Hop til indhold

udseende "ulovlig" hund, hvordan ville i helgardere jer?


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hejsa :). Sagen er kort , jeg har måske fundet et kuld hvalpe, som kunne have interesse, moren er labrador/boxer og ligner rent faktisk dette, faren er labrador/schæfer og har faktisk lidt flat coated over sig i udseendet.

Det jeg tænker er at denne blanding rent genetisk set ikke burde se ulovlige ud, men hvalpene er ret små lige nu, så de ligner alle 2-3 uger gamle hvalpe. Men jeg tænker da tanken, om den omvendte bevisførring man har hørt om osv.

Hvis i var mig, og i var forelsket i kuldet, hvordan ville i så helgardere jer, i tilfælde af at politiet skulle stoppe og spørge? Eller ville i rent faktisk lade helt være? Jeg kan rigtigt godt lide kuldet og syntes forældre dyrene ser vidunderlige ud (Har ikke mødt dem endnu)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 100
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jeg ville ikke være bekymret for det listehundemæssige. måske er jeg bare naiv, men jeg tænker, at hvalpene næppe bliver udpræget amstaff- eller ambull-agtige at se på, og hvis hunden registreres som blanding af ovennævnte racer i hunderegister og hos dyrlægen, kan jeg ikke forestille mig, at man får problemer. dog ville jeg have samme bekymringer som dem amocca lufter. men det er jo en helt anden snak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke turde... Det er jo umuligt at gætte hvordan de kommer til at se ud, men med boxer i blandingen ville risikoen være for stor til at jeg ville turde. Jeg er ikke sikker på at det er nok at få hvalpen registreret som xx-blanding, søster lagkage..? :vedikke: Mener at ha' læst om frustrerede hundeejere der har skullet bevise at der ikke var listehund i deres blanding, på trods af register? Og det kan jo være umuligt - især hvis forældredyrene også er blandinger.

 

Er også enig med de andre i, at selve blandingen nok heller ikke er ret heldig. Både mht. fysik, men også raceegenskaber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke turde... Det er jo umuligt at gætte hvordan de kommer til at se ud, men med boxer i blandingen ville risikoen være for stor til at jeg ville turde. Jeg er ikke sikker på at det er nok at få hvalpen registreret som xx-blanding, søster lagkage..? :vedikke: Mener at ha' læst om frustrerede hundeejere der har skullet bevise at der ikke var listehund i deres blanding, på trods af register? Og det kan jo være umuligt - især hvis forældredyrene også er blandinger.

 

Er også enig med de andre i, at selve blandingen nok heller ikke er ret heldig. Både mht. fysik, men også raceegenskaber.

 

jeg tror heller ikke nødvendigvis, at det er nok. sådan hvis det ligefrem ender i retten. som sagt er jeg måske naiv, men jeg tror virkelig ikke, at den del ville bekymre mig - sundhed og temperament ville meget mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv lidt i vildrede med blandingen, fordi på den ene side kan du aldrig være sikker med en blanding. Jack var en lab/golden/og en smule rott. Men schæferen især er jo HD-hund og boxeren er tung på en anden måde, men moren er også ret lille i forhold til hun eg en boxer/lab. Hun er kun 45-48 cm høj.

Forældrerne er begge 4 år

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan vel godt købe en blanding hvor folk har fået testet forældrene.

 

Altså som hundeloven efterhånden strammes mere og mere så ville jeg ikke turde købe noget hvor i der var blandet de her muskuløse hunde med halv korte næser - simpelthen fordi det er DIG som ejer der skal bevise at du ikke har en hund der er af ulovlige forældre og det er så godt som umuligt siger de.

 

Og så er både Schæfer og lab hunde hvor der er en del hd og boxeren er en tung hund og hvordan vil det gå med den risiko de to andre racer har for svagheder i hofter og knæ?

 

Det er svært, for en kryds kan jo sagtens være sund og rask, men man har bare ingen garantier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv lidt i vildrede med blandingen, fordi på den ene side kan du aldrig være sikker med en blanding. Jack var en lab/golden/og en smule rott. Men schæferen især er jo HD-hund og boxeren er tung på en anden måde, men moren er også ret lille i forhold til hun eg en boxer/lab. Hun er kun 45-48 cm høj.

Forældrerne er begge 4 år

Se det er så noget jeg ville synes var lidt underligt... Både boxeren og labben er jo ret meget større end 45-48 cm..? Uden at vide det vil jeg gætte på at de snarere burde ligge op mod 60 cm, begge racer? Selv for en bordercollietæve - som er en betydeligt mindre race! - er 45-48 cm absolut til den lille side. Så jeg ville nok mistænke at der (også?) lå andet i den blanding.

