Anti udlændinge partier slettet i Tyskland, men nogle andre lande nationalistiske og Anti udlændinge vinder stadigvæk 22% ;-)

Tror du har fået et eller andet galt i halsen, du. Jeg er garanteret ikke mere nationalistisk end dig og er ikke anti udlændinge. Og jeg er bland de 22% du lige omtaler, hvis du ikke har luret den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh... Hvad mener du med " synkning" ? Og "tornskade"? Tornskade er en fugl... Hvordan kommer den med i billedet... :vedikke::hmm:

 

Jeg tror at vi nok har nogle rigtig store sproglige " udfordringer" her... Det her er nu engang en dansk hjemmeside, med hovedsagelig danske brugere... Vores tyske er ikke historisk godt... Dit danske er næppe bedre.. Og denneher tråd vil rende ud i misforståelser på misforståelser. Begge parter oplever det som krænkelser...

 

Jeg tror at du enten skal skrive på engelsk, -det sprog er danskere gennemgående bedre til. Og vi kan oversætte for hinanden, hvis nogen ikke forstår hvad der bliver skrevet...

 

Eller du skal finde en tysk debatside for hundeejere. Det vil sikkert give dig en langt bedre oplevelse.

Og chancen for at finde nogen, der kender til halsbåndet er meget større hvis du leder i Tyskland... Videoen er jo på tysk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej PMJ.,

jeg bruges ikke til kvæl, men jeg vil ikke skifte halsbånden flere gange. jeg vil har en halsbånd til træning og til tur i skoven og hjemme også. Med 3 ringe halsbånd er meget praktisk.

Schling/Würger betyder Synkning/tornskade (google translate)

 

jeg forstår bare ikke hvorfor du skifter halsbånd flere gange.....

 

Jeg har bruge et almindeligt kædehalsbånd til mine berner sennenhunde for mange år siden. ET halsbånd. Både til træning og til tur i skoven..... Mine hunde har dog aldrig haft halsbånd på hjemme...

 

Men jeg bruger ikke mere kædehalsbånd... Jeg synes at det tilhører en svunden tid... Altså forældet.. =veraltet.. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej PMJ.,

jeg bruges ikke til kvæl, men jeg vil ikke skifte halsbånden flere gange. jeg vil har en halsbånd til træning og til tur i skoven og hjemme også. Med 3 ringe halsbånd er meget praktisk.

Schling/Würger betyder Synkning/tornskade (google translate)

 

http://www.ebay.de/itm/Edelstahl-Hundekette-Kettenhalsband-mit-Karabiner-Verschluss-/111549663890

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...