Hop til indhold

Taste of the wild vs. acana


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Overvejer at prøve en af disse foderprodukter på hunden. Hun er pt på dietfoder fra dyrlægen fordi hun har døjet med maven, dyrlægen mener dog ikke at det er nødvendigt nu hvor hun har det godt. Jeg synes det dietfoder er for dyrt i forhold til indhold. Hun får så også lidt vådfoder og natursnacks ved siden af, uden problemer. Så måske maven lige så stille kan komme over på "almindeligt" foder hvis jeg laver en meget blid overgang. Vil gerne prøve kornfrit..

Taste of the wild og Acana er umiddelbart dem jeg lige synes lyder bedst. Hvad har i erfaringer med?

Giver det nok mæthed og nok arbejde til maven selvom der ikke er korn i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sværger jo til Champion Petfoods produkter. Ingen af mine piger er vilde med TOTW. Særligt Dorit, der jo ellers er meget madglad, hader det! Så meget at hun en dag lod aktivitetsbold være aktivitetsbold og satte sig uden for døren i protest:lol:

 

De får derfor Acana Ranchlands eller Wild Prarie om morgenen og Orijen om aftenen. Efter vi er stoppet med TOTW, er der kommet den lille bonus at Dorit ikke længere klør sig så meget.

 

Til meget sultne hunde ville jeg dog finde et andet foder, fx Kingsmoor Let, da der er ret mange kcal i dem du nævner. Men selv min lille sultne Dorit bliver glad og mæt af Acana:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din hund har sart mave skal du være opmærksom på at kornfri foder ikke altid er det bedste valg. Ingen af mine beagler trives på kornfri foder - men har fået lidt ind i mellem - Acana kastes op da det slet ikke nedbrydes i maverne på dem. TOTW har været bedst - men er en tand for fiber rig - så det bruges kun til godbidder ind i mellem.

 

I dag spiser mine kombination af hjemmelavet, købe vådfoder og lidt tør foder m/korn

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din hund har sart mave skal du være opmærksom på at kornfri foder ikke altid er det bedste valg. Ingen af mine beagler trives på kornfri foder - men har fået lidt ind i mellem - Acana kastes op da det slet ikke nedbrydes i maverne på dem. TOTW har været bedst - men er en tand for fiber rig - så det bruges kun til godbidder ind i mellem.

 

I dag spiser mine kombination af hjemmelavet, købe vådfoder og lidt tør foder m/korn

 

jeg skifter fra kornfrit når jeg er færdig m den sæk purizon, jeg er i gang med - har fået den tanke at Louis mave måske ikke fungerer optimalt på kornfrit og derfor tit er lidt løs i det...

 

TS: hvad siger din dyrlæge til kornfrit?

 

Beaglepack: hvilket tørfoder bruger du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Beaglepack: hvilket tørfoder bruger du?

 

Jeg bruger Hills natures best - til dato det absolutte bedste foder jeg har brugt :5up: Skal lige have bestilt mere hjem mens zooplus stadig har det. Petworld og maxizoo har det ikke mere :cry:

 

Desværre er det på vej ud af produktion da de har valgt at lave et nyt - Ideal balance og den syntes jeg er for protein fattig i forhold til. Så lige nu prøver jeg at køre Arion sammen med natures best - alternativ har jeg kigget på Eukanuba Daily care sensi digestion

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna får dårlig mave hvis hun får foder uden korn.

Så hun får Eukanuba og siden vi slog over på det har hun kun haft dårlig mave en gang og det var da pensionen glemte at hun ikke måtte få deres foder.

Hende tør vi aldrig mere skifte foder på.

 

hvilken slags Eukanuba - den til retriever?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg skifter fra kornfrit når jeg er færdig m den sæk purizon, jeg er i gang med - har fået den tanke at Louis mave måske ikke fungerer optimalt på kornfrit og derfor tit er lidt løs i det...

 

TS: hvad siger din dyrlæge til kornfrit?

 

Beaglepack: hvilket tørfoder bruger du?

 

Jeg har ikke snakket med dyrlægen omkring kornfrit :) men egentlig.. Der er nok godt med fibre i det hun får nu..

Åh det er altså en jungle :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke snakket med dyrlægen omkring kornfrit :) men egentlig.. Der er nok godt med fibre i det hun får nu..

Åh det er altså en jungle :D

 

det er heller ikke sikkert de ved specielt meget om det - jeg oplever bare at min egen anbefaler det hun sælger....

 

man må vist bare prøve sig frem ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ;) jeg må prøve.

 

Snakkede lige med en hundeven. Hun mener at der ingen grund til er, at giv vådfoder. Hvad mener i?

Hun mener at godbidder er nok variation til foder

 

Jeg vil aldrig fodre kun med tør foder - jeg bruger masser af våd foder og kombinerer med hjemmelavede retter til mine hunde. Tør foderet bliver kun brugt som supplement og godbidder. Hundenes fordøjelse har meget bedre af almindelig mad

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ;) jeg må prøve.

 

Snakkede lige med en hundeven. Hun mener at der ingen grund til er, at giv vådfoder. Hvad mener i?

Hun mener at godbidder er nok variation til foder

Nødvendigt er det vel ikke - altså hunden skal nok få hvad den har brug for i tørfoderet. Men jeg ville dog ikke fodre kun med tørfoder - det må blive uendeligt kedeligt for hunden i længden, tænker jeg.

 

Herhjemme får de tørt og vådfoder til morgenmad. Aftensmaden er enten et råt ben, noget hakket råt kød eller nogle dage også bare tørfoder/vådfoder. Men de får aldrig kun tørfoder. Havde købt sådan nogle Greens de kunne spise deres tørfoder af, for at der var lige aktivering i det - men som om de gad spise kun tørfoder, med det de var vant til - NEJ! :rolleyes::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror jeg prøver med Arion. Det er et godt foder til prisen og med forskellige smagsvarianter.

Og så kan jeg købe vådfoder og snacks samme sted :)

 

Jeg prøver også lige nu arion med laks til mine beagler - da det de normalt har fået er på vej ud af markedet - de vil gerne spise det - men "pillerne" er altså ret fedtede - så det trækker lige nogle points nedad - så jeg ved ikke om jeg bliver på det eller finder noget andet?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Jeg har kun gode erfaringer med Taste of the Wild, både til hund og mine katte, hverken problemer med opkast eller ligende. Men man kan da altid så en lille foder prøve og se om hvordan den reagere på det. Men ellers vigtigt at når den har lidt sart mave så skal man ikke bare skifte direkte over på det nye foder men det ved du jo sikkert nok. Men den side jeg køber fra har de nogle foderprøver du kan kigge på og som er kornfri, Men jeg køber på Hundefoder.dk

håber du finder noget der passer til din hund :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...