Men syntes det er lidt svært at vurdere risikoen med helbredet, når jeg går efter en lab/lab blanding (selvfølgelig ikke blandet med hvilken som helst race).

Ja, sådan noget som HD og albuer kan jo nogle gange føles som et lotteri, selv om man har gjort hvad man har kunnet mht. sundhedsoplysninger og andet... Men hvis der skal være en labblanding, ville det ikke være smartest at kigge efter én der er blandet med en mindre og forholdsvis HD-fri race? :vedikke: Og i hvert fald undgå større, HD-ramte racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er kommet mange såkaldte boxer blandinger til de senere år

 

Faktum er nok er det er en uvis flad næse race der er involveret. Med mindre ejer har bevist for tæven s herkomst

 

Men hvis de registreres hvalpene som schæfer/lab og de er ensfarvede, så hører du næppe noget til det.

 

Fin alder de har.

Hvis forældrene er aktive hunde der kan holde til en god cykeltur uden problemer dagen efter, så har de formentlig ikke de store led problemer.

Det er lidt mere du sats end at købe en gennem testet race hund

Der er dog mange eksempler på at det heller ikke altid er en sikker vinder på helbred kontoen

 

Så du må opveje med dig selv om du har det fint med den chance, hvis der skulle vise sig problemer

 

Nu betyder opvæksten jo mest i forhold til hd og det kan du jo styre.

 

En stor fordel at du kan møde begge forældre og få et indtryk af dem. Og har de, det fantastiske temperament du drømmer om, så må du glæde tænke boks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Se det er så noget jeg ville synes var lidt underligt... Både boxeren og labben er jo ret meget større end 45-48 cm..? Uden at vide det vil jeg gætte på at de snarere burde ligge op mod 60 cm, begge racer? Selv for en bordercollietæve - som er en betydeligt mindre race! - er 45-48 cm absolut til den lille side. Så jeg ville nok mistænke at der (også?) lå andet i den blanding.

 

Det er altså også noget jeg tænker på, lige med hendes størrelse! Og jeg ønsker vitterligt ikke en hund som ligner/er ulovlig.

 

Ja, sådan noget som HD og albuer kan jo nogle gange føles som et lotteri, selv om man har gjort hvad man har kunnet mht. sundhedsoplysninger og andet... Men hvis der skal være en labblanding, ville det ikke være smartest at kigge efter én der er blandet med en mindre og forholdsvis HD-fri race? :vedikke: Og i hvert fald undgå større, HD-ramte racer.

Jo det er det nok, men jeg syntes ikke rigtigt at der er større ikke-HD hunde, men en golden eller lignede er selvfølgelig ikke ramt på samme måde som en schæfer kan være. Og blandet med noget mindre, er bestemt også en mulighed. Når jeg tænker over det, så er jeg selv mest den opfattelse at man blander helst to racer som ligger tættere af hinanden i det her kuld gør.

Tænk hvis man fik den følsomme/skarpe side og drive fra schæferen, vogtende adfærd fra boxeren, lallede og til tider "ustyrlig" sind fra nogle labrador også smed en gang dårlige knogler ind over. Hmm den skal overvejes en del gange det her kuld. Jeg gik efter lab/ blandet med andet jagt hund/lignede mindre hunde fra starten, men så sendte min veninde dette kuld, som alligevel fik sat noget i gang i mig, derfor denne tråd :).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det er det nok, men jeg syntes ikke rigtigt at der er større ikke-HD hunde, men en golden eller lignede er selvfølgelig ikke ramt på samme måde som en schæfer kan være. Og blandet med noget mindre, er bestemt også en mulighed. Når jeg tænker over det, så er jeg selv mest den opfattelse at man blander helst to racer som ligger tættere af hinanden i det her kuld gør.

Tænk hvis man fik den følsomme/skarpe side og drive fra schæferen, vogtende adfærd fra boxeren, lallede og til tider "ustyrlig" sind fra nogle labrador også smed en gang dårlige knogler ind over. Hmm den skal overvejes en del gange det her kuld. Jeg gik efter lab/ blandet med andet jagt hund/lignede mindre hunde fra starten, men så sendte min veninde dette kuld, som alligevel fik sat noget i gang i mig, derfor denne tråd :).

 

Golden og lab ligger næsten lige så højt i statistikker for dårlige hofter som schæfer.

 

Angående temperament, så er det jo netop der et skal vurdere forældrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Golden og lab ligger næsten lige så højt i statistikker for dårlige hofter som schæfer.

 

Angående temperament, så er det jo netop der et skal vurdere forældrene.

Jeg syntes bare man ser flere schæfer uden tavle med dårlige hofter/ryg, men måske er det et tilfælde.

Selvfølgelig skal temperamenten vurderes på forældrene og hvalpene hver især. Også derfor jeg skrev "Tænk hvis man fik...." :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er kommet mange såkaldte boxer blandinger til de senere år

 

Faktum er nok er det er en uvis flad næse race der er involveret. Med mindre ejer har bevist for tæven s herkomst

 

Men hvis de registreres hvalpene som schæfer/lab og de er ensfarvede, så hører du næppe noget til det.

 

Fin alder de har.

Hvis forældrene er aktive hunde der kan holde til en god cykeltur uden problemer dagen efter, så har de formentlig ikke de store led problemer.

Det er lidt mere du sats end at købe en gennem testet race hund

Der er dog mange eksempler på at det heller ikke altid er en sikker vinder på helbred kontoen

 

Så du må opveje med dig selv om du har det fint med den chance, hvis der skulle vise sig problemer

 

Nu betyder opvæksten jo mest i forhold til hd og det kan du jo styre.

 

En stor fordel at du kan møde begge forældre og få et indtryk af dem. Og har de, det fantastiske temperament du drømmer om, så må du glæde tænke boks.

 

Helt sikkert. Jeg har selv via. at have haft en stort blanding før og Jacks knogle problemer, lært en del om forbyggelse af HD og andre problemer via. foder, muskel opbygning osv. Så den del har jeg styr på , syntes jeg selv :).

Jeg er nok mest nervøs for sindet, og udseendet. Altså det er lidt forskellige racer, men nu må jeg se.

Jeg har lavet en aftale med sælgeren at hun holder mig opdateret på hvalpene (de er kun 2 uger nu) også ser vi på det når de er 5-6 uger, om der er flere tilbage (der er allerede solgt 3! Det forstår jeg ikke, når de er så små at man ikke kan vide noget om dem). Jeg kan slet ikke vælge om HVALPEN er i det her kuld når de er så små.

Og lige risikoen med HD er nok en chance jeg er villig til at tage, da den netop har en del med opvækst at gøre. Men jeg er i tvivl om alt andet, det er også derfor jeg er rigtigt glad for at have et sted som H-F, som lige kan høres af :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det er det nok, men jeg syntes ikke rigtigt at der er større ikke-HD hunde, men en golden eller lignede er selvfølgelig ikke ramt på samme måde som en schæfer kan være. Og blandet med noget mindre, er bestemt også en mulighed. Når jeg tænker over det, så er jeg selv mest den opfattelse at man blander helst to racer som ligger tættere af hinanden i det her kuld gør.

Tænk hvis man fik den følsomme/skarpe side og drive fra schæferen, vogtende adfærd fra boxeren, lallede og til tider "ustyrlig" sind fra nogle labrador også smed en gang dårlige knogler ind over. Hmm den skal overvejes en del gange det her kuld. Jeg gik efter lab/ blandet med andet jagt hund/lignede mindre hunde fra starten, men så sendte min veninde dette kuld, som alligevel fik sat noget i gang i mig, derfor denne tråd :).

 

Det er lige præcis sådan jeg også ville tænke - man må være forberedt på at hvalpene altså kan få de dårlige/uønskede sider af hver race.

 

Den siger siden ikke eksisterer, når jeg går ind under den?

 

Det er fordi der er kommet lidt for meget tekst med i linket. Det her fungerer: http://www.kennedycare.dk/index.php

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes bare man ser flere schæfer uden tavle med dårlige hofter/ryg, men måske er det et tilfælde.

Selvfølgelig skal temperamenten vurderes på forældrene og hvalpene hver især. Også derfor jeg skrev "Tænk hvis man fik...." :)

 

Nu kan man jo ikke se på en hund man møder om den har dårlige hofter. Med mindre den tydeligt halter.

 

Så her må man holde sig til statistikker. Og de er jo kun lavet på hunde med stambog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det nok, hvis uheldet nu skulle være ude?

 

Hvis man er uheldig og møder den forkerte betjent, er intet andet end en DKK stamtavle nok.

Men ifølge justitsministeriets vejledning fra dengang loven blev indført, var en underskrevet erklæring også gyldigt bevis. Jeg havde et link til et høringssvar fra Folketinget, men det er desværre dødt nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...